Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/morethanaclub.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307

Warning: Parameter 2 to wp_hide_post_Public::query_posts_join() expected to be a reference, value given in /var/www/morethanaclub.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 307
11 spillere med kontraktudløb - Morethanaclub.dk

11 spillere med kontraktudløb

Forside Fora AGF 11 spillere med kontraktudløb

Viser 29 svartråde
  • Forfatter
      Steen6372
      Bruger

Skal man tro denne sides oversigt over truppen, http://www.morethanaclub.dk/statistik.php, har følgende spillere kontraktudløb til sommer, og kan derfor frit forhandle med andre klubber om få måneder.

Forsvar:
      Anders Nielsen
      Mark Howard
      Adam Eckersley
      Anders Kure
      Arthur Sorin

Midtbane:
      Martin Jørgensen
      Søren Berg
      Casper Sloth
      Giorgi Diasamidze
      Emil Scheel

Angreb:
      Peter Graulund

Man kunne stille et ganske rimeligt hold ud af disse spiller – evt suppleret med en målmand 😉 Alligevel tror jeg at vi kommer til at sige farvel til en del af dem. Ikke mindst i forsvaret har BSN og PS en gylden mulighed for at få luget ud i truppen. Jeg kunne faktisk godt forestille mig at alle forsvandt, men sådan går det nok trods alt ikke.

Men hvilke spillere synes i andre at vi skal holde på, hvis nu vi legede med tanken om, at vi vil arbejde os op i top-4 indenfor de næste 3 år?

zytex92
      Bruger

Ikke godt 🙁

Eraticator
      Bruger

Howard, Eckersley, Sorin, MJ, Berg, Sloth, Graulund.. evt Diasamidze, men kender ikke nok til ham til at kunne udtale mig om ham

Steen6372
      Bruger

Umiddelbart tænker jeg forlængelse til MJ, Berg og Sloth. Graulund kommer helt an på om gnisten stadig er der. Han har en høj alder for en angriber og på et tidspunkt må det jo være slut.

Jeg ser ikke at nogen af forsvarsspillerne har niveau til top-4, men det vil være ok at forlænge med Adam og Howard. Det er hårdt, men skal vi videre med holdet må det være sådan. Vores forsvar er det klart svageste led.

Men selvfølgelig må udskiftningen ske løbende. Kan man få Sorin til at fortsætte på forringede økonomiske vilkår, kan han selvfølgelig også bruges, sådan som han spiller lige nu.

Henze05
      Bruger

Hvis Jørgensen og Graulund stadig vil spille bold, så skal de forlænges. Søren Berg vil helt sikkert og han SKAL signes igen..

Casper Sloth har stort potentiale og SKAL signes. Eckersley, Howard og Sorin ligeledes vigtige forsvarsspillere og skal signes. Scheel tror jeg ikke vi får meget ud af desværre og Diasamidze kan jeg intet fortælle om, men han virker spændende 🙂

Di Stefano
      Bruger

Vigtigt at man holder ved de "gamle" i en overgang. Her altså både MJ, Berg og Graulund. Sloth og Giorgi får også en forlængelse. Howard, Adam og Sorin handler vel meget om deres private situation hver især.

MC
      Bruger

Jeg mener helt sikkert at vi skal forlænger med Howard, Eckersley og Berg.
      Derudover så jeg gerne Sorin blive i klubben, men det kommer an på hvor dyr han er.
      Graulund og MJ vil komme an på hvor de er rent fysisk og mentalt når vi når frem til sommer og hvilke erstatninger vi har.
      Sloth har ikke overbevist mig endnu, så det må komme an på hans udvikling frem til sommer.
      Scheel og Diasamidze er unge talenter og dem synes jeg er svære at vurdere med den mænge spilletid de har fået.

Steen6372
      Bruger

Det vil være ideelt, hvis vi allerede i vinterpausen kunne udskifte en af midtforsvarerne med en bedre model. Men det handler selvfølgelig også om penge. En rigtig højreback står jo stadig på ønskelisten.

vieri
      Bruger

Steen6372 skrev:
      Skal man tro denne sides oversigt over truppen, http://www.morethanaclub.dk/statistik.php, har følgende spillere kontraktudløb til sommer, og kan derfor frit forhandle med andre klubber om få måneder.

