AGF – AAB Godt og skidt fra kampen

Forside Fora AGF AGF – AAB Godt og skidt fra kampen

Viser 29 svartråde
  • Forfatter
      vieri
      Bruger

Kunne ikke selv se kampen, er på ferie. Men vil rigtig gerne høre lidt om jeres syn på kampen, spillet , indsatsen etc.

danielbeck
      Bruger

Spillet kunne have været bedre. Vi sidder på kampen de første 20 min, Derefter står der AAB på alt spillet mens vi har nogle farlige forsøg på kontraer. Der bliver som kompensation for det svage spil kæmpet over hele linjen idag.

Benny kan altså finde ud af at slå en aflevering

Graulund var god

Dioh var dejlig at se igen

Dan T er KLASSE

White og Nando var bestemt ikke gode idag

lurifax
      Bruger

Graulund spillede og fightede godt.

Nando gav absolut ingen tegn på, at han er fremtiden.

Feilhaber gjorde det modsatte af Nando.

White havde en dårlig dag, men kom dog lidt igen mod slutningen.

Dan T. var god.

Staff var fejlfri og god på høje bolde.

AndersF
      Bruger

Staff stod en solid kamp.

Boligforeningen brugte meget vores højre side til at komme igennem, i første og en del gange i anden halvleg; de har formentlig læst på lektien inden kampen. Ellers synes jeg at forsvarret stod ret godt i hele kampen.

Midtbanen, var Feilhaber stjernen, men jeg synes at JP var generelt ret annonym i dag.

I angrebet var Grauhunden tændt og leverede en god indsats, Nando gjorde det ikke godt i dag. Dejligt at se Dioh tilbage, han gjorde det godt sommetider, men man kan godt se at han ikke er oppe på 100% endnu.

Kampen i dag blev vundet på fighter-vilje og Boligforenings hold der ikke var vilde med at afslutte.

Staff var bestemt ikke fejlfri. Da Graulund i slutningen af første halveg efter et AAB-hjørne er alene med en forsvarer losser staff den for gud ved hvilken gang ud over sidelinjen. Der havnede den 2 gange igen i dag.

Til gengæld skal han have ros for at sætte en stor AGF-chance igang med et fantastisk udkast, og en flot redning.

LL86
      Bruger

Jeg hæfter mig primært ved Bennys indsats idag. Han fortsætter tydeligvis de gode takter fra Conf. cup. Huritg i sin omgang med bolden, og varmer den ikke ligesom eksempelvis White. Læg mærke til hvor mange gange han spiller bolden videre på førsteberøringen, og dermed gør opspillet rigtig hurtigt. Flere gange virkede det faktisk til at medspillerne ikke kunne holde samme tempo.

Jeg må nok også indrømme at jeg fejlbedømte ham, i de kampe han spillede i foråret. Jeg har hele tiden set ham som det offensive omdrejningspunkt på midtbanen, men idag viser han at han også er rigtig god defensivt. Jeg har hele tiden tænkt at han har brug for en defensiv Kasper Povlsen ved siden af sig, men efter idag mener jeg sagtens han kan spille med Lucena, måske endda med Davit.

Ja, som i nok kan høre har jeg svært ved at skjule min begejstring over Feilhaber B).

vieri
      Bruger

Nando skal satme snart igang , han skuffer altså altså ofte når han altså ikke er skadet. Må også sige at 4 gule kort til gf spillere ikke er godkendt , men mange har nævnt at dommeren var ringe idag så det er måske grunden til de mange gule kort På en halv time [shock].

vieri
      Bruger

LL86 skrev:
      Jeg hæfter mig primært ved Bennys indsats idag. Han fortsætter tydeligvis de gode takter fra Conf. cup. Huritg i sin omgang med bolden, og varmer den ikke ligesom eksempelvis White. Læg mærke til hvor mange gange han spiller bolden videre på førsteberøringen, og dermed gør opspillet rigtig hurtigt. Flere gange virkede det faktisk til at medspillerne ikke kunne holde samme tempo.

