Adam Eckersley = et fejlkøb?

Forside Fora AGF Adam Eckersley = et fejlkøb?

Viser 25 svartråde
  • Forfatter
      Lucio
      Bruger

Nu har jeg set begge udekampe for GF i år og fulgt kampen mod Brønshøj på tv. Vi har ikke været prangende men 7 points for 3 kampe må siges at være helt tilfredsstillende.
      Dog er der én mand, som hver gang har skuffet mig: Adam Eckersley. Han spiller alt for meget tilbage, tager meget få offensive løb, bakker når der angribes på ham (flere situationer imod Roskilde i 1. halvleg), han har vanskeligt ved at placere sig, hans pasninger er ikke imponerende ligesom indlæggene ikke er for gode. Jeg snakkede med flere andre fans i Roskilde igår om det, og alle var enige om, at han har fået en meget skidt start og ikke har det nødvendige niveau. Spørgsmålet er, om man kan forvente sig mere eller om det blot er niveauet? I så fald er han ikke god nok til suppen, hvis vi rykker op, vil jeg mene.

Jeg vil ikke drage forhastede konklusioner om hans fremtid i GF, men hvad mener folk om ham? Og gad vide om PS, der roste ham til skyerne ved signing, er tilfreds?

govertz
      Bruger

Jeg vil ikke sige, at Adam Eckersley er et fejlkøb endnu. Men vi kan da godt blive enig om, at han langt fra er kommet godt fra start!

Jeg synes at Vejle kampen var meget værre end den mod Roskilde i går. Jeg tror slet ikke han havde en aflevering frem af banen i den kamp.

Men i går kommer han da med over midten og han ligger da også op til det ene mål. Men igen så har han utrolig mange tilbage leveringer.

Men det er nu heller ikke fordi, at hans holdkamerater hjælper ham særlig godt. De løber ikke i position for ham, så han tit kommer til, at stå helt alene uden muligheder frem af banen. Det viser han også tydligt sin utilfredshed med i kampen, da han flere gange slå ud med begge arme.

Jeg tror og håber på, at han nok skal blive bedre når han har fået flere kampe med os. Men igen er det ikke blevet bedre til jul, kan jeg godt støtte et fejlkøb. 😉

grind88
      Bruger

jeg så ikke kampen i går, men optagede den. nu tor jeg sgu, jeg ser hele mulivitten, og så har jeg nok en fornuftig mening om eckersley bagefter.

MrLarsen86
      Bruger

Jeg er enig i at Eckersley var ringe mod Vejle og Brønshøj. Men synes sq han spillede fint mod Roskilde. Stabil i defensiven og kommer frem til mange gode ting offensivt.

Han skal vænne sig til klubben. Cagara havde også en tilvænningsperiode. Eckersley's pt bedste kamp var mod Fremad hvor han spillede i side med Sloth der giver mulighed for gode overlaps..

Det vil være alt for tidligt at kalde ham et fejlkøb

Maradona
      Bruger

Jeg var en af dem der mente at han var en overflødig signing, da han blev hentet. Om det så er korrekt eller ej, kan være svært at svare på, idet vi endnu ikke har set alternativet.
      Jeg vil dog mene at muligheden foreligger. Med tanke på at Flemming Knudsen kunne gøre det bedre, skulle man tro at Mikkel Kirkeskov også kunne.
      AE har været direkte elendig de første 3 kampe og at PS tager Sorin ud og ikke AE er en direkte hån.

SKANDALE at den mand blev hentet, SKANDALE at han spiller, SKANDALE at det er Sorin der ryger ud og ikke Eckersley.

Raulund
      Bruger

Slap nu lidt af….

Vi så præcis det samme med Cagara sidst – folk himler op efter 3 kampe… "Han er krafteme så ringe" og bla bla bla… Cagara endte jo med at falde fint til på holdet og gøre en god figur…

Man ville jo også gerne selv lige have mere en 1 dag på sin nye arbejdsplads til at falde til og lige lære de nye mekanikker og mennesker at kende…. Manden har sammenlagt spillet 6 timers fodbold i kamp… så lad os nu lige se tiden lidt an…

Men vi kan da godt blive enige om, at han endnu ikke har ramt niveau, men derfra og så til at sige pis pis pis og lort – er en anelse hurtigt…

Giv ham en chance for lige at lære "the ropes" og finde sig tilrette… Det er egentlig bare det jeg vil frem til

Utzon
      Bruger

Du var vel heller ikke så god de 3 første dage som flaskedreng i fakta 😉

Maradona
      Bruger

Det er muligt, men hvis jeg smadrede alle flasker jeg kom i nærheden af, er det meget sandsynligt at jeg, efter 3 dage, var blevet degraderet til at feje gården. Specielt hvis ham der fejede gården kunne udføre jobbet som flaskedreng, uden at smadre samtlige flasker, hvilket, i sagen om Eckersley, må regnes for at være overvejende sandsynligt.

grind88
      Bruger

nu har jeg set kampen…eller det vil sige, jeg spolede over stort set det hele. så min mening om eckersley er i øjeblikket stadig: det ved jeg sgu ikke, han er sikkert okay, men det er for tidligt at vurdere nu, for der kan være mærkelige faktorer, der spiller ind i starten. lad os se om en måned.

