AGF – Man City samarbejde

Forside Fora AGF AGF – Man City samarbejde

Viser 19 svartråde
  • Forfatter
      Hyldig
      Bruger

Er samarbejdet med AGF og City gået dødt? Jeg tænker især på at City sender to unge spillere til AaB i stedet for AGF: http://www.bold.dk/nyt/aab-tester-city-teenagere

Gill
      Bruger

Jeg tror aldrig at der blev etableret et egentlig samarbejde, men der var snakke om det. Så vidt jeg kunne forstå så skyldes kontakten dengang, at Scott Sellars, som tidligere har spillet i AGF, var ansvarlig for ungdomsakademiet. Det er han dog ikke længere ligesom BSN ikke længere er i AGF. Derfor tror jeg, at den kontakt der var med City ikke længere er eksisterende.

Bobbe78
      Bruger

Jeg læste også at Aab har noget kørende med dem pt….

Så den er nok død den samtale..

Bobbe78
      Bruger

Ja flot – Det står så i det første indlæg… 🙂

Steen6372
      Bruger

Mon ikke det meste af vores netværk røg med fyringen af BSN? Hvad enten det hedder Man. C, Island, Georgien, Peru eller de mange enkeltpersoner i BSNs omgangskreds fra hans karriere som aktiv.

Men det hedder jo "det nye AGF", og både Wieghorst, Jacob Nielsen og Jens Andersson kommer med deres netværk.

don marisco
      Bruger

JA fuldstændigt rigtigt Steen6372.

Skal vi ikke også tage Erik Larsens netværk med også.

Alt andet lige så burde vi stå væsentlig stærkere end tidligere.

Steen6372
      Bruger

@Don Marisco: Jo jeg glemte Erik Larsen. Hvilket får mig til at overveje, om hans rolle er uændret efter at Jens Andersson er kommet til?

Men sommerens transfervindue lugtede nok lidt rigeligt af manglende/lille netværk. Det var Wieghorsts netværk (især FCN), som trak læsset. Der er jo ikke så mange af de nye som for alvor har slået igennem. Aabech selvfølgelig som den store undtagelse. Daniel C. naturligvis også. DC kom dog til så tidligt, at man godt kan tro at han allerede var på blokken i foråret.

Ceres
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Mon ikke det meste af vores netværk røg med fyringen af BSN? Hvad enten det hedder Man. C, Island, Georgien, Peru eller de mange enkeltpersoner i BSNs omgangskreds fra hans karriere som aktiv.

Men det hedder jo "det nye AGF", og både Wieghorst, Jacob Nielsen og Jens Andersson kommer med deres netværk.

Præcis… nu kan i regne med at vi nok som udgangspunkt henter tidligere FCN spillere + spillere fra Sverige og Spanien…. ikke at det gør hverken fra eller til når det gælder alder/skader/kvalitet, så længe man ikke har råd til at poste flere penge i truppen ….

BSN havde til opgave at hente "navne", "landsholdsspillere" og/eller spillere med et CV fra større ligaer, for ingen penge, for at tiltrække investor- og sponsorkroner … opgaven er præcis den samme nu hvor han er skiftet ud … næste "navn" i rækken er nok en aldrende Morten Nordstrand, som har rundet de 30 og tidligere har spillet for FCN, på landsholdet og i en større liga i udlandet ….
      .

Geza Toldi
      Bruger

Ceres skrev:
      Præcis… nu kan i regne med at vi nok som udgangspunkt henter tidligere FCN spillere + spillere fra Sverige og Spanien…. ikke at det gør hverken fra eller til når det gælder alder/skader/kvalitet, så længe man ikke har råd til at poste flere penge i truppen ….

BSN havde til opgave at hente "navne", "landsholdsspillere" og/eller spillere med et CV fra større ligaer, for ingen penge, for at tiltrække investor- og sponsorkroner … opgaven er præcis den samme nu hvor han er skiftet ud … næste "navn" i rækken er nok en aldrende Morten Nordstrand, som har rundet de 30 og tidligere har spillet for FCN, på landsholdet og i en større liga i udlandet ….
      .

