Spillertrup til sæsonen 2017/2018

Forside Fora AGF Spillertrup til sæsonen 2017/2018

Dette emne indeholder 74 svar, har 23 stemmer og blev senest opdateret af  Thomas Senior 3 uger, 5 dage siden.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 75 i alt)
  • Forfatter

Thomas Senior
    Participant

I parentes er angivet eventuelt yderligere sæsoner hvor spilleren er på kontrakt. Opstillingen er 4-1-4-1 (desværre, men nok realistisk)
    Jovanovic(+2), Hagelskjær, Rasmussen

Mikanovic(+1)
    Kanstrup(+1), Rask
    Backman(+1), Hausner(+2)
    Juelsgård(+1), Khodzahniyazon, Thøgersen(+2)

Pedersen, Hvidt(+1)

Ankersen(+2), Spellman(+1)
    Amini(+2), Zacho
    Sverrison(+1)
    Stage(+1), Gribenco

Rasmussen(+1), Junker(+1), Bundu(+3)

Masada
    Participant

Har vi solgt DAP? (til aab) arghh ja der var han jo, kunne være rart at få ham “byttet” med Palsson

• Dette svar blev ændret 6 måneder, 4 uger siden af  Masada.

Thomas Senior
    Participant

I parentes er angivet eventuelt yderligere sæsoner hvor spilleren er på kontrakt. Opstillingen er 4-1-4-1 (desværre, men nok realistisk)

Jovanovic(+2), Rasmussen

Mikanovic(+1)
    Kanstrup(+1), Rask
    Backman(+1), Hausner(+2)
    Juelsgård(+1), Khodzahniyazon, Thøgersen(+2)

Pedersen, Hvidt(+1)

Amini(+2), Zacho
    Sverrison(+1)
    Stage(+1), Gribenco

Thomas Senior
    Participant

Jovanovic(+2), Rasmussen

Mikanovic(+1)
    Kanstrup(+1), Rask
    Backman(+1), Khodzahniyazon, Hausner(+2)
    Møller(+2), Juelsgård(+1), Thøgersen(+2)

Pedersen, Hvidt(+1)

Amini(+2), Zacho
    Sverrison(+1)
    Stage(+1), Gribenco

Thomas Senior
    Participant

Jovanovic(+2), Rasmussen

Mikanovic(+1), Juel-Andersen
    Kanstrup(+1), Rask
    Backman(+1), Khodzahniyazon, Hausner(+2)

Pedersen, Hvidt(+1)

Spellman(+1), Stage(+1)
    Amini(+2), Zacho
    Sverrison(+1)
    Ankersen(+2), Gribenco

zcml
    Participant

Igen! Juelsgård skal blive inde centralt. Stage må tage sig af reserverollen på venstre back indtil man vurdere at Thøgersen er stærk nok til at starte inde, i tilfælde af skader eller karantæne.

Ellers begynder det at se fornuftigt ud. Mangler nok stadig en kant til, og evt. en ekstra angriber, alt efter, hvilket system vi skal spille?

Skal det være 4-1-4-1 skal vi ha’ et alternativ til Duncan, ellers skal Junker vise at han kan score mere kontinuerligt.
    Og så skal der min. 2 ekstra, hurtige, og stærke offensive (kreative og målfarlige) midtbanespillere til, der kan støtte angriberen!

T-Knogle
    Participant

MÅ 1 STEFFEN RASMUSSEN
    MÅ 26 ALEKSANDAR JOVANOVIC
    HB 2 DINO MIKANOVIĆ
    HB 5 ALEXANDER JUEL ANDERSEN
    CB 3 NIKLAS BACKMAN
    CB 15 MIKKEL RASK
    CB 23 PIERRE KANSTRUP
    CB 28 DZHAMALDIN KHODZHANIIAZOV
    CB 37 SEBASTIAN HAUSNER
    VB 33 DANIEL THØGERSEN
    VB 20 FREDERIK MØLLER
    VB 18 JESPER JUELSGÅRD
    DM 4 DANIEL A. PEDERSEN
    DM 22 BENJAMIN HVIDT
    HK 27 MICHAEL ZACHO
    HK 34 NIMO GRIBENCO
    CM 6 BJÖRN DANIEL SVERRISSON
    CM 8 MUSTAFA AMINI
    CM 10 MARTIN SPELMANN
    CM 14 JENS STAGE
    VK 7 JAKOB ANKERSEN
    VK 19 MUSTAPHA BUNDU
    CF 9 KASPER JUNKER
    CF 13 MORTEN ‘DUNCAN’ RASMUSSEN

Når man ser truppen pr. DD. Så er der lidt mange centrale forsvarsspillere, især fordi AJA og Juelsgård også kan spille her, så der er plads til at skille sig af med en spiller på den position (måske PC kan lave et super salg af Djamal).

