AGF rykker ud………Lav dog den fusion!!!

Forside Fora AGF AGF rykker ud………Lav dog den fusion!!!

Viser 38 svartråde
  • Forfatter
      Sloth
      Bruger

Det er simpelthen vejen frem – AGF vil aldrig nogensinde komme sig over dette her, og der bliver nød til at blive handlet nu.

Brabrand ligner en nedrykker fra 1 div. – mens Aarhus Fremad ligner en oprykker………….det dur simpelthen ikke med 3 klubber i lavere divisioner der skal slåsse om de samme sponsore!

en anden ting er, at der simpelthen bliver nød til at være luftforandring – Nyt klubhus, nyt anlæg, nyt udseende!!!

Så læg storheden bag jer folkens…………..lav et hold med navnet;

———————————ÅRHUS———————————

Lasseh
      Bruger

Sloth skrev:
      Det er simpelthen vejen frem – AGF vil aldrig nogensinde komme sig over dette her, og der bliver nød til at blive handlet nu.

Brabrand ligner en nedrykker fra 1 div. – mens Aarhus Fremad ligner en oprykker………….det dur simpelthen ikke med 3 klubber i lavere divisioner der skal slåsse om de samme sponsore!

en anden ting er, at der simpelthen bliver nød til at være luftforandring – Nyt klubhus, nyt anlæg, nyt udseende!!!

Så læg storheden bag jer folkens…………..lav et hold med navnet;

———————————ÅRHUS———————————

Det er fint med dig :k

night-fox
      Bruger

hmm du har da vist ikk kigget på 1 og 2 div
      '
      brabrand ligger 3 point for nedrygning

århus fremad ligger ikke til oprigning pt

Hatte
      Bruger

Nej stop dog menneske.

VI LIGGER ALT I AT RYKKE OP IGEN. AGF ER STADIG DEN STØRSTE KLUB I ÅRHUS. VI KÆMPER FUCKING VIDERE. ET NYT NAVN GØR DET IKKE. VI SKAL BARE LAVE EN "GENIAL" PLAN OGSÅ HÅBE AT VI IGEN KAN RETUNERE.

gniske
      Bruger

Det er imponerende de ikke forstår at omsætte de chancer der er. Jeg tror stadig på det, men det er fandme et spinkelt håb!

Det er den ringeste idé jeg har hørt længe! Fusion. Man kan ikke elske en fusionsklub. AGF er AGF, ikke andet! DROP DET !

Vi skal ikke fusionere med de andre små klubber! Hvad ville vi få ud af det? Ikke en skid efter min mening, andet end der kun ville være 1 hold i de øvre ligaer fra Århus, så får vi da aldrig udviklet nogle spillere!
      Vi rykker ned, det sørgeligt nok sikker og vist, men lad os nu tage den nedrykning og forsøge at få vendt det til noget godt! Selv om det er svært, så skal vi nok komme op igen, og det kommer til at gå hurtigt, vi har den rette træner, den rette direktion samt et hold med massere af potentiale!
      Der er da seriøst heller ikke nogen som kan mene at vi skal lave om på vores stolte navn!! Så ender det da med at vi alle er sådan nogle useriøse FC klubber, nej fandme nej, det er da sjovere med de gamle navne!

gniske
      Bruger

De spiller skal have kølle slag, de fatter virkelig ikke hvad det betyder. Horsens har den rette indstilling og er fyldt med boldmongoler, men de har rette indstilling og tro, det kan man komme langt på. I AGF har de givet op på forhånd, det er sandheden….

Harboe
      Bruger

night-fox jo de gør, de ligger på en 3. plads og på 2. pladsen ligger Esbjergs andethold. Jeg er enig i at det vil være åndsvagt med 3 klubber i samme lave division, MEN så vil det bare ikke være Agf længere, det vil sgu ikke være den samme klub, det vil bare ikke være det samme

HvedeKim
      Bruger

Så må Ove P sgu begynde at tænke over at bygge et hold op der kan tage 1/2-pladsen i 1. div. Og NU vil jeg da mene at vores træner burde kigge mod folk som JR og Jonny, for de kan da umuligt gøre det VÆRRE end dem der har været på deres pladser i de sidste 3 kampe…
      Men tilbage til din egentlige tråd: NEJ til fusion, NEJ til navneskift, JA til opbygning af et hold hvor spillerne har VILJE

Sloth
      Bruger

HELT ÆRLIG…………tror alle bare at vi kan rykke op med armen bundet på ryggen???………også kaldet den ægte AGF mentalitet, som vi har praktiseret siden 96!!!