Du ramte rigtigt med Nordstrand, men transferpolitikken er da ikke den præcis samme som tidligere. Synes det er en mærkelig påstand. Den er imo da nærmere stik modsat. Nordstrand, Cortez og Helgi er vel de eneste ud af de ti hentede spillere der passer på det billede du tegner ("navne", "landsholdsspillere" og/eller spillere med et CV fra større ligaer ). Resten passer på ingen måde til den gamle transferpolitik; Nicolai Johannesen, DC, Situ, Kjær, Aabech, Laudrup og Lukas Fernandes. Tværtimod peger de hentede spillere på at der er en ny strategi nu. Alle spillere der er hentet, efter indførelsen af ”det nye AGF”, passer ind i den spilfilosofi der er ved at bliver indført i hele klubben. Det er en kæmpe forskel fra tiden med BSN hvor spillerne, som du nævner, blev hentet på basis af deres navn og ikke deres gavn. At det blandt andet betyder at vi har set i del spillere fra FCN og Lyngby skyldes primært at spillerne fra de to klubber passer til den spillestil som MW vil praktisere, samt at den nye ledelse muligvis kom med et begrænset netværk

Tror de fleste har forstået din pointe med at BSN ’”bare” var en marionetdukke for ledelse, men det ændrer ikke på at i den periode hvor han var sportschef, der oplevede AGF på ingen måder en sportslig fremgang. Det er ikke entydigt hvem der bærer skylden for det, men faktum er at der er sadlet om nu med en komplet ny ledelse (med ny ansvarsfordeling) og ny sportslig strategi.

Steen6372
      Bruger

Altså, jeg synes måske nok man kan stille spørgsmål ved en del af de spillere man hentede i sommerens vindue. Laudrup lignede da absolut et "navn", men selvfølgelig også en spiller der kunne passe ind, hvis han genvandt tidligere standard. Situ har også mere lignet et navn (anfører for Frankrigs U19-landshold for snart mange år siden) end en spiller som reelt har det niveau vi har brug for. Kjær er lidt en gåde, for han virker ikke til at passe ind i Wieghorsts spillesystem. Cortes ligner også en smule en blanding af "navn" og panik.

Men jeg synes det er mest fair at lade sommerens transfervindue stå udenfor bedømmelse. Alt var kaos. Vi var tvunget til at sige farvel til en række spillere, hvis det skulle give mening med en ny start og vi havde endnu ikke nogen ny sportschef. Så lad os nu se hvad transferpolitiken bliver fremadrettet. Lige nu bærer det selvfølgelig præg af, at vi er nødt til at tænke kortsigtet for at lave de resultater der skal til for at rykke hurtigt op igen. Længden på de kontrakter vi tegner viser jo også at vi er lidt i undtagelsestilstand lige nu.

don marisco
      Bruger

Jeg må sige at jeg er glad for denne signing af Morten Nordstrand. Han bliver helt sikkert en vigtig brik for at få sikret sig oprykning.

Men når det er sagt, så har vi altså nok det største og bedste setup i Danmark med Jacob Nielsen, Jens Andersson og Erik Larsen.

Dette setup og netværk er noget større end BSN havde og det skal selvfølgelig give resulater.
      En væsentlig ting som jeg dog gerne så i dette vindue er 1-2 spillere som bliver hentet til meget få penge/fri transfer og vi hurtigt kan se har potentiale til at blive videresolgt indenfor 2 år.

Med en Morten Nordstrand, som må formodes at "lukke" indkøb af angribere så er det ikke på den front en sådan signing kommer.

Meget få forsvars spillere bliver solgt med en million fortjeneste, så det bliver spændende at se, hvordan den nuværende ledelse lever op til deres mål med at "købe billigt" og "sælge dyrt"

Steen6372
      Bruger

don marisco skrev:
      En væsentlig ting som jeg dog gerne så i dette vindue er 1-2 spillere som bliver hentet til meget få penge/fri transfer og vi hurtigt kan se har potentiale til at blive videresolgt indenfor 2 år.

Problemet, som jeg ser det, er at vi ikke i dette forår kan tillade os den luksus at give spilletid til ufærdige spillere. Henter vi et par talentfulde U20 spillere og misser oprykningen, så er der slet ikke udsigt til nogen salg efterfølgende.

don marisco
      Bruger

Steen6372 skrev:

Problemet, som jeg ser det, er at vi ikke i dette forår kan tillade os den luksus at give spilletid til ufærdige spillere. Henter vi et par talentfulde U20 spillere og misser oprykningen, så er der slet ikke udsigt til nogen salg efterfølgende.

Jeg er sådan set enig at det handler om at få sikret sig den oprykning.

Næste år er det så bare vigtigt at få stabiliseret sig i superligaen osv.

Hvornår er det rigtige tidspunkt????

Ceres
      Bruger

Geza Toldi skrev:

Ceres skrev:

.

