På en utrolig varm sommerdag, var der lagt op til fodbold i Superliga klasse, da AGF havde besøg af FC Nordsjælland på NRGI Park.
Første halvleg var dog ikke det gode sommervejr værd, da ingen af holdene rigtig formåede at skabe noget. Skud statistikken i første halvleg hed 1-7 i FCN’s favør, men kun en af disse chancer, blev rigtig farlige.
Det var da Adu halvvejs i første halvleg trykkede af på kanten af feltet og Steffen Rasmussen måtte hoste op med en god redning, for at parere skuddet til hjørnespark.
AGF formåede aldrig at blive rigtig farlige i første halvleg og man havde blot et enkelt skud, hvilket kom med otte minutter igen, da Aron Johansson sendte bolden langt ud af Aarhus, efter flot forarbejde af Adam Eckersley på venstre kanten.
Holdene kunne dermed gå til pause 0-0 og det virkede til, at hjemmeholdet var mest tilfreds med det resultat.
I anden halvleg var der en del mere tempo over spillet, men begge mandskaber havde alligevel svært ved at få skabt nogle store chancer.
I det 74. minut kommer Joushua John frem til en gigantisk chance, men Steffen Rasmussen redder fremragende den 100 % chance, som nyindkøbet fra FCN brændte.
Desværre kunne Steffen Rasmussen ikke holde Michael Parkhurst skud, da han bare minuttet senere kom frem til en god mulighed inde i feltet. Bolden blev sparket hårdt med vristen og Steffen Rasmussen havde ingen chance, for at nå bolden.
I kampens døende minutter satsede AGF alt og man var i flere omgange tæt på at kunne udligne til 1-1. Først Peter Graulund der først misbrugte en pæn mulighed med sit højreben, for derefter samme Graulund at være lidt uselvisk og aflevere i stedet for at skyde. Bolden render ud i ingenting og det så meget svært ud for AGF.
Stephan Petersen kom dog frem til en rigtig stor chance i de døende minutter, da han overløber sin mand og får sendt et skud mod mål. Desværre bliver skuddet reddet med Jesper Hansens tåspids og dermed endte kampen altså 0-1 til FCN.
TBd. 19. August 2012 - 19:03
Stof til eftertanke. vi har gode spillere, men det nytter altså ikke noget, at vi er så defensvie fra start. vi spiller flot angrebs spil, efter vi er kommet bagud, hvorfor ikke prøve at spille sådan fra start. Forstår ik den måde at spille fodbold på, når uafgjort giver 1 point, og sejr 3 point.
Aarkrogd. 19. August 2012 - 19:08
Knebent? OMG. Så jeg da godt nok set en anden kamp.. Vi skal være heldige hvis vi ender i top 8. Vi savner i den grad offensive ideer og vilje..
Tager alligevel hatten af for Kure!
Slothd. 19. August 2012 - 19:09
Jeg magter ikke det her defensive pis i en hel sæson - ved godt man ikke bare kan spille hovedløst, især imod FCN, men kom nu lidt ud af hulen for pokker i er på hjemmebane.
Hvis man så oven i købet ville forsøge sig med nogle af de offensive folk fra start, så kunne det jo være man rent faktisk kunne have haft heldet med sig.
Jeg kan slet slet slet ikke følge den kurs vi er inde på, opstillingerne er bemærkelsesværdige, spillet er ikke pragende, og vi vil som udgangspunkt bare gerne have 0-0......
I dag får FCN i mine øjne en fuld fortjent sejr, at folk så sidder og jubler over vi spiller 10 gode minutter til sidst forstår jeg ikke at det er nok til at "godkende" dagen præstation.......vores hold mangler vildskab, lederskab og selvtillid......var har faktisk mange spillere der kan levere den slags, men de sidder som regel på bænken.
xhxnd. 19. August 2012 - 19:16
hvorfor skal vi konstant spille 4-5-1? det er sgu da demotiverende specielt på hjemmebane uanset om det er i mod Esbjerg eller FCN.....?
Steen6372d. 19. August 2012 - 19:17
Vi leverer en godkendt indsats i dag, men vi er tydelig oppe mod et hold der er en klasse bedre i de fleste aktioner. Dagens hold bør vel kun kunne lægge hold som Esbjerg, Brøndby, Randers og Silkeborg bag os, men vi kan vel håbe at nogle af vores store profiler kommer tilbage. Altså de skadede Håland, Jørgensen, Larsen og Graulund.