Forsvar:
      Anders Nielsen
      Mark Howard
      Adam Eckersley
      Anders Kure
      Arthur Sorin

Midtbane:
      Martin Jørgensen
      Søren Berg
      Casper Sloth
      Giorgi Diasamidze
      Emil Scheel

Angreb:
      Peter Graulund

Man kunne stille et ganske rimeligt hold ud af disse spiller – evt suppleret med en målmand 😉 Alligevel tror jeg at vi kommer til at sige farvel til en del af dem. Ikke mindst i forsvaret har BSN og PS en gylden mulighed for at få luget ud i truppen. Jeg kunne faktisk godt forestille mig at alle forsvandt, men sådan går det nok trods alt ikke.

Men hvilke spillere synes i andre at vi skal holde på, hvis nu vi legede med tanken om, at vi vil arbejde os op i top-4 indenfor de næste 3 år?

Vi forlænger uden tvivl med alle undtagen Anders Nielsen og Emil Scheel , så det er jeg ikke så bekymret for . Den nuværende virkelighed er at det er klubbernes marked og at spillere som dem på listen er og skal være glade , hvis vi ønsker at forlænge med dem .

vieri
      Bruger

Kure er brugbar og fremfor alt sandsynligvis billig i drift . Howard og Eckersley har stor værdi for os og dem vil man gøre meget for at beholde. samme kan egentlig nok siges om Sorin , men der er jo lige det men at han ikke længere kan fortsætte på forskerløn , så han vil i givet fald skulle acceptere en lønnedgang .

men som sagt kontrakterne hænger ikke længere på træerne for en spiller som Sorin og får han et fornuftigt tilbud af os så takker han nok ja.

Steen6372
      Bruger

vieri skrev:
      Vi forlænger uden tvivl med alle undtagen Anders Nielsen og Emil Scheel , så det er jeg ikke så bekymret for. Den nuværende virkelighed er at det er klubbernes marked og at spillere som dem på listen er og skal være glade , hvis vi ønsker at forlænge med dem .

Men ønsker vi ikke at flytte os? Som du siger er det klubbernes marked, og der kan findes rigtig gode spillere for små penge. Vi SKAL forstærke det forsvar!

Tænk, hvis vi havde OBs forsvar. Sikke et hold vi så ville have!

Det er ikke kun AGF som har mange spillere som har kontraktudløb næste år, det har de andre superliga-klubber også:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/her-er-superligaens-kontraktfrie-spillere

Hvem skal BSN til at forberede sig på at gøre kur til som erstatning?

Cander30
      Bruger

Synes man skal forlænge med: MJ,Berg og Graulund, hvis man selv ønsker det. Så skal vi ikke slippe Sloth. Han er alt for stort et talent og sikkert ikke så dyr. Den ukendte georgier kan jeg ikke udtale mig om, men det lyder til han har nogle forcer, som vi kan bruge, og så er han venstre benet, hvilket er vigtigt. I forsvaret skal vi forlænge med Adam, som har spillet fantatisk efter han havde en svag start i de første 5-6 kampe, men siden har han været en super back, og aldrig skadet – 7, 9, 13 😉 Mark er ofte skadet,men en kanon spiller som skal forlænges med. Han er stadig ung, men han blev signet da der penge, så spørgsmålet er, om han er for dyr? Som mange andre siger, så har vi mulighed for at luge lidt ud og forstærke forsvaret. Derfor kan vi i mine øjne godt sige farvel til både Kure, Anders Nielsen og Sorin..

Hvis man kigger på listen og spillere som har kontraktudløb, er der altså nogle rigtige spændende spillere:

Marin Vingaard og Morten Nordstrand
      Jonas Troest
      Max Von Schlebrügge og Jan Frederiksen
      Jonad Borring, Kristian Ipsa og Martin Albrechtsen
      Jesper Bech
      Michael Parkhust og andreas Granskov

Dette er alle spillere som kunne pynte på vores hold

Steen6372
      Bruger

Cander30 skrev:
      I forsvaret skal vi forlænge med Adam, som har spillet fantatisk efter han havde en svag start i de første 5-6 kampe, men siden har han været en super back, og aldrig skadet

Var han ikke udenfor det meste af foråret, hvor Kirkeskov spillede i stedet?

Jeg synes også at Adam gør det ok, og der er ikke mange stærke venstrebacks, men lige pludselig kunne der jo godt opstå en mulighed for at hente Lumb tilbage.

