AGF – HB Køge

Forside Fora AGF AGF – HB Køge

Viser 39 svartråde
  • Forfatter
      Stoei
      Bruger

Efter endnu et dejligt point beholder vi den bedste plads i superligaen. Næste modstander har kun samlet et enkelt point sammen og har en vanvittig målscorer på 2-13 efter to massive nederlag…. Jeg har ikke selv set nogle af deres kampe, men efter min opfattelse virker det som om de ikke har indstillet sig på superligaen og har forsat deres relative offensive fodbold fra første divisionen. De har derfor været meget sårbare overfor modpartens angrebsspil hvilket har ført de massive afklapsninger med sig… Tilgengæld er det værd at bide mærke i at de både mod Silkeborg kom foran og samtidig fik scoret hurtigt i parken…. Efter min mening er det en kamp der skal vindes, men en kamp jeg frygter den gamle onde ånd der gør at vi taber sådanne "nemme" kampe". Hvad er jeres mening om HB Køge? Er 3 point det eneste der kan godtages? Hvor ligger HB Køges styrker og svagheder? Hvem er deres profiler udover Ake? osv.

mta
      Bruger

kan kun sige en ting.. frygter kampen mod hb … for hver eneste sæson slår vi top holdene og så dummer vi os mod dem i bunden… håber vi viser klassen "igen" og viser vi hører til i toppen . og det sker kun på en måde ….3 point. kom så de hviie:D

vieri
      Bruger

ER 100 % sikker på AGF sejr og det er langt tid siden jeg har været det 😉 .

Men det jeg har set af deres kampe , så fremstår de som uhyggeligt naive taktisk især forsvarsmæssigt . Ligner simpelthen ikke et hold der har organisationen på plads til at kunne stå dybt og forsvare som mange bundhold jo er nødt til at leve på især i 1 sæson.

De skal angribes hårdt og skånselsløst fra start og simpelthen aldrig tillades at finde fodfæste på nogen måde. De må være fuldstændigt tømt for selvtillid og rystende nervøse efter de 2 røvfulde de har inkasseret sidst.

Bør kaste en 3-0 eller 4-0 sejr af sig – og ja det anser jeg som meget realistisk.

Steen6372
      Bruger

Ja, det ville være typisk at dumme sig i den kamp, fordi "vi ikke var mentalt klar". Men vores hold er bare så meget stærkere end HB Køge lige nu, så vi bør vinde på selv en mindre god dag.

LL86
      Bruger

HBK er simplthen et hold man SKAL slå. Der er sjældent et hold i ligaen hvor man kan sige det, men der bør slet ikke være tvivl om udfaldet. Alligevel sidder man med frygten, fordi vi før har dummet os mod de "små" hold.

Et godt pakket stadion, og all-out attack fra første sekund bør være nok til at sikre en komfortabel sejr.

Lylle
      Bruger

ER 100 % sikker på AGF sejr og det er langt tid siden jeg har været det

Jinx .. pas nu på

MBEjsing
      Bruger

Først og fremmest vil jeg lige sige; Nice opbakning til AGF på stadion i dag mod OB! Fedt at se så mange fans på lægterne. Jeg kunne ikke selv overskue at komme derned, da jeg havde slæbt og prustet mig igennem et halvmaraton omkring brabrand søen dagen forinden. Dette har medført en enorm smerte i begge ben, og jeg har primært befundet mig indendøre idag 😉

Men jeg håber da på mindst 14-15 tusind mod HB Køge, som forhåbentlig bliver blæst væk.

Angående opstillingen mod Køge gætter jeg på at hvis Howard ikke bliver klar, går Anders Kure direkte ind. Dette er ikke en katastrofe. Mod Randers startede vi med Feilhaber på kanten grundet Whites fravær og med Kasper Povlsen centralt – hvilket medførte en mere defensivt orienteret opstilling end i første kamp mod AaB. Naturligt nok blev der genvalg til alle 11 mod OB hjemme, da vi her behøvede mere fysik på midtbanen. Mod Køge kan det imidlertid diskuteres om Povlsens fysik er nødvendig, og kan man i stedet overveje at give White en startplads, og rykke Feilhaber ind centralt, hvor han, ifølge ham selv, spiller bedst.

Hvad tror i andre?

TopFan
      Bruger

Forudser desværre en typisk 'Agf vs. skodhold'-kamp. Vi kommer arrogante ud til kampen og tror den er vundet på forhånd. Resultat = tab eller uafgjort, hvilket mod HB Køge ikke må siges at være acceptabelt.

