fbpx

transfers før 17/18

Forside Fora AGF transfers før 17/18

Dette emne indeholder 23 svar, har 15 stemmer og blev senest opdateret af  zcml 2 år, 4 måneder siden.

• Forfatter

ulricht
    Bruger

Har lige læst det her i EB:

Som et led i planen skal flere af de nuværende spillere væk. Ifølge Ekstra Bladet. stopper Alexander Juel Andersen, Elmar Bjarnason, Danny Olsen, Chris Ikonomidis, Oscar Buur, Emil Christensen og Stephan Petersen i klubben. Sidstnævnte har allerede skrevet kontrakt med Silkeborg IF. Derudover vil AGF meget gerne sælge Djamal Khodzhaniyazov.

Endelig peger det ikke mod en forlængelse til Thomas Juel-Nielsen, der ellers har haft et flot forår.

Det lyder altså for vanvittigt. Fint nok med en ny model. Det har de sikkert styr på. Men man burde efter min mening helt sikkert overveje at beholde Alex, Bjarnason og Juel-Nielsen. At skifte så mange er for risikabelt! Hvor billigt kan man få en god back-up på højre back, hvis man ikke fornyer med Alex? Hvad koster den vilde arbejdsindsats og i det hele taget en god fløj, der har gjort Bjarnason til en af de vigtigste spillere de sidste mange kampe? Thomas Juel-Nielsen har reddet os! Smid dog langsomme Rask ud, hvis I vil have færre forsvarsspillere. Han har gjort det super!

Er pænt negativ, hvis det går så galt, som EB skriver. Måske kan jeg leve med at lade Alexander smutte også. Og Bjarnason vil nok selv gerne væk. Men Thomas Juel-Nielsen..! Vores bedste forsvarsspiller i lang tid. Det er altså..

Vi kommer til at mangle backups på begge backs. Vi kommer til at mangle fløjspillere. Vi mangler kreativitet, hvis Amini har en dårlig periode eller bliver skadet. Især en god kreativ spiller koster mange penge. Men hvad så med Amini?

Det her bliver måske et lidt vildt vindue..

Steen6372
    Bruger

Godt oplæg Ulricht.

Jeg tror måske også, at man lige nu ville ønske at det var TJN man havde hentet i vinter fremfor Rask. Dog er det stadig tidligt at afskrive Rask, da han endnu ikke har været fri for skader. Når der måske er tvivl om forlængelsen af TJN (lad os nu se), så kunne det være fordi man har en større profil i kikkerten?

Jeg tror at AJA er alt for dyr at have siddende på bænken som backup. Når man slutter på 11. pladsen i ligaen kan man ikke forsvare at have reserver med en millionløn – og dem har vi altså haft flere af i år.

Bjarnason tror jeg helt sikkert gerne at man vil beholde. I hvert fald den Elmar som har spillet de seneste måneder – ikke ham der spillede i efteråret. Men Elmar har jo flere gange givet udtryk for at han vil prøve en ny liga. Desuden er det også slut med forskerordningen nu.

Jeg tror ikke at vinduet bliver så vildt. Vi kommer til at forstærke os markant på 2-3 pladser og det bliver så det. Derudover må vores talenter begynde at få mere spilletid. Vi skal til at stoppe med at købe middelmådige spillere som vi lige så godt selv kan udvikle.

Thomas K
    Bruger

Jeg tror Klaus Egelund har ret i sin vurdering.

TJN ville man sikkert gerne bytte med Rask, men problemet er at Rask har en kontrakt man skal respektere. Med Backman, Rask og Juelsgård som stoppere er der allerede rigtig mange lønkroner bundet op i midterforsvaret.

Elmar Bjarnasson har været på forskerordning i 5 år, altså til 38 procents skat (30+8), så såfremt han skal fortsætte, så skal han have en væsentlig lønforhøjelse, og derfor spiller han nok i udlandet næste sæson.