Jeg må nok også indrømme at jeg fejlbedømte ham, i de kampe han spillede i foråret. Jeg har hele tiden set ham som det offensive omdrejningspunkt på midtbanen, men idag viser han at han også er rigtig god defensivt. Jeg har hele tiden tænkt at han har brug for en defensiv Kasper Povlsen ved siden af sig, men efter idag mener jeg sagtens han kan spille med Lucena, måske endda med Davit.

Ja, som i nok kan høre har jeg svært ved at skjule min begejstring over Feilhaber B).

Lækkert at høre at Feilhaber måske har fået sit endelige gennembrud for AGF idag spændende spændende.

lurifax
      Bruger

Stig AKA Frank HeskjaerIII skrev:
      Staff var bestemt ikke fejlfri. Da Graulund i slutningen af første halveg efter et AAB-hjørne er alene med en forsvarer losser staff den for gud ved hvilken gang ud over sidelinjen. Der havnede den 2 gange igen i dag.

Til gengæld skal han have ros for at sætte en stor AGF-chance igang med et fantastisk udkast, og en flot redning.

Okay så. Hvis man som målmand skal have minuspoint for ikke at kunne sparke bolden op til en "fri" angriber – så fair nok. Skal vi kalde det et meget lille minuspoint?

Di Stefano
      Bruger

Først: Dommeren var utroligt dårlig.

Hos GF var der godkendt indsats hos forsvaret og Graulund.
      Midtbanen var rigtigt skidt kørende – Feilhaber havde dog momenter.
      Nando og White dårlige. Jakob P. og Lucena helt anonyme.

Men 3 point var godt. Og fine indhop over hele linjen. B)

lurifax
      Bruger

Dobbeltpost

Ulle
      Bruger

Ikke den bedste kamp jeg nogen sinde har set. Men opløftende at langt de fleste kæmper en vis del ud af bukserne når spillet ikke helt fungerer.
      Fantastisk indsats af Dan T. Benny kan vi vist godt tillade os at have store forventninger til. God indsats af ham i dag. Graulund skal naturligvis også fremhæves han gør det han er med for og leverer ud over målet en stor fighterindsats.
      White lidt under middel i dag, alt for mange dårlige indlæg. Nando en stor skuffelse og han burde i øvrigt have været smidt ud i første halvleg.

Generelt en god indsats synes jeg og selvom Aab havde bolden meget synes jeg kun de havde en rigtig stor chance.

Dommerem var rystende ringe

agf_eren
      Bruger

Staff var klasse i dag, det ene af fejludsparkene er vel for at Dan T kan komme ind igen – eller ser jeg forkert? Men udover det så var han usvigeligt sikker i alle sine indgreb, det skal dog siges at der nok kun var en kæmpe chance som Curth selv tager sig af Haha.

Da Howard kom ind synes jeg også at han gjorde det fremragende, kom tit først på boldene hvis ikke Dan T allerede havde clearet den. Var det i øvrigt Dan der gav slip på Due da Aab fik deres eneste chance?
      Lumb skal lige i gang igen i det defensive, han bliver sat lidt for let et par gange eller tre men har til gengæld også nogle fine tacklinger og var udmærket med offensivt.
      Krabbe var på hårdt arbejde i dag både pga Aabs taktik og White med mange farlige boldtab. Han var mange gange nede i de snart så berygtede glidende og blokkede vel tre skud ved det. Derimod var hans markeringer meget sløsede og ofte fik de lov til at få kontrol over bolden og komme op i fart før han var på dem. Måske skyldes det for langsom sideforskydning, synes det var en generel tendens på i dag – at vi sidder for langt fra dem.

White var, som sagt, ikke særlig skarp i dag. Mange dumme boldtab i form af fejlafleveringer, dårlige driblinger eller sløseri. Men han kæmpede med det og fik også et (uforståeligt) gult kort efter han prøvede at få en tabt bold tilbage.
      Feilhaber gider jeg ikke kommentere, ham har de andre så fint beskrevet. Det bliver stort!
      Lucena var nok lidt anonym, jeg husker i hvert fald ikke så meget af det han lavede. En enkelt detalje blev det da til, da han i eget felt fører bolden bag benet og sætter en farlig kontra i gang med en god pasning. Han var meget godt med fremme og tilbage, men manglede lige det sidste.
      Poulsen var heller ikke som vi kender ham. Ham og lumb havde et fint samarbejde som blev endnu bedre da Williams kom på banen. Sammen med Feilhaber bliver de giftige – rigtig giftige.