Håber selvfølgelig jeg tager grueligt fejl, og tager naturligvis på stadion for at bakke spillerne op! Kom så de hvie!

HvidIhjertet
      Bruger

Det vigtigste i den kamp bliver at score et hurtigt mål. Hvis først vi prikker hul på bylden allerede inden 15 min, bliver det en stor sejr.

Utzon
      Bruger

Det eneste jeg frygter er at vi undervurderer dem, og de scorer et eller andet fuldstændig langt ude godt mål.

Men på den anden side spiller vi alt for hurtigt til hvad de kan være med på, og vi er virkelig stærke på hjemmebane. Og de kan vel heller ikke være nær så godt sammenspillet, når de kun har 6 fuldtidsprofessionelle.

visti
      Bruger

Desværre er der allerede nogen på dette forum der taler om sejr på 6-7 mål…det er fuldstændig vanvittigt og arrogant – godt være at HB eer oprykker og på papiret en nem opgave,,men, det kan jo være at de rammer dagen på søndag eller GF spiller en typisk kamp imod et lille hold (det vi så så mange gange under PH)….

Vinder vi med 1 mål er jeg mere end tilfreds.

Jeg frygter mere kampen imod HB end imod OB..

ps: den der afstemining udviser også en tendens på arrogance..

Roger
      Bruger

Jeg har en god fornemmelse mht. kampen. Ved godt at vi tidligere har haft nogle sæsoner hvor holdet spiller mere eller mindre fremragende mod de bedre hold, og så falder igennem mod de små.

Vi så godtnok lidt af det i foråret i kampene mod Vejle og Horsens, men det var også nogle andre kampe:

Den første Vejle-kamp spillede de OK, det var den 2. kamp under ER mod et hold der kæmpede for overlevelse.
      Horsenskampen var præget af at de endnu ikke havde vundet i foråret trods godt spil. Det var forårets hidtil dårligste kamp, der alligevel gav 3 points.
      Den sidste Vejle kamp var for begge hold helt betydningsløs, og det var jo nærmest et halvt B-hold de stillede med.

Nr. 1, der endeligt har fået vind i sejlene på hjemmebane mod nr. 12, de mere eller mindre sikre nedrykningskandidater der ikke engang selv tror på overlevelse. Det skal blive til en hjemmesejr, men det bliver nok en af de kampe, hvor både spillere og fans skal have tålmodighed, hvis kampen ikke er afgjort indenfor de første 20 minutter.

outlander
      Bruger

Jeg håber, at optimisterne har ret. Alle os, der var til stede i Herfølge den 25. oktober 2006, er dog nok lidt bekymrede for en gentagelse. Selvom, at vi godt ved, at det er to nye hold. Samme efterår tabte vi faktisk også på hjemmebane til Køge. Hvis HBK har lært af de første kampe – og "spiller sønderjysk", kan det blive svært. HBK spillede lige op med Silkeborg i deres første kamp.

MBEjsing
      Bruger

@Alle:

Jeg kan sagtens forstå jeres frygt i forhold til tidligere tiders fadæser mod oprykkerhold/bundhold. Dog er der en fundamental forskel på disse tidligere tiders AGF hold og nutidens AGF hold.

Dengang var vi gode/acceptable mod FCK og de andre storhold fordi vi ikke behøvede at skabe kampen. Vi kunne i stedet fighte i defensiven og leve på kontra. Med sådan et spilkoncept er det naturligvis svært lige pludselig at skulle skabe kampen mod et bundsolidt defensivt oprykkerhold som f.eks. sønderjyske sidste år.

Vores trup og spillestil er imidlertid langt mere spilskabende og offensiv under Erik Rasmussen end den tidligere har været. Vi har ikke samme problemer med at skabe kampen, vi kan godt finde ud af at være spildominerende i 70 minutter af en fodboldkamp. Dertil skal det siges at Køge har været tilpas naive i de første par kampe til at spille offensivt hvilket har medført de store nederlag. Hvis Køge stadig tror de skal frem og spille fantom fodbold så går det med garanti galt mod AGF. For Køges skyld kan man håbe på de lærer lektien og graver sig ned.