Derfor ligner det farvel til Oskar Buur, Aleksander Juul Andersen, Thomas Juel-Nielsen, Emil Christensen, Danny Olsen, Stephan Petersen samt Chris Ikonomidis og dertil prøver man nok at sælge vores russer.

Forsvaret kunne være Dino, Backman, Juelsgaard og en ny venstre back. Midtbanen vil være bygget op omkring Sverisson, Spelmann og Amini. Angrebet omkring Duncan og Junker. Hvis man kan skaffe 2-3 profiler til disse spillere, så tror jeg holdet flytter sig markant.

Bredden i truppen vil i højere grad være egne talenter som Bundu, Stage, Hvidt, Zacho, Gribenco, Hausner og Thøgersen.

martinbb
    Bruger

altså en midtforsvar, en back, og evt en anders drejer eller mabil type, eller krativ mand som en jeppe andersen (kontaktudløb i Esbjerg) og så en deble fra Viborg (kan bruges som kant

zcml
    Bruger

Jeg mister simpelthen alt respekt for PC, og Glen, hvis det holder stik, at AGF ikke ønsker at forlænge med TJH (i hvert fald ikke for alvor)!
    Jeg kan i hvert fald ikke se nogen plausibel grund til at man ikke skulle ønske at forlænge.

Skulle den løsning man evt. vælger i stedet for ende med at kaste medalje af sig i næste sæson, så vil de self. blive tilgivet, men ellers ikke!

Ps.: Nu skal man self. passe på ikke at “male fanden på væggen” for tidlig. Det kan jo være at det bare er EB, der er ude på at ødelægge mit/vores gode humør, med en historie, der ikke har noget på sig.

Masada
    Bruger

@zcml – hahaha ro på det er jo bare EB ;-), tror 100% på at TJN er at finde i GF næste sæson

Thomas K
      Bruger

Jeg tror i høj grad, at både PC og GR kigger på budget i forhold til positioner. Jeg tror ikke nødvendigvis de ønsker, at have fire ud af de ti højeste lønninger bundet op i to positioner (blot et gæt). Med det mener jeg Backman, Juelsgaard, Rask og eventuelt Juel-Nielsen til de to pladser som stoppere.

Som jeg har nævnt tidligere, så tror jeg Rask bliver evalueret lige pt, og hvis de kan finde en løsning mht. kontrakt vil de hellere have Thomas Juel-Nielsen end Mikkel Rask.

Derudover er Thomas Juel-Nielsen også en Nicklas Backman light i min optik. Udpræget duelspiller, og ikke særlig god til at fører bolden frem. Derfor kan andre spillere være foran Thomas Juel-Nielsen når man vurderer truppen.

I den perfekte verden, så hed spillerne til midterforsvaret næste år:
      Backman
      Juel-Nielsen
      Juelsgaard
      Hausner
      Ny profil

Samtidig ville det være et farvel til Rask, Djamal, AJA og Emil Christensen.

Men så langt rækker pengene nok ikke

TJN har været en kæmpe success, men nu har man jo desværre investeret i Rask, som jeg ikke ser som brugbar i superligaen. Har man råd til at skubbe ham ned som 3. valg? (personligt mener jeg ikke man har råd til at lade være).

ulricht
    Bruger

Hvis EB’s artikel står til troende, betyder det, at vi derefter blot har 4 forsvarsspillere tilbage. Det er Dino, Rask, Backman og Juelsgaard. Vi kan sige 5 og tælle Stage med i den pulje, hvis han skal være fast på backen. Men det er jo også for lidt specielt i forlængelse af det skadesbillede, vi altid slås med.

Vil må så have ekstra kaliber ind, er jeg ret sikker på, at man enten signer Kanstrup og/eller finder en helt ny. Men stadigvæk giver det for få spillere, fordi Juelsgaard vel næppe pludselig er et top-valg som midterforsvarer.