Groggster
      Bruger

Maradona skrev:
      Det er muligt, men hvis jeg smadrede alle flasker jeg kom i nærheden af, er det meget sandsynligt at jeg, efter 3 dage, var blevet degraderet til at feje gården. Specielt hvis ham der fejede gården kunne udføre jobbet som flaskedreng, uden at smadre samtlige flasker, hvilket, i sagen om Eckersley, må regnes for at være overvejende sandsynligt.

På hvilken måde har Eckersley "smadret alle flasker"? Han spillede sig gevaldigt op i løbet af 2. halvleg, og han var rimeligt solid i defensiven.

sanmartin
      Bruger

Så ikke kampen mod Vejle, men har set kampene mod Brønshøj og Roskilde.

Er fuldstændig enig i AE´s manglende niveau. I modsætning til det oprindelige indlæg synes jeg faktisk det er mest bekymrende, at han er meget nem at overspille med en lang bold og tilsyneladende overhovedet ikke er i stand til at afvise en direkte modspiller.

Han virker direkte uintelligent eller fraværende, men håber inderligt at det skyldes en indkøringsfase og usikkerhed over et nyt system.

Desværre synes jeg ikke niveauet er meget højere på den anden kant, rent defensivt. Var en af mange (!??) der undrede sig over den korte snor ER gav Sorin, men må indrømme jeg begynder at mulige forklaringer.

Mener faktisk AS kommer pænt med frem på kanten, men mangler klart skarphed i offensive pasninger og indlæg.

Håber det skyldes manglende kampform efter skade og ingen kampe for Sedan.

Som det ser ud pt, har vi ingen backs der kan bebg sig, hvis/når vi igen spiller i Suppen (Krabbe undtaget).

Men mon ikke de begge (og en del andre) højner niveauet hen over efteråret i takt med at vi får nogle point og selvtillid på tavlen.

Jeg håber og tror det

Willow
      Bruger

Kommer lidt væk fra emnet her men:

Tror ikke man skal se udskiftningen af Sorin med Lucena som utilfredshed over Sorin. Tror det handlede om at have en op-spilsmulighed. Altså en forsvarsspiller der kunne spille bolden op ad banen. Som i den grad har manglet… Hvis man ligger mærke til det, var det meget ofte lucena SR smed bolden ud til…

SiQ
      Bruger

Vi kan godt blive enige om Adam spillede rigtig skidt imod Vejle og brønshøj. Men jeg synes han spillede ganske fornuftigt igår imod roskilde. Specielt hans 2.halvleg var rigtig god, utrolig stabil i defensiven, og kom også mere og med op af midten og lavede trods alt en ansist på graulunds mål.

Cagara startede mindst lige så dårligt, men til sidst var han imo en af agfs bedste spillere på banen. Så giv nu Adam en chance, han har spillet 3 kampe og skal lige ind på holdet.

Anonym

Der er ingen tvivl om, at Adam Eckersley er nødt til at forbedre sit spil, hvis han skal have en fremtid i AGF. Imidlertid fortjener han efter min mening en periode til at vise sit værd…

silverfox
      Bruger

AGF har fået 7 point i 3 kampe, uden egentlig at spille op til niveau som hold. Jeg vil mene at de eneste to spillere der har spillet godt, er Graulund og Howard. Hele holdet, inklusiv Eckersley, skal spille bedre. Og Eckersleys 2. halvleg mod FCR tolker jeg som at han er på vej. Jeg synes endda det taler til Eckersleys fordel, at han er ny i klubben. Det giver ham en legitim undskyldning for at underpræstere. Det er sgu for langt ude at dømme Eckersley færdig efter 3 kampe.

CasperT
      Bruger

Jeg så ikke kampen mod Brønshøj, men mod både Vejle og Roskilde synes jeg bestemt ikke han imponerede. Som flere andre har været inde på var det meget lidt han havde at byde ind med i det offensive. Jeg sad og krummede tæer hele første halveg af kampen mod Roskilde hver gang han havde bolden. Han løb lidt frem, stoppede op, så sig omkring og spillede så bolden tilbage eller mistede den. Imdrømmet, han spillede sig lidt op i anden halveg, men slet ikke nok til at jeg er overbevist om at han kan holde et højere niveau end det han har lagt for dagen i de to kampe jeg har set.