Næh der tager i fejl – AGF bliver jaget vildt i 1 div, og alle hold vil have det ene mål med sæsonen, nemlig at baske AGF –

Og i træningskampene mod Fredericia og Vejle har vi altså virkelig heller ikke spillet godt, ligesom vi røg ud af pokalen til Randers – Tag så de kampe, og fjern vores rygrad……….hvordan tror i så det kommer til at gå????

Jeg tror DESVÆRRE ikke det bliver så let……….

night-fox
      Bruger

harboe aarhus fremad ligger nr 3 ja men når man er nr 3 ligger ma heller ikk til oprygning..!!

Harboe
      Bruger

@night-fox læs hvad jeg skriver, Esbjergs andenhold ligger på 1/2 pladsen og andenhold kna ikke komme højere end 2. division så jo de gør

night-fox – som Harboe skriver, så er det EfB's 2.hold der ligger nr. 2, og da de som bekendt ikke kan rykke op i 1. division, så bliver det istedet nr. 3, Århus Fremad, der rykker op!:)

night-fox
      Bruger

hehe den tar jeg på mine skuldre vidste ikk det med andetholdet

Jarx Furmore
      Bruger

Aldrig fusion. Der er kun en klub alligevel… AGF !!!

Sloth
      Bruger

Hvorfor er det folk er så meget imod den fusion????…………..vil vi ikke gerne se topfodbold i Århus??…….eller er folk virkelig så indspiste at de hellere vil følge AGF i døden og helt ned i Dk-serien??

Prøv lige at tænk jer hvad der sker med børn og unge i alderen 8-16 år i denne by………de vil holde med Brøndby og FCK…….og hvorfor…..fordi de spiller i superligaen!!!

arsenal
      Bruger

er helt enig med Sloth. Alt andet end en fusion vil være skidt for byen. Vi skal have et hold i Århus som hele byen bakker op om, og det er langt fra tilfældet med AGF. AGF har et meget dårligt rygte i store dele af byen, og at forvente at rykke op næste år er galimatias…
      Det vil ikke ske, da vores klassespillere forsvinder og de unge ikke kan løfte arven.

Det er ok hvis man er imod en fusion, men så må man også kunne acceptere at vi aldrig vil få superliga bold tilbage til århus….

Sloth
      Bruger

præcis Arsenal…….Og hvis vi skal kigge yderligere frem…….hvad er det så vi vil hvis det er AGF??……skal vi bare hurtigt op i ligaen for at rykke ud igen……..eller skal vi op for at byde FCK og BIF op til dans???.

Det sidste vil kun lade sig gøre hvis man får hele byen med – og det gør man desværre ikke med AGF………..FACE IT FOLKS

arsenal
      Bruger

problemet er nok bare at AGF aldrig går med til en fusion, da klubbens bestyrelse/ledelse altid har været meget arrogante. De har følt at de styrede en topklub, men glemte at kigge på at holdet har ligget på kanten af nedrykning siden 1998…

wwweskapedk
      Bruger

Det der er sygt er, at jeg ved at Tom Matthiesen kan citeres for, at en nedrykning vil komme, hvis AGF ikke fusionerer sig med andre klubber – årsag; AGF kan kun komme af med gammelmandssygdomme ved en fusion.

Han har øjensynligt ret.

Men kæmp nu om de sidste 30 point – total latterligt at givce op nu!

flyen
      Bruger

AGF skal aldrig fusionere med nogen. Det vil jo være latterligt at gør, bare forbi man rykker ned.

Sloth
      Bruger

@ flyen

begrund venligst??

For hvad er det af du gerne vil/håber;

– at AGF kommer til at slåsse med at holde den kørende økonomisk, og er i superligaen 2 ud 5 år, og sportsligt er et elevatorhold – Eller endnu værer, bliver et elevatorhold mellem 1-2 div.

Det er set før at en nedrykning på en storklub har lammet så meget at holdet tog den hele vejen durkt ned i glemslen – Tag 1860 München.

