fbpx

målmandsposten

Forside Fora AGF målmandsposten

Viser 191 svartråde
  • Forfatter

Jeg har med spænding fuldt med i kampen om at blive 1 målmand.

Jeg havde jo nok håbet at Lukas Fernandes ville vinde kampen, da jeg ser Steffen Rasmussens tid som over.

Jeg tror ikke at der er den store forskel på hvem der står i buret her i foråret, da de på 1 div niveau er stort set lige gode.

Vi forventer at vi kan fejre oprykning til sommer og derefter skal forberede os på en tur i superligaen.

Her mener jeg IKKE at Steffen Rasmussen er god nok. Han er alt for svag på dødbolde, og vi har set gennem de seneste år at rigtig mange kampen i superligaen netop bliver afgjort på dødbolde.

Derfor havde jeg håbet på at Lukas Fernandes ville vinde kampen og at han gennem foråret ville udvikle sig sammen med forsvaret til at nå det forventede niveau til superligaen.

Såfremt Steffen bliver 1 målmand i foråret, så vil vi til sommer stå med et kæmpe problem. Enten vil vi bruge en målmand som alle modstandere ved er vores svage punkt, eller også står vi med en ny målmand som ikke er sammenspillet med forsvaret.

Begge scenarier vil med sikkerhed resultere i at vi mister vigtige point og kan gøre at vi igen igen skal kæmpe om at undgå nedrykning.

Hvad siger I:

Ays
      Bruger

Jeg ser det som et større problem at Mate, trods han er delt topscorer, brænder ubegribelig mange chancer.

Den rile med at Steffen er den ringeste målmand man kan få, er sgu ved at være lidt kedelig at høre på. Nu har han igen, igen spillet sig til pladsen og igen, igen… er han den dårligste nogensinde… jeg fatter det ikke.

zcml
      Bruger

Jeg er ikke helt enig med Weighorst i at Fernandes er fremtidens mand.
      Jeg vil nærmere sige, at han er nutidens mand til posten!

Steffen har nok stadig et lille forspring i form af erfaring, men Lukas er ikke langt efter. Og jeg ser ham som en mere komplet målmand med større potentiale end Steffen.
      Jeg tror blot at problemet er, at nu, hvor Lukas har fået chancen for at vise sit værd, og grebet den, så vil han nok ikke stille sig tilfreds med reservetjansen ret længe før han søger væk igen.
      Desuden er en af Steffens svagheder netop ved dødbolde, hvor han ikke kan dominere feltet. Og når netop dødbolde har vist sig som en svaghed for holdet, så er det nok ikke den bedste idé at vælge en målmand, der kun gør problemet større!

Nu ved vi jo ikke 100% om det bliver Steffen, der kommer til at stå i foråret, men det ser sådan ud. Og uanset om det bliver Lukas eller Steffen, der trækker det korteste strå, så er det nok sikkert at ingen af dem vil være tilfreds med at sidde på bænken.
      Jeg vil dog være mindst ked af at skulle miste Steffen af de 2, hvis det skulle blive enden på devisen.

Så selvom jeg ikke er lige så stor en kritiker af Steffen som andre herinde (hans mangler til trods er han stadig en ganske ok. målmand), så vil mit valg stadig falde på Lukas som 1.valg allerede nu!

Ays skrev:

Den rile med at Steffen er den ringeste målmand man kan få, er sgu ved at være lidt kedelig at høre på. Nu har han igen, igen spillet sig til pladsen og igen, igen… er han den dårligste nogensinde… jeg fatter det ikke.

Som jeg skriver, så er de vel begge på nogenlunde samme niveau til 1. div. Måske vinder SR pga erfaring og anfører.

Men faktum er at dødbolde er og hr været SR store svaghed gennem årerne. Vi har tabt ufattelig mange point på boldebolde. Derfor er det netop min pointe at vi skal have en ny målmand spillet ind på holdet nu, så vi er klar til superligabold fra juli.

ZCML: Jeg er enig i at der er en stor mulighed/risiko for at den målmand som sidder på bænken i foråret med stor sandsynlighed vil søge andre græsgange til sommer.

S.Rasmussen skal udskiftes. To skud indenfor målrammen og to mål. Dit forsvar sejler foran dig. Måske vil man påpege at SR var uden skyld i målene, men jeg vil tillade mig at sige at han diregere ikke sit forsvar som han burde. (eller de forstår ham ikke)

Lad os nu få Lukas på kassen. Rykker vi op, så har vi gjort ham klar til superligaen. Bliver vi i 1.div, så kan der bygges et nyt hold op omkring ham.

WIN-WIN

Helt enig!

TopFan
      Bruger

Lukas Fernandez er både nutidens og fremtidens mand. Han bør derfor få spilletid nu her i 1. division så han har mere erfaring når vi forhåbentlig rykker op i superligaen ("Fingers crossed)

Steffen er usvigeligt usikker på dødbolde og hans igangsætninger er ofte endnu værre, så uanset hvor sympatisk han er (og det er han sgu), så må han vige pladsen for Lukas efter min mening.

Igen i søndags fik vi set eksempler på hvor rystende usikker vi er når vi får dødbolde imod os.

Steffen R er altså bare ikke i stand til at give ro i forsvaret.

På søndag møder vi Viborg, som har stor fokus på dødbolde. Her vil vi komme under stort pres igen.

I superligaen har alle hold meget stor fokus på dødbolde, og det kommer til at koste min 10-15 point (som de foregående år) hvis vi ikke har en målmand som kan sætte sig i respekt.

Lad os nu få Lukas Fernandez på banen, så han kan blive klar til suppebold

Vores svaghed på dødbolde skyldes ikke kun Staff. Han får jo ikke megen hjælp af vores midtstoppere, der også er for små og fysisk svage. Undtagen Situ, men han har desværre ikke vist særlig store evner i hovedspillet.

bernhard
      Bruger

Min prioritering i forhold til at det skal holde på superliganiveau hedder:

1. Ny anden type målmand (højere mere defensiv i sin stil)
      2. Lukas
      3. Staff

Di Stefano
      Bruger

Enig med Phister. Vi mangler både en målmand der kan noget i feltet og en midtstopper, der kan rydde op og samtidig spille fodbold. Ellers har vi ikke noget at gøre i superligaen.

Nu er grunden til at der er stor fokus på dødbolde nok mest den, at der åbenbart er en uskreven regel om at der ikke må ansættes spillere over 189 cm, ellers ville man da for pokker for længst have skaffet sig en ordentlig midterforsvarer til at heade boldene væk.

At Lukas Fernandes skulle være bedre til at dominere feltet, have længere rækkevidde eller ved tankens kraft være i stand til at få Bjørdal til at vågne op mangler jeg håndfaste beviser på.

Budtz4ever
      Bruger

Synes Steffen er væsentlig bedre end Lukas, men første gang han har en som kommer efter ham, hvis han ikke præsterer – skriver han dog har gjort i lang tid.

zcml
      Bruger

Thomas Senior skrev:
      At Lukas Fernandes skulle være bedre til at dominere feltet, have længere rækkevidde eller ved tankens kraft være i stand til at få Bjørdal til at vågne op mangler jeg håndfaste beviser på.

Synes nu ellers at Lukas flere gange i efteråret viste at han kunne komme ud og plukke bolde ned, eller bokset ordenligt væk i situationer, hvor Steffen ofte har problemer!

At han skulle kunne få Bjørdal til at blive en bedre spiller, kan jeg dog trods alt heller ikke se ham gøre 😉

nbngf
      Bruger

Forsvar.

[u]Leon A.[/u] Hanover rykker ned. Og eg tror at han er til at tale med vedr. løn. Og efter egne udtalelser vil han gerne tilbage til AGF. Mi mangler ham centralt i forsvaret. .

Lumb. Vestsjælland rykker ned. Men for H hvor har han bragt meget energi ind på deres hold efter han kom retur. .

Disse to ser jeg meget gerne på holdet. Ikke blot fordi det er gamle AGF ere. Men fordi de er gode og vil jeg tro realistiske.

nbngf
      Bruger

UBS. Denne skulle have været under en anden tråd. Sorry

Selvom vi har haft en forrygende forår, så er jeg stadigvæk overbevist om at vi skal have udskiftet vores målmand./ forsvar.

Vi spiller sjældent til 0, og selvom man ikke altid kan give SR sylden for det, så har vi altså endnu ikke fået stabiliseret forsvaret og er klar til Superliga.

FCM har haft succes med at udskifte deres målmand midt i sæsonen, selvom der var en lang vintertræning til at spille den nye målmand ind på holdet.

Dødbolde bliver mere og mere afgørende i superliga kampe, og her ser jeg pt AGF som værende meget svag. Vi har ikke en målmand som kan dominere feltet. Vi har ikke forsvars-spillere som kan tage fra når der bliver lagt pres på feltet.

Jeg håber at vi hurtig for sikret denne oprykning, så vi kan starte processen med at sætte et nyt forsvar til næste sæson og evt kan give Lukas Fernandes en mulighed for at vise sig frem.

Målmandsposten er efter min mening den plads, hvor AGF er længst fremme i forberedelserne til næste sæson med Rasmussen, Fernandes og Hagelskjær.

I min optik er der således 10 andre pladser på holdet, hvor det er mere vigtigt at finde stamspillere eller reserver før man behøver se på målmandsposten.

