Ã~delægger Kurt A AGF??

Forside Fora AGF Ã~delægger Kurt A AGF??

Viser 48 svartråde
  • Forfatter

http://www.stiften.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060115/AARHUS/101150744/1189

Tja ifølge denne artikkel var det Kurt der solgte Duncan, selvom BSN havde advaret ham mod det..

Undkyld hvis det sår i en anden tråd, men kunne ikke finde det.

ManSon
      Bruger

ser sådan ud 🙁

zacatecas
      Bruger

Tja, jeg tror ikke det har noget at gøre med at Kurt vil ødelægge klubben. For så er alle hans millioner da for alvor spildt!! Nu har Kurt fået hvad 15 millioner tilbage af sin investering. Der skal ikke den store lommeregner til, for at finde ud af at han indtil videre ikke har gjort en god forretning i AGF.

Kurt skal sgu gå sin vej. Han ødelægger AGF ja !

zacatecas
      Bruger

Helt enig Krogh!! Manden reddede klubben for bare et par år siden

Men nu ødelægger han den. Han kunne sguda have snakket med BSN ! Jeg ved han reddede klubben, men det er bare ikke ensbetydende med at han skal sælge spillere alene

jrc
      Bruger

Leon og Duncan ver de sidste spillere Kurt havde penge i.
      Derfor var han i sin gode ret til at sælge, hvis han mente prisen var ok.

Vi andre kan så mene, at de begge er gået til spotpriser.
      BSN kan ærgre sig over ikke at ha' været med ved forhandlingsbordet.
      Men faktum var, at Kurt kunne sælge når han ville.

Se nu på det positive.
      Økonomien ser bedre ud end i mange mange år.
      Kurt har fået sine penge han investerede i spillere igen.
      Der er måske ovenikøbet råd til et par forstærkninger mere.
      Vi har fået DKs bedste træner.

Jeg må sgu' indrømme, at jeg ikke synes det ser helt så sort ud mere.

Livercool
      Bruger

Ja lad os nu se hvad der sker den næste måneds tid. Der er i hvert fald ikke nogen grund til at græde over spildt mælk. Der bliver vi ikke i superligaen med. Nu må vi bare se fremad, og se om vi kan få nogle kvalificerede forstærkninger inden sæsonstart, nu vi har lidt penge at gøre med.

Cantona7
      Bruger

Det kræver intelligens at se tingene fra to sider. Jeg gider efterhånden ikke høre mere på, at Duncan er forræder eller at Kurt A. ødelægger klubben. Det er folk som har været med til at redde Gf fra Ruin (Dvs. nerykning). Er der inkke nogen der fatter at vi ser piise dårlige ud overfor resten af fordbolddanmark, når vi kommer i aviser og på nyhedssites med, fordi vi driver hets imod ellers loyale folk. De har ikke snydt os, Vi har hele tiden vidst at det var en forretning for oknkel Kurt (enda en dårlig en), og det må da snart gå op for folk at Duncan ikke har solgt sig selv. Vi kunne jo også svine ham mere til, for så kommer han helt sikkert tilbage til GF, når han om nogle år kommer tilbage fra udlandet——–NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOt.

Så må vi jo til at regne ud..
      Kurt fik (var det 20 Mill ) sidste år.. 10 mil for leon og 2.3 for duncan..
      Han har skudt 50 Mill i klubben..
      Så han har fået 32,3 mill igen.. og 10 Mill i aktier.. = 42,3 Mill
      så det ser da fornufdigt ud lige nu både for AGF og Kurt har fået sine penge igen….
      Han har Været vores redningsmand flere gange.
      Vi skal stadig takke ham for det store arbejde han har gjort

Claus
      Bruger

og se aktier han fik er da vist allerede steget så meget at det er ved at være en god forretning.

Men vi skal stadig huske på at det er KAs skyld at vi overlevede dengang. Selvfølgelig skal han ahve noget igen.

