fbpx

Opfordring ang åbne træninger

Forside Fora AGF Opfordring ang åbne træninger

Viser 5 svartråde
  • Forfatter
      DonWagner
      Bruger

Kære medfans.

Jeg har på det seneste set rigtig mange træninger ude på fredensvang, og det vil jeg gerne kunne blive ved med. Men i lørdags blev jeg kontaktet af Glen Riddersholm, der havde lagt mærke til at jeg var meget derude. Han kom med en opfordring til mig og alle andre AGF fans.

Når vi fans er ude og se holdet træne, så kan det ikke undgås at vi vil se hvordan holdet arbejder med forskellige taktiske elementer. Klubben oplever åbenbart at mange detaljer fra træningsbanen bliver delt på diverse fansider og/eller sociale medier, og det ønsker klubben naturligvis ikke. Derfor er deres opfordring til os, at vi skal stopper med at beskrive disse træningspas, således at modstandere ikke ”bare lige” kan besøge en bestemt side, og derved læse hvad der sker på vores træningsbaner. Hvis tendensen forsætter, så vil det betyder at træningerne bliver lukket.

Dette emne kan nok diskuteres, men i bund og grund synes jeg ikke der er grund til det. Jeg synes bare vi skal følge klubbens opfordringer

I mine øjne ser folkene i klubben ikke længere AGF som en almindelig fodboldklub der består af en masse ansatte, men derimod som en klub der består af en masse ansatte og klubbens fans. AGF forsøger at være en åben klubben og give os fans mest mulig indsigt i hvad der sker. Klubber som AGF viser os fans tillid, ved at give os mulighed for at følge træningen til de åbne træninger, hvis modstanderne vil vide noget om hvad der sker til træningerne i AGF, så må de sku selv møde op og kigge, de skal ikke have muligheden for at læse hvad der sker på diverse medier. Derfor synes jeg kun det er fair at vi følger klubbens opfordring.

Hvad er oddset for at nogen af modstanderne læser med på vores side(r), kan man så spørge. Personligt læser jeg også med på andre klubbers fansider, når jeg har chancen og hvis det er op til eller efter en AGF kamp. Derudover så man i Brøndby, at man trods alt ikke altid kan være sikker på hvem der læser med. Så hvorfor tage chancen, uanset om det er i et forum opslag, i replikken eller som en kommentar til en nyhed? Jeg ved godt at det mange gange er det en venlig service fra en fan til os andre, men hvis klubben ikke vil have det, så synes jeg at vi skal respekter det.

Er problemet virkelig så stort? Det ved jeg ikke, jeg følger fortiden kun med her på Mtac, og jeg synes ikke det virker sådan. Nettet er stort og meget kan blive spredt hurtigt, så præcis hvor meget der skrives, kan jeg ikke sige, og derfor vil jeg heller ikke sige at klubben overdriver, for der må være en grund til at de oplever det som de nu oplever.

Hvorfor så ikke bare lukke træningen hvis det er så hemmeligt? Jeg tror ikke at det er fordi at det er hemmeligt som sådan, jeg tror det mest af alt handler om at vi ikke behøver at hjælper evt modstandere mere end højeste nødvendigt.

Egoistisk set synes jeg at det er det dejligt afbræk, at kunne sætte mig derud og se holdet træne, nyde freden og bare slappe af, og jeg vil være ked af hvis muligheden forsvandt. Jeg forstå godt klubbens frustration, og jeg forstå godt hvorfor Glen henvendte sig til mig, da jeg ofte sidder med min telefon eller en tablet, når jeg sidder derude. At han så måske ikke troede på mig når jeg sagde at jeg ikke skrev noget nogen stedet, det er hvad det er, men jeg har taget hans opfordring til mig og sendt beskeden videre, hvilket jeg håber i også vil gøre når i bevæger jer rundt på diverse fansider og sociale medier.

Så håber jeg ellers at der er forståelse for opfordringen.
      God kamp i aften.

Btw, undskyld for stavefejl osv, jeg gider ikke at læse lortet igennem 🙂

DonWagner
      Bruger

Vil lige understrege at det ikke er en hentydning til nogen her på siden eller til mtac. Det er bare en generel opfordring.

Di Stefano
      Bruger

Godt at de læser med på fansider.
      Og, ja. Det er en balancegang mellem oplysninger til medfans og ikke til modstanderne. De plejer ofte at lukke træningerne sidste dag, hvis der er noget særligt på spil.
      Men, ja. Det er nok en ekstra opmærksomhed værd.

Per Leth
      Bruger

Sjov og alvor.
      Jeg tager af og til ud til træningerne, og kan godt forstå Glens holdning til spredning af taktiske ting man ser under træning. Jeg kan også godt fornemme på Glen, at han ikke ser særlig glad ud når han ser os på fredensvang.

Det vi nogle gange glemmer er, at det der blot er underholdning for os, rent faktisk er og skal være dybt alvorligt for de der står med ansvaret for holdets succes. Det er det signal jeg synes Glen udsender, og det kan kun siges at være professionelt og ansvarligt.
      Med Glens budskab i baghovedet, vil jeg ikke længere dele deltaljer fra træning på nettet. Glen kan gøre meget alene, men uden samarbejde fra vores side, når han ikke langt, og det kan hverken vi eller alle andre her i Aarhus være interesserede i.
      Hvis Glen mener vi skader hans arbejde, ved at dele fortrolige oplysninger med modstanderholdene og deres hær af journalister, og må vi have tillid til ham. Han ved trods alt 1000 gange mere om professionel fodbold end vi andre amatører.

Bobbe78
      Bruger

Muligheden for MTAC ville være at man skulle logge ind, før man kunne læse og indholdet og skrive.. Så ville man kunne begeænse det en del…

Hva siger H05 til dette?

Thomas K
      Bruger

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har ramt en startopstilling forkert?! Jeg bor på Frederiksberg, men følger MTAC meget. Herinde kunne man læse, at Dino ville spille venstreback i forrige kamp. Ligeledes kunne man op til FCN kampen læse, at JJ ville starte på den ene back og AJA på den anden.

Jeg kan godt forstå, at AGF (GR) ville foretrække overordnede kommentarer omkring træning, og ikke oplysninger og fire back-kæden m.m. Det kunne være, at vores nye australier ser god ud osv., men ikke at Duncan står ved den forreste stolpe på alle dødbolde osv.

Der er velsagtens to muligheder. Enten skriver fans mindre herinde, og på Facebook, ellers bliver flere træninger lukkede.

Viser 5 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.