Beikes
      Bruger

Ud med Anders og Anders, forlæng med resten

MrLarsen86
      Bruger

Ud med 2xAnders og behold resten…

Vi er nødt til at acceptere, at der er lavvande i kassen og at vi ikke skal gå efter top4 allerede i næste sæson. På nær de to nederste mener jeg stadig at resten har noget at gøre i en klub der max skal gå efter top6.

Af andre spillere på fri transfer.. Hmm… Synes de fleste enten er for dårlige eller er spillere hvor andre må stå før i køen end os. Men:
      1. Morten Nordstrand
      2. Anders Møller Christensen
      3. Osama Akharraz
      4. Jan Frederiksen
      5. Jonas Borring
      6. Baba Collins
      7. Jesper Bech
      8. Andreas Granskov
      9. Martin Retrov

zytex92
      Bruger

Jeg mener nu at KURE godt må skiftes ud med en bedre og istedet for anders kunne jo så være den højre back vi mangler. Og scheel ser jeg ik nogen fremtid i. Georgieren er et klart stor talent og burde nok beholdes…. de gamle skal selvfølgelig vis de har mod og lysten også have en ny kontrakt.Sloth ja hmmm skal overbevise mig at det er her han høre hjemme. Og til sidst så skal sorin og Howard have en kontrakt med det vons 🙂

foreveragf19
      Bruger

Følgende spiller som er på fri transfer i følge det tidligere link. (På side 2) som kunne være spændende:

M.Nordstrand og Vingaard
      J.Troest og AMC
      Jan F
      Boring, Salami, Collins, Martin A
      J.Bech, Lars H, Flinta, F.Hansen, Ørnskov
      Granskov og Matti Lund
      Bertolt og Fetai
      Retrov

Disse spillere tror jeg kunne forstærke vores hold. Ved godt det ikke er realistisk med alle sammen men kunne være spændende hvis vi kunne tiltrække nogle af dem. Kom så de hviiie!

petersen100
      Bruger

Tingene fungerer pt., så jeg ser ingen grund til at skifte mange spillere ud.

Howard, Eckersley, Jørgensen, Graulund & Berg skal der forlænges med. Kure, Sloth, Sorin & Disamidse skal vi se lidt mere an de kommende måneder.
      ————————
      Schleebrugge og Jan Fredriksen er ikke bedre end vores egne.

Jeg ser kun reele forstærkninger i Retov, Nordstrand, Vingaard, Albrechtsen.

vieri
      Bruger

Anders Nielsen og Emil scheel må være selvskrevet til at forlade klubben . De andre spillere ser jeg faktisk meget fornuft i at beholde . Store profiler bliver ikke sådan lige kontraktfrie og hvis de gør så bliver de med garanti dyre i løn .
      Kure er måske ikke anvendelig som starter i superligaen , men kan vi få ham til en billig løn , så kan han godt bruges som 2 reserve til det centrale forsvar.

Jeg tror ikke vi foretager os noget i vinterens transfer vindue med mindre det altså bliver muligt at hente Raul Ruidiaz . Til sommer har vi brug for en højreback og gerne en midtbanespiller der både kan spille centralt og på kanten.

fisk
      Bruger

Af de 11 syntes Berg og Jørgensenat være de mest værdifulde spillere pt.
      Sorin er meget afdæmpet og nærmest anonym udenfor banen, men han fungerer utrolig godt med Håland og bibringer en ro til forsvaret. Howard og Eckersley er mere spektakulære og de siger de "rigtige" ting udenfor banen. Jeg vil mene at de alle 3 er værd at holde på, men Sorin er absolut min førsteprioritet såsom han spiller pt. Jeg frygter dog at Sorins familie-forøgelse vil motivere ham til at trække "syd-på".

zcml
      Bruger

Der er da et par spændende spillere på den liste.
      Umiddelbart mest tillokkende virker Martin Vingaard, men jeg er lidt usikker på, hvorfor han ikke bliver brugt mere?
      Er han ikke lige den nye træners "kop te", eller er han bare blevet overhalet af andre? Eller er han bare ikke så god længere som han var tidligere?