Gravhunden scorede et sikkert mål og lå hele tiden på linje med deres bagerste kæde, hvilket førte til et par store chancer. Brændte en 100% da han var helt alene med Zaza og havde masser af tid – flot forarbejde med hånden.

Nando manglede et eller andet, jeg håber i hvert fald ikke at det er hans niveau. Mange dårlige tæmninger og 4-5 offsides, alt for mange! Men han blev også brugt forkert efter min mening. Han lå et par meter bag Graulund og blev brugt som spilstation, hvor han tog bolden ned eller fik den i fødderne. Jeg ville gerne have set ham lidt mere i feltet eller på linje med hunden, for han kommer sgu ofte højest. Håber at han bare lige skal i gang igen, synes der var glimt af storhed – rutinen og de frække kneb er der i hvert fald.

Dioh var skøn at have tilbage, han var fræk fra første sekund som vi kender ham fra sidste efterår.

Alt i alt en godkendt indsats efter en sublim fight, enkelte geniale angreb, men for dårlige markeringer og indlæg (sidste pasning/berøring før afslutning).

Jeg glæder mig til at Randers får læsterlige klø næste mandag, så har drengene haft en hel uge til at rettet op på det sidste og Dioh må meget gerne starte inde!

Raul
      Bruger

Dommeren var utrolig ringe, men AGF skal ligge de dumme gule kort fra sig. Nando skulle have haft 2 af dem i dag. Først tager han bolden med hånden, som dommeren heldigvis ikke så, og derefter filmer han og får fortjent et gult kort. White får en for at sparke bolden væk. Det kan komme til at koste….

agf_eren
      Bruger

Glemte lige et par ting.

Jeg synes Nando og White viser stor fightervilje i dag. De går sgu til den selvom det tydeligvis ikke er deres dag og prøver igen og igen, det lykkedes bare ikke men skal nok komme… Mener faktisk at Nando leverer større løbearbejde i dag end Gravhunden selvom jeg nok får lidt klø for at sige det.

Ken Hansen (og hans to kumpaner på sidelinjerne) var vildt ringe nok engang, den mand har ikke nivauet til superliga endnu. Hvordan kan han overse Chankos hånd og for den sags skyld Graulunds? 2-3 uforståelige gule kort til GF og han formår slet ikke at lægge en linje, den svinger op og ned til hver kendelse… Elendig præstation

petersen100
      Bruger

Nando skal nok komme i gear! White skal lære at tage den direkte vej mod målet, for han har speeden til det. Men han var sammen med Nando skuffende i dag.

Synes også midtbanen var gevaldigt på hælende i de sidste 45 minutter – jeg havde skiftet Povlsen ind efter 55 minutter i stedet for White.

AAB skal være glade for en top 6 placering med det bovlamme angreb de pt. har.

AndersF
      Bruger

Raul skrev:
      Dommeren var utrolig ringe, men AGF skal ligge de dumme gule kort fra sig. Nando skulle have haft 2 af dem i dag. Først tager han bolden med hånden, som dommeren heldigvis ikke så, og derefter filmer han og får fortjent et gult kort. White får en for at sparke bolden væk. Det kan komme til at koste….

Enig, dommeren var utrolig inkosistent. Lumbs gule kort var der overhovedet ikke, det var lidt som Djemba-Djembas straffesparks kendelse. Krabbes gule kort, var lidt diskutabelt. Whites gule kort var okay, han var overtændt og sparkede bolden væk. Nandos gule kort for film var okay, han havde jo også hånden i brug tidligere.

Livercool
      Bruger

Jeg synes ligesom så mange andre at Dan T. var her og der og allevegne i anden halvleg. Han burde have ondt i hovedet i morgen, så mange gangen bolden blev headet væk. Howard gjorde det også glimrende efter han kom ind.

Hvis Feilhaber bliver meget bedre end han er i dag, bliver han et scoop af de helt store. Han har en hel del geniale afleveringer, ligesom han var rigtig godt kørende defensivt flere gange i anden halvleg. han kommer uden tvivl til at toppe assistlisten i år.