Til gengæld er højre kant lidt tyndt besat med kun Zacho og Nimo, jeg ville nok spille med Bundu og Ankersen på de to kanter, men en klasse spiller mere på den position er nok nødvendig.

Målmandsposten kan nok løses ved at rykke Daniel Gadegaard op.

Og så har Alexander Ammitzbøll vel også spillet sig til en kontrakt.

Alt i alt vil transfervinduet være perfekt hvis vi henter en højre kant ind til startopstillingen, og sælger Djamal.

Thomas Senior
    Participant

Er det en helt given sag, at Ankersens favoritplads og bedste plads er venstrekanten, eller kunne man tænke sig tilgang på venstre kant, og at han så rykker over på højre kant?

zcml
    Participant

Mener hovedsageligt Ankersen blev brugt på højre kant i Esbjerg, men i IFK blev han vist brugt meget på venstrekanten.
    Umiddelbart tror jeg hans favorit position er i højre side, men vil til hver en tid foretrække ham i venstre fremfor Spelmann. En højrebenet venstrekant vil jo ofte trække ind i banen for selv at afslutte, og så vil det være rart med en spiller, der rent faktisk scorer af og til (ok. nu fik Spelmann så godt nok lige scoret i går, men han har dælme også skullet bruge mange forsøg).

Så du tænker bare tilgang af en venstre kant lige så lystigt du ønsker. Ser gerne Ankersen i højre side; pt. er han bare bedste bud i venstre!

Thomas Senior
    Participant

Alt i transfervinduet op til denne sæson ser ud til at være “all-in” på 4-1-4-1.

Jovanovic(+2), Rasmussen

Kanstrup(+1), Rask
    Backman(+1), Hausner(+2), Khodzahniyazon

Guira(+2) Hvidt(+1), Pedersen

Spellman(+1), Stage(+1)
    Amini(+2), Zacho
    Sverrison(+1)
    Ankersen(+2), Gribenco

Thomas Senior
    Participant

Jovanovic(+2), Rasmussen

Kanstrup(+1), Rask
    Backman(+1), Hausner(+2), Khodzahniyazon

Guira(+2), Hvidt(+1), Pedersen

Amini(+2), Zacho
    Sverrison(+1), Stage(+1)
    Sana(+2), Gribenco

Jeg er lidt tvivlende overfor dem der mener at Juelsgård står over Backman i centerforsvaret. Derudover er jeg i tvivl om Amini og Spellman, men håber nok på Amini af hensyn til forskellen i målfarlighed.

zcml
    Participant

Jeg kan ikke lige huske nogen, der har skrevet at Juelsgård står foran Backman, men mere at det kunne være en mulighed, at han blev valt foran Backman (det er i hvert fald det jeg mener)!
    Der er dog pt. ikke noget, der tyder på det, da Juelsgård slet ikke har været med i træningskampene. Ved ikke om jeg er gået glip af at han er skadet, eller hvad?
    Synes bare Kanstrup og Backman umiddelbart er for ens som typer, så jeg kunne godt ha’ en fidus til Juelsgård på den ene af pladserne. Og så vurdere jeg Kanstrup til at være en tand bedre end Backman.
    Så det er altså bare en smagssag, ligesom eks. hvilket spilsystem man foretrækker, og ikke fordi jeg synes Juelsgård er bedre end Backman, eller omvendt!

Heeman
    Participant

Juelsgård er skadet. Trænede for sig selv forleden.

• Dette svar blev ændret 6 måneder, 1 uge siden af  Heeman.

Thomas Senior
    Participant

Der bør forlænges med Mikanovic, Hvidt, Stage og Junker inden vinterpausen, så de har kontrakt til sommeren 2021 – Det må være muligt at overbevise dem om, at de godt kan blive solgt inden på trods af det.

T-Knogle
    Participant

Det er en forfærdelig trup!!

Den gør at optimismen når helt urealistiske højder og det betyder at man om en måned eller to går rundt med fodbolddepression resten af sæsonen 🙁

Sådan har det altid været i AGF og der er ikke nogle håndfaste beviser på at det skulle have ændret sig. Tvært imod så er der fortsat tegn på at alt er som det plejer: Vi har lige præsteret et skuffende halvårsregnskab (som sædvanligt), Vi har lige udført en rettet emission for at få flere penge (som sædvanligt), En stor del af forsvaret er skadet – AJA, Rask, Juelsgård (som sædvanligt), der bliver, i fankredse, talt om et super transfervindue der gør at vi kan spille med i toppen i år (som sædvanligt) og Duncan er skadet (som sædvanligt)

Så jeg vælger at holde benene helt nede på jorden. Jeg har brug for at se håndgribelige beviser på at der blæser nye vinde over Fredensvang før jeg begynder at tro på “Det Nye AGF” som noget markant andet end det gamle.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 75 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.