Steen6372
      Bruger

Vi har købt en ganske glimrende 1. divisions venstreback. Det var det vi kunne signe her og nu, og lad så være med at forvente mere.

Med fare for at blive beskyldt for at være hovmodig m.v. mener jeg at de fleste spillere på vores hold har klasse til at spille superliga. Det har de også vist tidligere – når vi ser bort fra den skades-kaotiske forårssæson. At ledelsen så forholder sig til situationen og siger at vi her og nu kan klare os med en spiller på Eckersleys niveau i de kommende to sæsoner, synes jeg er fair nok. Vi spiller ikke om at blive top-6 i ligaen i øjeblikket.

Havde vi skrevet en 3-4 årig kontrakt ville jeg have fundet det betænkeligt, hvis det langsigtede mål altså stadig er top-6.

CasperT
      Bruger

Jamen, kan vi klare os med ham for nu? Jeg tvivler sgu lidt, hvis ikke niveauet stiger.

FHT176
      Bruger

Selvfølgelig kan vi klare os med Eckersley i divisionen! Der er ikke mange venstrebacks i rækken der er bedre end ham, hvis der er. Han er ny og skal ligesom hele holdet generelt tilvænne sig spillestil og omgivelser. Det gavner ham jo ikke at vores boldomgang og bevægelse uden bold har været ikke-eksisterende i 3/4 af alle vores kampe indtil videre. Manden skal have hjælp når han rykker frem i banen, han kan jo ikke afdrible samtlige modstandere på sin vej. Der har dog været for høj fejlprocent i afleveringerne og til tider mangel på koncentration. 2.halvleg mod FCR var godkendt!

CasperT
      Bruger

Jeg vil nu stadig mene at vi fint kunne klare os uden ham. Det er muligt at andre faktorer end kun ham selv har haft indflydelse på hvad jeg synes er nogle ret middelmådige præstationer de de to kampe jeg har set, men han bærer også en del af skylden selv. Jeg har sjældent set en fodboldspiller stoppe så meget op i fremløb som han gjorde forleden. Og jeg synes han fik god hjælp i mange situationer, hvor medspillerne lavede gode fremløb, men måtte stoppe op forde Eckersley gjorde det.

Mit argument er heller ikke at vi skal have en anden, men at vi nok godt kunne klare os uden.

petersen100
      Bruger

Eckersley har ikke været prangende, men giv ham nu en chance. Cagara var heller ikke super i starten, men var til sidst blandt de bedste efter min mening. Eckersley kan spille sig op.

taasborg
      Bruger

Jeg har kun set Adam en gang i år, og det var i en pokalkamp, hvor tempoet var begrænset. Han har en del offensive mangler blandt andet for mange dårlige indlæg og for mange stop i fremløb for at orientere sig. Jeg forestiller mig, at det er ting, som med tiden kan ændres, når han bliver vant til den offensive back-rolle. Han har selv udtalt, at han har været vant til alene at tage sig af de defensive pligter. I den kamp jeg så kompenserede han så rigelig for de offensive mangler med vilje og energi. Det er rart med en back, der tackler, så det kan høres i den anden ende af stadion. Jeg tror blot, at han skal have lidt tilvæningstid præcis som Stephan Petersen – blot med modsatte fortegn. Tænk sig sig, hvis man kunne lave en kloning af de to 🙂

RaDok
      Bruger

Nioget der er gratis kan ikke være et fejl "køb"

Anonym

RaDok skrev:
      Nioget der er gratis kan ikke være et fejl "køb"

Der er intet her i verdenen der er gratis. Men manden skal da lige have chancen i lidt flere kampe inden vi bedømmer ham. Til vinter kan vi snakke om et fejlkøb.

Kari8
      Bruger

han er pivringe, dårligere end Dan T!!

han kan ikke bruge sin højre fod og har simpelthen ikke kvaliteterne til at spille fodbold på sas liga niveau.

KOM IGEN UNITEDS UNGDOMS AFDELING!!!

men ok, Puyol var også grinagtig dårlig da han kom på barca´s hold i starten 🙂

Eraticator
      Bruger

Lad manden spille en halvsæson og vurder den som en helhed. Inden da synes jeg ikke man kan snakke om fejlkøb eller ej. Han har helt sikkert nogle gode kvaliteter og noget rutine i gamet, men er enig i, at han har set skidt ud i mange af de første kampe. Lad os nu se, jeg tror stadig han kan bide sig fast som en stabil venstre back

Viser 25 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.