Vi mangler desperat en højre back. Krabbe er ikke god nok. Han kæmper røven ud af bukserne, men det opvejer efter min mening ikke alle de gange han er fejlplaceret og ikke får dækket ordentligt af.

Jakob Poulsen er ikke en venstremand og mangler en del i at nå det niveau han havde i foråret. Han skal over i højre side lige så snart Devdariani er klar.

Om selve kampen synes jeg AAB får alt for meget plads i slutningen af første og det meste af anden halvleg, men der blev fightet guddommeligt.

Kasper
      Bruger

Vi ligger nr.2!!!!!!

En herlig dag på Stadion, omend det alligevel endte i den klassiske gyser. Vi er presset til tider, men overordnet er indsatsen aldeles godkendt, og takterne er lovende.

Dan T og Graulund er så absolut de store spillere i dag. Dan T rydder op og kommer kun i problemer, når han går frem i forsøg på at bremse bolden allerede ved midterlinjen. Det er desværre ikke noget nyt, og det skal han arbejder på, for det koster. Det er netop Dan T – sammen med Krabbe – der koster, da Curth brænder sin gigantchance. Der taber Dan T netop en duel ude ved sidelinjen, og så er der ellers åbent hus. Ellers en superindsats, der understreger, at han er vores bedste defensive kort.
      Ellers har jeg også store roser til Lumb, og det overrasker mig lidt, at der er så få, der fremhæver ham. Han mangler lidt defensivt, men han sætter ikke et fod forkert, når vi angriber, og han er i særdeleshed den spiller, der skaber vores offensiv sammen med Benny. Lumb viste idag, at han er vores største salgsobjekt! Kanon indsats af en ung gut, der ikke har spillet topfodbold siden sidste efterår. Flot, flot, flot. Benny var ligeledes en oplevelse, når han sprudlede, og han bliver guld for os, hvis han fortsætter. Han har et overblik, som man ellers ikke ser ved Superliga-spillere, og han arbejder stenhårdt. Eliminerer han de småfejl, som han præsterede, bliver det klasse. Lucena var ligeledes godt kørende, og han kommer eddermame i vejen for mange bolde i Aab's opspil. Midtbanen fungerede generalt godt, og der er vist ingen tvivl om, at Lucena og Benny bør være den foretrukne konstelation fremover. Lucena var vital i dag. Han leverede en af de præstationer, der sjældent trækker overskrifter, men er helt centrale, hvis et hold skal fungere.

Og så er der Graulund… Dan T var suveræn, men Graulund var ren ren klasse. Han arbejder, han scorer og han er aldeles genial i det opbyggende spil. Han serverer flere gange bolden for Nando – som var pinlig – ligesom han generelt ikke smider bolde væk i det opbyggende spil. Dagens bedste, og han virker sulten som aldrig før. Kongen af Århus..

Og fuck, hvor er det dejligt, at bolden ruller igen!! Vi går hele vejen i år!!!!! JAAA

Cander30
      Bruger

Lad os kigge på det. Det negative er 3 gule kort pga at sparke bolden væk. Dumt og uproffesionelt. Ganske enkelt….

Nogle af de spillere jeg havde forventet nået mere af ( JP, Nando og white ) spillede en ret skidt kamp. Men okey, det sker jo..
      Derimod var Dan T, klart klart vor bedste mand. Han er ene mand skyld i af vores forsvar ikke sejler. Sikker en super kamp. Krabbe er en af mine ynglinge, men for satan en vigtig takling han sætter ind. God kamp af ham. På midten vil jeg kun nævne Benny. Tydelig at han er et gear over de andre pga landskampe. Han bliver guld værd.
      I angrebet var Graulund agrasiv og ivrig. Præcis som ventet, mens Nando skuffede. Han viste intet i dag. Langsom, dårlig teknik og ikke særlig arbejdsom.. Skal på bænken til næste kamp..

Men alt i alt. 3 point ( lidt heldigt) på trods af en elendig dommer..

Vi skal bare være glade[lol]

zcml
      Bruger

Det med at give karaktere, vil jeg lade andre om, men her er min vurdering af spillerne:

[u]Steffen Rasmussen[/u]
      Stod generelt en god kamp, men lod sig stresse i de periode, hvor AaB pressede på. Og det rsulterede i nogle håbløse udspark og kast.