Min frygt er naturligvis at vi ikke kan låse deres forsvar op. Dog har vi et målgennemsnit på 2 mål pr. kamp i de første 3 kampe, hvilket lover godt. Forza AGF, nu skal vi vise at vi er et tophold. :p

Agadez
      Bruger

TopFan skrev:
      Forudser desværre en typisk 'Agf vs. skodhold'-kamp. Vi kommer arrogante ud til kampen og tror den er vundet på forhånd. Resultat = tab eller uafgjort, hvilket mod HB Køge ikke må siges at være acceptabelt.

Håber selvfølgelig jeg tager grueligt fejl, og tager naturligvis på stadion for at bakke spillerne op! Kom så de hvie!

Netop dette frygter jeg. Men kun 3 point er acceptabelt mod Køge.

zcml
      Bruger

Tidligere tiders resultater gør også at jeg frygter, at vi dummer os, men der skal bare så meget en sejr hjem, og jeg tror også på det.

HB Køge har ikke omstillet sig til ligaen, og forsøger derfor stadig at spille offensivt.
      Det har givet et føringsmål mod den anden oprykker og mod FCK, der i alle deres 3 kampe, er kommet skidt fra start i forsvaret.

Køges defensive organisation har dog indtil videre slet ikke været god nok til ligaen. Det jeg kan frygte er at de får den på plads til på søndag, og ender med at blive lige så irriterende som SønderjyskE.
      Jeg tror dog der går lidt længere tid, og det bliver nærmere i den næste kamp de kan komme til at drille os.

Bud på en opstilling:

[center]Steffen[/center]
      [center]Krabbe- Dan T-Kure-Lumb[/center]
      [center]White-Lucena-Feilhaber-Poulsen[/center]
      [center]Nando – Graulund[/center]

Syn's ikke der var nogen, der spillede sig af holdet igår, men det er netop kampe som mod Køge, hvor vi kan spille med en endnu mere offensiv midtbane. Og Whites hurtighed kan komme til at gøre rigtigt ondt på Køge.

Pingvinho
      Bruger

Hvad med at bruge Dioh fra start i en sådan kamp?

Nu ved jeg godt at Erik ikke er meget for at sætte hold efter modstanderen men det skal vel ikke være sådan at vi ikke skal prøve at udnytte modstandernes svagheder?

Jeg siger ikke at hverken Graulund eller Nando har gjort det dårligt og at deres præstationer berretiger til en tur på bænken.
      Men vi så i foråret også hvordan Erik ind imellem skiftede meget rundt blandt andet i en kamp mod Esbjerg hvor Benny var med og gjorde det fremragende.

Jeg har ikke rigtig set HB Køge spille endnu.
      Men som jeg har forstået det på folk herinde og "eksperter" spiller de naivt både fremad og bagud hvorfor der burde komme rigelig med plads til en spiller som Dioh der er god til at operere i rummene mellem forsvar og midtbane og er desuden bedre til at sætte en mand af og komme fri end både Nando og Graulund.

Omvendt så jeg ved et par af de mål FCK scorede imod dem at de prøvede at spille sig ud fra forsvaret og blev straffet ved at rummene blev lukket ned hvorefter de mistede bolden kort væk fra deres eget mål.
      På den led vil både Graulund og Nando passe bedre idet de er nogle mere aggresive typer.

Hvad synes i?

Fogsgaard
      Bruger

Køge spillerne har ingen tur bus de må selv køre i deres egne biler hah.. kunne ikke lad være med at grine da jeg fandt ud af det.
      Det viser bare det er alt for stort for sådan et hold at spille i den bedste danske liga.. og selvfølge slår GF dem ingen tvivl der. Specielt nu når vores hold er så stærkt og vi har en 1. Plads at passe på.

Doc
      Bruger

Som HB's træner, Auri Skarbalius (staveplade?), sagde til Onside i søndags; "Vi går altså ikke efter at overleve i Superligaen!" – hvorefter Peter Kjær var målløs!!

SEJR!

zcml
      Bruger

Hvis Dioh er klar til en hel kamp, så er det fint med mig, at han starter inde.
      Kunne også være sådan en kamp, hvor Sanel skulle have noget spilletid.
      Og hvis Davit ligeledes er i fulde omdrejninger, så kunne man evt. spare Feilhaber, så man ikke risikerer at han får karantæne til FCK-kampen.

Stoei
      Bruger

Kunne være rigtigt lækkert at se Dioh og Nando op foran.. Ikke fordi Graulund har gjort det dårligt, men det kunne bare være dejligt at se Dioh og samtidig Nando fortjener startplads efter 2 scoringer i de sidste to kampe.

ace
      Bruger

Der har i mange år været den samme kedelige tendens. Lad os håbe Gårmand Bjørn alis Niels C. Holmstrøm ikke for ret i hans forudsigelse.

