fbpx

Uacceptabel sang?

Forside Fora AGF Uacceptabel sang?

Viser 25 svartråde
  • Forfatter
      HumaK
      Bruger

Jeg synes, det er totalt uacceptabelt, at vi som fanklub af AGF står og råber, at vi ønsker at nogen skal dø (Keller/Cornelius). Når man er på stadion repræsenterer man AGF, så udvis dog lidt fornuft og intelligens og så opfør jer ordentligt.

Jeg synes det er helt fair at råbe alt muligt efter en spiller af den ene eller anden grund, men når man står og råber at man ønsker at personen skal dø, så synes jeg sgu det er gået for vidt.

Jeg har før oplevet at folk synger den ene hadesang efter den anden, hvor capoen prøver at få folk til at synge noget pro-AGF frem for noget anti-modstander, hvilket jeg synes er skide godt, men det oplever jeg bare ikke med denne sang, og det forstår jeg ikke.

Hvad synes I andre?

Bjarne V
      Bruger

Uacceptabelt at synge sådanne sange? Det her er fodbold ikke….?

Min holdning er, når ét modstander hold træder ind på vores hjemmebane, skal de mærke hadet fra første sekund. Dette bestemt ikke med øl-kast, eller anden fysisk karakter. Men at være – i min verden – tyndhudet over det bliver sunget sange, om vi vil slå en spiller ihjel (det har jeg dog aldrig hørt), eller synge ludersøn, knepper din kone eller hvad det end kan være, hører simpelthen med til gamet. Hvis du som spiller – eller emsig fan – ikke kan tåle det, så burde personen revurdere, om det er det rette element for denne.

Husk på, vi ligger i den utrolig bløde ende, hvad sådan noget angår, se bare vores venner i det Svenske, hvor der igennem de senere år har været utallige episoder. Så i min verden, kan det gøre, en modstander spiller elendigt, at jeg råber “jeg knepper din kone”, og vi får 3 point, så råber jeg det gerne i 90 min.

Men igen, det er bare min holdning 😉

taasborg
      Bruger

Her er jeg med dig, HumaK.

Det er naturligvis en del af gamet, at dommeren i store træk altid tager fejl, at modstanderne er elendige boldspillere og at vores egne er klar til landsholdet. Alt dette må også med al ønskelig tydelighed gerne fremgå af opbakningen. Det er måden, som der fremgår, der er til diskussion.

Jeg vil gøre næsten alt for en AGF-sejr, men jeg nægter at gøre, hvad der i min selvrespekt, ville føles som et afkald på almindeligt civiliseret omgang med medmennesker. Det nyligt udlagte – og fjernede – video fra FCMs hjemmeside er vel en meget god illustration på, hvor langt man kan synke i sin fan(atisme) uden blik for, hvordan vi former og påvirker hinanden og særligt ungdommen. Men jeg er også blot en halvgammel nar, men hvis HumaK skal overveje om hans rette element er stadion at bakke op på, så tror jeg vi er flere. God lørdag.

Fanoe
      Bruger

Enig. Der er ingen grund til gå ned på så lavt et niveau. Hvor er stoltheden og æren i det? Det er bare pinligt og meget barnligt. I AGF burde man holde sig for gode til den slags.
      Men nu er mange af dem der står i SC jo meget unge og der har man et andet forhold til hvad der er i orden og ikke i orden at sige, råbe og skrive..

Det er nu sjovere når sangene er der for støtte vores egne spillere og klubben og det er heldigvis langt størstedelen af dem 🙂

HumaK
      Bruger

Bjarne, jeg synes alt det andet med ludersøn/knepper din kone osv er i orden, ja, men at ønske en anden person død, hold op hvor jeg synes det er for usselt og lavt at råbe.

kimBo
      Bruger

Der må gerne være en humoristisk tilgang til det. Ludersøn og bistands klient sang osv er jo skidesjovt, og sagt med et smil på læben.
      At folk skal dø er jo ikke sjovt eller på nogen måde passende. Der er Så mange andre tiltag man kunne lave i sange. Det virker nemlig inkompetent og pinligt.
      Der er så meget fed lir over en masse af de sange vi har at det vil være mega ærgerligt hvis det skulle overskygges af latterlige tiltag og diverse spillers død o.sv
      Hvis det er kommet til af kommet til vejen grundet unge fans- så burde de ældre tage dem pænt i nakken og huske dem om hvilken fed kultur vi har for sjove opfindsomme sange klubben har. Og hvis det er en ny tendens så skal den lukkes ned for asap. Og straffes med karantæne eller lignende. Gider sku ikke have ødelagt Danmarks smukkeste fanscene pga et par tåber der tager den for langt ud. For det er hvad sange som disse er.. For langt ude.
      Håber det bliver sat i fokus hvis det fortsætter enten af de etablerede fans eller af klubben. Fortsat god dag og KSDH
      Lad os smadre de skide travheste 🙂

Negreanu
      Bruger

Slap nu af. Der er jo ingen der ønsker Keller død eller vil slå ham ihjel.