Mest vigtigt en høj forsvarsspiller, dernæst kommer en komplet fysisk stærk hurtig angriber, spillere til fløjene, reserve til venstre back, eventuelt førstevalg til højre back, afklaring af midtbanesituationen, Jønsson / Danielsson / Povlsen,

og måske så som 11. vigtigste målmandsposten…..

Thomas Senior:

Jeg er ikke enig med dig. Jeg vurderer at vi komme i store problemer med en målmand og et forsvar som ikke er på superliga niveau.

bacher
      Bruger

Hvad med 2. målmand Jakob Haugaard fra FCM, som har gjort det godt, og er stor og stærk?

cv
      Bruger

Det mindst vigtige i dette transfervindue er en høj forsvarsspiller. Det er til grin at tro at højden på en forsvarsspiller er et succeskriterie.

cv skrev:
      Det mindst vigtige i dette transfervindue er en høj forsvarsspiller. Det er til grin at tro at højden på en forsvarsspiller er et succeskriterie.

Jeg ved nu ikke rigtigt. Det er mærkeligt hvorfor alle andre klubber bruger sådan nogen, og at vi som ikke gør har så svært ved at afvise dødbolde.

bacher skrev:
      Hvad med 2. målmand Jakob Haugaard fra FCM, som har gjort det godt, og er stor og stærk?

Stoke vil muligvis have ham:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_midtjylland/stokes-danske-transfer-emne-jeg-er-stor-fan-premier-league/5559787

Jeg kan ikke forestille mig at AGF vil lægge 6 mio. kr. for manden, hvis han venter med et skifte til vinter hvor hans kontrakt udløber tror jeg han hellere vil sidde på bænken i England end i Aarhus.

bacher
      Bruger

Tak til Vendelbo for link. Måske AGF stadigvæk kunne være interessant for Jakob Haugaard? Det skader vel aldrig at prøve. Han vil være en god investering, da vi mangler styrke i luftrummet.

Steen6372
      Bruger

Thomas Senior skrev:
      Målmandsposten er efter min mening den plads, hvor AGF er længst fremme i forberedelserne til næste sæson med Rasmussen, Fernandes og Hagelskjær.

I min optik er der således 10 andre pladser på holdet, hvor det er mere vigtigt at finde stamspillere eller reserver før man behøver se på målmandsposten.

Mest vigtigt en høj forsvarsspiller, dernæst kommer en komplet fysisk stærk hurtig angriber, spillere til fløjene, reserve til venstre back, eventuelt førstevalg til højre back, afklaring af midtbanesituationen, Jønsson / Danielsson / Povlsen,

og måske så som 11. vigtigste målmandsposten…..

Jeg vil nu nøjes med at sige, at vi har 5-6 pladser som det vil være vigtigere at forbedre os på. Derefter ville en ny målmand absolut komme med i min prioritet. Men af samme grund ser jeg det heller ikke som aktuelt i det kommende transfervindue.

Schmidt
      Bruger

Hvis Staff skal udskiftes bør det være med en yngre og bedre målmand. Enten Nikolaj Larsen, Hradecky eller Rønnow. Af de nævnte er kun Rønnow realistisk.

Schmidt skrev:
      Af de nævnte er kun Rønnow realistisk.

Der bliver spekuleret i at han skal til OB, fordi de skal bruge 2 målmænd til erstatning for dem som rejser og de har Rønnows tidligere sportsdirektør ansat:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/frederik-roennow-fra-horsens-til-ob

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

Schmidt skrev:
      Af de nævnte er kun Rønnow realistisk.

Der bliver spekuleret i at han skal til OB, fordi de skal bruge 2 målmænd til erstatning for dem som rejser og de har Rønnows tidligere sportsdirektør ansat:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/frederik-roennow-fra-horsens-til-ob

Rønnow kommer i Fodbold med Horup i aften:

http://www.tv2oj.dk/fodbold_med_horup

Beklager at må tage denne tråd op igen.

Vi ser igen i dag meget skidt ud på dødbolde. I dag kostede det så igen et mål.
      Det er så let for modstanderne at blive farlige på dødbolde. I dag får SR jo kun bokset bolden 3 meter væk, og RFC scorer sit andet mål.
      VI er så ufattelig sårbare på dødbolde, og ved hjørnesparkbliver SR jo bare omringet af et par modspillere og så er der en 50/50 bold i feltet.

Vi skal have en ny målmand som kan stå imod disse dødbolde, og dirigere vores forsvar.

don marisco skrev:
      I dag får SR jo kun bokset bolden 3 meter væk, og RFC scorer sit andet mål.

Det er ok at kritisere Staff, men når du har behov for at manipulere med fakta for at begrunde din kritik, er det svært at tage den alvorligt.

Staff bokser bolden næsten ud af feltet ved det andet mål – vel en 13-14 meter – og han gør det, mens han er på vej tilbage i målet, fordi bolden ligger så tæt, at den er på vej til at gå ind.

Fejlen ved målet bestod i, at der ikke var nogen til at samle bolden op uden for feltet, og det er ikke Staffs opgave at sørge for det. De aftaler skal være på plads, inden kampen starter.

Der desværre for nogle brugere gået sport i at give Staff skylden stort set hver gang modstanderen scorer. Vi så det i Brøndby-kampen og altså igen i dag, selv om Staff ikke havde nogen andel i målene. Det er efterhånden et trivielt og forudsigeligt ritual, men behovet for syndebukke er åbenbart umætteligt hos visse fans.

Anders
      Bruger

Der tager du fejl @Phister Loysauce.

For mig at se, så er problemet at Staff overhovedet er nødsaget at bokse bolden, når den bliver sparket ind i det område. Der ser man andre målmænd, som er stærke i luften, bare hoppe op og tage bolden ned i sin favn. Disse målmænd bokser, hvis bolden ligger marginalt længere ude i feltet. Lad os sige mellem det lille felt og straffepletten. I det tilfælde, har de allerede vundet en 5-6 meter på staff, og så er udgangspunktet for hvorfra bolden bokses ud af feltet, jo tilsvarende længere ude. og dermed mindre risiko for at næste bold bliver farlig, som den blev i dag. Det var helt og holdent steffens fejl i første omgang. at den så mere eller mindre tilfældigt ryger lige ud til en af deres er så uheldigt…. men jeg mener problemet ligger i at steffen ikke er stærk nok til at dominere det lille felt, så de bolde der ligger helt tæt på målmanden, ikke bliver farlige.

Bjarne V
      Bruger

@Phister

Lige så vel som det desværre er gået sport i, for nogle fans, at Staff ikke kan lave fejl.

I en anden tråd herinde, mener den hedder Aftermatch Viborg – AGF, lagde jeg op, at i sidste sæson, var han involveret eller direkte skyld i 13 scoringer. Det er 13 mål på en sæson, som med en anden målmand måske kunne være undgået. Nu et meget lukket ja/nej spørgsmål, du mener vel ikke, at en god målmand koster 13 mål på en sæson?

Phister Loysauce skrev:

don marisco skrev:
      I dag får SR jo kun bokset bolden 3 meter væk, og RFC scorer sit andet mål.

Det er ok at kritisere Staff, men når du har behov for at manipulere med fakta for at begrunde din kritik, er det svært at tage den alvorligt.

Staff bokser bolden næsten ud af feltet ved det andet mål – vel en 13-14 meter – og han gør det, mens han er på vej tilbage i målet, fordi bolden ligger så tæt, at den er på vej til at gå ind.

Fejlen ved målet bestod i, at der ikke var nogen til at samle bolden op uden for feltet, og det er ikke Staffs opgave at sørge for det. De aftaler skal være på plads, inden kampen starter.

Der er absolut ingen manipulation i mit statement. At bolden rammer jorden efter 13-14 m har jo intet at gøre med det faktum at bolden efter 3m var i en position hvor der kunne afsluttes. (hoved, knæ etc.)
      En stor målmand havde netop grebet bolden og sat spillet hurtigt i gang med mulighed for en farlig kontra.
      Det ved modstanderne at dette ikke kommer så de kan stå endnu tættere på mål for en evt nedfaldsbold.
      Da vi ved at SR skal have alt mulig hjælp, stiller vi også med alt disponibelt mandskab ved dødbolde. Derfor er der ingen mulighed for en hurtig kontra.
      Kunne vi have 1-2 mand stående fremme ved modstanders dødbolde, ville modstanderen også automatisk blive tvunget til at lade et par mand blive tilbage.

Der er altså en del konsekvenser ved at have SR i målet.

Thomas K
      Bruger

En anden del af konsekvensen ved, at have Staff er at han er rigtig god mand mod mand og tager nogle chancer større målmænd ikke vil kom ned til, f.eks. ved 1-0 mod Randers.

Bjarne V skrev:
      I en anden tråd herinde, mener den hedder Aftermatch Viborg – AGF, lagde jeg op, at i sidste sæson, var han involveret eller direkte skyld i 13 scoringer. Det er 13 mål på en sæson, som med en anden målmand måske kunne være undgået. Nu et meget lukket ja/nej spørgsmål, du mener vel ikke, at en god målmand koster 13 mål på en sæson?

Interessant "faktaoplysning", men det er jo helt hypotetisk. Hvis SR kunne nå ud til alle de hjørner af målet, og pille alle de indlæg ned, så de 13 mål var blevet undgået, ville han selvfølgelig være fast mand i Premier League, og derfor helt uden for AGF's rækkevidde…

Jeg synes der mindst er 3 pladser på holdet, hvor det er vigtigere at få folk ind end på målmandspladsen.

Det er også lidt hårdt nu at opgive alle de 3 målmænd i AGF, for at skulle hente en ny målmand ind som kan dominere i feltet.

