fbpx

Spillertruppen til efterårssæsonen 2016

Forside Fora AGF Spillertruppen til efterårssæsonen 2016

Dette emne indeholder 60 svar, har 25 stemmer og blev senest opdateret af  Thomas Senior 3 år, 3 måneder siden.

• Forfatter

Diskussion af spillertrup i efteråret

Rasmussen/Fernandes/Hagelskjær
    Mikanovic/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Khodzahniyazon
    Christensen
    Pedersen/Stage
    ingen
    Olsen
    Bjarnasson
    ingen
    Rasmussen/Junker/Vatsadze

Man må gå ud fra, at Jønsson sælges, om ikke andet end fordi ellers begynder en ny omgang uro omkring kontraktforlængelse eller ej.

I forsvaret mangler der 1 markant profil til startopstillingen i midten, og en reserve til Daniel Christensen.
    På midtbanen mangler der 2-3 markante profiler til startopstillingen og 1-2 reserver, hvoraf 1 markant profil til startopstillingen er en venstre fløj der er i stand til at skyde til en bold og en gang imellem ramme målet (kæmpe mangelvare), og 1 central midtbanespiller med samme kvaliteter. En kvalitet der desværre ikke er hos midtbanespillerne i den nuværende trup.
    Altså 3-4 markante profiler og 2-3 reserver.
    Uden det så vil det være et mirakel, hvis man undgår nervepirrende nedryknings knald eller fald kampe. (som jeg tvivler på AGF vil have psyken til at klare).

Mikael_10
    Bruger

Jeg synes, der er noget positivt i, at sandsynligheden for nedrykning er meget lille, og der ikke er så meget at spille om. Det giver mulighed for at udvikle holdet og bedre for tid og ro til at vurdere, hvad der skal ske med truppen.
    Personligt håber jeg på følgende:

Ny keeper

Dino – Elez(køb) – backman – ny og dc aom reserve

DAP

Bjarnasson – ny – Olsen – ny

Duncan

En ny back skal være bedre end dc.
    Ny på jønssons plads skal være en rigtig leder. En der hæver niveauet over de nuværende. Og det må meget gerne være en med vildskab.
    Jeg tror ikke så meget på cavric mere. Virker lidt som om, han mangler noget i attituden. Jeg håber, man kan finde en, som kan sætte sin mand, gå med i spillet og gerne være mål/assist skabende. SP er ikke teknisk stærk nok.

Jeg har ikke lige bud på de nye, for det er svært, hvad der lige er realistisk at hente, når økonomi skal tænkes ind.

Hvis Leon kan holde til det, ville han være spændende på 8’eren og har hjertet med, hvis han trækker i den hvide trøje. Han kan trække de andre med sig, noget jeg savner hos jønsson. På venstre kan kan boring selvfølgelig bidrage, men jeg ser gerne en yngre spiller med salgspotentiale her.

Elez håber jeg virkelig at man formår at beholde på den ene eller anden måde – fortsætte lejemålet 1 år mere eller måske købe ham fri til sommer. Elez virker meget lovende!

Stephan Petersen kan fint som fungere som back-up, men det er ikke sikkert at han er tilfreds med det. Jeg ser gerne ham blive et par år mere i GF – ganske stabil spiller synes jeg.

Aabech, Lange og Lopez er færdige i AGF. Emil Nielsen og Cavric tvivler jeg efterhånden på – især Cavric synes jeg ikke vi skal kaste millioner efter som det er lige nu.

Hvorfor ikke hente Jeppe Tverskov i Randers – ung, talentfuld centerforsvar. Herefter har vi Backman, Elez, Tverskov, AJA og Jamal. De to sidstnævnte kan være garderinger på begge backs.

Uden Stephan Petersen og Cavric skal der hentes et par stærke kantspillere.

Kvaliteten i truppen er rystende ringe, og det vil kræv en gigantisk indsats at hæve den til et niveau der ikke giver nedrykning i næste sæson. Som minimum fire markante spillere til startopstillingen.

Mikanovic/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/Khodzahniyazon
    NY SPILLER/Christensen
    Pedersen/Stage
    Bjarnasson/NY SPILLER
    NY SPILLER/Olsen
    NY SPILLER/NY SPILLER

Ups, værre end det – 5 markante spillere til startopstillingen mangler der. Så mange nye spillere nødvendigt at jeg overså en linje 🙂

Mikanovic/Buur
      Backman/Juel-Andersen
      NY SPILLER/Christensen
      Pedersen/Stage
      Bjarnasson/NY SPILLER
      NY SPILLER/Olsen
      NY SPILLER/Zacho
      NY SPILLER/NY SPILLER

Norden
    Bruger

Hvis vi skal være noget ved musikken er følgende opstillingen – der er en del spørgsmålstegn som skal besvares med spillere med indstilling og kvalitet – og ikke overbetalte spillere i Elmar / Danny niveau.

Ny keeper
    Dino (Havde gerne set en ny HB, men man kan jo ikke skifte 9 spillere)
    Backmann
    Ny midterstopper
    Ny venstre back

DAP
    JJ
    Ny 8er
    to nye kanter

Duncan

Ergo er det seks nye spillere til startelleveren som der er behov for.
    Desværre ved vi alle at Staff er i mål og at Danny spiller fra start sammen med Elmar og sikkert også DC… Så vi kan se frem til samme elendighed næste år.