Vi skal nok også så småt til at se os om efter en afløser for Graulund.
      Egentlig tror jeg han forlænger, men tror han fra næste sæson vil begynde at få det svært, hvis han skal være fast mand.
      Aron er ung, og stadig i læringsfasen, men har svært ved at se ham som arvtager for Graulund. Ja, så skal målene da godt nok begynde at komme pludseligt.
      Davit er en anden type. Og han har heller ikke bevist sin målfarlighed i ligaen.
      Nordstrand kunne ligne en oplagt afløser for Graulund. Og der var da også rygter om at han stod højt på AGF's ønskeseddel i sommer, men han har stået noget i skyggen af de andre angribere i FCK et stykke tid. Og hans lejmål med FCN i foråret var ikke den store succes.
      Jeg tror dog at et klubskifte ville gøre ham godt. Og måske kunne AGF være det rette sted for ham?

nf
      Bruger

Der skal hurtigst muligt forlænges med Eckersley, Howard, Sorin og Sloth. MJ, Berg og Graulund mener jeg man skal vente med til i foråret, når det er klart om de har motivationen til at fortsætte efter den kedelige vintertræning. Det er vigtigt at have kontinuitet i truppen og 4-6 stamspillere, der holder op samtidigt er alt for meget specielt i sommerpausen, der er alt for kort til at kunne nå at spille et nyt hold sammen. Så jeg håber at et par af 'de gamle' fortsætter.
      Sorin kommer an på om hans økonomiske krav kan opfyldes ellers må der findes en erstatning fra 'øverste hylde'.

Sloth burde give sig selv, men da nogle udtrykker tvivl, så en begrundelse: Sloth er kun 19 år og allerede etableret på U20 landsholdet og i periferien af U21 landsholdet, de sidste par kampe har vist, at PS (med rette) har tillid til ham – det vil være 'at smide guld på gaden' at lade ham gå transferfrit til sommer for ikke at sige komplet tåbeligt.

Anders Nielsen og Emil Scheel ser ud til at være langt fra startopstillingen og må forlade holdet, så der er plads til at få nye (og bedre) spillere ind.
      Kure kommer i overskud, hvis de øvrige midterforsvarere forlænger og hvis Jens Jönsson har det forventede potentiale (Kure er i dag kun 4. valg, når alle midterforsvarere er klar).
      Giorgi Diasamidze har været skadet og skal lige have en chance for at vise sit værd før det er muligt at vurdere hans potentiale og dermed om kontrakten skal forlænges.

Jeg vil foretrække, at der bliver handlet mindst en højre back ind i vintervinduet, så han kan nå at blive spillet ind på holdet. Hvis det allerede nu står klart, at der skal ske en større udskiftning i truppen vil det være godt, hvis økonomien tillader at få én spiller mere ind til vinteren. Baggrunden for det er, at jeg er nervøs for kontinuiteten på holdet, hvis flere af 'de gamle' stopper samtidigt og som jeg ser det bliver superligaen mere jævnbyrdig næste sæson – i år virker Lyngby og HB Køge svagere end jeg forventer Esbjerg og Randers vil være, hvis/når de rykker op. Derfor er ddet vigtigt at have et stærkt og sammenspillet hold fra starten af 2012/13-sæsonen.

Snurre Snup
      Bruger

jeg mener, at der bør forlænges med alle undtagen Anders Nielsen og Emil Scheel. Man kan muligvis også undlade at forlænge med Kure, men jeg synes, han har sin berettigelse som backup. Det er godt at have en spiller, som gerne vil tage de beskidte slagsmål, og som er god til det. Vi skal jo også passe på med ikke at blive for sårbare i centerforsvaret.

Så er der de tre gamle (Jørgensen, Grauluind og Berg), som jeg i skrivende stund mener, vi skal forlænge med, men der kan ske meget inden næste sommer, så det er klogt at afvente. Der er heller ikke risiko for, at de skriver kontrakt med andre klubber mod AGFs vilje.

Steen6372
      Bruger

Mon ikke PS og BSN får sig en god snak om, hvordan forsvaret skal se ud i de kommende år?

BSNs opgave er vel hele tiden at se på, hvor vores hold kan forbedres. Og lige nu kan man næsten kun kigge på forsvaret. Jeg synes Lucena gør det bedre og bedre på højrebacken, men helt naturligt virker det ikke.

