fbpx

Stadion – kombinationsmuligheder

Forside Fora AGF Stadion – kombinationsmuligheder

Viser 17 svartråde
  • Forfatter

I forhold til drøftelse af nyt stadion er det svært at komme videre, når der er så lidt konkret om projektet. Her er nogle af kombinationsmulighederne, som man kan fylde på. Jeg har sat dem i den rækkefølge jeg personligt foretrækker.

Placering: Eskelundvej, Lokesvej, Hasselager Alle, Stadion Alle
      Tilskuerkapacitet: 22.000, 32.000, 12.000
      Fleksibilitet: Overdækning og bane der kan køres ud i det fri, Overdækning og bane der nemt kan dækkes af gulv, Fri luft og bane der nemt kan dækkes af gulv, Overdækning og bane, Fri luft og bane

Hertil kommer beslutninger vedr. parkeringspladser, P-huse, stoppesteder m.v.

Skomageren
      Bruger

Uden at være helt uenig med dig. Men kan det passe at Stadion Alle er dit sidste valg i forhold til hvor det skal være? Det vil altid være mit første valg.

@skomageren

Det skyldes at det er den dyreste (ombygning), mest vanskelige at få finansieret (kommunalt lejemål og en del af et kommunalt budget) samt den mest upraktiske (kommunalt lejemål, hvor en masse andre interesser i området også skal tilgodeses)

Men uenighed om placering er givetvis alene nok til, at det aldrig bliver til noget med en løsning på stadion problemerne

Stev
      Bruger

Skal finansieringen ikke bl.a. komme fra salg af omkringliggende grunde? Travbanen flyttes vist til Vilhelmsborg, så der bliver et kæmpe område til opførsel af lejligheder etc.

zcml
      Bruger

Pt. ville jeg nok foretrække et lidt mere intimt, men fedt stadion med en tilskuerkapacitet på 15- maks. 17.000, men skal vi blive ved med at tror på snakken om potentialet i Århus, så vil jeg også sige at der skal være plads til 22.000!
      Dog skal man så være bedre til at lave store arrangementer (koncerter etc.). Og sørge for at det er velegnet dertil.
      Det ville heller ikke gøre noget, hvis man kunne få nogle flere landskampe til. Og endnu bedre, hvis DBU åbnede op for at mindre, betydende kampe ikke nødvendigtvis behøves spilles i Parken!

chilli
      Bruger

@zcml

man kan sagtens lave et intimt stadion med plads til flere end 15-17.000, se blot på BIF stadion.

zcml
        Bruger

@chilli

Jo, det var også mere min pointe, at størrelsen ikke er så vigtig som at man får bygget den rette type stadion, og ikke endnu en Århus-historie som det vi har nu.
        Og på den lange bane kan det da godt være en god idé at kapaciteten er i samme størrelseorden som det nuværende, men pt. er vi da langt fra at ha’ behov for noget så stort!

GFforpresi
      Bruger

Igår viser jo tydeligt vi mangler et nyt stadion.

En smule regn og lidt vind og det er arktisk vinter derude.

Selv under halvtaget er man gennemblødt på vej hjem.

Hold kæft hvor er det bare en elendig beslutning dengang man opførte det.

Måske passer det meget godt til AGF. Dårlige beslutninger, dårligt udført. Hel igennem en skandale for Aarhus

Stev
      Bruger

Størrelsen af stadion kan selvfølgelig være en svær størrelse af diskutere, når vi ikke ved, om det bliver et decideret stadion, eller et stadion kombineret med multiarena. Jeg vil dog mene, at vi skal passe på med at bygge for stort. De nuværende stadion er ALT for stort, og Aarhus kan slet ikke bære et stadion med en kapacitet på 20.000. Det er bare at tage et kig i statistikken. Vi har i denne sæson et snit hjemme på 7.464, men FCK med 13.000 er det hold med flest tilskuere på hjemmebane.

Med udgangspunkt i dette, mener jeg at en størrelse på 12.000 (eller 11.800 som FC Midtjylland) bør være passende, hvis vi snakker decideret stadion. På den måde vil vi med 7-9.000 stadig kunne fylde godt og skabe en intens stemning.

gf1880
      Bruger

Stev: En sådan størrelse vil gøre det mindre end Aalborg Stadion, meget mindre end Esbjerg Stadion og vil vel jævnligt føre til udsolgt med mange, der går forgæves. Det nuværende lave snit skal (forhåbentligt) ses i lyset af de mange dårlige resultater, især på hjemmebane, på det seneste, og at vejret på det seneste – især i de to sidste kampe, som virkelig har revet snittet ned – har været helt elendigt.

Et nyt stadion vil, alene ved at være lækrere og bringe tilskuerne tættere på banen, netop trække flere tilskuere til, antager jeg, så det ville være synd at bygge til under 17.000 eller så, synes jeg – omend det nuværende stadion rigtigt nok ér for stort.

starks
      Bruger

Jeg synes man skal bygge et stadion til ca. 15.000. Alle siddepladser skal være overdækket. Det skal være lukket, så der ikke blæser vind igennem. Det skal være med blå og hvide sæder, hvor der står “kom så de hviie”. Jeg kan godt lide det stadion man bygger i Plock i Polen. Det er netop til 15.000 med blå sæder og et blåt gennemsigtigt tag. Ligesom GFs farver.