Klykke89
    Bruger

Her er mit bud – og det uden at forlange 6-8 spilere til start elleveren, da det er utopi at tro det så bliver bedre.

Mikanovic/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Elez/Khodzahniyazon
    NY SPILLER/Christensen
    Pedersen/Stage
    Jønson /NY SPILLER
    Olsen / Lange
    NY SPILLER/Zacho
    NY SPILLER/ Bjarnason
    Rasmussen/ NY SPILLER / Junker/

Håber på en ny målmand – men det det ikke som liv og død på den position.. håber længe bliver da han er indbegrebet af hvad vi ønsker – så mangler han lidt teknik, men vil han blive med en højre rolle på flere positioner, så er han mere end velkommen for mig. Derudover der jeg kun en ny forsvar spiller (køb Elez) som så endten kan være EB eller VB

Jeg ser kanterne som vores største problem, da det kommer alt for lidt fra dem, bjarnason kan bruges men så gerne nogle mere rene kanter.. park fra Hobro som en nævnte kunne være spændene og nok ikke alt for dyr.

Tror Danny kan hæve niveauet igen, så han er stadig inde i min optik.. 3 til starteren og 2-3 bredde det jeg som realisisk.

Husk at spillere også kan hæve niveauet hvis medspillerne bliver bedre – Justesen fra Hobro var jo Danmarks serie spiller og blev bedre? Lige som Dalsgaard (AaB tidliger) kom fra serie 2 og skulle lige vende sig til tempoet.

På med Ja Hatten og tro på at vores spillere bliver bedre næste sæson, for flere a den HAR været bedre før 🙂

Mikanovic/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/Christensen
    Pedersen/Stage
    Bjarnasson/NY SPILLER
    NY SPILLER/Olsen
    NY SPILLER/Zacho
    NY SPILLER/NY SPILLER
    Rasmussen/Junker/NY SPILLER

Man må formode at AGF betaler Mates kontrakt ud, men jeg tvivler desværre på at der kommer en markant angrebsreserve som erstatning.
    Er noget bekymret for, hvis Olsen også fremadrette vurderes til at være en spiller til startopstillingen, indsatsen i år har vist, at han ikke har niveauet til superligaen længere.

Der er en del kontraktudløb, som man skal forholde sig til.

Jeg mener at man burde forlænge med Elez, Aabech og Lange.

SP, Cavric, Emil Nielsen skal videre.

Derudover burde man forsøge at sælge Mate, som ikke vil blive brugt. Vil gerne have en ny 1. målmand, hvilket betyder at både SR og Lukas F må videre.

Jeg foretrækker at sælge Jens J i næste vindue, så vi ikke skal have integreret et helt hold i løbet af sommerpausen.

De nye spillere skal jo passe ind i truppen og GR planer om trupsammensætning, men mon ikke vi ser en tilgang af “dansktalende” spillere.

Udfordringen for den sportslige ledelse i forhold til Mate og målmændene er jo, at man alligevel skal betale deres løn for hele kontraktperioden, da de ikke vil kunne få en tilsvarende kontrakt i andre klubber.

Hvis det er muligt at hente Elez permanent, så skal det gøres – han har et stort potentiale og virker efterhånden solid sammen med Backman. Som gardering for disse to har vi AJA og Jamal.

En ny venstre back, der kan udfordrer DC bør være et ønske. På højre back må vi satse på at Dino løfter sit spil.

DAP er bedst på 6’eren, og Jønsson er bedst på 8’eren. Danny Olsen har leveret både mål og assists, så jeg vil ikke afskrive ham. Elmar spiller pt. på kanten, men det må være af mangel på bedre – han er bedre centralt (mangler speed på kanten).

To-tre nye kanter er must – minimum en til hver side. Med tilgangen af Junker kommer der næppe flere front-angribere ind.

Mine ønsker:
    – Elez hentes permanent (de resterende leje-spillere og spillere med kontraktudløb kan smutte)
    – To-tre nye kanter – minimum en til hver side
    – Venstre back
    – En bundsolid keeper på 190 kan også pynte…
    – En 3. front-angriber, hvis Mate sælges til sommer

Norden
    Bruger

To nye kanter, Elez permanent og en ny venstre back er min ønskeseddel.

Det samtidig med et farvel til: SP, Aabech, Mate, Emil, Lopez

Lange kan der for min skyld godt forlænges med for et år.

Cavric er for mig et spørgsmål… Vil han eller vil han ikke..

AGFchile
    Bruger

efter min mening mangler vi et alternativ til DC og ikke mindst må det være på tide vi får en målmand der hersker i sit felt, især ved indlæg og hjørne er jeg ikke rolig ved Staff, forlæng gerne med Lange, men håber på en angriber mere (hvis Mate sælges til sommer) og gerne en rigtig styrmand på midten, for min skyld må man gerne skippe DO og Aabech, synes særlig at DO er gået i stå, god ide hvis Elez kan hentes permanent, synes han bliver bedre og bedre i spillet med Backman. Ville være rart med en eller 2 nye kanter med speed i…..var rigtig glad for Cavrig i starten, men lige nu er det som om at han ikke har den store interesse….