Du ramte rigtigt med Nordstrand, men transferpolitikken er da ikke den præcis samme som tidligere. Synes det er en mærkelig påstand. Den er imo da nærmere stik modsat. Nordstrand, Cortez og Helgi er vel de eneste ud af de ti hentede spillere der passer på det billede du tegner ("navne", "landsholdsspillere" og/eller spillere med et CV fra større ligaer ). Resten passer på ingen måde til den gamle transferpolitik; Nicolai Johannesen, DC, Situ, Kjær, Aabech, Laudrup og Lukas Fernandes. Tværtimod peger de hentede spillere på at der er en ny strategi nu. Alle spillere der er hentet, efter indførelsen af ”det nye AGF”, passer ind i den spilfilosofi der er ved at bliver indført i hele klubben. Det er en kæmpe forskel fra tiden med BSN hvor spillerne, som du nævner, blev hentet på basis af deres navn og ikke deres gavn. At det blandt andet betyder at vi har set i del spillere fra FCN og Lyngby skyldes primært at spillerne fra de to klubber passer til den spillestil som MW vil praktisere, samt at den nye ledelse muligvis kom med et begrænset netværk

Den gamle transferpolitik havde jo også Aabech på listen og Laudrup blev da udelukkende hentet på grund af "navnet" … unge billige talenter som f.eks. Aron, Osama og unge gratisspillere fra Manchester City (eller hvor de ellers kan findes), var jo lige præcis også en del af BSN's koncept … og ikke mindst en nødvendighed for at få spillerbudgettet til at hænge sammen … for hver gang du henter et "navn" eller "CV" som en Larsen eller Nordstrand, så må der nødvendigvis også spares andre steder og derfor hentes noget billigt fyld.

Så … nej, der er ikke ændret på konceptet vi handler ind efter, da det er givet på forhånd, at bestyrelsen forlanger "navne" der kan skaffe optimisme blandt mulige investorer og dermed penge i kassen … og da spillerbudgettet stadigvæk ikke er til de store "navne", så bliver det nødvendigvis "navne" der kan hentes på grund af en tvivlsom skadeshistorik og/eller en alder over de 30 … Hvilket er lige præcis det BSN altid blev klandret for … men den strategi har ikke ændret sig det mindste.
      .

Indtil videre har JA kun hentet én spiller – Nordstrand – og mon ikke, den signing mere eller mindre var linet op, inden JA kom til. Han skulle sådan set bare trille bolden over målstregen. Derfor har vi intet grundlag for at sige, hvordan JA's indkøbspolitik vil være. Vi ved kun hvordan den har været tidligere, hvor har han været god til at spotte nye talenter.

Vi kan vel regne med, at der kommer en forstærkning til centerforsvaret i vinterpausen, og det kan da godt være, at det bliver endnu et af de brugte, men sikre kort, eftersom vi ikke har råd til at gamble i foråret. Men jeg går ud fra, at de mange etårige kontrakter, vi tegnede, inden sportschefen kom på plads, vil blive afløst af fremtidens folk i løbet af det næste års tid.

Geza Toldi
      Bruger

Ceres skrev:
      Den gamle transferpolitik havde jo også
      Aabech på listen og Laudrup blev da udelukkende hentet på grund af "navnet" … unge billige talenter som f.eks. Aron, Osama og unge gratisspillere fra Manchester City (eller hvor de ellers kan findes), var jo lige præcis også en del af BSN's koncept … og ikke mindst en nødvendighed for at få spillerbudgettet til at hænge sammen … for hver gang du henter et "navn" eller "CV" som en Larsen eller Nordstrand, så må der nødvendigvis også spares andre steder og derfor hentes noget billigt fyld.

Så … nej, der er ikke ændret på konceptet vi handler ind efter, da det er givet på forhånd, at bestyrelsen forlanger "navne" der kan skaffe optimisme blandt mulige investorer og dermed penge i kassen … og da spillerbudgettet stadigvæk ikke er til de store "navne", så bliver det nødvendigvis "navne" der kan hentes på grund af en tvivlsom skadeshistorik og/eller en alder over de 30 … Hvilket er lige præcis det BSN altid blev klandret for … men den strategi har ikke ændret sig det mindste.
      .

Det er simpelthen ikke rigtigt at transfer konceptet er det samme. Du nævner Aabech som et eksempel på at det er. Jeg vil så i stedet sige at han er eksemplet på det modsatte, for Aabech passer perfekt i MW’s foretrukne system. Og det samme kan du sige om alle spillere der er hentet under den nye ledelse. Der er ikke en af de spillere der er hentet til klubben der ikke passer ind i systemet. At Aabech og Nordstrand har et ”navn” ændrer ikke på at de passer ind i systemet. Så nej det er ikke navnet de er hentet på, men pga at de passer ind. Desuden var Aabech jo en kontroversiel spiller at hente pga hans historik (både med BSN og generelt), men han blev hentet alligevel, altså udelukkende på den kvalitet han kunne tilføre og ikke for at skaffe optimisme (han gjorde nærmest det modsatte indtil han overbeviste os om noget andet).