Vi skal vel altid have to spillere til hver plads. Hvis Dino bliver skadet, ville Stage eller lign. skulle dække for ham, og så er vi vildt tynde på backerne.

Derfor er de nødt til at beholde enten Alexander eller Juel-Nielsen. Alex er mere alsidig, men Juel-Nielsen virker til at gøre tingene mere simpelt og have færre fejl. Derfor håber jeg, at man beholder Juel-Nielsen. Den clean sheets rekord kom altså ikke af sig selv.

Forsvaret skal efter min mening være Dino og Stage på backerne (Glen har udtalt, at Stage har fået sit gennembrud som back), og så har vi Backman, Kanstrup og Juel-Nielsen til de to centrale pladser. Rask må stå stand-by på bænken. Men måske han kommer tilbage og viser mere? Jeg tvivler.

Så behold Juel-Nielsen – alternativt Alex for at have en hb reserve. Find en ny spiller. Kanstrup er gratis. Eller lignende. Men Nordisk! Vi gider ikke flere sprogproblemer.

Det er egentlig ikke så mange skift, når det kommer til stykket i forsvaret. Det bliver mere spetakulært, når vi taler om fløjene. Der har vi jo nærmest intet længere..

Norden
    Bruger

Hvis vi kigger på start 11eren fra i søndags så er det kun Elmar der med sikkerhed er videre.

Det betyder at vi potentielt kan spille ud fra følgende opstilling næste sæson, hvis vi tager udgangspunkt i dem vi pt. har på kontrakt + TJN

Jova
    Dino – TJN – JJ/NB – Stage
    Spelmann Amini BDS XXX
    Junker Duncan

Det vil sige, at der er alle muligheder for at fortsætte stabiliteten fra de seneste kampe.

Følgende spillere er nok væk: Alexander Juel Andersen, Elmar Bjarnason, Danny Olsen, Chris Ikonomidis, Oscar Buur, Emil Christensen og Stephan Petersen.
    Af dem er det kun Elmar jeg vil savne. AJA er en god backup, men er måske for dyr når man kigger på truppen som helhed.

Så jeg synes det er for unuanceret at kalde det et blodbad og en “ny genopbygning”. Hvis ovenstående opstilling krydres med en ny venstre back, en venstre midtbane og evt. en angriber mere, så står vi glimrende.

ulricht
    Bruger

Hvem har kaldt det et blodbad eller en ny genopbygning? Jeg har ikke set det, men det er der sikkert nogen, der har gjort.

Men vi står altså ikke glimrende med alle disse afgange, hvis der ikke kommer nyt ind. Fordi vi er da alt for tynde, især hvis også TJN smutter, som det har været antydet. Der skal ikke mange skader til, før der er totalt udsalg.

Backs og fløje er ømme punkter. Hvem skal fx erstatte Dino, hvis han er skadet eller har karantæne? Skal vi fortsat have en højrebenet venstre back i Stage? PT er Spelmann så vist reelt vores eneste erfarne spiller til fløjen – og han er ikke engang en rigtig fløjspiller – mere en 6’er skraldemand, der bare tonser igennem, ligegyldigt hvor han er på banen.

Og hvad med angrebet? Hvis en af dem bliver skadet, så er vi også vildt tynde deroppe, hvis vi fortsat vil spille 4-4-2.

Så smutter alle de spillere, er vi nødt til at signe i hvert fald 3 spillere + håbe på, at vores unge talenter hurtigt kan etablere sig. Desværre har de næsten ikke været brugt endnu i ligaen, så..?

Og slutteligt.. Hvem skal være den kreative kraft på midtbanen som supplement til Amini? For vi kan da ikke basere alt på kun at have Amini til 8’er pladsen på et hold, der gerne vil spille boldholdende..?!

Ellers er jeg enig i, at Bjarnason er den mest ærgerlige at sige farvel til. AJA kunne vi også godt beholde, hvis han ikke er for dyr som breddespiller.

