fbpx

AGF-OB

Forside Fora AGF AGF-OB

Viser 27 svartråde
  • Forfatter
      vieri
      Bruger

Lad os få startet en kamptråd op nu med kun små 5 døgn til kampstart.

Det ser ud til at vi er helt forskånet for skader op til OB kampen , hvilket jo er fantastisk når det nu er AGF vi snakker om 😉 .

Jeg har en stærk tro på at vi kan udnytte den interne uro i OB truppen og sikre os mindst det ene point på søndag. Og med et tilsyneladende forrygende billetsalg indtil videre kan vi måske runde de 14-15000 tilskuere på stadion . 🙂

Agadez
      Bruger

Jeg føler mig nærmest overbevist om at vi tager de 3 point. Ved egentlig ikke hvorfor, men føler bare truppen er rigtig godt sammenspillet, og nu har PS luret dem en ekstra gang da de var på besøg for ikke forfærdelig lang tid siden, så jeg tror han er bedre rustet rent taktisk nu. Derudover er vores statistik bare pisse god når vi spiller hjemme, uanset hvem vi møder.

axelaxel
      Bruger

Det bliver solskin og fest på Communale. Jeg skal have 21 U10 drenge med til bold. Tror på stor fest.15221 tilskuere og en gentagelse af gårsdagens 2-1 sejr. Kom så, de hviie

Jonas S
      Bruger

Det bliver en meget spændende kamp.
      Jeg sidder desværre ikke med den samme 'gode fornemmelse' som jer andre. Jeg har desværre på fornemmelsen, at denne kamp godt kunne blive vores første nederlag i lang tid.
      Jeg er med på at OB har haft en vanskelig periode, men det er professionelle folk, som formetligt ikke har problemer med at rejse sig igen. Nu slog de jo også HB Køge i sidste runde forholdsvist sikkert. Traditionelt set har vi haft store problemer med Odense, og ser man på deres trup, er den vel kun overgået af FCK's trup i dansk fodbold.

Dermed ikke sagt at vi ikke har en chance – det har vi bestemt! Jeg ser det faktisk som en meget lige kamp. Vi er inde i en helt fantastisk periode. Vi har ikke tabt MEGET længe på hjemmebane, vi har generelt spillet flot og rutineret det meste af denne sæson, spillerne er fyldt med selvtillid og truppen er stort set skadesfri(bank under bordet). Det lyder jo slet ikke tosset.

Der er altså lagt op til en fantastisk spændende kamp på communale på søndag! Hvis denne kamp bliver overstået med et uafgjort resultat, vil jeg være meget tilfreds. Og nu ved jeg godt, man skal tage 'en kamp ad gangen', men hvis man kigger på kampprogrammet, så hedder den altså HBK, LBK og Sønderjyske de næste 3 kampe. Det skulle meget gerne være 9 point!

Solskin og mange folk på lægterne søndag! Kom så de hviiee.

Schmidt
      Bruger

Vi har det altid svært mod OB, men håber på point. Og så håber jeg Grauhunden starter inde sammen med SL =) Statistiken for hjemmekampe taler for point, men det er ikke overvældende> http://www.superstats.dk/soghold-res.php?id1=13&id2=7&find=Find+kampe

zcml
      Bruger

OB's sejr over HB Køge var eftersigende hverken forholdsvis sikker eller overbevisende. Så jeg tror fortsat de er til at tale med.

Desværre gik Graulund ud af reserveholdskampen igår efter 30 min. med en skade i akillessenen, hvilket vil være mærkant malurt i bægeret, hvis det er en alvorlig skade.

Schmidt
      Bruger

Kampen mod Køge var ikke overbevisende, men Utaka scorede begge mål , og han kan være farlig når det kører for ham. Omvendt er en 1-1 kamp på udebane mod FCK en noget bedre optakt til sådan kamp end en kneben sejr hjemme over HBK.

Jeg er virkelig spændt, håber bare Graulund er helt klar =)

vieri
      Bruger

Graulund er tilsyneladende tvivlsom til OB kampen , hvilket ville være en temmelig stor bet ifht vores chancer for 3 point på søndag.