GraulundforPresidentd. 19. August 2012 - 19:19
Var nærmest målløs over Gylleriks (med)kommentarer i dag. På et tidspunkt siger han (efter at ha' leveret en kæmpe sviner til GF): "Nå, men nu skal jeg jo også være fair overfor Peter Sørensen... Det nytter jo ikke kun at kritisere, bare fordi han har en anden fodboldfilosofi end mig"... !!!!! Lord Almighty GOD!!! Gylleriks fodboldfilosofi bragte os til nedrykning - synes det er helt vildt, han vil tillade sig at sige sådan noget.
Peter Sørensens pragmatiske tilgang til spillet er netop det der garanterer mod nedrykning. Vi er pressede af skader hos flere nøglespillere - PS lægger den taktik og vælger den opstilling, der giver bedst chancer for points fra gang til gang, så vidt han kan vurdere. Ikke noget med at fastholde et offensivt pressystem, som halvdelen af holdet ikke forstår/magter, men tryghed i basics.
Vi har brug for forstærkninger, ja - men ikke handling for handlingens skyld. Og hvor ville jeg dog ønske folk ville holde op med at kræve PS fyret - få dog øjnene op for de vilkår, han p.t. arbejder under, folks!!
Steen6372d. 19. August 2012 - 19:20
Derudover vil Sorin og Berg i form også pynte.
agfafterdarkd. 19. August 2012 - 19:21
vi tabte pga af kujon bold ala ps men hey det er jo det klubben vil have :.)
Danielovichi17d. 19. August 2012 - 19:23
Sloth: Jeg giver dig ret, jeg er helt enig i at det er for meget med det defensive spil konstant. Det er ligeså snart vi går i den offensive del af banen, så løber det ud i sandet, de ved ikke hvad de skal gøre med bolden, helt forvirrede.
Det er det med at man vil stå stærkt i bagkæden og så slå til, når modstanderen laver en fejl og slå kontra. Forstår ikke hvorfor man ikke fokuserer på sig selv og sit eget spil, i stedet for hele tiden at overlade spillet til modstanderen og bare vente.
Tror ikke der er nogen som jubler over de sidste 10 min, men efter min mening er det sådan de skal spille igennem en hel kamp. Det er bare svært at forstå, hvorfor det først er til sidst det sker.
Tror klart de er med i nedrykningskampen i år, hvis der ikke snart sker noget helt fantastisk.
cvd. 19. August 2012 - 19:47
Synes, at PS skal til, at "tage sig sammen". Der er store mangler i vores offensiv, og det skyldes ikke enkelte spillere som ikke præstere. Jeg tror, at det skyldes manglen på et koncept. Offensive forstærkninger tror jeg ikke kommer til, at ændre noget. Lige nu går jeg bare og tænker om PS og JS er det rigtige makkerpar. Men jeg kender ikke JS godt nok til, at vide om han bidrager der hvor PS måske har nogle mangler. Men det korte af det lange er, at jeg tror det er på det taktiske plan, at det halter. Spillerne mangler ideer. Hvorfor ligger vi ikke et højere pres? Hvorfor har vi ikke noget mere tålmodighed i bold omgangen? Eneste lyspunkt i denne sæson er Sloth og Kirkeskov.
Guffed. 19. August 2012 - 19:50
Godkendt indsats over hele linien i dag. Vi spiller FCN præcis som de skal spilles. Vi manglede bare den sidste afgørende aflevering i de vanvittigt mange omstillinger vi skabte. Det er manglende evner hos de forreste spillere. Stor respekt for indstillingen hele vejen rundt. Jeg er meget mere fortrøstningsfuld efter dagens kamp, end jeg var før kampen.
Ja, vi har et defensivt udgangspunkt i dag, men skaber en helvedes masse omstillinger, som vi nok skal score på næste gang. Jeg klappede af spillerne efter kampen, fordi jeg satte pris på deres stenhårde arbejde.
vistid. 19. August 2012 - 19:58
Syntes det er fint at defensivt fodbold bliver straffet..så kan PS og co måske begynde at satse noget mere - De andre hold ved hvordan GF spiller nu..så det er nu PS skal overraske og ændre taktik. Fuldt fortjent nederlag til GF idag.
