Aftermatch talk: AB – AGF

Forside Fora AGF Aftermatch talk: AB – AGF

Viser 10 svartråde
  • Forfatter
      Henze05
      Bruger

Det blev heldigvis til en start med tre meget vigtige point, og vi er dermed kun tre point fra oprykningenstregen.

Der var dog mange negative ting at tage med fra kampen, hvor jeg personligt tror, at meget af det skyldes en frygtelig bane. Banen i AB var jammerlig, og der var masser af vind. Forholdene gjorde, at kampen skulle vindes på Fight og Vilje, og ikke poleret og teknisk fodbold, hvor AGF ellers er stærkere end de fleste hold i divisionen.

I første halvleg synes jeg, at vi overlod lidt for meget af initiativet til AB. Vi havde dog også modvind, men vi lavede mange fejl, og forærede hele tiden bolden væk.

2. Halvleg var jeg personligt langt mere tilfreds med. Vi sad på hele 2. halvleg, og AB fik vel ikke en chance?

Vi skabte selv et par stykker, og vi scoret på et meget tvivlsomt straffespark.. Oskar Buur fik debut, og han havde en lidt tvivlsom start, men ellers markerede han sig rigtig flot. Han viste fin spilforståelse, men det var tydeligt, at han mangler fysik, og at han var nervøs. Dog en godkendt debut.

Nordstrand synes jeg ikke vi fik meget ud af i dag. Dog viser han, at når han har bolden under kontrol og vender mod målet, at han er rigtig farlig. – Jeg var skuffet over vores centrale midtbane i dag, og tildels forsvaret i 1. halvleg. I anden halvleg synes jeg både, at Situ og Juel Andersen spillede sig markant op.

Hvad er jeres tanker fra kampen i dag?

Steen6372
      Bruger

Positivt fra dagens kamp: AJA fik vist at han er fremtiden i vores midtforsvar. Forhåbentlig får Situ rettet på de mangler han har, så vi kan få spillet dem sammen.

Buur levede vel op til de forventninger Wieghorst kunne have. Vi må formode at han får masser af spilletid i dette forår og at han langsomt får bygget på fysikken.

Den centrale midtbane synes jeg egentlig tog meget godt kontrol over kampen. Defensivt var det ok. Vi havde bare svært ved at udmønte det i noget virkelig farligt fremad banen. Danny var bedre end vi så det i efteråret. Jønsson havde ikke sin bedste dag.

Aabech på kanten virker ikke lige så farligt som Aabech centralt. Til gengæld får vi altså lidt mere greb om midtbanen med 3 centrale spillere, som bevæger sig mere i bund, når vi ikke har bolden. Problemet er bare, at vi også skal score nogen mål. Nordstrand skulle gerne blive svaret på dette, og det kan man heller ikke udelukke at han bliver. Men vi er nødt til at se mere målfarlighed fra Jønsson, Stephan og Nordstrand. Ellers må Mate tilbage på banen.

Mest realistisk er det vel, at der bliver genvalg til alle til næste kamp. Der er noget der skal rettes, men jeg synes at der er tegning til noget der kan blive mere stabilt end vi så i efteråret. De 3 point i dag giver forhåbentlig også noget ro og selvtillid.

På godt og ondt var det en premierekamp og dem skal man normalt ikke forvente for meget af.

Henze05 skrev:
      Nordstrand synes jeg ikke vi fik meget ud af i dag.

Jeg synes han var bedre på kanten når han kom derud.

Jeg var skuffet over vores centrale midtbane i dag,

Jønsson burde få et par dummebøder for at forsøge så meget hæl og tå og driblinger i trælse situationer.

En træls kamp på en træls bane, men til forskel fra sidste halvsæson rev AGF alle 3 points med hjem. Nu er de i gang og så er det jo bare om at fortsætte med at tage det en kamp af gangen.

Di Stefano
      Bruger

Jønsson var helt ved siden af sig selv i dag. Det sker næppe to kampe i træk.
      Der bliver sikkert genvalg, men Danny har ikke overbevist mig om, at de mange ændringer i opstillingen er en god ide.
      Tror mere på:
      Helgi – Jønsson
      Aabech
      Stephan – Mate – Nordstrand
      Situ virker for tung. Tvivler på, at han bliver en succes.
      Det vigtigste i dag var, at vi fik tre point i en møgkamp på en pløjemark.

Aros
      Bruger

Di Stefano skrev:
      Helgi – Jønsson
      Aabech
      Stephan – Mate – Nordstrand

Den traditionelle 2-1-3 opstilling?
      🙂

Bjarne V
      Bruger

Lyder til jeg er den eneste der synes, at Situ faktisk spillede en stærk kamp… Dog synes jeg JJ var helt på månen flere gange i kamp, ved at koste et mål i første halvleg, med 2 dårlige beslutninger i træk omkring feltet – samt alt for mange Maradona træk på midten af banen.

Nordstrand så vi ikke meget til, men viser i glimt den klasse han trods alt stadig har.

Steffen kan vel heller ikke siges, at spille en god kamp – med flere dårlige indgreb og størstedelen af hans udspark der røg udover linierne?

Sidst men ikke mindst, håber virkelige AB vågner op, og får noget andet personale til at skænke øl til næste kamp, eller endnu bedre, har 2 stande og vælger andet personale end pensionistser. Min. 50 m. lang kø under hele kampen, pinligt.

Heeman
      Bruger

Bjarne V skrev:
      Lyder til jeg er den eneste der synes, at Situ faktisk spillede en stærk kamp.

Jeg synes han spillede ok, han var rusten og skulle lige finde sine egner fødder som de fleste andre spillere. Jeg tror han bliver rigtig god når han får mere erfaring.

Dog synes jeg JJ var helt på månen flere gange i kamp

Ja, det er træls når han ikke kan finde ud af at spille bold på den simple måde og absolut skal forsøge at lave en fræk dribling.

Bjarne V skrev:
      Lyder til jeg er den eneste der synes, at Situ faktisk spillede en stærk kamp…

Det er du absolut ikke Bjarne, jeg var på Gladsaxe stadion og følte mig ganske tryg ved Situs indvolveringer og hans performance i det hele taget.

Willow
      Bruger

En af grundene til fodbold er så fedt er at vi ser tingene så forskelligt 🙂

Jeg synes jo Buur var kampens spiller. JA, han havde fysiske problemer… det blev udstillet 2-3 gange i løbet af hele kampen. Imens havde han ro på bolden & rigtigt gode afleveringer.

Og Situ, som jeg ønsker skal slå igennem i Agf – Han ser skræmmende ringe ud (2. halvleg blev dog bedre). Han laver så elementære fejl konstant, at en simpel tæmning kan blive farlig. (Han lavede også mange farlige indgreb frem i banen, hvor han nemt blev afvist og spillet rundt om).

Aabech var en skygge af sig selv & havde opgivende attitude flere gange hvor han slog ud med armene op til flere gange.

Jønsson, som jeg normalt synes er skidegod – var pivringe i mange situationer.

Generelt bar det hele præg af at være en åbningskamp på en dårlig bane -Og jeg håber det var derfor, tingene var som de var.

Thomas K
      Bruger

Jeg synes AJA var man of the match. Han er den eneste af de midterforsvarer vi har pt, der har superliga niveau.

Jeg synes Danny Olsen er god, da han startede på 8'eren og så skiftede til kanten i anden halvleg. Han kan også snildt spille 10'eren pga hans dybeløb og løbepensum.

Jeg synes SR, OB, AJA, DC, DO, KA og MN var godkendte.

Viser 10 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.