[u]Frederik Krabbe[/u]
      Ok. kamp!
      Havde lidt bøvl med Due, men generlt en bestået indsats rent defensivt.
      det fremadrettede spil er hans svaghed, men han forsøger, og er god til at komme med frem.

[u]Dan Thomassen[/u]
      Cementerede sin plads i forsvaret. Man of the Match, og uden tvivl den bedste midterforsvarer vi har haft siden Leon. Dertil er han også den forsvarsgeneral vi længe har manglet.
      IMO burde han bære anførerbindet.

[u]Kim Madsen[/u]
      Stabil indsats indtil han blev skadet.

[u]Michael Lumb[/u]
      Ikke hans bedste kamp.
      Om han endnu ikke er 100% efter sit skadesforløb, eller det bare var en offday skal jeg ikke kunne sige, men han var ikke så skarp som normalt. Dog en bestået indsats fra hans side.

[u]Jeremiah White[/u]
      Skidt skidt kamp, hvor stort set intet fungerede.
      Havde håbet at han var ovre disse udfald, men forhåbentligt var det bare premierenerver som flere andre tilsyneladende også led af.

[u]Jerry Lucena[/u]
      En af dem, der faldt ud af kampen efter AaB kom sig over chok-starten.
      Idéen med en løbestærk midtbanen virkede god til dagens kamp, men det kom ikke til at fungere.

[u]Benny Feilhaber[/u]
      Startede godt med flere rigtigt gode indgreb, men faldt i kadance sammen med resten af holdet.
      Kunne ikke helt leve op til forventningerne idag, men viste lovende takter.

[u]Jakob Poulsen[/u]
      Starede desværre denne sæson som han sluttede den forrige; noget anonym, og hvor tingene ikke helt fungerede.

[u]Peter Graulund[/u]
      Den start burde næsten i sig selv redde hans kamp, men ellers på det jævne fra hans side.
      Kæmper som vi kender ham, men ud over ved målet rammer heller ikke han helt dagen. Bl.a. tøver han på en kontra i 2. halvleg, hvor han nok burde ha' afleveret til Lumb eller i det mindste afslutte selv (og det ligner ham ikke). I stedet erobre AaB forsvaret bolden.

[u]Nando Rafael[/u]
      Ikke nogen god kamp.
      Fik ikke brugt sin fysik til at sætte sig igennem, og blev gang på gang trukket offside.

[u]Mark Howard[/u]
      Kommer ind og er med til at forpurre AaB i at udnytte det overtag de har i størstedelen af kampen.

[u]Dioh Williams[/u]
      Fik de sidste 20 minutters tid af kampen, hvor han fik sat sit aftryk.
      Skal stille og roligt igang igen ovenpå sin skaden, men ellers burde han være skiftet ind langt tidligere.
      Man kan så vurdere, om man i stedet for skulle ha' skiftet Sanel ind ved pausen, men Diohs præstation kan der ikke røres ved.

[u]Kasper Povlsen[/u]
      For kort tid til at gøre nogen væsen af sig.

Generelt var det som om hele holdet ramte en offday efter de første 15-20 minutter, men hvor spillet ikke fungerede, viste stort set alle mand moral ved at fighte sejren hjem.
      Bedst idag var forsvaret. Og så self. kampens første angreb:k

Utzon
      Bruger

Godt:
      Sejren som helhed, Dan Thomasen

Skidt:
      Der manglede skarphed (som sædvanlig) foran mål. Der var nogle friløbere, som burde være blevet spillet, eller afsluttet før.
      White og Nando var heller ikke for gode.
      Og for mange mistede hovedet og gjorde dumme, og unødvendige ting.

Selvom der er flere minusser end plusser ved mig, synes jeg generelt at kampen var et plus. Når de kommer ordentligt i gang bliver det her rigtig godt..