4 point på hjemmebane i 4 kampe er overhovedet ikke godkendt.
Hvis PS holder fast i sit forventer jeg en plcaring 10-12 ..
nej vi har tabt 5 ud af 8 kampe i dette efterår, og så skal man uge efter uge høre på "det er på rette vej og bla bla bla".
jeg tror denne mangel på mod fra PS side ganske enkelt munder ud i at han ikke ander hvordan man strikker en offensiv spillestil sammen - Vi har været ikke bare på hælene, men helt væk i mange af vores kampe - Jeg siger ikke at PS skal smides på porten (endnu), men der skal godt nok strammes op på spillet frem af banen.
De hviiiid. 19. August 2012 - 20:18
Ligaen knækker snart over og desværre sidder vi fast i bunden. De næste 2-3 kampe bliver afgørende for, om vi skal kæmpe for "livet" resten af sæsonen. Hvad er status på vores skadede spillere ? Søren Larsen er kronisk skadet. Hvad med at sende en ansøgning for at se, om vi ikke kan få ham erklæret fodboldinvalid, så der kan blive frigivet nogle penge til indkøb. Jeg savner også en forklaring på, hvorfor Moldskred ikke bliver prøvet. Når det så er sagt, så kan jeg kun tilslutte mig de indlæg, der handler om total defensiv indstilling. Måske forståeligt mod de aller bedste hold i ligaen, men hold som Esbjerg, Silkeborg, Horsens, Randers, Brøndby og SønderJyske skal der være en offensiv indstilling. Selvfølgelig ikke en hovedløs offensiv, men betydelig mere end i dag.
Hvis resultaterne går os imod, kan vi efter næste runde være under stregen inden vi møder Horsens mandag. Jeg tør næsten ikke tænke på det.
tbot75d. 19. August 2012 - 20:20
Jeg synes egentlig at indsatsen idag var fin - PS har (meget klogt) erkendt at vi ikke kan spille op med FCN og taktikken var tæt på at lykkedes i form af 1 point - at det så er kedeligt at se på er en anden sag. Problemet er vel snarere at vi er hamrende uskarpe oppe foran og på ingen måder kan skabe en kamp. Og de spiller uhyggelig ringe fremad banen og har i mine øjne gjort det siden forårssæsonen startede i Marts.... Gyllerik (som iøvrigt var meget underlig at høre på idag) kunne ikke stille en defensiv op og PS kan ikke stille en offensiv op, så måske et team med de to vil virke:-)
Ciacd. 19. August 2012 - 20:43
Fyr ps. Hans møg irriterende spillestil fører til intet. Hvilke hold vinder turneringer ved at stille og spille defensiv mod alle hold? Hvilke hold ender i top 5 ved at spille defensiv? Kan det virkelig passe PS mener han har så dårlige spiller i hans trup at han ikke tør lade dem spille fodbold? Regnede sku med AGF havde en forventning om at ende i top 5 i år og igen spille Euro. Det kræver fandme vi tør spille bold. Håber BSN tager fat i PS og ber ham ændre spillestil. Elller sååååå det uuuuuuud.
Fernandod. 19. August 2012 - 20:56
En meget interessant diskussion om spillestil, som i dag folder sig helt ud.
Jeg finder PS en dygtig træner, som også er fremragende til kommunikation mv. Mit problem er, at som visse af jer andre, er jeg bare ikke særlig glad for hans spillestil. Vi så det samme i mange perioder sidste år, hvor han starter kampene med "at stå godt i kæderne" og "så forsøge at fange modstanderne i ubalancer" - er det det ikke nogenlunde sådan vi har hørt PS udtale sig 70 gange. Havde john Stanpe levet i dag ville han helt sikkert have sat sig på bolden i protest !