Jarx Furmore
      Bruger

Kurt har gjort meget godt for klubben, ingen tvivl om det. Jeg håber ikke det ødelægger noget, men det er en skam, at han går imod klubbens (BSN/W ?) interesser. Men han kan i det mindste ikke gøre det igen 😉

Fresh
      Bruger

Sikke da en gang vås! Kurt er forretningsmand og agerer derfor som sådan. Manden bliver jo også nødt til at tænke lidt på sig selv efter at have reddet vores ynkelige røv utallige gange. Kurt er grunden til, at der stadig er noget, der hedder AGF Fodbold. Husk på det!

HvedeKim
      Bruger

Det er rigtigt at Kurt A har gjort rigtig meget for klubben, og det er jeg ovenud lykkelig for. Men det er en lille smule "klovnet" af ham at sælge Duncan udenom Brian Steen. Det virker lidt "barnligt". Men han så selvf bare muligheden for at få et par sikre millioner tilbage af alle dem han har givet klubben…
      Ren forretning, men kunne nu godt have snakket BSN om det

Hamham
      Bruger

han ødelægger vel ikke AGF, Han har smidt mange millioner ind i AGF.
      Uden ham var vi vel ikke i den bedste danske række.
      Men på den anden side ødelægger han vel også AGF.
      Når BSN har advaret ham imod at sælge ham og han så alligevel gør det er man sku da for dum.
      Han skulle have lyttet til BSN!

El Mundo
      Bruger

Lad os lige starte med at rette en fejl: Kurt fik ikke 32 millioner. Alle de penge han fik for tilbagekøb af playersponsorat røg direkte tilbage i klubben i forbindelse med emmisionen. Derudover har han indkasseret et gigantisk kurstab på sine aktier, da han købte GF var det til kurs 12.

Diskussionen er uværdig og utroværdig. Uden Kurt var der ikke noget der hed GF i dag. Vi har intet at udsætte på ham, for hver gang lokummet har været i brand har manden stået der med sit checkhæftet og reddet butikken.

Som jeg har skrevet i en kommentar skal galden, med rette, smides ud over den perlerække af uduelige og inkompetente ledere vi har haft gennem de seneste 10 år. Startende med AGF's amatørafdeling der ikke ville give afkald på magten i AGF til fordel for en emmision planlagt af Mogens Boyter, der i 1994 ville have givet GF en meget høj egenkapital. Derefter følger i større eller mindre grad, John Trolle, Preben Andersen, Heskjær og Damm.

Det er dyrt at være fattig og det har vi betalt prisen for, men dels er jeg 100% sikker på, at skal der flere penge i GF, så vil Kurt også være den første til at skrive en check, og dels er signalværdien i at kunne fremvise et overskud for første gang i ni år, så utroligt stor, at jeg har fuld forståelse for, at ledelsen har accepteret salget.

Debat ja, men emnet og nogle af kommentarerne er helt uden for pædagogisk rækkevidde.

MiniHove
      Bruger

Jeg syntes han ødelægger det.

Vi kunne have solgt Duncan for meget mere!!

Der Harnisch
      Bruger

Ved at fremlægge et positivt regnskab og vise at der efterhånden er styr på klubben, øger også signalværdien positivt udad til. Sponsore og intevestore gider da heller ikke smide penge efter en klub med konstant negativ omtale.
      Et overskud i år kan give folk med penge tiltroen til GF igen og smide endnu flere efter os…

Kurt A ødelægger AGF?

Come on.. Han har reddet vores røv flere gange..

Thomas K
      Bruger

Kurt Andersen var/er vores redningsmand, uden ham kunne vi tage på Tingbjerg Stadion istedet for i Parken…!!! Hvis han ikke havde smidt penge i klubben i sin tid, var Leon Andreasen og Morten Rasmussen gået for INGENTING istedet for de ca. 20 mill AGF fik for dem (husk på, at de fik 10 mill for rettighederne, og derefter 80% af beløbet). Det er sgu bedre med 20 mill. istedet for ingenting??

Tror seriøst på, at der kommer sorte tal, hvilket forhåbentlig kan lokke nye investorer, sponsorer og evt spillere til klubben?!

morten b
      Bruger

allesammen husk nu på at agf er en forretning og ikke en forening. den skal kunne løbe rundt, selv om det er træls dunken skullen sælges. biksen skal løbe rundt nu ellers kommer de ldrig videre.
      det er nu eller aldrig at ledelsen skal virke troværdige over for omverdenen(sponsor/(mulige)insvestore).

d0nN
      Bruger

Det er jo helt grotesk at sige han ødelægger klubben!