En fusion kunne vi få alle klubberne til at lave fælles front, og lave et hold hele byen vil bakke op om – tilkuere, sponsore, erhverslivet! og så byde alle de etablerede klubber op til dans når vi engang rykker op igen, og bider os fast i toppen.

jeg ved godt hvad jeg vil vælge – men nogle er så bange for en fusion fordi at man siger at så smutter tradioterne og navnet – Men helt ærligt….fuck da tradiotionerne, hvad kan vi bruge dem til?…Intet!!!!

merras2
      Bruger

Løsningen ligger ikke entydigt i en fusion, synes jeg… Spørgsmålet er mere HVORDAN klubben fungerer som organisation, og om denne er kompetent nok til at omsætte visioner og mål til handling på den rette måde.
      Der er vist ingen, der er i tvivl om, at det kun gik tilbage for AGF efter at Boyter sagde farvel. Siden da har vi ikke haft en kompetent ledelse, og det er dén del af klubben der skal lægge grundlaget for en positiv udvikling for træner og hold.
      I øjeblikket har mange travlt med at gnide salt i såret og finde syndebukke – i stedet for at kigge på: hvad gør vi herfra?!
      De fleste fans – inklusiv mig selv – oplever en knugende frustration lige nu. Men løsningen er ikke at gå i panik og gøre en masse ting uden et overordnet formål. Man må tro på sig selv, og ikke lade modgang slå professionalismen ud af kurs…
      Lad os nu udvikle på det vi har, og arbejde os hen i mod at få alle de brodne kar ud af klubben – hvad vi iøvrigt også er godt i gang med. Men det kommer ikke fra den ene dag til den anden – måske kræver det en sæson i næstbedste række, men så må vi tage det med, og lære af det. Og som det er nævnt før, så tror jeg faktisk vi vil have godt af lidt "arbejdsro"…
      Vi skal nok komme igen… AGF er ikke sådan at slå ud!!!B)

Nitten
      Bruger

agf

Jeg tror stadig på overlevelse! og det bliver jeg ved med så længe det er matematisk muligt.. men det begynder at se MEGET sort ud.. hvis FCN taber kampen mod FCK SKAL vi vinde 3 og spille en uafgjort så længe de skal tabe de fire kampe og må ikke få flere point end os i nogen af de resterende runder… det er næsten umuligt.. men ham der værten på ,,Fangerne På Fortet" der var på TV3 for nogle år siden sagde altid: Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet!
      Men hvis viljen ikke er der hos spillerne er der selvfølgelig ikke meget at stile op..

Balder
      Bruger

Jeg mener overhovedet ikke vi skal fusioneres med nogen som helst! Hvis de andre vil være med i Århus Elite skal de være velkommen. Vi er stærke nok alene! Vi er i ligaen igen i ´07!!!

/Balder

arsenal
      Bruger

Hovmod og arrogance har præget AGF's ledelse og til dels spillerne de sidste 9 år, og det har givetvis smittet af på nogle af fansene, der mener at AGF er alt for fine til at gå i samarbejde med de andre klubber i Århus.

Chancen for at klubben rykker op efter næste sæson vil jeg spå til omkring 40 %. Men ikke mere…Er de bedere spillere væk i næste sæson mener jeg ikke de unge spillerehar niveauet til at skabe et hold der rykker op…

Sorry guys, vores unge spilllere er snotfokælede og overbetalte, det kommer man ikke langt med i fodbold…

2white4u
      Bruger

Der er KUN én klub i Århus!!!!!!!! [censored]

Gunner_L
      Bruger

@arsenal
      Jeg kunne godt tænke mig at se de beregninger, der fører dig frem til, at AGF har 40 procents chance for at rykke op igen…
      Det var da et sjovt tal at finde frem til. 😮
      Og de bedre spillere: Hvem er det lige af dem, vi pt. kommer til at savne? I mine øjne er det faktisk kun Steffen og Grahn.
      Resten har sgu ikke vist noget som helst her i foråret, så det er da fint at starte på en frisk med et kuld unge, sultne og talentfulde spillere! :k

arsenal
      Bruger

Vil mene der er lidt under fifty fifty chance for vi rykker op igen. Alle 1. divisions hold vil give deres højre hånd for at slå os, og de nederlag vi vil få vil skabe mere mediestormvejr.
      Efter min mening er de unge bare ikke gode nok. Leon og Duncan havde det der skulle til, men hverken Dayani, Danilo, Kure brødrene, Kaagh brødrene har det der skal til for at opbygge et stærkt hold i 1.division.
      Hvis du har ret i at kun Grahn og Shane smutter så gir jeg dig helt ret i at de rykker op. Men kan ikke forestille mig at klubben har råd til at beholde spillere som Lindrup, Johnny hansen, Foldgast, Risholt hvis økonomien skal køre rundt.
      Husk nu at Kurt kan foretage det sidste kniv stik og fjerne alt hvad der hedder AGF fra landkortet…uden hans øk støtte bliver det svært at overleve…

Bohne
      Bruger

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men i tilfælde af en fusion så ville jeg nok stoppe med at støtte dem uge efter uge.