DetnyeGF
    Bruger

Startopstilling:

Ny keeper
    Dino – Backman – Elez – NY
    Jønsson
    NY – DAP – Bjarnason – NY
    DUNCAN

Bænk:

– Danny O
    – Junker
    – Stage
    – DC
    – Hagelskjær
    – Jamal
    – AJA
    – Buur
    – Ny offensiv spiller

– Vi MÅ og SKAL have en ny keeper. Det må være det vigtigste i det kommende transfervindue. SR er den ringeste målmand i suppen, og han koster utroligt mange point
    – Vi skal købe Elez. Han kan alt. Kæmpe potentiale og derfor også en potentiel stor transfersum
    – Vi er ikke farlige nok på kanterne, og da vi ikke har nogle særligt gode alternativer, skal vi her hente min. 2 nye spillere. Så kan vi også flytte Bjarnason ind i midten, hvor han er bedst.
    – Vi skal have mere kvalitet på venstreback. DC har overrasket mig positivt, men hvis vi vil i top 6, kræver det en bedre spiller på denne position.

Jorgensen
    Bruger

Vi skal hente
    -2 nye kanter med mål og assits i støvlerne
    -Ny målmand
    -Backup/forstærkning til midtforsvaret
    -Backup/forstærkning til DC
    -Forlæng med Jønsson eller hent en der kan spilles ind på hans plads

Ud med Lange, Stephan, Cavric, Piscu, Mate, og …? Har sikkert glemt en enkelt eller 2.

Stev
    Bruger

Jeg er egentlig okay tryg ved den nuværende stamme på holdet, og jeg mener ikke, at vi bør lave for store ændringer i sommerens transfervindue, da vi har været igennem nogle (for) store udrensninger i de seneste vinduer. Stammen som jeg ser den, ser således ud:

Staff
    Dino – Backman – Elez – DC
    JJ
    XX – DAP – DO – XX
    Duncan

Det betyder, at vi skal ud og hente mindst to kanter, som jeg ser det. Jeg har mistet troen på, at Cavric er manden, og Elmar har trods nogle fine mål ikke de kvaliteter der skal til, for at spille kant, og da i hvert fald slet ikke i højre side. Mit bud på en kant, er Tobias Sana fra Malmö FF.

Staff har egentlig haft en fornuftig forårssæson, og jeg tænker, at han er et vigtigt trupmedlem qua sin erfaring, hvorfor jeg ikke ser det som nødvendigt at skifte (endnu), for der SKAL et ny ind indenfor Glens kontraktperiode.

Jeg ved ikke hvad planen er med Djamal? Jeg havde troet at han kunne presse DC noget mere. Her skal der i hvert fald en mand ind, der kan presse på. Kristian Pedersen fra HB Køge er mit bedste bud.
    Derudover håber jeg vi får tilknyttet Josip på en fast kontrakt, gerne 2-3 år. Er det ikke muligt bør vi gå all-in på Pierre Kanstrup i Sønderjyske. Totalt undervurderet spiller.

Helt fremme, bør vi nok lede efter et kvalificeret alternativ til Duncan. Jeg kender ikke meget til Kasper Junker, så jeg ved ikke om han er et kvalificeret andetvalg. Bliver Lange, hvilket jeg efterhånden håber, så er vi fint dækket ind med de tre. Mate skal vi have skudt af til f.eks. Rusland.

forsman
    Bruger

Jeg er helt enige med dem, der mener vi skal have en ny 1. målmand. Staff er ikke stærk nok til at vinde kampe for os, og er alt for ustabil. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer andre, om hvem i mener man kunne hente i stedet.

Så skal vi vel have en venstre back mere, så DC kan blive truet ordentligt. Højre back syntes jeg ser fornuftig ud. En midterforsvarer mere af høj kvalitet kunne man vel også godt bruge.

På midtbanen er det vel kun på kanterne vi skal forstærkes, og så en enkelt spidsangriber mere. så syntes jeg det ser helt fornuftigt ud, også med bredden.

Hvad mener i andre ?

Helt enig i ovenstående ønsker til spillertilgange og formation, men jeg vil dog mene at DAP og Jønsson skal bytte plads.

Heeman
    Bruger

Så har fem mand fået at vide, at de er færdige i AGF (Aabech, ‘Piscu’, Overgaard, Čavrić og EN.) Med de fem ude er truppen på 20 mand. Derudover skriver AGF, at kontraktsituationer for Elez, SP, Zacho og Lange er uafklaret. Kunne dog forestille mig, at man er i forhandling med disse fire. Dog troede jeg, at det allerede var besluttet, at SP skal væk til sommer?

Js1989
    Bruger

Med dagens udmelding er der stadig spørgsmålstegn ved nogle spillere. Jeg tror, følgende spillere forlader klubben i sommerpausen:

– Lukas Fernandes
    – Jesper Lange
    – Mate Vatsadze
    – Jens Jönsson

Derudover er jeg i tvivl, om Stephan P. og Dzamal fortsat er i klubben i den nye sæson.