jeg vil dog sige klart, at jeg ikke frygter nedrykning med PS som træner - og derfor råber jeg heller ikke på en fyring. Han spille stil skal nok give os de nødvendige point - vi spiller faktisk ikke helt umuligt i dag. Omvendt tror jeg aldrig denne spillestil vil bringe os i top 3 - og derfor må PS enten ændre koncept eller ud i løbet af de kommende år. Men det skyldes især at det er sådan viborg og sydtyskerne spiller - ikke hæderkronede GF
Chelsea lykkedes da ganske fint med et defensivt koncept sidste sæson:-)
Holger dansked. 19. August 2012 - 20:59
Jeg synes egentlig, at de spillede en fin kamp og jeg var ganske tilfreds med taktikken. Der mangler bare en mere kynisk angriber, der kan skyde de bolde i nettet.
salling23d. 19. August 2012 - 21:00
Ciac: ja lad os løbe planløst fremad som under ER. Det gik jo rigtigt godt
Prøv at se på materialet, som PS har til rådighed i øjeblikket.
Selv serie trænere vil spille defensivt fodbold med vores hold
Schmidtd. 19. August 2012 - 21:11
Det angreb med Aron og Devdariani er helt til grin, de kommer frem til nul og niks. Stephan må være ny mand i front og så Osama og Berg på kanterne.
Arosd. 19. August 2012 - 22:02
Stephan P i front?
Først syntes jeg, det lød som vanvid, men nu kan jeg efterhånden se mulighederne i det. Det kræver dog ét væsentlig element:
Han skal have besked om, altid at aflevere bolden til modstandernes målmand. Eftersom hans afleveringer altid rammer mindst et par meter ved siden af - burde det dermed føre til adskillige mål.
salling23d. 19. August 2012 - 22:39
Fernando: spillestilen bliver ændret. Det foregår allerede.
Sidste sæson spillede vi stort ser kun i banen længde. Nu forsøger vi at beholde bolden i egne række i perioder.
Det folk bare ikke fatter er at man ikke ændre spillestil i løbet af ingen tid. Det tog FCK 3-4 sæsoner at bevæge sig fra kedelig forsvarsspil til mere angrebsbetonet spil OG de har helt andre midler end vi har
Ciacd. 20. August 2012 - 09:30
@ tbot75: Enig. Chelsea gjorde det. Men vi er desværre ikke Chelsea
@ salling23: Du mener altså ikke vi har spiller til at spille mere offensiv fodbold? Du mener ikke vi har kreative spiller på midtbanen der kan, skabe flere chancer til vores angriber, hvis de får love at spille mere offensiv? Får lov at holde bolden i egne række?
Der vil jeg nu ikke give dig ret.
Jeg der imod mener netop vi har spillerne til det, men ikke omvendt. Til at spille det defensive pis bold.
Men helt ok vi har hver vores mening og syn på holdet
Hyldigd. 20. August 2012 - 09:38
Helt enig @salling, BSN og PS har udtalt i lang tid, at spillestilen var et langtsigtet projekt, hvor man netop over en årrække, som salling påpeger, implementerer en mere kontrolleret offensiv i samme tempo som mere kreative og bedre offensive spillere bliver indkøbt. FCK startede netop også med god, defensiv organisation, og så derfra ligeså stille og roligt fik bygget mere offensivt på sæsonerne efter. AGF vil gerne det samme, og det synes jeg er helt fint. Problemet er så bare pt at en del profiler underpræsterer (læs: graulund halv skadet, Berg, SL, SP)
Kort sagt skal det ses som et langsigtet projekt, hvor indkøb af bedre offensive spillere forhåbentlig vil lægge det ekstra niveau på, som er nødvendigt, i det offensive spil. Trods alt, er jeg bare glad for vi har en god defensive organisation - noget som virkelig haltede før PS kom til. Så kan vi altid bygge ud fra det.
salling23d. 20. August 2012 - 19:42
Ciac: vi har spillere der kan spille mere offensivt - det er vi enige om, men vi har ikke holdet til at spille offensivt. Forstået på den måde at ikke alle spillere kan være med til det. Derfor skal spillestilen udvikles udfra de spillere vi har. Så skal BSN løbende skifte spillere ud, så de nye passer til stilen - men det tager tid
Kommentér
Du skal logge ind for at kommentere.
Vurderinger
Du skal være registeret bruger for at kunne vurdere en tekst.
Er du ikke registreret bruger endnu? Klik her for at blive det.