OB så temmeligt rustne ud mod Køge , så hvis det er deres niveau så har vi ikke meget at frygte fra den front.

Aron kommer ind i stedet for Graulund i startopstillngen og scorer 1 kasse og ligger bolden ind i panden på SL! 😀

2-1 utaka scorer til 1-0

Schmidt
      Bruger

Aron scorer ikke så vi må håbe Berg og Larsen gør som mod FCM.

Steen6372
      Bruger

Selvfølgelig ærgerligt med Graulund, men PS kunne vel sagtens have fundet på at spille 4-4-1-1 alligevel. Så der skal ikke tages nogen chancer med Graulund. Slet ikke med en akillessene-skade.

Mon ikke vi stiller os kompakt an, ligesom imod FCN (og FCK)? Med mindre PS da vurderer at OB er så skrøbelige at vi kan løbe dem over ende med en startoffensiv.

vieri
      Bruger

Jeg tror vi vil forsøge at overrumple OB i starten af kampen og forhåbentlig bringe os foran , og derefter prøve at straffe et uhomogent og elendigt spillende OB hold på hurtige omstillinger.

Jeg tror en sejr på 3-2 er mulig.
      B)

vieri
      Bruger

Det bliver næppe så målrigt men 2-0 eller 2-1 til AGF ville være mit bedste bud .

Hælder også mest til en 2-0 sejr. Tror PS satser på et hurtigt mål og derefter tager vi dem på kontra og lukker kampen.

nbngf
      Bruger

————Staf————-
      Eckersley, Siron, Håland, Lucena
      Petersen, Jørgensen, Povlsen, Berg
      —-Larsen, Johanson—————

Det er et super hold der giver 8-0 til gf.

Schmidt
      Bruger

Backerne skal byttes om 😉 Jeg håber nu virkelig Graulund bliver klar men ellers er jeg enig i opstillingen 🙂

Jeg tror på vi har en god mulighed for et point, men tre point bliver en udfordring, specielt hvis Graulund er skadet.

vieri
      Bruger

Nu hvor Graulund nok er ude imorgen så er det tid til at Aron stepper op og viser sit potentiale . Med tanke på hvilke spillere OB mangler så har vi en god chance for 3 point og jeg håber bare at vi bliver rigtig mange på stadion imorgen så vi kan sætte OB under pres fra lægterne.

ace
      Bruger

Djemba og Traore mangler hos ob, så deres midtbane er svækket. Kan give plads til vores fløje og midtbane. Skidt med pg, men holdet skal kunne klare sig uden ham. På tide SL får scoret igen. Historisk har vi det svært med striverne, desværre har de ikke euro kampe i benene. Uafgjort vil være et godt resultat efter omstændighederne. At Utaka er kommet i gang er dog en ulempe for os.

Djemba og Traore er de to spillere jeg helst så ude, så jeg er optimistisk før kampen. Og hvis Aron skal satses på også efter denne halvsæson, så skal han snart til at træde i karakter. Også på måltavlen… Jeg håber for ham og os, at Aron scorer, og at vi vinder. Om det så bliver 1-0, 2-0, 2-1 eller 3-2 rører mig ikke. Men jeg tror 100% på at vi får scoret. Vi skal have offensiven igang for alvor igen.

petersen100
      Bruger

Der bør være muligheder mod et OB-hold på slingrekurs. Endda uden Djemba, Traore og Rurik. Det bør vi kunne straffe!

2-1 til GF – Berg – HHA – Søren Larsen :p

zcml
      Bruger

Det ville være rart, hvis Aron begynder at score, eller Larsen får fulgt op på den flotte kamp mod FCM.
      Personligt håber jeg også at Stephan begynder at finde vej til nettet igen.

Gætter på Berg og Larsen som målscorer idag.

Sylvester
      Bruger

Et sted man kan se AGF-OB kampen online?

vieri
      Bruger

Bestemt ikke en køn kamp fra nogen af holdene , men vi fik et acceptabelt resultat ud af det med det ene point .

Offensivt skal der dog helt andre takter til på lørdag ude mod Lyngby og det er jeg også sikker på at der kommer.