Hvis han bare lod spillerne være, og blev ved med at skyde penge ind i klubben, så vil AGF om 2 år hede Chelsea 2!

Kurt A. havde transferrettighederne på ham, og selvom Duncan først skulle sælges til sommer, så vil det alligevel være Kurt A. som første forhandlingerne!

Hvordan kan man synes at en mand som har reddet klubben økonomisk flere gange ødelægger den!!

Kan godt være han ikke ligefrem er 100% klubmand, men han pumper satme mange penge i klubben! Dem der ødelægger klubben må da være de økonomiske genier der ikke forstår det med at man helst skal have sorte tal på regnskabet!

Først og fremmest vil jeg gerne sige tak til Kurt for alle de penge han har smidt i klubben..

Grunden til jeg stilte spørgsmålet er fordi, det kan skabe intern splid at han er SÅ ligeglad med hvad BSN mener..

Håber at Kurt for eftertiden lader Lars og Brian passe deres job, og lader være med at blande sig i noget han alligevel ikke har forstand på..

HvedeKim
      Bruger

Hmm. JEg har tidligere i denne tråd givet min mening for hvad jeg synes om Kurts beslutning, så det vil jeg ikke komme så meget ind på lige nu. JEg vil i stedet twiste tråden lidt et lille øjeblik, håber det er i orden;)

Kurt A har som sagt pumpet ca 50 (?) mio. ind i AGF, og han har vel stadig en hel del mio. i sin personlige formue. Han solgte Duncan nu, for at være sikker på at han fik den "valuta" han i forvejen var garanteret.
      Det forstår jeg godt. MEn hvis manden VIRKELIG har så mange milloner i forvejen, og det har han(!), hvorfor er han så så ivrig efter sine knapt 5 mio. fra salget nu, når han med 75% sikkerhed(det er bare et gæt på%, jeg er sproglig;)) kunne have fået endnu mere til sommer. HVIS Duncan i stedet var blevet solgt for f.eks. 25 mio til sommer, så havde han jo nogle flere millioner… Det ville da være at "gamble" lidt med hans penge, men er det ikke også tit det forretsningsmænd gør…?!

Bare lige en lille tanke jeg havde.;)

Rasmus76
      Bruger

Det handler om at skabe stabilitet i forretningen, det gør man bl.a. vet at have sorte tal på bundlinien. Det er med til at skabe mere troværdighed til forretningen fra omverden. Omverden tæller både invistorer og andre klubber der ønsker at købe spillere af os. Hvis AGF fremstår finansielt mere slagkraftig, vil andre klubber anse klubben for at være bedre til at udvikle og forme talenter- og spillere i det hele taget, det vil være med til at presse prisen op, Evt de to københavner klubber er gode eks.
      Jeg ser det som værende yderst positivt at AGF har været i stand til at sælge to unge talenter for et tocifret milion beløb indenfor det sidste år. Hvor lang tid siden er det siden det er sket???
      Den udvikling er med til at skabe mere fokus om forretningen AGF og dens udvikling af spillere, og med Ove P. ved roret er jeg sikker på det nok skal foresætte. Men det er en langsigtet proces, så vi må have tålmodighed. Så alt i alt, er Kutrs disposition ganske fornuftig, han realiserer noget af sin invistering, og han er med til at skabe et bedre fundament til en mere slagkraftig AGF forretning – forhåbentlig:p

ace
      Bruger

Jeg mener at Kurt skal blande sig uden om det sportslige, da han klart har vist manglende dømmekraft her. At han er gået bagved BSN's ryg er jo direkte skadeligt for klubben!

Jeg tror ikke helt på den med de rene 14 mill. og kun 5 % i videresalgsklausul er heller ikke imponerende som Stiften skriver. Burde være på mindst 10-15% før det batter. Husk på der også er sign on fee. Viser igen at man ikke er vant til at sælge spillere i AGF eller i Kurt/Kunnen AS. I følge dagens trykte udgave af BT får AGF kun halvdelen af salget på 12 mill. Kurt skal have de 4,4 mill og agenten 1 mill.