Der skal max fokus på 1 kamp ad gangen også fra os supportere. Det er netop det der tidligere har været fejlen at man har undervurderet modstanderne og de også har værer overmotiverede af at spille i Århus pga. stadion og tilskuerne, der også er med til at tænde fyraftensproffer.

Jeg tillader mig også at kræve en sejr, men det BLIVER en svær kamp hvis ikke GF scorer hurtigt eller Hr Skøge skulle komme foran og stiller sig endnu længere tilbage. Ofter går der lidt kampe før oprykere kommer i form og vender sig til tempoet. Kan vi vinde med 1 mål er jeg ligeglad! Enig med Vieri i at der er meget hovmod i Århus på trods af 13 år uden topplaceringer og gentagne dumpede kampe imod bundkandidater.

Men lad os da bare sige fuck Hybris og tro på vi vinder, men folk skal msåke forvente hård fight i stedet for 5-6 mål til GF!

andreas14
      Bruger

Fight reten af sæsonen, og helst uden kænt fodbold(Må da os gerne være der, men vil helst have point) og så. EUROPATUR!
      Fuck jeg glæder mig til det blir EUROPATUR og CL finale.

Det sidste skal ses med ironi(CL finale)

Ays
      Bruger

Jeg er pissenervøs. Jeg håber virkelig der er vendt op og ned på tingene, så vi ikke som sædvanligt sætter bundholdene i gang.

grind88
      Bruger

Jeg synes, vi har et helt andet fundament end tidligere og tror, at vi kan sætte Køge under gevaldigt pres. Og så plejer man at vinde.

petersen100
      Bruger

Det bliver min. en 3-måls sejr – Dioh & Nando skal nok komme på tavlen. 4-0 til GF er mit bud.

Ramte resultatet meget godt mod Randers:
      (2-3 – Nygaard, Graulund, Poulsen, Sane, Dioh – jeg er optimist og tror på en underholdende kamp).

Stoei
      Bruger

Vi må gå ud fra AGF stiller med en angrebsduo bestående af Dioh og Nando… Håber bare de er kyniske oppe foran og score på mulighederne istedet for at drible rundt uden afslutninger.

zcml
      Bruger

Stoei skrev:
      Vi må gå ud fra AGF stiller med en angrebsduo bestående af Dioh og Nando… Håber bare de er kyniske oppe foran og score på mulighederne istedet for at drible rundt uden afslutninger.

Med Graulund karantæne ville det umiddelbart være det logiske valg, men er endnu i tvivl om, hvor fit Dioh er. Så der er også en muglighed for at det bliver Sanel fra start.
      Umiddelbart syn's jeg dog ikke at han komplementerer Nando så godt, og Davit har samme problem som Dioh, så er jeg faktisk begyndt at spekulere i en opstilling med Feilhaber som "hængende" angriber, eller White som angriber, selvom han i ERs system passer langt bedre på fløjen.

Håber dog at Dioh er klar nok til at starte inde (og så nok udskiftes i løbet af 2. halvleg), men jeg er lidt spændt på at se, hvordan ER blander kortene.

Steen6372
      Bruger

Mon ikke vi i kampens løb får set både Dioh og Davit som makker til Nando? Det interessante er hvor offensivt ER starter. Måske med Kasper P. ude igen, ligesom i AaB kampen? ER ser jo en stjerne i White, så det kunne godt ligne at Feilhaber ryger ind centralt på ny sammen med Lucena.

Fanoe
      Bruger

Håber ER starter super offensivt alle mand frem og et par hurtige kasser så kampen er lukket før den er begyndt. De kommer med meget lav selvtillid så de skal ikke ha en chance for at tro de kan få point. Så fuldt presspil fra starten som i de andre kampe.