Ceres
      Bruger

vieri skrev:
      Bestemt ikke en køn kamp fra nogen af holdene , men vi fik et acceptabelt resultat ud af det med det ene point .

Offensivt skal der dog helt andre takter til på lørdag ude mod Lyngby og det er jeg også sikker på at der kommer.

OB har haft ligaens farligste angreb, men et forsvar hullet som en si, så med en såret midtbane, ville de ikke rigtigt noget, udover at stå solidt i forsvaret og spille lange bolde til Djiby Fall og Utaka i håb om, at deres stærke angribere ville sikre dem smal sejr… Vi havde jo omvendt Graulund på skadeslisten, så når man ser på kvaliteten af de to angreb, så var det nok taktisk klogt af PS, først og fremmest at få lukket af i forsvaret, og så ellers håbe på nogle fejl i OB forsvaret… De kom så desværre ikke, da OB tog et mere defensivt udgangspunkt end de plejer.
      .

zcml
      Bruger

Personligt syn's jeg de sidste 3 kampe har været for defensivt orienteret, men det har givet 5 point mod henholdsvis rækkens nr 1, 3 og 5 (OB kan dog ryge ned på 6. pladsen, hvis Horsens overraskende vinder over FCK).
      Så alt i alt er det bestemt godkendt. Og jeg vil da egentligt også heller se AGF køre en 0-0'er hjem på en stærk defensiv, end vende tilbage til at målene sejler ind pga. dårlig organisation.
      Det har tidligere kostet for mange point, og en del nederlag, at vi har lukket dumme mål ind.
      Man kan sætte det sådan op: Lige nu skal vi kæmpe for at få sejren, hvor vi før har skullet kæmpe bare for at få uafgjort!

Når det er sagt skal der ikke "trækkes så meget i håndbremsen" når vi i de næste 5 kampe skal møde hold fra den nederste halvdel af rækken (ok. lige præcis AaB kan godt være lidt tricky selvom de ikke er tophold). Og jeg tror da også at vi får noget lidt andet spil at se i de kampe.

vieri
      Bruger

Enig. jeg nyder det faktum at vores defensive organisation er i top og at vi bliver ved med at hente point i kampe vi tidligere ville have tabt pga fejl i forsvaret.

Især de næste 2 kampe ude mod Lyngby og hjemme mod Køge bør give 6 point på kontoen . Og jeg forventer også at vi kommer til at investere langt mere i det offensive spil i de kampe . Nu håber jeg bare at Graulund bliver klar til de kampe for han var stærkt savnet mod OB.

zcml
      Bruger

Som nogle har været inde på, så ville det self. ha' været bedre pointmæssigt, hvis vi havde tabt i København og så vundet mod OB, men jeg tror ikke man skal undervurdere den psykologiske effekt af at vi ikke har tabt i 2 måneder.

Når det er sagt, så mener jeg at man greb situationen helt rigtigt an mod FCK, men hjemme mod OB var taktikken lidt forfejlet.

Man havde selv lagt op til at OB var et "såret dyr", men alligevel lader man sig skræmme af den styrke som OB burde ha', og vælger derfor kun at spille med én angriber.
      Sloth spillede sådan set fint nok, men han er ikke, og bliver aldrig angriber.
      Syn's kampen viste, at man i Graulunds fraværd i stedet for burde ha' startet med Aron eller Davit.

Efter kampen blev det til min overraskelse lagt ud af reportere og sågar også Martin J. som om vi kunne være bedst tilfreds med det uafgjorde, og at vi måske var lidt heldige med det endda.
      Og jo, OB havde da et par store chancer, men vi havde altså også et par stykker, der burde ha' mundet ud i mål.
      Desuden var det os, der spillede med selvtillid og tro på tingene, mens OB skulle famle sig til tingene.
      I hvert fald sad jeg tilbage med fornemmelsen af at vi burde ha' vundet den kamp, hvis vi havde turde satse lidt mere i offensiven.

Som sagt kan jeg dog alt i alt ikke være utilfreds, men der skal altså lidt andre "boller på suppen" i de næstekommende kampe!

Viser 27 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.