Man kan nok få lidt for Hagelskjær som udviklingsspiller i en udenlandsk klub, men kan man komme af med SR eller LF ?

bacher
      Bruger

Gid vi kunne få Anders Lindegaard, ja man har vel lov at drømme:)
      Vi er særdeles sårbare på høje bolde i feltet – en stor og stærk målmand ville være godt.

Bjarne V
      Bruger

Thomas Senior skrev:

Bjarne V skrev:

Interessant "faktaoplysning", men det er jo helt hypotetisk. Hvis SR kunne nå ud til alle de hjørner af målet, og pille alle de indlæg ned, så de 13 mål var blevet undgået, ville han selvfølgelig være fast mand i Premier League, og derfor helt uden for AGF's rækkevidde…

Hypotetisk eller ej, må du indrømme det er foruroligende, at vi har en målmand der er impliceret i så mange mål?

Om det ville gøre ham interessant for PL. Er hypotetisk, men ville gøre ham til,en bedre målmand, hvis han ikke lignede en fuld konfirmand, hver gang vi har et hjørne i os os.

McKnof
      Bruger

Anders skrev:
      Der tager du fejl @Phister Loysauce.

For mig at se, så er problemet at Staff overhovedet er nødsaget at bokse bolden, når den bliver sparket ind i det område. Der ser man andre målmænd, som er stærke i luften, bare hoppe op og tage bolden ned i sin favn. Disse målmænd bokser, hvis bolden ligger marginalt længere ude i feltet. Lad os sige mellem det lille felt og straffepletten. I det tilfælde, har de allerede vundet en 5-6 meter på staff, og så er udgangspunktet for hvorfra bolden bokses ud af feltet, jo tilsvarende længere ude. og dermed mindre risiko for at næste bold bliver farlig, som den blev i dag. Det var helt og holdent steffens fejl i første omgang. at den så mere eller mindre tilfældigt ryger lige ud til en af deres er så uheldigt…. men jeg mener problemet ligger i at steffen ikke er stærk nok til at dominere det lille felt, så de bolde der ligger helt tæt på målmanden, ikke bliver farlige.

Hvis ret skal være ret, så skal vi vist være glad for at det lader til at Karl-Johan Johnsson har de samme mangler i luftrummet, da han ved 3-2 målet vælger at bokse i det lille felt på det forudgående frispark. Boldet lander sågar næsten samme sted som da Staff gjorde det, eneste forskel er at Lange vælger at spille bredt istedet for at skyde selv.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/agf/tv-vanvittig-drejning-agf-i-eventyrligt-comeback/5670087 3-2 målet er ca 3,20 inde i video hvis man vil nøjes med det =)

På kritikken af Staffs evne (eller mangel på samme) til at dominere feltet på høj indlæg er jeg splittet, til dels fordi at Staffs forcer ved jorden opvejer en del, og så fordi jeg har svært ved at se hvem alternativet skulle være både af når det kommer til evner og økonomi.
      Rønnov som er blevet nævnt af en del virker i mine øjne til at have de samme styrker og svagheder som Staff. Kan ihvertfald huske, da Rønnov var i EFB virker han mindst lige så usikker, hvis ikke mere ude i feltet end Staff. Hvilket kostet noget i EL kan jeg huske, hvor HHA flere gange så ud til at tale med store bogstaver til Rønnov efter særdeles svage indgreb i feltet.

Jeg vil dog gerne give folk medhold i at Staff har svagheder i luftrummet, specielt når modstanderne placerer folk omkring ham. Jeg synes dog ikke at hans højde er et problem i henhold til hvor højt han kan komme op.

Anders
      Bruger

@McKnof – Du har en pointe i, at bolden lander nogenlunde samme sted, men der er, for mig at se, en nuanceforskel. KJJ bokser rigtig nok på kanten af det lille felt, hvilket er en rigtig disposition i forhold til hans placering. At bolden lander hvor den gør, er så et udslag af, at han ikke rammer bolden særligt godt. Det er altså på grund af en fejlslagen teknik at KJJ's "udboksning" lander i det farlige område, og velsagtens en personlig fejl. Steffen rammer derimod bolden rigtig godt, og i og for sig viser han rigtig god teknik ved sit "boks". Steffen lider bare af det handicap, at han er begrænset i sin højde, så meget, at han er nød til at bokse inde i det lille felt, hvor jeg vil våge at påstå, at KJJ havde pillet den ned.

Det er en lille, men vigtig nuanceforskel.

Jeg holder intet imod Steffens evner som en målmand, og han er ganske givet en meget dygtig teknisk målmand, med evner ud over det sædvanelige i 1-mod-1 situationer. Samtidig er han kulturbærer i klubben og anfører. Alt sammen noget jeg anerkender og glæder mig over. Jeg synes bare, at Superligaen er en liga, hvor der er meget fysik involveret, og det er særligt på dødbolde at kampe bliver afgjort, fordi ligaen er så jævnbyrdig. Se bare FCM sidste år (og i år, for den sags skyld).

I den optik mener jeg, at klubben vil være bedst tjent med en målmand, der er stærkere på de dyder der kan dæmme op herfor, og mindre med en målmand der har steffen rasmussens karakteriska. Han vil garanteret kunne gøre sig uovertruffent i holland eller måske spanien, hvor målmænd med stærke reaktions-evner er efterspurgt.

don marisco skrev:
      At bolden rammer jorden efter 13-14 m har jo intet at gøre med det faktum at bolden efter 3m var i en position hvor der kunne afsluttes. (hoved, knæ etc.)

Hvad mener du??? Ingen kunne nå den bold efter tre meter. Den befandt sig højt oppe i luften. Gense dog situationen. Du kommenterer åbenbart ud fra din forudfattede opfattelse af Staff.

Hvis Staff havde grebet bolden, som du foreslår, var der blevet mål allerede der, fordi Staff var på vej bagud og endte bag målstregen, efter at han havde bokset bolden.

Lige så vel som det desværre er gået sport i, for nogle fans, at Staff ikke kan lave fejl.

Det ved jeg ikke om der er, men jeg er i hvert fald ikke en af disse fans. Selvfølgelig begår Staff fejl. Det gør alle spillere, og det gør alle målmænd. Men Staff begår ikke flere fejl, end mange andre målmænd. Hvis du så kampen mellem FCN og AaB i går kan du næppe have undgået at bemærke, at Nikolai Larsen havde mindst lige så store problemer i luften som Staff på trods af, at han er 1.90.

De fleste hold har øget deres fokus på dødbolde, og i masser af superligakampe kan man opleve situationer, hvor målmændene ser dumme ud ved høje dødbolde. Det er ikke fordi målmændene er blevet dårligere, men fordi holdene er blevet bedre til at udnytte dødboldssisituationerne.

HEJ ALLE

Nu har jeg talrige gange set, at folk refererer til Staff's evner med fødderne, som værende kompenserende for sin manglende højde.

1) forventes det ikke i moderne fodbold, at målmændende allerede er gode med fødderne? Både ift. spillet på banen og ift. redninger?

2) Hvis Steffen var så god, hvordan scorede Randers så deres første mål?

3) Jeg mindes ikke hvornår Steffen senest har haft kampafgørende redninger = redninger som sikrer point eller sejr. Avt. kampafgørende redninger med fødderne?

4) Hvornår blev Steffen senest MOM?

Anders skrev:
      Det er en lille, men vigtig nuanceforskel.

Den nuanceforskel, der gør forskellen, består i, at Staff er på vej bagud, da han bokser, mens Johnsson er på vej frem. Prøv selv at heade eller bokse en bold fremad, mens du bakker, og se hvor langt du kan støde den. Den kraft, hvormed en målmand bokser til en bold, har ikke noget med hans højde at gøre.

Steffen lider bare af det handicap, at han er begrænset i sin højde, så meget, at han er nød til at bokse inde i det lille felt, hvor jeg vil våge at påstå, at KJJ havde pillet den ned.

Staff havde ikke andet valg end at bokse bolden, for hvis han havde grebet den, havde han taget den med ind i målet.

zcml
      Bruger

bacher skrev:
      Gid vi kunne få Anders Lindegaard, ja man har vel lov at drømme:)
      Vi er særdeles sårbare på høje bolde i feltet – en stor og stærk målmand ville være godt.

Tænkte også, at når Man. U tilsyneladende vil forsøge at komme af med både Lindegaard og Valdés, så var det da oplagt at vi prøver at få fat i én af dem 😉
      Evt. kunne vi få Cortés til at anbefale os til Valdés B)

Spøg til side!
      Steffen har haft snart 13 år til at bevise at han ikke bliver bedre!.
      Bevares! Han har nogle kvaliteter, bl.a. havde han senest en stor redning i 1. halvleg mod Randers, men jeg synes ikke de gør op for hans mangler.
      Og ud over slet ikke at kunne dominere sit felt, så har han stadig en tendens til at losse bolden ud over sidelinjen.

Fernandes er måske pt. ikke bedre end Steffen, men han kan stadig blive bedre. Dette kræver dog at han bliver brugt.
      Så jeg stemmer for et generationsskifte på målmandsposten!

Kom i øvrigt til at tænke på Jesper Rask.
      Godt klar over at han ikke er den største målmandsprofil i ligaen, men ville han være bedre end Steffen?