Eckersley har gjort det langt bedre end jeg havde forventet, og sikkert også bedre end BSN og klubben forventede, siden man kun gav ham en 2-årig kontrakt. Frem for alt bringer Adam meget fremad banen. Men jeg synes også at han har klare svagheder defensivt.

Det er altid en vurdering, ambitioner kontra økonomiske muskler, men skal vi virkelig op og etablere os i top 3, kræver det to stærkere backs og en ekstra top-midtforsvarer. Lige nu ser vi toppen af hvad vores forsvar kan præstere, men vi skal kun rammes af en enkelt skade eller karantæne, før vores forsvar falder meget i standard.

Hvis vi har råd, ser jeg gerne Kure og Eckersley fortsætte i klubben, men ikke som en del af startopstillingen på et top-3 hold. Men måske er det også bare mig der har for højtflyvende drømme. I virkeligheden er top-3 måske flere år ude i fremtiden. Økonomisk er vi der jo ikke endnu. Vi kan blot takke BSN for at have fået meget ud af lidt lige nu.

zcml
      Bruger

Eckersley syn's jeg har gjort det fint. Og bedre end jeg havde regnet med da vi hentede ham.
      Han er måske ikke en top-3 back (det vil sige, det er jo faktisk pt.), og har da også nogle mangler. Bl.a. kom FCN lidt for let igennem i vores venstre forsvarsside i starten af kampen, men i den fase, hvor holdet er nu syn's jeg godt han kan være med. Og hvis vi mod forventning også ligger i top-3 når sæsonen slutter, ja så må han jo være god nok.
      Jeg syn's umiddelbart vi skal holde på ham til vi har råd til at hente Lumb hjem igen, eller noget lign.

Kure er en fighter af guds nåde, der ukompromisløst tager kampen op mod de fysisk stærke angribere, men jeg syn's ikke han rigtigt holder niveau længere. Syn's han er faldet tilbage i sin gamle stil med at spille for hazarderet.
      Han havde en god periode, hvor han ikke oversatsede så meget. Og der var han rigtigt god i de fysiske dueller. Faktisk en af de bedste herhjemme, men syn's det niveau han holdt dengang virker langt væk.
      Så min konklusion er, at han ikke skal ha' forlænget.

Rambro
      Bruger

Vingaard fik en slem knæskade i en Chl-kamp og bliver derfor ikke benyttet.

Jeg er enig med meget af det ovennævnte.

Af potentielle spillere til klubben, og forudsat der ikke bliver smidt gråt guld på gaden (Berg, Graulund, MJ), så synes jeg ikke, at der skal hentes spillere på 30+ ind. Det ville være at falde for fristelsen at hente et navn. Jeg har dog dyb respekt for de indkøb, der er foretaget de seneste år og derfor også tillid til, at hvad der måtte blive hentet vil være godt og i tråd med den udvikling, der er.

Jeg ville foreslå, såfremt der var frit valg:
      Nordstrand og Vingaard fra FCK
      Oliver Larsen (OB fostrer gode forsvarsspillere) og Christian Sørensen fra OB
      Osama fra BIF
      Borring fra FCM
      Ørnskov fra SIF
      Matti Lund fra FCN

Hvordan ser det ud med kontraktudløb i Randers og Esbjerg?

agf-styrer
      Bruger

Kunne da godt bruge en Nordstrand og Schlebrügge, også synes jeg vi skal forlænge med MJ, PG, SB, Adam, Sorin og evt Sloth og
      Giorgi Diasamidze

zcml
      Bruger

Lige nu klare vi os godt, nok pga. vores gamle rutinerede spillere, men jeg kan godt frygte at det kan begynde at blive et problem fra næste sæson. Så derfor kan jeg ikke se nogen idé i Schlebrügge.
      Desuden er han sikkert ret dyr i løn. Og ser ham egentlig ikke som nogen forstærkning pt.

Schmidt
      Bruger

Vores forsvar og angreb er der vi er lidt svage, hvis der kommer skader. Forsvaret mangler en ordentlig reserve for Adam og en for Lucena, som til tider også selv har vist svagheder. Centralt har vi tre gode spillere i Atle, Howard og Sorin, men mangler en fjerde. Angrebet er det kun Graulund og Larsen der for alvor har nivauet til suppen. Dev er tæt på, men Aron mangler en del i fysik og generelt målnæse.
      Midtbanen er generelt fornuftigt besat, specielt centralt.

Viser 29 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.