Det betyder, at der er behov for en række indkøb:

SR/TH
    DM/OB/AJA – NB/NY – Elez (køb)/Dzamal (/NY) – DC/NY
    DAP/NY
    Elmar/ny – DO/Stage – NY/NY – NY/NY (/SP)
    Duncan/Junker

Jeg synes, der er en række interessante spørgsmålstegn. Bliver Elez købt? Skal vi fortsat have tre højrebacker? På hvilken position er Dzamal tiltænkt, hvis der overhovedet er tillid til ham? Er Junker god nok som reserve for Duncan?

I mine øjne er det fint at forlænge med Stephan P. og måske også med Lange, hvis han kan fås billigt. De har begge en fin personlighed og en stor lyst til at være i AGF, virker det til. Til gengæld må de affinde sig med at være reserver.

Foråret har især vist, i mine øjne, at der mangler noget tyngde på den centrale midtbane. Jeg kan godt lide DAP og DO – førstnævnte kæmper flot og er en fin spiller på den defensive – mens DO lægger op til en del mål. Han mangler dog at score nogle flere mål. Jønsson har også vist opadgående kurve, men han er ikke den boldsikre general, jeg synes, at vi skal have, og jeg tror, han bliver solgt.

Derudover er der brug for brugbare reserver på især den centrale midtbane, fordi de tre (JJ, DO, DAP) er de eneste reele profiler, vi har på de tre pladser. Der mangler noget konkurrence

Stev
    Bruger

De uafklarede spørgsmål ang. SP og Zacho hænger nok sammen med, at man vil se, hvad man kan hente ind af kantspillere til sommer. Mon ikke der arbejdes stenhårdt nu? Jeg aner ikke om Zacho har, eller får niveauet til AGF, men hvis Glen og Friis ser potentiale, så giv ham da et enkelt år.

Jeg tror, at der er lidt uenigheder mht. SP. Nu er han jo blevet far til tvillinger, så jeg tror, at han gerne vil have en længere kontrakt end hvad AGF går og ønsker at give ham. Ideelt set ville han nok gerne have 3 år, men jeg tror AGF er mere villige til 1-2 år, så man i mellemtiden kan finde en yngre afløser. Så jeg tror faktisk at begge parter vil fortsætte samarbejdet, men jeg tvivler på, om man kan blive enige om vilkårene.

Mikanovic/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/Christensen
    Pedersen/Stage
    Bjarnasson/NY SPILLER
    NY SPILLER/Olsen
    NY SPILLER/Zacho
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen/Junker/NY SPILLER

Gætter på at Jønsson og Mate ikke er med i truppen selv om de p.t. har kontrakt i næste sæson.

Thomas K
    Bruger

Jeg synes egentlig, at man kan se en tegning af den centrale stamme på holdet.

Backman og Elez i forsvaret.
    DAP som 6’er.
    Danny og en ny spiller som 8’er (Jönsson og Bjarnason kan spille den).
    Duncan.

Jeg tror, at Steffen Rasmussen får lov til et eventyr (f.eks i USA) såfremt AGF henter en ny keeper, ligeledes tror jeg man prøver at sende Vatsadze videre i karrieren.

Mit bud på “truppen” næste sæson.

NY SPILLER / Fernandes / Hagelskjær
    Mikanovic / Buur
    Backman / Juel-Andersen
    Elez / Khodzahniyazon
    NY SPILLER / Christensen
    Pedersen / Stage
    Bjarnasson / NY SPILLER
    Olsen / NY SPILLER
    NY SPILLER / Stage
    NY SPILLER / Petersen
    Rasmussen / NY SPILLER / Vatsadze

Dichio
    Bruger

To kantspillere (fx købe Maryon Georges og Rilwan Hassan fri), en keeper (Jesper Hansen fri) og en stærkere venstreback (købe U21 Kristian Pedersenfra Køge) plus Leon (fri) som 8’er så mener jeg AGF kan spille med mellem 3 og 8.

Hvis Jønsson sælges skal vi have en erstatning. Og vil Elez ikke blive ville det være lækkert med Marxsø eller en i den liga.

Men mon ikke AGF finder nogle ukendte navne i udlandet, fx ham australieren PC kiggede på i foråret.

Jesper Hansen

Dino (AJA/Buur), Backman (AJA), Elez (russer), Kristian Pedersen (DC)

6’er: DAP eller Jønson

8’ere: Leon + Danny O eller Elmar Bjarnason (Lange, Zacho)

Kanter: Hassan og Maryon George (Stephan P, Jens Stage)

Duncan (Lange og Junker)

Så er der fin dobbelt-dækning på, plus Zacho som ekstra 8’er og kant)

Mayron George ser jeg ikke som en kantspiller, men mere en spidsangriber. Potentiale har han dog.

Målmænd:
    1. Steffen Rasmussen / Lukas Fernandes / Thomas Hagelskjær

Målmandsposten er fint dækket ind for nu, dog syntes jeg ikke der skal forlænges med Stiften – så ny førstemålmand næste sommer tilgengæld !