David og Nando på toppen. Dioh ind i 2. halveg

Stoei
      Bruger

Tror godt det kan være en bagdel at det ser ud til det bliver regn, både for tilskuertallet og fordi HB Køge så kan spille mere indianerbold.

badeflue
      Bruger

@Stoei: hvis du går ind på dmi.dk og ser på byvejr og så århus, viser de faktisk opklaring imellem 12-18. Kan kun håbe på at det holder stik 🙂

molle-3
      Bruger

Kan godt forestille mig, ER skifter White ind, når HB Køge-spillerne er godt trætte, for så har vi jo nogle ´HELT friske ben, der let kan skabe 2 mål mod dem d;

zcml
      Bruger

badeflue skrev:

@Stoei
      : hvis du går ind på dmi.dk og ser på byvejr og så århus, viser de faktisk opklaring imellem 12-18. Kan kun håbe på at det holder stik 🙂

Det jeg kan finde frem til derinde, så forudsiger de ikke regn i Århus-området før sidst på aftenen søndag/natten til mandag.

Balstrup
      Bruger

Hvordan bliver opstillingen nu hvor Graulund er røget i karantæne?

———————-Rasmussen———————
      Krabbe ——— Kure ——– Dan T ——— Lumb

Jakob P. ——- Lucena ——– Povlsen ——- Feilhaber
      Devdariani
      Nando

RasmusKr
      Bruger

To ting. For det første bør der råbes alarm, at nu kommer HB Køge, og det bliver en svær opgave! De vil kæmpe hårdt efter de seneste to svigende nederlag, og der må være en grund til de rykkede op. Desuden kan vi huske i fortiden, hvordan de små kampe ikke blev taget alvorligt. Det må ikke ske igen, derfor må AGF'erne gå på banen onde i sulet og fighte i enhver nærkamp så HBK ikke kan få et ben til jorden. Jeg håber på et tidligt mål til de hvide, for jo længere der går inden en scoring, jo mere vil de begynde at tro på de kan få point med fra Århus.

For det andet. Objektivt er AGF mega favoritter. Jeg så de mål AaB scorede mod HBK og det forsvar så virkelig elendigt ud. En stærk Nando vil være svær at holde, og Feilhaber og Poulsen, der er gode offensivspillere og har fået en god spilforståelse sammen, burde også volde dem store problemer. I Graulunds karantænefravær håber jeg at se Dioh Williams, kommer han godt igang kan HBK-forsvaret måske komme til at minde om Vejle-keglerne 🙂

Jeg vil gerne stille med mange offensive folk i startelveren:

Steffen
      Krabbe – Kure – Thomassen – Lumb
      White – Lucena – Feilhaber – J. Poulsen
      Nando – Dioh

AGF skal selvfølgelig vinde. Men fodbold er jo aldrig til at regne med inden en kamp, så indstillingen skal være rigtig. Er den det, er jeg ikke i tvivl om at de hvide vinder. KOM SÅ DE HVIDE!

salling23
      Bruger

opstillingen afhænger vel også lidt af om man regner med at bruge Feilhaber mod FCK. Har man allerede sagt nej til at bruge ham (han kommer hjem fra landskamp dagen før), så skal han spille, så han kan trække et gult kort. Så udstår han sin karantæne mod FCK.

Skal han spille mod FCK, så er der ingen grund til at risikere en eventuel karantæne. Ved godt at bolden er rund og alt kan ske i fodbold, men en midtbane med White – lucena – K. Povlsen ofg J. Poulsen burde være stærk nok til at kunne sætte sig på kampen

Steffen

Krabbe – Dan – Kure – Lumb

Poulsen – Lucena – Feilhaber – David

Nando – Dioh

Ifølge stiften bliver dette opstillingen… De regner med Benny på den offensive og David til venstre

zcml
      Bruger

@ salling23

Hvorfor tager det Feilhaber 2 dage at komme hjem fra Mexico?

Og med mindre han får problemer med jetlag, så kan jeg ikke se nogen grund til, at han ikke skal spille mod FCK.

Vil gerne se denne opstilling mod HB Køge:

[center]Steffen[/center]
      [center]Krabbe – Dan T – Kure – Lumb[/center]
      [center]White-Lucena*-Devdariani-Poulsen[/center]
      [center]Nando – Dioh[/center]

*Evt. Kasper Povlsen for at give noget mere tyngde på midbanen.

Ikke fordi jeg undervurderer Køge, men ser kampen som en god mulighed for at få ordentligt gang i Dioh og Davit overpå deres skadesforløb, og White, der så lidt sløv ud i AaB-kampen (måske pga. kusinens død?).

salling23
      Bruger

jeg tager det ud fra denne artikel http://agffan.subdk.net/news.php?readmore=196

Så hvis det er med i overvejelserne at holde ham ude, så skal det da udnyttes

Viser 39 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi søger frivillige - vil du med på holdet?