Anders
      Bruger

Nej, enig, han havde intet andet valg. Men det havde en højere og mere luftsrumdominerende målmand haft. Igen, jeg påstår ikke at der er noget i vejen med Steffens målmandsteknik, men jeg synes at mange af de problemer han står overfor i spillet om luftrummet (særligt på dødbolde) hænger sammen med hans manglende højde og fysik i øvrigt, hvilket jo også giver sig selv. Så det er ærgerligt at han ikke lige har de 4-6 cm mere, som i min verden ville gøre en kæmpe forskel.

Bjarne V
      Bruger

At fremhæve han kompensere at være god 1 – 1, er vel det samme som en markspiller, som ikke kan ligge en aflevering, men kan løbe solen sort?

Der er megetbsnakmommhan er kulturbære, men hvilken kultur er det? Han er rykket ned 3 gange, sidst stod han inddirekte på tv og sagde han ikke ville rykke med holdet ned. Jeg synes desværre han har så store mangler i hans spil, jeg tvivler han var kommet på hold, hvis han ikke netop hed Steffen Rasmussen og været 13 år i klubben.

zcml skrev:
      Kom i øvrigt til at tænke på Jesper Rask.
      Godt klar over at han ikke er den største målmandsprofil i ligaen, men ville han være bedre end Steffen?

Det er jo ikke muligt at vurdere, da Rask aldrig skal ud og gribe ind på indlæg. De bliver alle headed væk af deres to kæmpestore midterforsvarere.

Thomas Senior skrev:
      Det er jo ikke muligt at vurdere, da Rask aldrig skal ud og gribe ind på indlæg. De bliver alle headed væk af deres to kæmpestore midterforsvarere.

Netop. En væsentlig grund til Staffs problemer er, at vi i årevis ikke har haft en sammentømret, fysisk stærk duo i centerforsvaret.

Jeg tør slet ikke gætte på, hvor mange udskiftninger, vi har haft i midterforsvaret de senere år, men det må være tæt på rekord. Dertil kommer, at det efterhånden er længe siden, vi har haft en fysisk robust midterforsvarer, der ikke kunne væltes omkuld af en bare nogenlunde kropsstærk angriber.

Nu ser det langt om længe ud til, at vi med Piscu og Josip (plus en mere på vej?) kan få en solid, hovedstødsstærk centerduo. Det vil også gøre det lettere for Staff, fordi de to vil kunne give den beskyttelse, han har manglet i årevis.

Arctic
      Bruger

Jeg mener vi skal hente en ny målmand, og så sende enten Staff eller Lucas videre. De to vi har er ca. lige gode, med hver deres styrker, men jeg mener der bør være muligt at hente en som er bedre i udgangspunktet.

Så diskussionen omkring hvem er bedst er egentlig uinteressant for mig. Jeg glæder mig til at se hvem Jens finder, men det bliver nok desværre først fra næste sæson.

Enig i at vi skal have hentet en ny målmand for at være med i toppen, men det behøver ikke at være i dette vindue, som mange nærmest gør til det altafgørende for at vi kan klare os i superligaen.

Om et år har både Staff og Lukas et år tilbage af deres kontrakter, og så vil det være relevant at forsøge at sende dem videre. Det bliver nok mest relevant for Lukas. Jeg kan sagtens forestille mig, at Staff indstiller karrieren, når hans kontrakt udløber i 2017, og i 16/17 år kan han så stå i pokalturneringen og være backup for den topmålmand, vi henter næste sommer, når vi sælger Lukas.

Steen6372
      Bruger

Jeg kan ikke nødvendigvis se, at Staff skulle indstille karrieren foreløbig. 32 år er ikke nogen høj alder for en målmand.

Jeg tænker dog, at så godt som transfervinduet virker til at være gået for os i år, så kan det allerede blive til næste sommer, at øjnene falder på målmandsposten, når vi skal se på hvor vi får mest for pengene ved at forstærke os. Lige nu er det stadig vigtigere at sprede de sidste transferkroner på noget god bredde/konkurrence på venstreback, centerforsvar og angreb. Måske endda en fløj mere. Men det kan vi sagtens have klaret inden næste sommer.

Skal det give nogen mening at hente en erstatning for Staff, skal vi have den store pengepung frem og købe en landsholdsmålmand et sted. Er vi nogenlunde fri af nedrykningsfare, når vi kommer ind i foråret, kunne man alternativt beslutte at give Lukas chancen og se om han udvikler sig henover de næste 6-12 måneder. Det afhænger også af ledelsens ambitionsniveau. Vi har før set, at man mister jordforbindelsen ret hurtigt.

Er vi nu sindssygt heldige med at undgå skader i denne sæson, kan vi jo "risikere" at havne helt oppe i top-5. Det kan så få en umoden ledelse til straks at gå efter at udskifte velfungerende superligaspillere med mulige top-3 spillere, på bekostning af vores bredde. Når skaderne så vælter ind, falder det hele fra hinanden igen. Det er den lektie vi forhåbentlig har lært, så vi nu sørger for at bruge et par sæsoner på at opbygge en god trup, hvor også reserverne har superliganiveau. Lige nu har vi to målmænd, som nok ikke er i top-5, men ingen af dem vil heller falde helt igennem i superligaen, selvom Lukas selvfølgelig er meget grøn i denne sammenhæng.

Nå, nu igen med at koste et mål.

Gad vide hvornår ledelsen tager konsekvensen og finder en brugbar målmand.

Sjovt at SR gik med frem på hjørne til sidst.

Normalt vinder han ingen bolden i luften, når han må bruge hænder, hvad fanden regner han med at vinde når han kun må bruge hovedet.

Ved opvarmningen af målmændene bemærkede jeg at Magic havde besvær med at score på Rasmussen, han havde ikke samme besvær med Fernandes og det havde de offensive folk heller ikke.

Det var jeg egentlig overrasket over, for i de kampe hvor Fernandes har stået da Steffen var skadet synes jeg han stod rigtigt godt.

Ok, det kan være han ikke gav sig 100% ved opvarmningen fordi han ikke skulle spille. Måske er det lige de sidste par % mentalitet som mangler for Fernandes, så han uanset hvad gør alt hvad han kan for at redde bolden.

Det er ikke ret tit jeg kommer på stadion i så god tid at jeg når at se opvarmningen, men det tror jeg da at jeg vil til at gøre.

Replay
      Bruger

Jeg savner de kampafgørende redninger fra Steffen. Jeg har altid forsvaret ham, men hvis han ikke længere er god 1 vs 1, skal vi altså ha' en ny målmand. Steffen har ingen spidskompetencer længere.
      Læs mere på: http://www.morethanaclub.dk/news.php#8d50qjdZzOCJTCog.99

Arctic
      Bruger

Ved opvarmningen af målmændene bemærkede jeg at Magic havde besvær med at score på Rasmussen, han havde ikke samme besvær med Fernandes og det havde de offensive folk heller ikke.

1. Staff kender Magic super godt efter over 10 års daglig træning og kender hans skud bevægelser, det samme med de andre holdspillere. Staff kender deres skudmønster.

2. Magic og spillerne giver bevidst Staff selvtillid under opvarmningen. De er udmærket klar over den stigende utilfredshed og bakker selvfølgelig loyalt deres anfører op.

Staff har sjældent kampafgørende redninger i kampene, derfor får han heller ikke selvtillid under kamp mere. Det er en nedadgående form spiral, som kun kan ændres ved redninger i kamp.

Måske var løsningen en ny målmands træner og ny inspiration i den daglige træning.

nlg
      Bruger

Man har udtalt at kampen om målmandsposten er knivskarp og at Fernandez puster Steffen i nakken.
      Hvis det passer så skal Fernandez have chancen næste gang. 2 fejl af Steffen igår. Taber bolden som koster et mål og går ud hvor han skal blive inde og det koster mål.
      Hvis ikke der skiftes så devalueres Fernandez også og så mister han modet.

@nlg: Såfremt din information er korrekt, så kunne jeg forestille mig at man bruger landskampspausen til at få kørt Lukas Fernandes ind med en evt træningskamp.

Håber sgu godt det der snart sker noget, for det kommer til at koste point med SR i buret.

Hvis holdet kan holde det niveau der spilles med for øjeblikket, så vil det være relevant at se på målmandsposten til næste sommer.

For i år gælder det reserver til MV og DC.

agf-dresen
      Bruger

Jeg mener helt sikkert, at Lucas skal have en chance mod FCK. Jeg har lige set SR i TV
      (Jeg var på stadion i går).
      SR kaster sig ned ved begge mål til 1-2 og 1-3, hvor han burde have "gjort sig bred og blevet stående op". Hvorfor skal han sprælle så meget mens han kaster sig ned, frem for at læse modstanderen..!?

Thomas K
      Bruger

Hvis Steffen Rasmussen skal sættes af holdet efter kampen i går, så skal Piscu flytte ud af byen. Målet til 1-3 havde han taget hvis det ikke var rettet af. Det var målmandsspil på højeste niveau ved 1-1.

Vi har langt større problemer end målmandsposten. Bl.a. backup til stopperne, venstre back og angriberen.

nlg skrev:
      2 fejl af Steffen igår. Taber bolden som koster et mål

Når du skriver taber bolden, mener du så i virkeligheden at han parerer bolden?

Jeg så i alt fald ikke at han tabte bolden, men jeg så at han parerede bolden et par gange ved skud på mål.

Masada
      Bruger

@pvm

Når du skriver at han parerer bolden, mener du så ikke at han burde have holdt bolden ? eller i det mindste ha pareret bolden til siden og IKKE ud midt i feltet ? (en staff klassiker)

Derudover så ender 9/10 af hans igangsætninger med fødderne direkte ved en modstander, det er jo direkte ringe

@Masada: Hvis vi skal diskutere Staff, synes jeg vi skal holde os til fakta, hvor det er muligt.