Bliver spændende. De taler om kun at ville signe profiler. Noget skal der i hvert fald ske. For ellers ender vi med et par skader til nøglespillere hurtigt igen i bunden.

Stev
    Bruger

Kun én ting er sikkert. Vi går tilbage til 4-1-4-1, og det bliver også det system der kommer til, at blive hentet spillere ind til.

Heeman
      Bruger

Og det vil sige, at der skal hentes fart. Den seneste Superliga-podcast fra Mediano giver et super indblik i, hvilke typer det er, som Glen gerne vil have til sin 4-1-4-1.

Der var en herinde, der nævnte Uffe Bech, der lige er sat til salg. Glen har tidligere jagtet ham, men tvivler dog på, at han vil til AGF.

Pierre Kanstrup vil være et enormt scoop, men tvivler desværre også på, at vi får ham. Tænker at Okore er en Glen-spiller, men han er sikkert al for dyr.

Ser virkelig frem til det her vindue, da det ikke kun er os, der skal ud at agere, men ret mange klubber i Superligaen der skal købe og sælge.

daddyo
    Bruger

Hvis man hørte FMH den anden dag ville man have hørt, at AJA har fået tilbudt ny kontrakt, og at man er i dialog med ham.

Jeg synes vi først og fremmest skal få forlænget med TJN
    Derefter skal vi have fart på kanterne og målfarlighed på midtbanen.
    Men med de mål vi har scoret i denne sæson burde det være nok til meget mere, hvis vi får et sammenspillet forsvar, som kan holde et nul i mange flere kampe end det har været tilfældet.

Det kræver først og fremmest at man køber en enkeltbillet til vores russiske ven.

Om Rask er god nok ved jeg ikke, for han har ikke været skadesfri hele sæsonnen.
    Jeg synes han så god ud i opstarten indtil han blev skadet.

T-Knogle
    Bruger

Jeg er helt enig daddyo, nøglen til dette transfervindue ligger i om man får solgt Djamal. Dels vil det frigive nogle lønkroner og måske endda kaste en transfer af sig. Men det vil også give mulighed for at hente en ny VB, eller skrive med TJN.

Bachman, Juel-Nielsen, Juelsgård, Juel Andersen, Rask, Hausner og Djamal er nok lidt for mange spillere til midterforsvaret selv i AGF.

Jeg tror nu ikke Rask er voldsomt løntung, og det de tilbyder Juel Andersens Juel-Nielsen er nok heller ikke top lønninger, så det er kun Bachman, Djamal og Juelsgård der er dyr i løn.

chilli
      Bruger

@t-knogle

“nøglen til dette transfervindue ligger i om man får solgt Djamal”

Jeg tror nu ikke et Djarmal salg er eneste grundlag for transfervinduet i år. Med de afgange der allerede har været, er der jo allerede frigivet en del lønkroner. DO, EB og SP har nok tilsammen fået en betragtelig god hyre!

Er dog enig i, at man helt sikkert forsøger at sælge eller leje ham ud.

Thomas K
    Bruger

Jeg tror derimod i Rask ligger i den tune ende. Han var anfører i Viborg, denne kontrakt er sandsynligvis hans sidste, så han har med stor sandsynlighed valgt den klub der betaler mest.

Som tidligere nævnt, så ville et salg af Djamal og ophævelse med Rask i min optik være det eneste rigtige for AGF.

zcml
    Bruger

Jacob Nielsen og PC var til stede under kampen i Viborg i går. Og der blev straks gættet på at de var der for at spejde nye spillere. Hvilket sagtens kunne være tilfældet, men ville det så ikke ha’ været mere nærliggende at PC havde Glen med?

Men lad os nu bare sige at det var derfor; hvem kunne det så være de kiggede på?
    Kunne være et par fra Helsingør med potentiale man ville se nærmere på.
    Hvis man derimod kiggede på hjemmeholdet efter deciderede forstærkninger, så synes jeg de er lidt svære at få øje på.