Nu ved jeg godt at BT ikke er et sandhedsvidne, men hvis dette er rigtigt sammen med BSN befriende ærlige udtalelser i Stiften, så er det igen Kurt der er skurken i denne sag som jeg også mener han til dels var i Leon salget, der også gik alt for billigt til Werder.

Dvs. AGF ilt tjener ca. 6,6 mill når alle er betalt hvilket ikke levner det store til hverken urealistiske forstærkinger som Bechmann eller andre profilnavne.

Nøglen er iflg. BT som følger:
      12 mill transfer
      Man skyldte stadig Kurt 2,5 mill. for playersponsorat 1
      Agent Benes 1 mill.
      Facit 6,6 mill. til at dække underskudet med

Man har altså knap lige nok til at dække endnu et dundrende underskud. Til dem der er i tvivl, så bare vent til den 28 feb.!

Man har åbenbart ikke tjent alverden på hverken Elton eller Barca, da begge ting har kostet at få til byen. Det man har tjenet er sikkert ædt op af husleje og manglende entré indtægter. At man ikke allerede har ørget for nye events til sommer lover heller ikke godt.

Man har sagt at man ikke ville gentage fortidens synder, og man må sige at man har gjort det i stor stil i denne affære kritik af ledelsen eller salget derfor også på sin plads. Ledelsen har dog været bundet på hænder og fødder af udenlandsdanskeren

Aldrig mere mæcener så heller gå konkurs og starte helt forfra som Lyngby og FREM. Man skulle fandme næsten ha taget den nedrykning i 2001 og hvad det havde kostet i stedet for de 3-4 sidste års sportslige og økonomiske pinsler. Det havde sparet os supportere for mange sorger og vi kunne være gået til sagen fra bunden og ha sorteret de værste spekulanter væk. Tænk hvis den rockerlaterede Steen Jørgensen fra FCK pludselig begyndte at vaske sine penge rene i AGF?

Kurt har da bevares reddet klubben fra konkurs og udvist både visioner med ÅE osv., men det sportslige har han sgu aldrig haft forstand på. Manden troede jo stadig AGF var en topklub eller han kunne gøre den til det med få indkøb som fx. Lala og Avben der faldt fuldsændigt igennem.

MTAC.nu
      Bruger

Manden er ene og alene skyld i at der overhovedet er noget som hedder AGF, så syntes denne debat er langt ude.

Hvis dog manden lidt respekt og indse hvad han har gjort.

Sefølig skal han da tage imod tilbuddet. AGF SKAL lave et fornuftigt resultat, og tilskuerne har svigtet og de havde brug for millionerne.

Man skal ikke bagatelisere værdien af at man præsteret et regnskab som man lover!!!

ace
      Bruger

Der ville også ha været et AGF uden Kurt det havde bare heddet dk serien og forfra. Jeg har tat lidt af respekten efter Leon og Duncan salgene for onklen, da det mest har virket som om han ville have sine penge tilbage.

Dog tror jeg måske nogle penge er sat ind i AGF igen ved PG salget uden at vide det. Mener bare at det har været en svaghed at klubben ikke selv har kunnet bestemme eller forhandle salgene.

CasperT
      Bruger

Man kunne jo ogsaa spoerge sig selv om vi overhovedet havde haft Duncan indtil nu, hvis ikke Kurt havde koebt det playersponsorat (eller hvad det nu hedder)???? Det forekommer mig at hvis Kurt var noedt til at komme ind over for at sikre kontrakten med Duncan, ja saa var han maaske smuttet tidligere.

CasperT
      Bruger

Kurt Andersen betalte i sin tid 10 millioner for rettighederne. Leon Andreasens skifte til Werder Bremen indbragte ham 7.5 millioner, og nu nupper han 2.5 mio. kroner op til rammen af hans player-sponsorat.

Desuden får Andersen 20 procent af den resterende salgssum, når de 2,5 millioner er trukket fra, dvs. 1.9 millioner. I alt 4.4 millioner, og altså en god handel for Kurt Andersen, men med til historien hører, at mæcen samlet set har investeret over 50 millioner kroner i AGF.

Sakset fra Onside. Det lyder ikke som om Kurt oedelaegger noget som helst.