Det er jo bare for at hetze og prøve at påvirke manden.

Hvis I ikke kan tåle det så tag til håndbold, det vil altid forekomme,og gør det på alle stadions hvor der er passionerede fans.

gffan17
      Bruger

Det er lige på grænsen at synge “slå Cornelius/Keller ihjel”, det er fodbold og der skal være plads til en hård tone.

Men det er de sange jeg nyder mindst som fan, vil langt hellere høre noget humoristisk der passer på den enkelte spiller eller klub. Som Keller der knepper uden om eller Cornelius er en Toyoata.
      Endnu bedre bare sange om eget hold og spillere.

Syntes det hører sig til når man buer af Keller, fanscenen ville hurtigt blive kedelig hvis der slet ikke var nogen drillerier, klubberne imellem.

Det eneste jeg finder helt uacceptabelt er racisme, det hører ingen steder hjemme.

Guffe
      Bruger

De sange om at vi vil slå folk ihjel er pinlige og langt under lavmålet. Find på noget humoristisk i stedet. Noget drillende med kant, ala dengang vi sang “køb et guldur” og “tør du slå på os” til Zidan, der havde stjålet et guldur og slået sin kone.
      “Fodboldkultur” eller ej; det her får os AGF-fans til at fremstå som nogle imbisile og fantasiforladte tåber, der er mindre sympatiske end Keller selv. Og det ER direkte pinligt og imod ideen med sådanne smædesange, der helst skulle ramme spilleren og ikke fangrupperingen. Hjernedøde sange som denne er et kæmpe selvmål.

Jeg er i øvrigt ikke ellers sart, hvad smædesange og hetzen angår, men det her er bare for dumt.

Emilfu
      Bruger

Jeg synes det var en sang der for mig var under lavmålet.

Men at der bliver buhet af Keller og bliver sunget sange om koneknepperen det synes jeg er helt fortjent.

Keller er en usympatisk cunt, der ligger som han har redt.

Han kommer til at få samme oplevelse når han besøger alle andre stadions med en bare nogenlunde opmærksom fankultur.

Er ikke 100% sikker på at han bliver buhet ud i Randers, en mokai brandert kan godt påvirke hukommelsen.

agf-styrer
      Bruger

Hvad folk synger må vel stå for egen regning. I parken var vi vel 5000 der sang slå nu hhv Zanka og Cornelius ihjel. Det lyder voldsomt ja men det jo rent psyke hvor man prøver at komme ind i hovedet på spilleren i mens kampen er i gang. Samtidig med det giver en form for vildskab på tribunen der kan bære holdet frem. Dem der synes det lavt osv må jo lade være og råbe det imens dem der synes det fint kan gøre det. Hvis størstedelen af de stemningsaktive ikke siger noget i den sang dør det hurtig.

GFforpresi
      Bruger

Jeg har ALTID undret mig over de folk, der bare ALTID kan finde noget negativt.. Det er ret vildt faktisk.

Stemningen i fredags var super god, (noget folk OGSÅ har brokket sig over tidligere), AGF vinder i en fin kamp, MEN det der skal diskuteres er om den sang der samlet kørte 5-10 min er over grænsen?

Altså helt ærligt, når man bevæger sig på stadion vil der være elementer der ser anerledes på tingene end en selv. Jeg er som sådan ikke fan af sangen, er nok lidt ligeglad faktisk, da ingen jo faktisk vil slå Keller ihjel. Men jeg kan vitterligt ikke forstå, hvorfor der skal gøres et problem ud af det?

HVIS man synes det er der væmmeligste nogensinde, kan man så ikke bare ignorere det?

En storm I et glas vand.

Di Stefano
      Bruger

Intelligente drillesange får man credit og god stemning af. Og får flere tilskuere på stadion. Med had og platheder får man færre med ud og opleve det hele live og dermed færre indtægter og dårligere bold i GF. Så spørgsmålet er, om det er de kvikke hoveder der går forrest.

Fedepeden
      Bruger

Jeg var på stadion i fredags og der var da ikke lynch stemning eller noget, men Keller spillede elendigt, når vi buhede af ham og sang “slå keller ihjel”, påvirkede det tydeligvis hans spil kunne man se.
      Jeg synes ikke det er over stregen, det er en fucking sang, folk/fans må simpelthen se at få noget tykkere hud hvis vi skal være en god 12. mand.

GFforpresi
      Bruger

De Stefano, der kommer simpelthen mærkbart færre mennesker på stadion ved hade sange?

HumaK
      Bruger

Grunden til at jeg har oprettet denne tråd er ikke at jeg er vildt sart over det folk råber, det må de sgu selv om. Det er mere at vi som fanklub repræsenterer AGF og det ikke er en særlig fed måde at gøre det på og derfor ville jeg gerne høre andres mening om det.