Center forsvar:
    Josip Elez / Niklas Backman / Alexander Juel Andersen / Dzhamaldin Khodzhaniiazov

Centerforsvaret er for første gang i mange år stærkt dækket ind. Men AJA er i skarp konkurrence med Dino om højrebacken fra start, og ligeså dækker Dzhamaldin ind som backup på venstreback.
    Så her syntes jeg faktisk godt man kunne kigge efter en forstærkning hvis den rigtige byder sig. Eksempelvis Andreas Maxsø fra FCN som har kontraktudløb her til sommer og er et stort talent – eller Francis Dickoh fra Sønderjyske som jo kender Ridderen.

Højre back:
    Dino Mikanovic / Alexander Juel Andersen / Oskar Buur

Højre back er dækket rigtig godt ind med to god bud til startopstillingen og et spændende talent i Buur til fremtiden.

Venstre back:
    Daniel Christensen / Dzhamaldin Khodzhaniiazov

Venstre back kunne godt forbedres, dog skal man ikke undervurdere hvor stabil DC trods alt har været. Så hvis den rigtige mand ikke kan findes i det her vindue ser jeg hellere man venter. Kan man finde penge til at hente Kristian Pedersen i Køge tilgengæld – så skal der handles med det samme !
    Fik man hentet en så stærk venstre back ind så kan DC jo også bruges som backup til både back og venstre kant. Og det kunne også gøre nødvendigheden af en ekstra centerback overflødig da Dzhamaldin så kun ville være 3-valg på venstreback.

Deffensiv midt:
    Daniel A Pedersen / Jens Jønsson / Malthe Dahl Overgaard

6eren er dækket rigtig godt ind lige nu, og kræver ingen forstærkninger.
    Dog er det klart, at hvis Jønsson bliver solgt – så skal der hentes en spiller ind – der kunne Maxsø fra FCN igen været et fint bud på fri transfer og med mulighed for at udvikle sig og blive solgt videre på sigt.

Center midt:
    Danny Olsen / Elmar Bjarnason / Daniel A Pedersen / Jens Jønsson

På den centrale midt mister vi Aabech, og muligvis Lange, tilgengæld kan både Jønsson, DAP og Malthe fra den deffensive midt også dække 8’eren – ligesom vi har talenter som Zacho, og den helt unge men meget talentfulde Kasper Hvidt der også kan få nogle minutter.
    Selvom jeg syntes Elmar har gjort det glimrende og har scoret vigtige mål, så ser jeg ham alligevel helst spille fra start på en af de to centrale midtbanepladser. Her mangler vi ofte dybeløb, og Riddersholm vil gerne have midtbaner der kommer ind i boxen – og her ser jeg har som bedre end alternativerne.

Højre og venstre kant:
    Stephan Petersen / Elmar Bjarnason / Dino Mikanovic / Oskar Buur / Michael Zacho

Ud fra de FCM-kampe jeg har set da Riddersholm var træner, så spillede FCM altid med udfordringslystne og hurtige kanter. Derfor tror jeg at der vil blive arbejdet hårdt på forstærkninger til netop kanterne. Som skrevet tidligere håber jeg Elmar skal spille mere på den centrale midt, og derfor ser udvalget til kanterne rigtig tyndt ud.
    DC og Danny Olsen er også alternativer i hver sin side, men det er ikke favoritpladsen og de mangler begge speed. Uden forstærkninger er de også begge startere på andre pladser.
    Jeg håber at der bliver brugt penge på en ny kantspiller fra den øverst mulige hylde at hente fra. Dog syntes jeg at vi mangler både en starter og en dygtig backup, så der skal også kigges mod billigere løsninger.
    Jeg håber vi signer Rilwan Hassan på fri transfer fra FCM, han passer helt perfekt ind og kunne gå ind i startopstillingen fra dag et.
    Derudover syntes jeg Jeppe Andersen fra Esbjerg kunne være et spænde bud på et køb til en nogenlunde pris.

Angreb:
    Morten “Duncan” Rasmussen / Mate Vatsadze / Kasper Junker

Med tilgangen af Kasper Junker ser angrebet ud til at være fint dækket ind.
    Men kan man sælge Mate Vatsadze til en fornuftig pris, så skal der naturligvis hentes en fuldblods-erstatning ind som backup.

* Elez skal naturligvis købes – det giver sig selv xD

Jovanovic/Rasmussen/(Fernandes)/Hagelskjær
    Mikanovic/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/Christensen
    Pedersen/Stage
    Bjarnasson/Petersen
    Olsen/Zacho
    (Jønsson)/NY SPILLER
    NY SPILLER/NY SPILLER
    Rasmussen/Junker/(Vatsadze)

Jeg tror at Fernandes, Jønsson og Vatsadze kunne være på vej væk.