Og saa kan jeg lige rette mig selv. Det var ikke playersponsorat, men tranferrettigheder, Kurt koebte.

Livercool
      Bruger

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=330448

Jeg tror nu ikke Kurt ødelægger AGF, og han er åbentbart klar på at skyde flere penge i AGF.

Han kan holde de penge langt væk, hvis det er på samme vilkår som sidst(Leon og Duncan)

CasperT
      Bruger

Og hvis alternativet er, at vi slet ikke kan signe sådanne spillere?

CasperT skrev:
      Og hvis alternativet er, at vi slet ikke kan signe sådanne spillere?

Samme vilkår, er hvor han blander sig i noget han har minus forstand på, nemlig fodbold og spillerhandler, som jeg skrev i et andet indlæg, må han smide penge, og lade BSN og Lars passe deres jobs.. der er ingen ide i at havde BSN ansat hvis Kurt alligevel røvrender ham og klubben, ved først at fortælle BSN om forhandlingerne om Duncan, da man er langt inde i forhandlingerne, så BSN må skyde sig at hente Graulund, og med garanti betale en højere pris end ellers..

CasperT
      Bruger

Ifølge Kurt var det jo ikke noget med at BSN ikke vidste noget, og så er det jo påstand mod påstand. I hvert fald er der ikke belæg for din hypotese før der kommer flere oplysninger på bordet.
      Og uden de penge han har postet i klubben ville vi jo sikkert ligge og rode i Danmarksserien nu.

Præcis er det stiftens påstandt mod onsides påstand.. Mon ikke stiften ved mere end onside???? det plejer de da ihvertfald.. any way Leon og Duncan er solgt for billigt, og det ville nok ikke være sket hvis ikke Kurt havde transfer rettigheder, derfor skal han heller ikke have de samme vilkår som han havde med Leon og Duncan, hvis klubben alligevel ikke snart kan løbe rundt uden kurt, bliver man vel snart nødt til at starte forfra…………………………………..

Mouie
      Bruger

Jeg mener ikke at kurt a ødelægger agf….det eneste problem er at han har haft de playersponsorater…..men i fremtiden, håber og tror jeg at køb og salg af spillere alene bliver afgjort af self økonomien i klubben, ove p, brian steen og lars w….hvis kurt så fortsat vil smide penge i klubben, ser jeg ikke noget problem i det

Livercool
      Bruger

Det kommer an på, hvordan han smider dem. Måske en rettet børsemission. Ved dog ikke om de kan få lov af de øvrige aktionærer.

CasperT
      Bruger

@TalentfabrikkenAGF: det du skriver ovenfor er jeg sådan set helt enig i. Jeg synes bare man også skal huske på, at havde det ikke været for Kurts penge kunne situationen have set meget værre ud end den gør nu. Hvis vi skal være sure på nogen må det være administrationen i '90'erne, som klokkede rundt i det.

Alfader
      Bruger

tja kan meget vel være at han har skudt penge i klubben men beretiger vel ikke manden til at gå mod BSN og sælge Duncan eller gør det? der er tydeligvis mange i denne tråd der lever efter princippet "alt er til salg, det er kun et spørgsmål om prisen" meningen med fodbold er at det skal være sjovt at spille og se på, ikke at det skal være en god forretning og så op i røven med resten

CasperT
      Bruger

Jo, så længe AGF selv har indgået aftalen om kontraktrettinghederne, så berettiger det ham til det. Havde AGF ikke ønsket det skulle de ikke have lavet aftalen i første omgang.
      Og igen vil jeg gerne gøre op med den holdning, at vi som ikke er utilfredse med Kurt kun går op i forretningen fodbold. Det er ikke tilfældet. Men vi er nødt til at forholde os til realiteterne, og de er, at AGF selv har indgået nogle aftaler, som de vidste kunne ende med dette. At det er surt er vi alle enige om, men sådan er det nu engang. Og Kurt har altså reddet os økonomisk flere gange nu.

magmil2
      Bruger

Og ledelsen begår så stadig den slags handler. Graulund er netop delvist købt af "venner af klubben". Her tror jeg da også, at Kurt A. er imellem.