Eneste rigtige oplagte synes jeg er Alexander Jakobsen, der har noget af det vi mangler på midtbanen.
    Og havde Kamper været et par år yngre, så ville han ha’ været oplagt, men tror han nærmer sig enden.
    Kan self. være han bare er slidt efter en lang sæson, men synes han har manglet noget på det seneste.

Akharraz kunne også være et bud til kanten, hvis han har ændret selvforståelse af sit eget niveau siden han forlod AGF.
    Han har det der X-faktor, der kan være kampafgørende, men synes stadig han er for svingende.

Derudover kunne spillere som Pallesen, og Reese være mulige erstatninger, hvis evt. Dino skulle blive solgt, og forlængelsen med TJN, og AJA glipper, men generelt synes jeg ikke jeg kan se spillere, der er mærkant bedre end dem de skulle slå af på det nuværende AGF-hold.
    Altså ikke de forstærkninger man har snakket om, men fine erstatninger for dem, der evt. skulle smutte!

Eller hva’; har jeg fuldstændigt misset noget?

Superskurk
    Bruger

Osama A til AGF?? KÆMPE NEJ TAK!

Men Pallesen kunne være en fed signing – eventuelt til højrekanten eller som back, med Dino på kanten.. Søren Reese ville være meget fin, men kun hvis TJN ikke forlænger..

Masada
    Bruger

@zcml ja du har da misset at Osama pissede på samtlige GFere da han smuttede og så er hans niveau i Vibår faldet om så det er pga. hans knæskade eller….. tjaa NEJ TAK

zcml
      Bruger

Jeg har som sådan heller ikke lyst til at få Akharraz tilbage, men forholdt mig blot til, om han var en spiller vi kunne bruge.

Aabech “pissede” da også på AGF, da BSN i sin tid var ved at hente ham, men han endte vist alligevel med at blive tilgivet af de fleste. Så deeet…!

Plade
    Bruger

Det ser ud til, at Palsson er i kikkerten. Ham ser jeg gerne tilbage.
    http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/afsloring-superliga-trio-jagter-esbjerg-anforer

zcml
      Bruger

Hvis vi går efter Palsson kan jeg kun tolke det som om at vi er på vej tilbage til 4-1-4-1, hvor vi mangler alternativer på 6’er-positionen.
      Til 4-4-2 har vi i hvert fald rigeligt med centrale midtbane-folk, der har vist godt at kunne dække af sammen. Og der, hvor vi har mangler er i hvert fald ikke noget Palsson kan udfylde!
      Så næste mål må blive min. 2 målfarlige kanter (4 hvis man ikke har planer om at bruge Junker og Bundu derude), samt en stærk boksangriber så gerne Kjartan Finnbogason, men ved ikke om han er helt den rette type). Junker startede sæsonen ok som afløser for Duncan, der var skadet, men synes ikke han er udpræget ene-angriber. Og han skal også blive langt bedre til at afslutte.
      Bundu er alt for flagrende, og vil være ca. lige så effektiv som at sætte Deble alene fremme; elleer dengang Erik Rasmussen troede Dioh kunne bruges som spids.

Nå ja! Og self. ikke mindst også en ny venstre back.

Men kan altså konkludere, at de 2-3 profiler i Duncan-klassen, som PC snakkede om, skal bruges på kanterne!

Thomas K
    Bruger

@chili.

Sælges Djamal vil der også være penge til at betale tranfers, ellers kommer de frigivet lønkroner sandsynligvis til at gå til transferfri spillere eller spillere der får ophævet kontrakter rundt om i Europa.

Vil AGF hente f.eks. Sanneh i Horsens kan det kun gøres, såfremt Djamal er solgt, eller man er meget tæt på at sælge ham.

Man kan sige meget om Jacob Nielsen, men han er meget defensiv i sin tilgang til økonomien. Hvilket, efter mange dårlige år i AGF, er godt.

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.