Har du glemt dit kodeord? Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
Sociale medier
Afstemning
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.
vestpeder 23. May 2013 - 12:19 Jeg mener iøvrigt ikke, at det er på højre back, at vi er hårdest ramt, da jeg mener, at Sorin har gjort det ganske fint. Vi har dog en relativt ukendt Putros som reserve.
vestpeder 23. May 2013 - 12:17 Det er i disse tider langt fra et kvalitetsstempel at blive udtaget til landsholdet og da Randrup blev udtaget troede alle, at det var en joke. Manden har aldrig set skyggen af talent.
Heeman 23. May 2013 - 12:10 Det er jo også gået ned for ham - engang var han på landsholdet, og var et af de største talenter på sin plads. Nu er han jo bare dårlig.....
vestpeder 23. May 2013 - 11:57 Anders Randrup? Are you fucking kidding me!? Helt seriøst, tag lige at stram op herinde og tænk en gang før i poster en kommentar.
Heeman 23. May 2013 - 11:48 Har det lidt sådan, at hvis Randrup ikke kan komme på holdet i BIF, så skal han ikke til GF. Derover er han overhalet af Stryger, som er offensiv spiller, og Holst på 18-19 år, som ikke har den store rutine.
Bobbe78 23. May 2013 - 11:38 Gill Swerts er også sat for porten, men tvivler på at BSN tager ham i denne omgang, nu han sagde nej sidste gang..
Anders Randrup kunne være en mulighed, men må ærlig indrømme, at det ikke er en højre back de søger...
Heeman 23. May 2013 - 11:38 Det kan han, men han er piv elendig.
Nowak 23. May 2013 - 11:37 @Heeman Det sidste jeg hørte var omkring 1500
gamle 23. May 2013 - 11:35 Anders Randrup har fået løbepas, kan han spille hø back ???
visti 23. May 2013 - 11:32 Tilskueretilbage gange i AGF på 21 procent..ja, det er da klart med alle de mandagskampe ..
Heeman 23. May 2013 - 11:28 Nogen der har en idé om, hvor mange billetter der er solgt til i aften?
Replay 23. May 2013 - 11:19 Hvad med lidt nyheder og hype en Graulunds testemonial???
letager 23. May 2013 - 11:06 Jeg har fået stjålet min cykel fra Tøndergade i nat, jeg kunne derfor godt tro at der er spiller(e) fra BIF på vej til GF!
Heeman 23. May 2013 - 10:46 Nogle der ved, om der bliver spillet to gange 45 i aften?
Khaki 23. May 2013 - 09:35 Tøffe har frisuren til at passe profilen på den nye assistent
axelaxel 23. May 2013 - 09:15 Hvis det er fra Tøndergade, så tror jeg mere på det end Oliver
gamle 23. May 2013 - 09:00 Tøffe som assistent, hørt i Tøndergade, bag ved et vejarbejde
klinsmann 23. May 2013 - 08:32 ja han har desuden også udtalt at han hellere vil til Aab. Vi vil heller ikke have dig ene
nuclearcola 23. May 2013 - 08:17 Men det er i det mindste topspillere vi forhører os på.
nettohunden 23. May 2013 - 08:11 [Link] Så dropper vi bare ham. Lyder som om han vil have +250K (bare et skøn fra min side). Det synes jeg ikke vi kan tillade os at give.
nettohunden 23. May 2013 - 08:08 @klinsmann: - Ja det kunne godt lyde sådan. Jeg håber dog vi skal op i nærheden af den klasse, for at finde vores nye spillere. Vi har brug for etablerede bærende kræfter på et par positioner.
klinsmann 23. May 2013 - 08:05 kunne da være sjovt at høre hvem kilden til rygterne er. Tænker stakkels Oliver bliver ført bag lyset af en eller anden
nettohunden 23. May 2013 - 07:58 @klinsmann: - Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige til hans rygter. De to han er kommet med på det sidste er jo begge skudt ned.
klinsmann 23. May 2013 - 07:55 Oliver23 flere rygter tak. Denne gang gerne nogle realistiske. Lind brødrene tilbage på backerne
nettohunden 23. May 2013 - 07:55 Nøj jeg gad godt BSN præsenterede ny spiller i pausen af kampen iaften. Kunne være fedt!
Beeblebrox 23. May 2013 - 07:27 Graulund testimonial i aften. Men der er ikke blevet skabt meget opmærksomhed for kampen. Lidt synd, hvis der kun kommer et par tusind