AGF-4LIFE
      Bruger

okay, det kan godt være at Kurt A. redde vore røv for et par år tilbage, men nu har vi ikke mere brug for ham, hvis ikke at han kan spænde hjælmen lidt, og FØLGE BSN's råd!!
      Han splitter jo bestyrelsen ad…!! han skal ud, den n00b!:(

ace
      Bruger

Problemmet har været at man har været alt for afhængige af kun én mand i stedet for en bredere vifte af investorer.

Jeg mener faktisk stadig det er ødlæggende hvis Kurt blander sig i det sportslige og kontraktforhold i klubben mæcen eller ej.

@Casper
      T
      Er meget enig med Talentfabrikken. Det har måske også blokeret for nye og større investorer at Kurt tidligere havde aktiemarioteten.

Investeringerne fra Kurt har ikke gjort klubben mere likvid eller gjort at den har kunnest stå på egne ben, og det er en kæmpe svaghed. Et indksud på omkring 100 mill. fra start ville ha givet langt mere frihed og handlekraft også for at skaffe flere events til Århus, der måske kunne blive en givtig cashcow som man har set det i Horsens hvor de dog har snydt i skat.

At man har været tvunget til at sælge 2 af de største talenter i dansk fodbold for sammenlagt 20 mill. er en af de ting der også irreterer mig, da netop de salg kunne ha skabt et bredt fundament med råd til erstatninger som de fx. fik i VFF i sommers da Christiansen og Gravgaard blev solgt. De fik 5-6 klassepsillere til gengæld for de 10 mill. de tjente.

Vi har fået Jakob Rasmussen og Graulund til gengæld, men de har ikke ligefrem alderen eller fremtiden med sig.

Vi har bare ikke nogle i samme klasse som vi kan sælge videre med god fortjeneste. Varer et par år før Danilo mfl. har potientiale til videresalg mm. Ove tryller dem klar på rekord tid. Gik jo mange år før Leon og Dunken var modne!

topdm82
      Bruger

uanset hvordan folk kan have det med Kurt A, så må man erkende at hvis det ikke have været for ham, havde der ikke været noget der hed GF i suppen, og meget længer er den ikke…..at vi så kan føle at vi har fået for lidt for vores spiller er noget helt andet

Snifx
      Bruger

Synes det lugter langt væk, at Kurt har fået smag for de mange penge der ligger og venter, hvis han tegner playersponsorater. Nu er det bevidst, at Gf kan udvikle talenter der kan sælges for mange millioner.

Var der ikke også en overgang, hvor LW udtalte at det ikke var troværdigt overfor de folk der havde lagt penge i aktieemisionen, hvis Kurt hele tiden kom med en pose penge.

CasperT
      Bruger

@ace: jamen jeg påstår heller ikke andet. Det eneste jeg siger er, at vi er nødt til at forholde os til realiteterne. Og de er, at AGF hele tiden har vidst at dette kunne ske, og at man indgik de aftaler med denne viden i baghovedet. Hvad ville folk have sagt hvis der i sin tid ikke havde været råd til at forlænge med Leon og Duncan, og Kurt så havde sagt nej tak til at hjælpe? Vi aner jo reelt ikke noget om det, og derfor synes jeg det er meget lavt at brokke sig over en mand, som har reddet os økonomisk mange gange. Alle de forskellige tankeeksperimenter med andre investorer, flere penge fra starten, transferrettigheder osv. kan jo ikke bruges til noget. Faktum er, at Kurt smed penge i klubben da vi havde hårdt brug for det, og reddede os derved reelt. Hvad klubben så har indgået af aftaler med ham for at skrive kontrakter med forskellige spillere er lige så meget klubbens ansvar som det er Kurts.

Cantona7
      Bruger

Jeg mener kun at Gf skal tage imod penge fra Onkel Kurt, hvis man kan undgå at sælge player-sponsorater. Hvis det er betingelsen for pengene fra Kurt A., så må AGF tænke mere langsigtet og klare sig uden hans penge. Det sidste betyder selvfølgelig også, at vi GF fans skal have mere tålmodoghed i mellemfasen, for jeg tror på at GF bliver en magtfaktor i dansk fodbold igen.

Viser 48 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.