Masada
    Bruger

@thomas Senior nu skal du ikke glemme Bjarnason han kan jo godt ryge hvis han spiller et godt EM for island, derudover bliver det spændende om Staff rent faktisk bliver !! det bliver 3 spændende uger inden GF samles igen, nye spillere ind i bundter 🙂

T-Knogle
    Bruger

Idealopstillingen i næste sæson kunne se sådan ud:

Jovanovic
    Alexander Juel-Andersen – Josep Elez – Nicklas Backman – Djamal Khodzahniyazov
    Daniel A. Pedersen
    Ny højre kant – Elmar Bjarnasson – Danny Olsen – Ny venstre kant
    Morten Duncan

På bænken/i truppen ville så være:
    Staff – Hagelskjær
    Dino Mikanovic – Oscar Buur – Daniel Christensen
    Stephan Petersen – Jesper Lange – Jens Stage – Michael Zacho
    Kasper Junker

Dette forudsætter selvf. at Jovanovic er i stand til at slå Staff (som jeg synes har fundet noget af sit gamle spil frem igen), at Djamal finder ind til det som gjorde ham til anfører for U17 Europamestrene, og til en af UEFA’s “10 mest lovende talenter”, at Bjarnasson og Olsen kan holde især Stage men også Lange fra startopstillingen på 8’er positionen, samt at vi henter nogle markante kanter med 5-7 mål hver pr. sæson, jeg mener ikke at vi har nogle kanter i truppen der er målfarlige nok ved mindre Junker kan spille kant. Jeg tror Jønsson vil kunne undværes og at Vadsatze bliver vurderet til at mangle viljen.

En trup på 21 spillere suppleret med at par af de største talenter fra U holdene.

Boyter
    Bruger

Agger
      Bruger

Det kan nu reelt set også være spørgsmålet om hans engelskniveau. Lad os vente og se.

@ T-knogle

Jeg synes Khodzahniyazov virker bedre tilpas i det centrale forsvar, og at man hellere skulle se på en spiller til venstre back. Derudover som du skriver en til hver fløj. Stages meget opløftende spil i de kampe han har fået giver god bredde på den centrale midtbane. Måske skulle man allerede nu overveje et par år mere til ham.

gffan17
    Bruger

Har god tiltro til at vi kan få et slagkraftigt hold med få indkøb, så længe vi får de rigtige. Den eneste position vi virkelig halter efter på er kanterne, her mangler vi så også seriøs konkurrence til Stephan. Bjarnason kan tildels også bruges, men han mangler fart til at udfordre og ser ham helst centralt.
    Håber på vi henter 2 fløje, vigtigste kvalitet er helt sikkert indlæg!
    Hassan er en varm kartoffel og ville være en fin tilføjelse. Udover ham har jeg ikke øje på nogen fra superligaen, så håber Jens Anderson kan navnet på en eller anden Balkan knægt der kan tage Århus med storm.

Forudsat vi beholder dem vi har nu, kan jeg sagtens leve med at vi kun forstærker os på kanterne, i forhold til start 11.
    Til bredden skal vi gerne hente 1 Center Back (forudsat Elez bliver), 1-2 centrale midtbanespillere og 1 angriber som erstatning for Mate der ligner en færdig mand i Århus.

Mit bud på en start. 11

Jovanović

Dino Backmann Elez DC

DAP
    Hassan Jønnson Olsen Guldfugl

Duncan

T-Knogle
      Bruger

Jeg er lidt i tvivl omkring Rilwan Hassan, jeg ved ikke om han er afslutningsfarlig nok. Han har godtnok lige haft 5 sæsontræffere, men også brugt rigtigt mange afslutninger på dem.

Jeg ser ikke Jønsson som offensiv midt, det scorer han for få mål til at være, Så hellere Danny O. og Bjarnasson på de pladser, med Lange som indskifter. Så må Jønsson (hvis han ikke bliver solgt) kæmpe med Daniel A om den defensive midt.

Jeg har lyst til at bringe Robert Skov fra SIF på banen, jeg tror godt han kunne udvikle sig til en målfarlig kantspiller i Riddersholms system og han er vel også prismæssigt overkommelig med kun 1 år tilbage af kontrakten.

gffan17
        Bruger

@t-knogle: Jønnson ser jeg nu langt hellere som 8’er end 6’er, han er for udisciplineret og stresser for meget til at spille defensiv midt. Men han har motoren til at spille 8’er, så mange mål behøver man heller ikke at lave for at spille der.

T-Knogle
          Bruger

Hvis man skal være tophold i Superligaen så kan man ikke forvente at alle målene skal komme fra angriberen, vi er nød til at kunne true fra alle de offensive spillere, hvis Hassan så også kommer på kontrakt, så er der ikke plads til ufarlige spillere på en centrale midt også.

gffan17
            Bruger

Vil vurdere det er vigtigere at have 8’ere der kan løbe frem og tilbage end at have nogen der kan score mål. Ellers kunne vi bare have spillet med Aabech.
            Vi har jo også Danny Olsen der gerne rammer et pænt antal mål.
            Det er langt vigtigere at få nogen kanter der kan score mål.
            Men gad da godt se os hente en lidt mere fremadrettet spiller til midtbanen, noget ala Peter Andersson. Han har forresten kontrakt udløb nu.

Jovanovic(4)/Rasmussen/(Fernandes)/Hagelskjær(2)
    Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/Khodzahniyazon(2)
    NY SPILLER/Christensen(2)
    Pedersen(2)/Stage(2)
    Bjarnasson/Petersen
    Olsen/Zacho(2)
    (Jønsson)/NY SPILLER
    NY SPILLER/NY SPILLER
    Rasmussen(3)/Junker(3)/(Vatsadze)

Ud fra de oplysninger jeg kan finde har jeg påført kontraktlængde på dem som har ud over 1 år tilbage. Den indsigt får mig til at mene at forlængelse med Backman og Buur med et par år mere må være en lige så vigtig opgave som at finde de nye spillere der mangler. Hvis bare man har andre gode alternativer på midtbanen kan man også overveje et år eller to mere til Olsen og/eller Bjarnasson.