Dit indlæg indeholder to faktuelle fejl på tre linjer.

1. Staffs parering ender ikke "midt i feltet". Havde den dog bare gjort det, for så havde Spalvis næppe nået den. Han parerer den med en refleks ud til siden parallelt med mållinjen. Det er næppe et bevidst valg fra Staff, for det ser ret tilfældigt ud, og det er med nød og næppe, han når ned til bolden – mange målmænd havde ikke nået den. Man kan også se, at han ikke forsøger at holde den, men vælger at bokse til den – og uheldigvis ryger den altså lige i fødderne på Spalvis.

2. "9/10 af hans igangsætninger med fødderne ender ved en modstander". Det er jo det rene vrøvl, men hensigten helliger åbenbart ethvert middel, når det gælder om at kritisere Staff. Jeg har ikke gidet tælle efter, og det har du garanteret heller ikke, men ikke engang, hvis du tæller lange udspark med som "igangsætninger", holder din påstand blot tilnærmelsesvis. Det er bare sådan noget, du slynger ud, fordi det nu engang er comme il faut i visse kredse, og så pyt med, om det er rigtigt eller ej. Bare det holder i gang i myten om den uduelige Staff.

Det er ærgerligt, at diskussionen om Staff skal foregå på det niveau, for der er bestemt grund til at sætte spørgsmålstegn ved hans kvaliteter. Men det bør ske på et sagligt grundlag og ikke på baggrund af løgnagtige påstande.

Masada
      Bruger

"Det er ærgerligt, at diskussionen om Staff skal foregå på det niveau, for der er bestemt grund til at sætte spørgsmålstegn ved hans kvaliteter. Men det bør ske på et sagligt grundlag og ikke på baggrund af løgnagtige påstande."

Hvad ang. redningen jaså er der tydeligvis stor forskel på hvordan vi mener den skulle ha været/blev clearet!!

Ang. igangsætninger så har jeg ikke talt ALLE igangsætninger, men lad mig straks rette det fra 9/10 til hovedparten ok, hvis du mener at det er løgnagtigt jamen så tæller du da bare og så kan du jo give de rigtige tal hvad ang. igangsætninger

Det kunne jo være ok hvis du gad at underbygge dine påstande feks. " mange målmænd havde ikke nået den" istedet for at kalde folk løgnere samtidig med at du mener vi skal holde os til fakta uden at du så selv holder dig til FAKTA

Slutteligt kan vi jo bare være enige om 2 ting, vi holder med GF og vi er ikke enige om Staff 😉

Nu var det jo DIG, der påstod det med de 9!10, så hvorfor skulle jeg dokumentere det? Det må du da selv gøre, hvis du mener, det er rigtigt, men det gør du jo så åbenbart heller ikke?

Hvad pareringen angår påpeger jeg blot, at den IKKE havnede midt i feltet, som du påstår, men trillede parallelt med mållinjen i ca. en meters afstand. Det er ikke en mening, men et faktum, hvilket du selv kan konstatere ved at gense situationen.

Selvfølgelig er der masser af subjektive vurderinger i diskussionen om Staff, men hvor der er mulighed for at dokumentere vores holdninger med fakta, tror jeg det vil gave diskussionen hvis vi gør det.

Jeg kan selvfølgelig ikke underbygge min påstand om, at mange målmænd ikke ville have nået den. Det er netop en subjektiv vurdering, så jeg medgiver, at der burde have stået "jeg tror" i starten af sætningen. Min vurdering bygger ikke på andet end mine erfaringer fra andre kampe eller f.eks. Yasins mål, som gik under Nikolai Larsen, selv om skuddet kom fra betydeligt større afstand end Spalvis'.

Staff snuppede faktisk et lignende førsøg fra Dalsgaard i det 16. minut – et hårdt, fladt skud, der sjuttede i græsset, som Staff holdt uden større problemer, men det indgår underligt nok slet ikke i kritikernes bedømmelse af ham.

zcml
      Bruger

don marisco skrev:
      Sjovt at SR gik med frem på hjørne til sidst.

Normalt vinder han ingen bolden i luften, når han må bruge hænder, hvad fanden regner han med at vinde når han kun må bruge hovedet.

Da han løb frem tænkte jeg også på, hvor meget han kunne bidrage med, men han fik alligevel screenet af for Aabech, så han var tæt på at score!

Anders
      Bruger

Så ikke kampen desværre. Har kun set højdepunkter, og Staff var uden chancer ved AAB's mål til 1-2 og 1-3. Derudover kan han sagtens have haft flotte redninger, men det giver højdepunkterne fra de danske medier ikke mange svar på.

Hvis man ALENE skal se på deres første mål, er det klart, at det vil være svært for enhver målmand at holde en bold der bliver sendt mod mål fra så kort afstand. Jeg synes dog, det ligner at steffen går efter at holde bolden, måske fordi den kommer lige på ham og ikke med voldsom meget fart. Der laver han så en fejl der ender op i, at bolden ender lige for fødderne af Spalvis, som efterfølgende nemt sætter bolden i mål. På den ene side kan man sige, at det kan ske for enhver målmand, og at omstændighederne (som jeg opfatter dem i hvert fald) taler for at han ikke skal høre kritik for at lade målet gå ind. På den anden side, så bør "spillet på stregen" være én af Steffens helt store spidskompetencer, og et sted hvor han SKAL levere en kampafgørende indsats. Det formår han ikke i situationen omkring deres første mål, og det synes jeg er rigtig ærgerligt.

Jeg håber stadig, at Lukas Fernandes eller allerhelst Hagelskjær, får chancen, så nogle af vores højere målmænd kan få noget værdifuld erfaring!

bacher
      Bruger

Enig, vi er nødt til at have en større målmand. Er alt for sårbare på dødboldsituationer og høje indlæg i feltet. Det giver konstant usikkerhed og udnyttes kynisk af de andre hold.

Fedepeden
      Bruger

Jeg synes ved det første mål, at der skal Staff. simpelthen holde bolden, en halv forkølet afslutning med ingen fart i, skal han/man håndteres bedre. Staff. gør også gode ting, men han er vores svageste led i feltet, bokser for meget, og dominere feltet for lidt, synes jeg.
      Jeg synes at AGF skal investere i en målmand, som Jesper Hansen, der idag har skrevet et år med Bastia, og han er vist ikke afvisende overfor suppen, tror han er gratis når der er 5-6 mdr. tilbage af hans kontrakt. Men det kan vente til efter sæsonen, med en ny målmand, men han har rundet de 30-31 år, og så går det kun, desværre, ned af bakke derfra, så jeg vil sige, at til næste sæson, SKAL der til at ske noget på målmandsfronten.

Anders
      Bruger

Jeg synes ikke det er nødvendigt at hente en målmand ind udefra. Begynd så småt at introducere de to unge og talentfulde målmænd vi har i truppen. Især så jeg gerne Thomas Hagelskjær blive brugt, og har egentligt aldrig forstået hvorfor Fernandes blev hentet ind.

Hvis Rønnow kan stå i Brøndby, må Hagelskjær også kunne i AGF om et par år, når Steffens holdbarshedsdato endelig ser ud til at være forbipasseret. Hagelskjær er flere gange blevet nævnt som et af de største målmandstalenter i generationer. Giv ham chancen AGF, og lad ikke endnu et stortalent sidde tiden ud for derefter at slå igennem i en anden klub. (Vibe, Fischer, Duelund, Solberg, Bonde)

cv
      Bruger

@Anders

"lad ikke endnu et stortalent sidde tiden ud for derefter at slå igennem i en anden klub. (Vibe, Fischer, Duelund, Solberg, Bonde)"

Så vidt jeg ved er det kun Vibe og Solberg som AGF har ladet gå, og kun en af dem har slået til i en anden klub.

Arctic
      Bruger

Jeg mener vi skal sende Staff til Fredericia. Så kan han hjælpe dem op i Superligaen, derefter har vi allerede fundet den ene nedrykker næste sæson, når Fredericia bliver syndebombet med indlæg og afslutninger. En ide som potentielt kan spare 20 millioner.

Det var så lidt.

Willow
      Bruger

Det er desværre de samme useriøse holdninger der går igen herinde omkring Steffen Rasmussen.
      Jeg har længe været fortaler for ham! Jeg begynder at tro at Fernandes kan true hans position, MEN jeg bliver fandme stædig når jeg læser noget af det lort der bliver lukket ud: "en halv forkølet afslutning med ingen fart i"
      "vi er nødt til at have en større målmand"
      Jeg gider ikke engang kommentere på det længere, men jeg håber Steffen står i de næste 10 år mere, om ikke andet så bare for i skal have noget at brokke jer over.

Fedepeden
      Bruger

@Willow Så er det godt at vi ikke behøver at være enige. Det er bare min mening og det må stå for min egen regning. 🙂

bernhard
      Bruger

Jeg tænker en reel måde at gå til problemstillingen på er at kigge på de målmænd der spiller PT og vurdere om vi hellere vil have en af dem…

Min liste kan opbygges således.