Det er ikke FC Århus, Østjylland eller lign. jeg holder med, jeg holder med AGF. I mit tilfælde vil jeg tro jeg mere ville følge AGF i danmarks serien/jyllandsserien, end jeg ville følge FC et eller andet i superligaen.

Hellere kæmpe med Vejle om en midterplacering i første division end at løfte pokalen efter fem mesterskaber i superligaen med FC Århus. Hvis det var succes der bestemte om jeg holdt med holdet eller ej, og ikke klubben og historierne så ville jeg nok støtte et af Københavnerholdene… Men det gør jeg ikke.

Desuden har jeg svært ved at se hvad Brabrand og Århus Fremad ville kunne bidrage med. Jeg tvivler meget på det vil betyde flere sponsorer, eller for den sags skyld fans. AGF er sgu allerede byens hold, og er du i tvivl om det, så prøv at besøge Brabrand stadion. Så skulle den tvivl nok blive slettet. Desuden, de folk der håber andre hold en det lokale hold vinder, de findes altså i alle byer, og min opfattelse af det er, at de siger hvad de gør fordi de egentlig ikek er videre interesserede i Fodbold eller klubben, men derimod gerne vil kunne snakke med. Fordi det hver mandag morgen er samtaleemne nummer et i hele byen.
      Hvor mange gange har du hørt folk sige de hader AGF men holder med Brabrand eller Århus Fremad?
      Jeg har aldrig hørt det. Den eneste Århus Fremad fan jeg nogensinde har mødt kom i øvrigt også på stadion og heppede på AGF

Med andre ord, jeg tvivler på det er en god ide med en fusion, og jeg ville nok næppe støtte holdet der kom ud af det

Gunner_L
      Bruger

Jeg vil græde tøre tårer, hvis Lindrup, JH, Foldgast og Risholt forsvinder. Det er jo alligevel ikke fremtidens folk, og af de her nævnte, er det kun Lindrup, der i en periode har præsteret bare lidt over middel. Så farvel til dem! 😀

RasmusT
      Admin

Vi er de hvide fra fredensvang..vi er AGF!!! og jeg er stolt.. MEGET stolt.. hva er det for et lorte forslag med en fusion og nyt klubhus osv..Der eksistere KUN AGF.. Stolte som få!!

Moller
      Bruger

Kan absolut ikke se nogle fordele i en fusion.

Hvad kan Brabrand og Fremad give AGF?

Fusioner indenfor fodboldverdenen opstår pga. af behov for, at forene de økonomiske kræfter (sponsorere, investorer osv.), højere tilskuertal, talentudvikling og en stærkere spillertrup.
      Fremad og Brabrand vil under ingen omstændigheder kunne bidrage med noget i den retning. Måske ville de par tusinde i nordbyen, der hader AGF komme på Stadion, hvis vi hed FC Østjylland Fremad IF , men er det virkeligt tilskuerpotentiale vi mangler?

I højeste grad ikke. Selvfølgelig kan vi altid bruge flere tilskuere, men som vi har snakket om så ofte før, så er vores tilskuertal imponerende i forhold til, at vi har ligget 10 år i bunden. Der er heller ingen tvivl om, at Århus Stadion ville blive fyldt op, hvis vi lå i top. Derfor kan Aarhus Fremad's fanskare være ligegyldig da den er en ubetydelig dråbe i havet. Desuden ville en fusion i mine øjne skabe mindst lige så mange fjender i Århus, som det nuværende AGF har!

I påstår, at en fusion er fornuftig, da 3 Århus hold i 1.div. er for mange.

Ja 3 hold er nok for mange, men nok spiller holdene i samme liga på papiret, men hvordan er det lige det reelle billede er?

AGF er vel i runde tal 10 gange større end Fremad og Brabrand på alle planer.

10 gange så mange fans

10 gange så stort et løn budget

10 gange så store sponserindtægter

10 gange så mange entreindtægter

10 gange så stor ungdomsafdeling/talentmasse

En fusion mellem AGF og Aarhus Fremad + Brabrand ville være den mest ligegyldige i dansk fodbold historie.

Heller ikke jeres argument med et bedre brand/ nye folk i ledelsen holder stik.