Fedepeden
    Bruger

Hvis vi ikke gør ALT for at forlænge med Elez, så skal vi ud og hente en erstatning der er under 30 år, og dem er der vist ikke mange af i suppen, men forhåbentlig kan vi hente noget klasse ind udefra.

Mit bud på en starter:
    Jovanovic/Staff/Hagelskjær
    Dino/Buur Backman/Juel A. – Elez/KZ(+ ny signing til det centrale forsvar, uanset om han smutter eller ej) DC/KZ/ny venstre back
    D.A.P/Stage
    Bjarnason/Petersen – Jønsson/ny CM med klasse/stort potentiale – Olsen/Ny OM/Zacho – E. Nielsen/ny kant/reserve

Duncan/Ny med klasse/Junker/Lange/

Ud skal: Vatsadze, Piscu, Cavric, Udlej Malthe Overgaard, Udlej Fernandes eller sælg ham, Hagelskjær som reserve.

Jovanovic(4)/Rasmussen/Hagelskjær(2)
    Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Pedersen(2)/Stage(2)
    Bjarnasson/Petersen
    Olsen/Zacho(2)
    (Jønsson)/NY SPILLER
    NY SPILLER/NY SPILLER

Norden
    Bruger

Pt. giver det nærmest ikke mening at sætte et hold op, da truppen er ganske ufuldstændig og med flere huller.

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Pedersen(2)/Stage(2)
    Bjarnasson/Petersen
    Olsen/Zacho(2)
    (Jønsson)/Amini(4)
    NY SPILLER/NY SPILLER

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Pedersen(2)/(Jønsson)/NY SPILLER
    NY SPILLER/(Bjarnasson)/Petersen/Zacho(2)
    Olsen/Stage(2)
    Spelmann(3)/Amini(4)
    NY SPILLER/NY SPILLER
    Rasmussen(3)/Junker(3)/(Vatsadze)/NY SPILLER

Hvis Vatsadze, Jønsson og Bjarnasson rejser, så mangler der godt nok stadig mange til både startopstilling og reservebænk. Mit bud, hvis de skal kunne klare sig i superligaen 4 til startopstilling og 3 reservespillere. Kunne også være 3/4.
    Hertil kommer, at det begynder at haste med kontraktforlængelser på f.eks. Backman og Buur.

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Pedersen(2)/(Jønsson)/NY SPILLER
    NY SPILLER/(Bjarnasson)/Zacho(2)
    Olsen/Stage(2)
    Spelmann(3)/Amini(4)
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)/NY SPILLER

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Pedersen(2)/(Jønsson)/Hvidt(3)
    NY SPILLER/(Bjarnasson)/Zacho(2)
    Olsen/Stage(2)
    Spelmann(3)/Amini(4)
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)/NY SPILLER

T-Knogle
      Bruger

Jovanovic/Staff/Hagelskjær
      AJA/Dino/Buur – Backman/Emil C. – NY START 11’er/NY UDVIKLINGSSPILLER – Djamal/DC/Torp
      DAP/JJ/Hvidt – Spelmann/Zacho – Olsen/Stage – Amini/Bjarnasson – NY START 11’er /Stephan P
      Rasmussen/Junker/NY UDVIKLINGSSPILLER

En trup på 27 spillere med 5 udviklingsspillere.

Buur, Stage og Zacho er talenter der har haft superligadebut.
      Emil Christensen, Jakob Torp og Benjamin Hvidt er udviklingsspillere der kan få superligadebut i denne sæson.

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Christensen(2)
    Spelmann(3)/(Bjarnasson)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Zacho(2)
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)

Virker stadig som en meget tynd trup, især hvis Jønsson og Bjarnasson er på vej væk. Hvis der kun kommer en midterforsvarer og en fløjspiller, så er der 23 minus afgang.

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Soares(2)/Khodzahniyazon(2)
    Christensen(2)
    Spelmann(3)/(Bjarnasson)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Zacho(2)
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)

iolli
    Moderator

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Soares(2)/Khodzahniyazon(2)/E. Christensen
    D. Christensen(2)/Torp
    Pedersen(2)/(Jønsson)
    Spelmann(3)/(Bjarnasson)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Hvidt(3)
    Petersen/Zacho(2)
    Rasmussen(3)/Junker(3)

Der mangler umiddelbart en decideret kantspiller som har fart og som kan udfordre. Derudover mangler der en back up på angriberposten når nu Mate er uden for beregning.

Nimo Gribenco træner vel stadig med førsteholdet. Er han angriber eller midtbane?

Vedrørende kontraktforlængelser, så er jeg sikker på at Jens Andsersson først kigger på disse når han er færdig med at hente nye spillere. Tror Backman, Buur og Danny Olsen er de 3 vigtigste. Samt Jømsson hvis ikke han sælges.