Klubber hvis keeper jeg klart hellere vil have
      FCK, Brøndby, Randers, FCM, ÅB

Lidt bedre end Staff
      Viborg, Hobro, FCN

Samme som staff.
      OB, Sønderjydske, Esbjerg,

Det betyder for mig at se at hvis man vil højere op end nr. 9 så skal man hente en ny..

grind88
      Bruger

Enig bernard
      Indtil nu har vores problem været at vi intet koncept havde og at spillernes niveau generelt var for lavt. Tingene er lidt anderledes nu, og selvfølgelig er målmandsposten noget man kan kigge på og overveje. Det skal nok vente lidt tid dog, og måske blir det tydeligt for mw og ja senere hen at forsvaret kan styrkes ydereligere med en udskiftning der.

Hymol
      Bruger

Om der skal skiftes målmand eller ej, må jo være JA's ansvar, men jeg har det sådan, at hver gang modstanderen har dødbold i nærheden af feltet, sidder jeg med dunkende hjerte og forventer det værste. Jeg er også helt sikker på, at SR ikke kommer højest og napper bolden ubesværet ned.

Pneets
      Bruger

Jeg forventer at JA og JN betragter Staffs præstationer mod FCK som en indikator for hvorvidt der skal hentes en målmand/satses på LF. Men samtidigt har MW nok også en gameplan der tager højde for de problemer FCK kan give defensivt. Som i: ikke give dem for mange hjørnespark og dødbolde nær feltet. Det er der jeg tænker Staff kan falde igennem mod FCK. Eller også trækker MW en kanin op ad hatten og starter med LF på mål, men jeg tvivler 🙂

Anders
      Bruger

Steffen fortsætter i målet mod FCK. Håber at se Elez være en slags lynafleder for dødbolde og indlæg, som der uden tvivl, kommer mange af. Lad os se hvad han duer til ham Steffen. Han får i hvert fald sin udfordring for mod typer som Santander, Jørgensen, Toutouh, Zanka og Antonsson. De er alle nogle store krabater, der kommer til at udfordre dødboldende!…

Willow
      Bruger

En anden måde at se det på: Hvor mange mål er gået ind efter dødbolde?

Heeman
      Bruger

Willow skrev:
      En anden måde at se det på: Hvor mange mål er gået ind efter dødbolde?

To-tre mål i denne sæson. En mod Randers og en mod OB. Kan ikke huske, om der er andre. Der er scoret i alt otte mål imod os i denne sæson.

Arctic
      Bruger

Der er meget potentiale i at hente en dygtig målmand.

Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget 10 cm har kostet gennem de mange sæsoner, både i højde og i rækkevidde ved skud ude ved stolperne.

De 10 cm kunne f.eks havde hjulpet i Parken. Staff har hånden på selvom han har et dårligt udgangspunkt i målet. Hvorfor skal han stå så langt til siden og dække et indlæg? hvis indlægget kommer, så har han rigeligt tid til at tage et skridt til siden mens bolden er undervejs i luften. Det er de her fejl, som over 33 kampe, koster millioner i indtægter, både fra tilskuere og sponsorer.

Når banerne bliver dårligere og vores spil ikke længere flyder, så står vi med et ungt forsvar der vil begå fejl, og hvis dette er standarden for Staff, så tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker når han begynder at få travlt i kampene.

AltidHvid
      Bruger

Jesus!!!

Steen6372
      Bruger

Arctic skrev:
      Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget 10 cm har kostet gennem de mange sæsoner

Begynder det ikke at blive lidt rituelt med de 10 cm? Findes der overhovedet en målmand i superligaen, som er 10 cm højere end Steffen?

Når det er sagt, så er det da rigtigt, at luftrummet ikke er Steffens force. På et tidspunkt (måske allerede næste sommer) vil vi sikkert også gerne opgradere på målmandsposten, men skal vi ikke indtil da prøve at bakke op om de målmænd vi har i truppen? Det er ok at ærgre sig over de fejl der bliver begået og vores rekonstruerede forsvar har naturligt nok begået en del fejl her i starten af sæsonen. Men at udse sig syndebukke er bare ikke særligt konstruktivt.

Arctic skrev:
      Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget 10 cm har kostet gennem de mange sæsoner, både i højde og i rækkevidde ved skud ude ved stolperne.

Her er en målmandstræner som er uenig med dig i at højde er vigtig:

http://www.number1goalkeeping.com/apps/blog/show/31958320-too-short-to-be-a-goalkeeper

Her er en anden som uenig med dig:

http://www.seriousgoalkeeping.net/ApeIndex.aspx

AltidHvid
      Bruger

Lagde iøvrigt også mærke til at et af de største bifald ved spillerpræsentationen igår aftes rent faktisk gik til Staff. Når vi kommer til vinduet 16/17 er det fint at hente en ny målmand, da både Staff og Lukas har udløb sommeren 17 – så må vi se hvem der evt hentes og hvem der så blir´ 1. valg – selvfølgelig er der " udløb " på Staff´s plads, men ikke denne sæson, og jeg er ikke sikker på der sker noget i 2. halvsæson i 16 – han kan sagtens hæve sit niveau med et sammenspillet forsvar. Til sidst: Drop dog den snak om centimeter – det er jo efterhånden PINLIGT at høre om!

Geza Toldi
      Bruger

Arctic skrev:

http://www.number1goalkeeping.com/apps/blog/show/31958320-too-short-to-be-a-goalkeeper

Har du selv læst de artikler?

Den først artikel fremhæver at man kan kompensere for manglende højde via en høj "lower body strengt" og måske vigtigst ved hjælp af høj "confidence".

Den sidste artikel siger at et højt "ape index" kan kompensere for manglende højde. Ape index betyder, at afstanden fra arm til arm (armspan), modsat normalt, er længere end ens højde.

Altså siger ingen af de to artikler at højde ikke er vigtigt, men de nævner netop ting der kan kompensere for manglende højde. Om Staff så har evnet at kompensere via øget kropsstyrke og selvtillid eller om han har et højt Ape index er en anden snak.

cv
      Bruger

lad os håbe at Staffs fremtidige aftager får mere opbakning, for det er efterhånden ulideligt at høre på alt den kritik. Specielt fordi den for det meste er unuanceret, efter min mening. Ja undskyld, men jeg bakker altså 100% op om Staff.

zcml
      Bruger

Synes ikke så meget det er Steffens højde, der er problemet (jo, jeg ville gerne at han var min. 5 cm. højere). Det er mere, at han simpelthen virker for klejn!
      Han formår ikke at dominere sit felt. Han kan ofte ikke komme ud og forsvarligt afværge en dødboldsituation fordi han er overmatchet af modstanderne.

Jo, så har han andre forcer, der også tit har reddet os, men synes ikke længere de kompenserer for hans mangler!

Nu må vi se til næste transfervindue, om vi er tilfredsstillende dækket ind på markpladserne (Self. vil der altid være plads til forbedring/forstærkning). Så må næste mål være en ny målmand, hvis ikke man vil begynde at satse på Fernandes og/eller Hagelskjær.

Med så mange nyindkøb, så må vi forvente at det til vinter er tiden til at hente en målmand.
      Fordelen kan jo så være at der er 2-3 mdr til at spille ham ind på holdet.

Jeg mener dog stadig at LF burde få chancen og bevise at han kan være fremtiden.

Med SR ved vi hvad vi har og det bliver ikke bedre (eller dårligere) for den sags skyld

ramloser
      Bruger

Steffen og Lucas har forskellige kompetencer – man bør vel se på spillestilen, når det skal vurderes, hvem der kan gøre det bedst. Med et offensivt og boldspillende forsvar, som MW hylder, er Staf vel en anelse bedre, fordi han er hurtigere på stregen. I kampe, hvor vi er under pres, vil jeg foretrække Lucas, fordi han er mere sikker i "standardsituationer". Men overordnet er det vel marginalerne, der afgør, hvem af dem, der er bedst.

Stoei
      Bruger

Geza Toldi skrev:

Arctic skrev:

Har du selv læst de artikler?

Den først artikel fremhæver at man kan kompensere for manglende højde via en høj "lower body strengt" og måske vigtigst ved hjælp af høj "confidence".

Den sidste artikel siger at et højt "ape index" kan kompensere for manglende højde. Ape index betyder, at afstanden fra arm til arm (armspan), modsat normalt, er længere end ens højde.

Altså siger ingen af de to artikler at højde ikke er vigtigt, men de nævner netop ting der kan kompensere for manglende højde. Om Staff så har evnet at kompensere via øget kropsstyrke og selvtillid eller om han har et højt Ape index er en anden snak.

Sad og tænkte præcis det samme da jeg læste artiklerne. Men PVM har det med at kaste om sig med links 😀 Tænker tit om han selv har læst det han poster, da volumen er høj og kvaliteten til tider lav eller som nu, forkert.

Angående emnet. Så synes jeg godt nok det var en brøler af Lukas idag. Har aldrig rigtig brudt mig super meget om Steffen, uden jeg dog har haft et problem med ham. Når det så er sagt, havde jeg håbet på, at AGF havde forstærket sig med en keeper. Istedet for en ekstra offensiv spiller. Konklusionen må være at Wieghorst enten er tilfreds eller man ikke har kunne få den keeper man ønskede.

Arctic
      Bruger

Må være mega irriterende for spillerene, at hver eneste gang de f*cker op så koster det mål. Nul redninger af Staff mod Hobro. Ingen hjælp til holdet fra målmanden igen igen.

Jeg må rette min kritik mod Jens og MW, for ikke at have arbejdet hårdt nok på at finde en målmand god nok til de udfordringer han sættes på.

AltidHvid
      Bruger

Mtac giver Staff karakteren 7 – gennemsnittet blandt fans er 3,2!
      Jeg synes Mtac vurderer mest korrekt, majoriteten blandt vore fans kører en hetz. modt Staff!
      Sørgeligt og pinligt!