Windfeld er gang med et gigantisk oprygningsarbejde efter års elendig ledelse – det er ikke nu vi har brug for ændringer, vi betaler af på fortidens synder, så vi kan endnu ikke bedømme den nuværende ledelse for alvor.
      Det ville selvfølgelig altid være godt med nye folk og nye ideer til ledelsen + et bedre samarbejde med erhvervslivet, men tror i virkelig, at det er fra de Brabrand og Aarhus Fremad -det skal komme?

Begge klubber er højst hvad man kan kalde semiproffesionelle, og er kun i 1./2. div pga. af det naturlige spiller "affald" i en stor universitetsby som Århus. Hvordan skal lederne i amatør klubber kunne forbedre ledelsen af en virksomhed på Århus Elites størrelse?

Jeg kunne forstå jeres argumenter, hvis vi levede i 1997 eller at enten Fremad eller Brabrand var klubber med superliga potentiale.
      Det er de dog langt fra, og hvis AGF fusionerede med Aarhus Fremad eller Brabrand ville det jo svare til, at FCK fusionerede med Brønshøj, og Brøndby med HIK.

Som jeg ser jeres synspunkter, så skyldes AGFs nedtur mangel på sammenhold i Århus. Man kan måske på få områder argumenterer for manglende sammenhold og samarbejde i Århus-klubberne f.eks. omkring lejeaftaler og talentudvikling.

MEN at en fusion i Århus skulle være vejen til at sende AGF tilbage til toppen af dansk fodbold er noget værre sludder – dertil har de andre klubber i Århus for lidt at tilbyde.

Fuldstændig sindssyg idé! Burde give karantæne for stadion…

Arrrgh du larmer i mit sind, Sloth!

volvo52
      Bruger

til POUL Hansen

Overvejende enig med Moller.

Jeg har svært ved at se det fornuftige i en fusion. Sloth, du bygger dine argumenter på, at en ny Århus-klub vil kunne tiltrække sig langt flere sponsor-kroner og et bedre image – generelt en klub som hele byen/området kan relatere til.

På papiret lyder det ikke så skidt… Forudsat altså at 1) de to andre klubber i Århus var stærke konkurrenter på ungdomsområdet og sponsorområdet. Eftersom begge klubber lever på det materiale som AGFs ungdomsafdeling (og til dels andre klubbers) ikke kan bruge, så holder det ikke. 2) Tidligere tiders had og nag til AGF er, som jeg ser det, i store hele begravet. De seneste års dårligdomme har fået AGF til at fremstå langt mere ydmyg i samarbejdet med forstadsklubberne, og at Skovbakken og Viby flirter med FCM om samarbejde siger mere om de to klubber end om AGF. 3) Den nuværende ledelse i AGF er den bedste vi har haft i meget lang tid, og jeg har som udgangspunkt ret stor tillid til deres visioner og mål.

Mit personlige synspunkt er ALDRIG. Jeg kan ikke se forskellen på FC København og FC Århus/Århus Soccer Club/FC Østjylland/(whatever), og jeg ville ikke være i stand til at tage følelser og interesse over i en ny klub med ny tradition spillende i nye trøjer. Men der er åbenbart andre i denne tråd, som er villige til at gå på kompromis med stoltheden til AGF…

Skal AGF ned i Danmarksserien, spørger du? Nej, det sker ikke. Men selv i dette ekstreme scenario, kunne jeg sagtens forestille mig selv stå på Århus Stadion/Fredensvangs baner og huje AGF frem til sejr over Kvik IF.

isidore
      Bruger

Soren Frederiksen skrev:
      Fuldstændig sindssyg idé! Burde give karantæne for stadion…

Arrrgh du larmer i mit sind, Sloth!

LOL x 10

Jeg kunne finde flere citater, men vil ikke trætte jeg med gentagelser….:)

Hvad skal vi dog med en fusion??!! Intet!!! Det er jo ikke per definition topfodbold vi vil ha'!!! Det er GF vi vil ha'!!! Som en anden, så korrekt sagde, så kunne vi jo holde med Brøndby eller FCK, hvis man søgte succes, og gav fanden med klub, traditioner, historie, ære m.m. Det er jo netop dét GF står for!! På godt og ondt, men sådan er det, og jeg vil ALTID være fan af GF!! Uanset i hvilken række/divison/serie vi spiller!!!

Så luk rø[censored]n mht fusion!!! NU!!

Viser 38 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?