Di Stefano
    Bruger

Synes hele set-uppet mere og mere ligner et salg af Jønsson, hvis han gør det godt til OL. Og det vil give nogle penge til mere markante forstærkninger på andre pladser.

Vi mangler stadig 4-5 spillere.
    1 midterforsvar mere
    1-2 kantspillere
    1 boksspiller. (a la Duncan)
    1 angriber ( a la KJ)

Derudover kunne jeg godt tænke mig en venstre back mere.

I henhold til angrebet, så er vi meget sårbare. En Duncan, som er skadet, giver KJ startplads. Men når han bliver træt eller har en off-day, så har vi absolut intet at skyde med.
    Martin Zacho, som blev sat ind mod VFF er en nødløsning, og vil ikke kunne bruges såfremt vi skulle have handlet offensivt.

Rambro
    Bruger

Der render en ung kantspiller, David, rundt i FCM. Han var udlejet til Thisted i foråret og gjorde det fint. Han har lang udsigt til spilletid (Sisto, Duelund, Royer, Nabil, Borring, Hassan). Han må kunne erhverves rimelig billigt – stort udviklingspotentiale og Glen kender ham

Jovanovic(4)/Hagelskjær(2)/Rasmussen
    Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/NY SPILLER
    Spelmann(3)/(Bjarnasson)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Zacho(2)
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)

Hmm, ingen venstre back i truppen …

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    NY SPILLER/NY SPILLER
    Pedersen(2)/Sverrison(3)
    Spelmann(3)/Zacho(2)/(Bjarnasson)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Hvidt(3)
    NY SPILLER/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)

Stadig ingen venstre back og utroligt svag besat på kanterne

Endnu en opsamling, hvor transfervinduet nærmer sig sin afslutning, og en vurdering af de enorme udfordringer holdet står overfor.

Brugbare spillere (5 pladser besat):
    Jovanovic(4) – Hagelskjær(2) og Rasmussen er vel okay reserver så pladsen dækket ind
    Mikanovic(3) – Buur/Juel-Andersen er vel okay reserver så pladsen er dækket ind
    Pedersen(2) – Sverrison(3) burde være tilstrækkelig dækning af den defensive midtbane
    Amini(4) – ser ud til at have gode ideer men medspillerne er for langsomme – Stage(2) som reserve
    Rasmussen(3) – hvis han ikke er småskadet og Junker(3) som reserve

Spillere på vippen (2 pladser besat men ikke for godt):
    Backman – sidste kontraktår, så koncentrationen begynder nok at svigte i forhold til at finde sin næste klub
    Soares(2)/Khodzahniyazon(2) – virker begge langsomme og uafklarede med dårlig teknik
    Midterforsvaret er tyndt besat

Ubrugelige spillere (4 pladser langt fra superliga niveau):
    Spelmann(3), kan desværre kun lave frispark og trille bolden til modstandermålmanden
    Bjarnasson, kan desværre kun lave frispark og aflevere til modstanderne
    Olsen – kan ikke ramme målet
    Petersen – kan ikke kontrollere bolden

Niveauet rækker desværre slet ikke top 6, og man skal være heldig for at undgå katastrofe potentielle nedrykningskampe. Ærgerligt at det er sådan, men der er selvfølgelig stadig nogle få dage til at rette op på et meget skuffende transfervindue.

Thomas K
    Bruger

@thomas Senior.

Jeg synes det er en fin oversigt, om end jeg synes nogle af tingene virker som om de er skrevet umiddelbart efter Brøndby kampen.

Niklas Backman. Det er ikke fair, at skrive han er på vippen. Ofte, så bliver præstationer faktisk bedre op til kontraktudløb, da spillerne ved der er mulighed for en sign-on bonus i en ny klub. I USA er det faktisk i f.eks. NBA, NFL o.lign. en frygt, at en spiller overpræsterer op til kontraktudløb.

AJ Soares. Jeg synes det er pudsigt, at mange fans savner Elez der var markant dårligere end Soares i hans første kampe. Det er umuligt og unfair, at vurderer en spiller efter 3-4 kampe, det er jo også derfor PC og JA scouter over mange flere kampe. Jeg er heller ikke imponeret, men synes det er for tidligt at dømme ham ude. Det samme gælder for Spelmann

Mikanovic(3)/Buur
    Backman/Juel-Andersen
    Soares(2)/NY SPILLER
    Juelsgård(3)/Khodzahniyazon(2)
    Pedersen(2)/Sverrisson(3)
    Spelmann(3)/Zacho(2)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Hvidt(3)
    NY SPILLER/Bjarnasson/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)/Bundu

Mikanovic(3)/Buur
    Backman
    Soares(2)/Juel-Andersen
    Juelsgård(3)/Khodzahniyazon(2)
    Pedersen(2)/Sverrisson(3)
    Spelmann(3)/Zacho(2)
    Olsen/Stage(2)
    Amini(4)/Hvidt(3)
    Oikonomidis/Bjarnasson/Petersen
    Rasmussen(3)/Junker(3)/Bundu

3-årige forlængelser med Backman og Buur inden november, så begynder det at ligne noget med kontinuitet, hvor fremtidige transfervinduer bliver mindre hektiske

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.