Aarhus8260
      Bruger

Der skal selvfølgelig ikke køres en hetz mod Steffen. Det gavner ingen. Objektivt blev Steffen i kampen mod Hobro svigtet af forsvaret i forbindelse med begge mål.

Jeg syntes dog det er på sin plads at nævne, at det efterhånden er lang tid siden, at Steffen har haft en rigtig kampafgørende og pointgivende redning (uanset om forsvaret har svigtet eller ej). Steffen for nogle år siden havde vel forhindret det ene eller måske endda begge mål, som Hobro scorer.

Om det er alderen, som allerede trykker eller Steffen måske trænger til nye "impulser" skal jeg lade være usagt. Jeg syntes, Steffen generelt ser mere usikker ud. Både i forbindelse med udspark, igangsætninger og indgreb i feltet. Tidligere syntes jeg, han har været rigtig god med fødderne, men er pt. faldet et niveau eller 2. Måske det er tid at skifte målmandstræner. Maciej har været i AGF i 23 år, og det er måske tiden at få friske kræfter ind på den post.

Arctic. Nu skal du passé på med sådan en udtalelse. Du får bare en række SR støtter på nakken

Jeg er dog tildels enig med dig. Hobro har 2 skud på mål og får 2 mål. Jeg mener dog at jeg I begge tilfælde savner at SR dirigerer med sit forsvar, råber op og fortæller bl.a DC at Han er røget væk fra sin mand.

SR er både målmand og anfører, men vi ser intet fra Hans side.

Jeg håber godt nok at der er en ny målmand på listen til vinter

AltidHvid skrev:
      Mtac giver Staff karakteren 7 – gennemsnittet blandt fans er 3,2!
      Jeg synes Mtac vurderer mest korrekt, majoriteten blandt vore fans kører en hetz. modt Staff!
      Sørgeligt og pinligt!

Man kan ikke bruge mtac karaktererne til noget som helst da de bliver manipuleret af brugere der ønsker karakterer der passer med deres egen holdning. I går lagde jeg mærke til at Stefan Petersen lagde hårdt ud med 10, hvor resten stort set lå på nul, så mon ikke en bruger med et par aliaser har trykket 10, 10, 10 en tre gange og så sprunget over resten ?

ramloser skrev:
      Steffen og Lucas har forskellige kompetencer – man bør vel se på spillestilen, når det skal vurderes, hvem der kan gøre det bedst. Med et offensivt og boldspillende forsvar, som MW hylder, er Staf vel en anelse bedre, fordi han er hurtigere på stregen. I kampe, hvor vi er under pres, vil jeg foretrække Lucas, fordi han er mere sikker i "standardsituationer". Men overordnet er det vel marginalerne, der afgør, hvem af dem, der er bedst.

Den næste som skriver, at Staff står på mål fordi han er "hurtig på stregen" skal have sine skolepenge tilbage.

Find mere end ét eksempel på kampafgørende redninger de sisdte 1½ år, hvor han pga sin "hutighed på stregen" har sikret os point?

IGEN i går koster han os point da han ikke er kampafgørende. Hvorfor have en målmand, som ikke sikrer os point?

HVEM herinde kan finde mere end ét eksempel, hvor Staff har SIKRET os en sejr i løbet af det seneste 1½ år?

Henze05
      Bruger

@Thomas Senior,

Jeg er ret sikker på, at flere brugere ikke logger på med forskellige aliaser og stemmer, bare for at give en spiller en højere karakter 🙂

Replay
      Bruger

Jeg savner godt nok også, at når en modstander er 1 vs 1, at Steffen ikke bare altid smider sig ned på den samme måde, som er tilfældet pt.

Man kan jo ikke direkte klandre ham for målene igår, men f.eks Hobro's målmand Rask, havde hvertfald taget 1 af dem, er jeg næsten sikker på.

Savner de afgørende redninger fra Steffen.

@Ballantines: Stop nu det vrøvl med, at SR ikke har de "kampafgørende redninger". De fleste målmandsredninger er jo hvis ikke kampafgørende, så i hvert fald afgørende for resultatet, fordi der var blevet mål, hvis målmanden ikke havde reddet.

Hvis kritikken mod Staff for enhver pris skal holdes i kog, så find dog i det mindste nogle seriøse argumenter mod manden, så vi har noget sagligt at debattere ud fra.

Toller
      Bruger

Jeg har været fan af SR, og har syntes han blev lidt uretfærdig behandlet af mange AGF fans, MEN jeg savner efterhånden nogle gode redninger. I kampen mod Hobro havde han vel ikke en eneste redning udover hvad en serie 1 målmand ville snuppe.:(

Phister Loysauce skrev:
      @Ballantines: Stop nu det vrøvl med, at SR ikke har de "kampafgørende redninger". De fleste målmandsredninger er jo hvis ikke kampafgørende, så i hvert fald afgørende for resultatet, fordi der var blevet mål, hvis målmanden ikke havde reddet.

Hvis kritikken mod Staff for enhver pris skal holdes i kog, så find dog i det mindste nogle seriøse argumenter mod manden, så vi har noget sagligt at debattere ud fra.

Kom nu med eksemplet på, hvornår SR sidst har haft kampafgørende redninger – eller redninger ud over det sædvanlige – som har sikret os en sejr?

Guffe
      Bruger

Du kan selv kigge dig igennem alle kampene fra de sidste halvandet år. Selvfølgelig har han reddet os en masse gange, især i første division. I superligaen har han været mindre overbevisende. Han er uden tvivl vores bedste målmand, men hans historik med bundplaceringer og jævnlige drops, gør at jeg håber vi får en ny klassemålmand ind i næste vindue.

Steen6372
      Bruger

Toller skrev:
      Jeg har været fan af SR, og har syntes han blev lidt uretfærdig behandlet af mange AGF fans, MEN jeg savner efterhånden nogle gode redninger. I kampen mod Hobro havde han vel ikke en eneste redning udover hvad en serie 1 målmand ville snuppe.:(

Men vi er vel også enig om, at de to chancer som Hobro scorer på er at sammenligne med straffespark?

Min oplevelse er, at vi ikke giver helt så mange tilfældige chancer væk længere. Men når vi laver store fejl i vores opspil, så bliver chancerne til modstanderne til gengæld så store, at det er svært for Steffen at gøre noget. Selvfølgelig håber man altid at han redder sådan en chance, men hvis man skal finde den egentlige fejl, skal man altså kigge i retning af den spiller som har tabt bolden. Den spiller er så omvendt undskyldt af at vi spiller ret risikobetonet forsvarsspil og at det, med mange nye folk på holdet, er ret naturligt at det sker.

Phister Loysauce skrev:

Som udganfspunkt kan du jo starte med at læse denne tråd. Der er faktisk nogle gode argumenter imellem.

Anyway: Lad mig komme med et par af mine argumenter.

1) dødbolde. I suppen bliver flere og flere kampe afgjort på dødbolde. SR er decideret svag på dødbolde og alle modstander hold har dette med på deres taktikmøde. Vi spiller 50/50 på dødbolde da der er vores forsvarspillere som skal afvise disse dødbolde.

2) i forlængelse af dise dødbolde er det også tydeligt at se at modstanderen også "satser" offensivt ved disse og stiller med en (maks to mand tilbage). De skubber langt op på banen og skulle der kommer en anden bold fra vores forsvarspillere, så kan de hurtigt vinde den, evt skyde på mål, eller også sende den retur ind i feltet.
      Vi skal altid have alle mand hjem til at forsvare os, og derfor har vi ingen mulighed for en hurtig kontra. Og da SR stort set aldrig griber bolden så kan vi ej heller sætte den hurtigt i gang i en kontra.
      Dette resultere i at vi konstant skal spille os igennem og modstanderen altid er kommet på plads og er vel organiseret.

3) jeg ser her på det seneste et helt klart problem med at dirigere med sit forsvar. Det er en målmands ansvar at sikre sig at forsvaret og midtbane er på sin plads. Ved de to mål imod Hobro vil vi som udgangspunkt jo sige at SR var uden chance, men ved nærmere analyse, må vi jo konstatere at der mangler en målmand til at dirigere forsvaret. ikke at DC er uden skyld, men SR har hele banen foran sig og sKAL se at DC har forladt sin plads.
      Det er for mig tydeligt at SR har rigeligt med sit eget spil, og ikke har overblik til at dirigere sine medspillere. Dette er et problem og som anfører er problemet meget stort.

4) vi har desværre set en situation, hvor der stort set er mål, hver gang modstanderen rammer målet. De berømte 1-1 situationer, hvor SR tidligere har været stærk bliver ej heller reddet.
      Jeg er sikker på at hvis vi havde haft de to chancer som Hobro scorede på, så havde vi ikke scoret to mål. Det kan selvfølgelig sige noget om vores angribere, men også at SR bare ikke gør en forskel mere.