At flere af de spillere der er hentet er over 30 og har et ”navn” er mere et udtryk for at MW har en bunden opgave i forhold til at rykke op, og derfor bliver nødt til at hente spillere der kender systemet og kan gøre en forskel her og nu (som eksempelvis Nordstrand der fra dag et kender sin rolle). Havde de udelukkende hentet talenter kunne konceptet jo ikke køres ind så hurtigt og det ville medføre en langt større risiko i forhold til oprykningen.

zcml
      Bruger

Geza Toldi skrev:
      … Og det samme kan du sige om alle spillere der er hentet under den nye ledelse. Der er ikke en af de spillere der er hentet til klubben der ikke passer ind i systemet.

Blev Kjær hentet under den gamle ledelse?
      Jeg har i hvert fald svært ved se, hvordan han passer ind i systemet.
      Kjær er en udpræget kontra-spiller. hans manglende succes indtil videre ser jeg også som et tegn på at han ikke passer ind som vores "spydspids".
      Mit håb for ham er, at MW vil bruge ham som kantangriber/wing i stedet for, som han senest har gjort med Mate.
      Om han så vil blive en succes der ved jeg ikke, men tror han har større chance derude, og tror også han vil være bedre end Mate.
      Der, hvor Kjær faktisk har været god nogle gange har jo netop været som oplægger.
      Ikke mindst bør han kunne være et godt alternativ til Stephan.

Steen6372
      Bruger

don marisco skrev:

Steen6372 skrev:

Jeg er sådan set enig at det handler om at få sikret sig den oprykning.

Næste år er det så bare vigtigt at få stabiliseret sig i superligaen osv.

Hvornår er det rigtige tidspunkt????

Jeg tror aldrig at der er et godt tidspunkt at integrere et helt hold unge spillere samtidig. For mig at se er det fint, hvis vi hvert år kan indlemme bare to unge spillere i truppen (selvfølgelig helst egne ungdomslandsholdspillere). Kunne vi det, ville det se meget fornuftigt ud. Desværre har vi haft begrænset succes med de ellers meget store talenter vi har rykket op i 1. holdstruppen de sidste mange år.

don marisco
      Bruger

Steen6372 skrev:

Jeg tror aldrig at der er et godt tidspunkt at integrere et helt hold unge spillere samtidig. For mig at se er det fint, hvis vi hvert år kan indlemme bare to unge spillere i truppen (selvfølgelig helst egne ungdomslandsholdspillere). Kunne vi det, ville det se meget fornuftigt ud. Desværre har vi haft begrænset succes med de ellers meget store talenter vi har rykket op i 1. holdstruppen de sidste mange år.

Jeg mener nu også at det er et af de delmål som klubben har.

Der hvor jeg bliver lidt bekymret er at klubben samtidigt har et delmål, som hedder at købe billigt ind (gratis), gøre disse indkøb til profiler, og så sælge dem dyrt igen.
      Dette er noget som både Jacob Nielsen og Jens Andersson har haft succes med tidligere og som de mener skal være med til at udvikle både holdet og økonomien.

I min optik er der ganske få pladser på et hold, hvor dette delmål er muligt. Angriber, fløjspillere og en 10'er position.
      På disse 4 pladser har vi nu en Morten Nordstrand som er +30, Kim Aabech som er + 30 og en række fløjspillere, hvor jeg ikke ser et potentielt salg, a la Mate, SP, AL, DO, JL, JK, DS osv.

Vi har nok lidt rigeligt med spillere til disse positioner, og med mindre klubben får trimmet den del af truppen er der ikke plads til at føre dette delmål ud i livet.

En målmand eller forsvar spiller skal normalt bruge 3 år inden de har overbevist udlandet om deres kvaliteter. En angriber er straks spændende hvis han scorer 15 mål på en sæson.

Hyldig skrev:
      Er samarbejdet med AGF og City gået dødt?

Jeg læste på debatside.dk at AaB har unge fra City gående, se nederst:

http://www.debatside.dk/viewtopic.php?f=25&t=15885&sid=0a9de1e8a63cb1d3f5643d960dff7571&start=225

Viser 19 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.