GFforpresi
      Bruger

Du repræsenterer da ikke AGF når du går på stadion? Medmindre du selvfølgelig arbejder for AGF.

Jeg repræsenterer vel heller ikke Grøn Tuborg, når jeg er til Grøn Koncert?

Steen6372
      Bruger

Er det måske en generations-ting, hvor der bare er sket et skred i forhold til hvor folks grænser går?

I disse ekstreme terrortider synes jeg bestemt ikke slå-ihjel sange er god smag. Hvor fedt er det så lige at have sunget det, hvis en ellers anden tumpe pludselig løber på banen med en kniv?

Bjarne V
        Bruger

Steen, er det ikke lige at være ekstrem nok, at mene, fordi der bliver sunget om “slå ihjel”, at der er en fan, der løber på banen med en kniv……?

HumaK
      Bruger

Selvfølgelig repræsenterer vi AGF når vi står der. Det ses da blandt andet i, at det er AGF der står til ansvar, hvordan vi opfører os når vi er på stadion. Ikke at de behøver at stå til ansvar over for verbale råb, men det er da helt klart i klubbens interesse, at vi sender det bedst mulige signal udadtil.

Steen6372
      Bruger

Bjarne V.: Jeg siger egentlig ikke at nogen handler på den måde fordi man synger den sang. Jeg siger bare at man må have en dårlig smag i munden, hvis det skete.

Det er ekstreme tider og der findes altså personer derude, som ikke er lige så velovervejede som os, der sidder og skriver indlæg herinde. Jeg kunne endda forstå på Salling i går, at de frivillige til Galatasaray-kampen havde fået stikveste på til kampen, så virkeligheden er jo ikke så langt fra mine ekstreme teorier.

GFforpresi
      Bruger

Jeg kunne da også bygge en bunker til mig selv, men det betyder da ikke at truslen imod mig er større? 🙂

At vagterne på stadion overreagerer ENORMT betyder jo ikke at truslen imod dem var større end til AGF-AaB..

Og hvorfor lever vi i en mere ekstrem tid end fx 90erne?

Bjarne V
        Bruger

Jeg synes det er en virkelig ekstrem og pessimistisk holdning du har til tingene. Hvad har stikveste at gøre med, at synge Keller skal dø? Nu er det vist ingen hemmelighed for noget, de Tyrkiske tilhængere, er mere ekstreme i deres tilgang til fodbold, end så mange andre, så det er vel bare at være på den sikre side?

Men igen, jeg vælger at se glasset halv fuld, sådan fungerer min verden bedst – heldigvis ingen der siger, vi som AGF fans, skal være enige omkring dette.

Steen6372
      Bruger

Bjarne V.: Som jeg allerede startede med at skrive, så tror jeg at det at bruge udtryk som at “du skal dø”, bliver opfattet forskelligt af forskellige generationer/mennesker. For nogen betyder det bare “fis af med dig”. Fra generation til generation bliver der vel bare brug for at finde på nye og kraftigere udtryk for at markere sig. Går vi 50 år tilbage i tiden kunne man jo forarge ved at sige sgu eller fanden.

Jeg kan ikke se, at det jeg skriver har noget at gøre med pessimisme. Jeg prøver bare på at gøre opmærksom på, hvad det egentlig er man synger i den lille “sjove” sang. Jeg går egentlig ikke ud fra at dem der synger, har tænkt dybere over teksten, men bare bruger et hverdagssprog som findes på gaden.

Jeg har ikke noget problem med de her sange som “Slå Cornelius ihjel” osv, jeg kan sågar finde på selv at brumme med på dem og samtidig trække lidt på smilebåndet fordi sangene er fjollede. Der er jo ingen der reelt ønsker at Cornelius eller Keller skal slås ihjel. Noget jeg til gengæld synes er både usmageligt og langt over stregen er det der blev råbt om Vilforts afdøde datter til en AGF-BIF kamp for efterhånden mange år siden.

JPoulsen
      Bruger

Hver eneste gang at den sang synges, er det tåkrummende pinligt.

Det er og bliver aldrig acceptabelt at synge den slags

Gundlev
      Bruger

@JPoulsen siden hvornår er du blevet til dommer for, hvad der er acceptabelt eller ej? Du er velkommen til at synes det er pinligt, uacceptabelt og hvad du ellers synes. Men det at komme ind i hovedet på en fodboldspiller kan ødelægge kampen for ham, og det gør unægteligt vores chancer for sejr bedre. Den eneste måde du kan bidrage til at stoppe det, er at holde din mund lukket, når sangene bliver sunget. Der vil altid være nogen passionerede fans, der vil synge mere eller mindre ekstreme sange.
      Jeg synes det er helt i orden og jeg har ikke noget imod at synge med på det. Gør det mig til et dårligt menneske? Næppe.

Fortsat god dag.

Viser 25 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.