Mathis
      Bruger

Her er nogle kombinationsmuligheder, som man kan fylde på. Jeg har sat dem i den rækkefølge jeg personligt foretrækker. Der er ikke kommet så mange konkrete input f.eks. i forhold til alternative placeringer. Det er mest kapaciteten der drøftes. At der skal være tag over alle siddepladser, samt afskærmning for vejr og vind i facaden tager jeg som en selvfølge uanset løsning.

Placering: Eskelundvej, Lokesvej, Hasselager Alle, Stadion Alle
      Tilskuerkapacitet: 22.000, 32.000(EM-stadion), 17.000, 15.000, 12.000
      Fleksibilitet: Overdækning og bane der kan køres ud i det fri, Overdækning og bane der nemt kan dækkes af gulv, Fri luft og bane der nemt kan dækkes af gulv, Overdækning og bane, Fri luft og bane
      Hertil kommer beslutninger vedr. parkeringspladser, P-huse, stoppesteder m.v.

Steen6372
      Bruger

Fremmødet i dag lukker forhåbentlig for tankerne om et stadion på bare 12-15.000 tilskuere- Vi er nødt til at tænke større i Danmarks næststørste by. Men måske kan man forestille sig at en sektion på stadion kan anvendes til et andet formål indtil den dag, hvor vi kontinuerligt kan præstere tilskuertal som til Viborg-kampen.

Det man skal huske, når man taler om en kapacitet på ned til 10-12.000 er, at der også skal sættes pladser af til udebane-afsnit (som sjældent fyldes) og at sæsonkortholdere ikke nødvendigvis kommer til mere end halvdelen af kampene. På den måde kan man ske at skulle melde udsolgt med bare 8000 tilskuere. Det er ikke holdbart.

Jeg kunne se at nogle i en kronik forslog Eskelundvej som det nye koncertsted i Aarhus.

Jeg vil virkelig håbe, at nogen ser idéen i at kombinere et nyt spillested med en fodbold multi arena. Der er næsten ikke tal på hvor mange fluer man med et smæk kan opnå, ved at placere en lyddæmpet arena med mulig overdækning og mål som en fodboldbane på arealet. Hertil en masse parkeringspladser og stoppesteder for busser og tog m.v. Parkeringspladserne kan også bruges som transit sted for turister der parkerer og tager med offentlige transportmidler. Man kan placere byens turistkontor i området (eventuelt ved siden af fodboldmuseet) o.s.v.

zcml
        Bruger

Har området ude ved Eskelundvej ikke været diskuteret, og uddebatteret pga. underlaget/undergrunden derude?
        Der skulle vist være for meget mose over det til at kunne bære sådan et stadion-projekt.

Dog, hvis det viser sig at kunne bære et koncert-anlæg, så tror jeg også det ville være muligt at bygge et stadion derude.
        Hvad angår beliggenheden, så er det i hvert fald en oplagt placering!

Agger
        Bruger

Det ville helt korrekt løse en del problemer, men ikke den der hedder koncertplads til frem for alt Northside og Grøn Koncert, der begge gerne snart skal have en fast, fremtidig plads. Det ville næppe fungere, hvis der kommer stadion der og fylder.

GFforpresi
      Bruger

Har også ofte tænkt eskelund som et oplagt sted. Du kan lave trinbræt til tog. Lige ved motorvej, centralt i byen stadig. Gode forhold for biler, og ingen bliver generet

@Agger
      Man kan ikke have noget indenfor bygrænsen der larmer så meget. Derfor burde musikken gå over til noget, hvor der kan være 40.000 indendørs, og hvor lyden ikke generer så meget.

Bent
      Bruger

Det fede er at det er fuldstændigt gratis at komme med forslag.

Selv vil jeg foreslå, at stadion placeres på pontoner i havnen med adgang fra helikoptor.

Her er nogle kombinationsmuligheder, som man kan fylde på. Jeg har sat dem i den rækkefølge jeg personligt foretrækker. Der er ikke kommet så mange konkrete input f.eks. i forhold til alternative placeringer, kun en ny fra brugeren Bent med placering i havnen. Det er mest kapaciteten der drøftes, hvor der er noget konsensus omkring, at 17.000 nok er minimum. At der skal være tag over alle siddepladser, samt afskærmning for vejr og vind i facaden tager jeg som en selvfølge uanset løsning.

Placering: Eskelundvej, Lokesvej, Hasselager Alle, Stadion Alle, På pontoner i havnen
      Tilskuerkapacitet: 22.000, 32.000(EM-stadion), 17.000, 15.000, 12.000
      Hertil kommer beslutninger vedr. parkeringspladser, P-huse, stoppesteder, helikopterlandingsplads m.v.

Viser 17 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.