Whiteboyz
      Bruger

Er sådan set ret enig i betragtningerne, som ligner hinanden. Jeg er nok noget mere optimistisk ang. Nando. Han mangler tydeligvis kamptræning.
      Måske glemmer vi også, at der stod 2 hold på banen i dag. Begge backs gør det godt for Aab, Bøgelund og Michael Jakobsen. Det betyder for det første, at der ikke var meget der lykkedes for Poulsen og White. Deriblandt, at der ikke kom nogle kvalificerede indlæg. Og det gør også Nando dårligere, fordi han er primært er boksspiller. I dag bliver han brugt som spilstation, og det var han ikke i kamptræning til.

m selmer
      Bruger

hold da helt op krabbe kæmpede som jeg ved ikke hvad i forsvaret han smed sig da ind i alle taklinger og gjorde virkelig hvad hans talent rækker til :k

vieri
      Bruger

Ja Krabbe kæmper altid 100 % , men det ændrer ikke på at han er et klart svagt punkt på vores hold som vores modstandere kynisk vil forsøge at udnytte hver gang. Vi trænger virkelig til en ny klasse højreback 🙁

Utzon
      Bruger

Tror at Gjesing eller Povlsen ville kunne gøre det rigtig fint på højrebacken. Det ville jeg i hvert fald gøre hvis jeg var træner.

Roger
      Bruger

Jeg synes at kampen mindede meget om forårspremieren mod Rendos: Et ekstremt hurtigt Graulund-mål betød at det mere handlede om at forsvare føringen, end at spille fremad banen.
      Heldigvis lykkedes det – i modsætning til Rendos-kampen – at holde nullet. Men det var tydeligt at det var første kamp efter ferien, og det etablerede angrebsspil endnu ikke er på plads. Men gode takter fra hele holdet, der aldrig rigtigt gik i panik.
      Krabbe gjorde det iøvrigt fint defensivt på højrebacken, men offentsivt har han nogle mangler. Med den nuværende trup må ER enten lære at leve med det, eller smide Jacob Poulsen derned…

zcml
      Bruger

Krabbe er pt. bedste bud på en højre back i truppen.

Jakob Poulsen vil måske kunne gøre det bedre, men det vil være en kæmpe svækkelse af vores midtbane.

Kan heller ikke helt følge idéen med at sætte Kasper Povlsen eller Lucena derned.
      Lucena har ligesom Gjesing været prøvet som back. Og det virkede altså kun som en nødløsning. Kan ikke se, hvorfor det skulle være anderledes med Kasper?

Det er nok nærmere en fløjtype der skal bruges, hvis man vil omskole en spiller til back (eks. Lumb og Martin J. i Fiorentina).
      Hvis vi ikke kommer af med Blicher kunne han måske prøves. Jeg er dog usikker på om han er diciplineret nok i defensiven.

andersstein
      Bruger

Jeg tror, at idet at føringen kom så hurtigt, så tog kampen en mærkelig drejning og det handlede mere om at kæmpe end at spille poleret flot fodbold, og det er sådan set fint med mig.

Steffen står fint. Har rigtig godt styr på dødboldene i dag, mere end før. I momenter sparker han dog boldene alt for hurtigt ud og lader sig stresse.

Krabbe får vist sin fightervilje i anden halveg. Men manden kan intet offensivt. Vil personligt gerne se Sorin igen.

Dan T. spiller fremragende i anden halveg. Også fint i første, men han har det med at satse meget oppe ad banen og sælge holdet. Men finder 95% af alle hovedstødsdueller. Det samme gør Howard i anden halveg og spiller, synes jeg, en rigtig god kamp.
      Ren bekræftelse i, at vi har en af suppens bredeste og bedste midterforsvar.

Godt at se Lumb tilbage. God, men har dog set ham spille bedre kampe. Han var mere anonym end han plejer.

Ben & Jerry's midtbane var svingene. Benny viste klasse i momenter, men synes der var mange hurtige boldtab, og Jerry så man ikke meget til. Der var for få bolderobringer på den defensive midt, især i anden halveg, hvilket gjorde at AAB havde klart spilovertag.

Skuffende kamp fra White og tror det var en offday fra hans side lidt ligesom JP, der dog spillede sig op til sidst.

Nando så stor og tung og dvask ud, og ligner ikke en mand, der er værd og satse på. Diog spillede jævnt da han kom ind.

Og Grauhunden leverer naturligvis varen igen..

Viser 29 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.