Schmidt
      Bruger

Don M: Latterligt at give SR skylden for DC's manglende placeringsevne. SR er ikke den bedste på dødbolde, men i Hobro kampen husker jeg han ret sikkert greb et par stykker blandt andet et hjørne. Det største problem er ubetinget at DC er mere wing end back.
      HVIS man ville ændre på målmandsposten skulle man som jeg nævnte allerede den gang, have hentet Rønnow. Der er fortsat mange målmænd som ikke er bedre end Staff, derfor skulle man have hentet en klassemålmand hvis man ville skifte.

bacher
      Bruger

Vi har den mindste og ringeste målmand i Superligaen. Enig i, at vi burde have hentet Rønnow. Har tidligere foreslået Haugaard fra FCM, da han var til overs, men han røg så til Stoke. Hvad med Jeppe Højbjerg fra Fredericia?

kasperch
      Bruger

Lad nu være med at tænke så dansk, altid.. hvad er problemet i, at hente en udenlandsk målmand? halvdelen af holdet er jo snart udlændinge, og dem der ikke er, kan jo alligevel engelsk. En mand som Julián Cuesta Díaz, reservemålmand i Almería i den spanske LIGA BBVA – han er efter min mening et godt eksempel, på den klassemålmand folk hungre efter. Og han er jo kun én blandt mange. Og en dyr herre? ja ja.. men hvis man vil have succes må man betale prisen!

Arctic
      Bruger

9 kampe tilbage før vinterpausen, to gange mod FCM. Venner, det her bliver Silkeborg om igen. Ungt forsvar der roterer i at lave fejl, og en målmand der ikke er stand til at rede dem. Jeg sagde inden første kamp de skulle starte med at hente en ny målmand, Steffen er ikke længere bedre end Emil Ousager.

[img]http://i.imgur.com/bluNtZc.gif[/img]

Steen6372
      Bruger

Lige netop i går spillede Steffen da en tæt på fejlfri kamp. På flere omstillinger redder han røven for os ved at være vågen på lange stikninger, hvor en SønderjyskE-spiller eller ville være helt fri på kanten af feltet. At han så bliver fuldstændig solgt på de to mål (og et par episoder mere), har ikke rigtig noget at gøre med, hvilken målmand vi har stående,

Hovedproblemet for vores forsvar er, så vidt jeg kan se, at vi spiller med al for høj risiko. Det er en del af spillestilen at vi spiller bolden rundt med hurtige 1. berøringer. Det gør at vi vinder plads på banen, fordi modstanderne ikke både kan presse os højt og nå at komme tilbage og presse vores centrale midtbanefolk i opspillet. Men det kræver altså bare en utrolig lav fejlprocent at gennemføre en kamp, hvor vi på egen banehalvdel får så mange 1 mod 1 situationer og hvor en fejl i sådan en situation fører til en kæmpechance til modstanderne.

Jeg tror at Wieghorst holder fast i spillestilen og lige nu glæder jeg mig rigtig meget over at vi har fået så mange point som vi har, med en helt ny bagkæde, som stadigt ikke er helt sammenspillet. Vi skal ikke forvente nogen placering i den bedste halvdel af rækken, men i modsætning til f.eks. Silkeborg sidste år, så er vi jo tydeligvis fuldt på højde med de andre hold i rækken spillemæssigt og vi skal nok få de point der skal til for at holde os over stregen. Jeg synes også at man kunne se fremgang fra Hobro-kampen til i går, i forhold til at komme frem til chancer. Måske især fordi Yasin virker teknisk bedre end Stephan (men ikke defensivt lige så stærk).

Donmiguel
      Bruger

Jeg troede at alle så et lys i Fernandes (inden han droppede mod Kjellerup…)?

Arctic
      Bruger

Grunden til at Staff var ude til den lange stikning var, at han så en lille sød sommerfugl længere ude i græsset. Så han var ude for at få den ud af banen, men så kom der en lang stikning.

Glem ikke alle de tilbagelægninger han også kommer vi vejen for og redder røven på holdet.

Men hva har Steffen af spidskompetencer efterhånden? Han er ikke bedre end andre målmænd i 1-1 situationer som han var førhen..

På trods af at han er anfører i klubben så tror jeg der bliver hentet en ny målmand til vinter eller næste sommer. Det er uden tvivl den del af holdet vi er svagest og også oftest Steffen der er mest kritiseret både af vores egne fans og fans af andre klubber.

Arctic
      Bruger

Steffen havde et par store redninger ved 2-0. Godt taget!

zcml
      Bruger

Steffen skulle måske ha' holdt bolden, i stedet for kun at parere ved 1-0, men synes det er forsvaret, der snorksover!
      Thychosen blev ikke dækket op, så han var fri på ripsoten. Og DC stopper op i stedet for at løbe hen og få den sparket væk.
      At målet så skulle ha' været annulleret pga. hånd på bolden er så en anden sag!

2-0 målet viste også igen, hvor elendigt vores forsvar er!
      Danny smider dumt bolden væk, og FCN får lov at spadsere igennem vores forsvar.

Wieghorst må vel snart forstå at man er nød til at ha' spillere, der rent faktisk kan forsvare, i forsvaret!

ruggah
      Bruger

Selvfølgelig skal Steffen da ALDRIG nogensinde smide returen (man kan altid diskutere om han skal holde den) direkte ud i fødderne på modstanderen. Det er under al' kritik, hvilket selv alle Staff-elskerne må kunne se, ellers forstår jeg slet ikke hvornår man kan kritisere en målmand. Det er en halvdårlig afslutning uden ret meget fart, som han blot skal skubbe til siden, hvis han vælger ikke at holde den. Det er den eneste smalle vinkel, som han absolut ikke må parrere returen ud ift. hele feltet, som han "vælger".

alpha232
      Bruger

Jaja så den gal igen- Man er jo efterhånden ikke spor overrasket længere. Igen koster han allerede ved halveg et mål. Jeg er så pisse træt af at se på den dværg rende forvirret rundt i det felt. Det er mig en gåde hvordan han kan være så fredet på den kasse år efter år. Han er ovenikøbet anfører! En rystende usikker bagerste mand med anførerbind og som er fuldstændig blottet for vindermentalitet! Sæt ham af øjeblikkeligt

TDK
      Bruger

Steffens kontrakt udløber desværre først d. 01.07.2015 jeg håber og forventer at man allerede til vinter erstatter denne så kaldte "kulturbærer" med en bare gennemsnitlig god superliga målmand.

kimBo
      Bruger

Begræder lidt at man ikke gik all in på rønnow hvis der var en mulighed der, staff kommer i takt med defensiven til og se skidt ud i mange situationer. Syntes hans topniveau er langt fra hvad vi har set tidligere og han har ikke samme kampafgørende redninger som set før i tiden. Mener ikke at han er over tre Hill endnu men vil gerne se en mere autoritær mand i buret.. Gad virkeligt godt at hagelskærs talent trådte i karakter til førsteholdet

alpha232
      Bruger

han dropper konstant man derudover smider han bolde ud til forsvarer som ikke er i position samt sparker gud ved hvor mange bolde ud over sidelinjen- han er ikke over gennemsnittet og indbegrebet af det "Gamle agf" og den af alle med størst taberkultur og så er han anfører. Man kan kun grine efterhånden…

DetnyeGF
      Bruger

Nu må MW træde i karakter og sætte SR af … Det her går simpelthen ikke længere
      Han koster gang på gang og gør forsvaret usikkert

Bjarne V
      Bruger

kimBo skrev:
      Begræder lidt at man ikke gik all in på rønnow hvis der var en mulighed der, staff kommer i takt med defensiven til og se skidt ud i mange situationer. Syntes hans topniveau er langt fra hvad vi har set tidligere og han har ikke samme kampafgørende redninger som set før i tiden. Mener ikke at han er over tre Hill endnu men vil gerne se en mere autoritær mand i buret.. Gad virkeligt godt at hagelskærs talent trådte i karakter til førsteholdet

o

Kim, vi er enig om, vi begge gerne ser en mere autoritær mand i buret, men det er simpelthen for tidligt for TH – at smide ham ind nu. Slet ikke erfaring nok eller niveau, men sikker på det kommer.

Det må på tide MW indser der skal ske noget nyt, tror ikke der er flere SR tilhængere, der kan blive ved med at argumentere for, han stadig burde stå.

klykke
      Bruger

Jeg kan godt argumentere for at han skal stå – ALLE trænere siden han slog igennem har valgt ham, og så kommer jeg med en vild teori!
      — Kan han være bedre end alternativet?– Måske?

Lige fra Åkeby, PS, MW, Pedersen osv. har ALLE valgt SR..

Jeg stoler mere på at de ved hvad der er bedst for holdet, end os herinde der spiller serie meget lavt og tror vi ved alt! – selv PS tror jeg ved mere om fodbold end os..

Nå, jeg ser gerne en ny målmand, men LF og TH er åbenbart ikke bedre end Staff, så Staff står.

Bjarne V
      Bruger

Klynke @ Rommedahl spillede også stort set alle landskampe under Morten Olsen, gjorde det ham god? Nej, der var bare ikke noget bedre alternativ.

At MW mener han er den bedste målmand i klubben, gør det ham god? Gør det ham god nok? Ikke nødvendigvis, især ikke med det spil han viser og har vist længe. Det betyder skam bare, der ikke er nogen bedre.

Så Steffen Rasmussen liderlig du er, kan du vel stadig se at han har kostet mange mål, og ikke længere er god nok?

klykke
      Bruger

Bjarne V skrev:
      Klynke @ Rommedahl spillede også stort set alle landskampe under Morten Olsen, gjorde det ham god? Nej, der var bare ikke noget bedre alternativ.

At MW mener han er den bedste målmand i klubben, gør det ham god? Gør det ham god nok? Ikke nødvendigvis, især ikke med det spil han viser og har vist længe. Det betyder skam bare, der ikke er nogen bedre.

Så Steffen Rasmussen liderlig du er, kan du vel stadig se at han har kostet mange mål, og ikke længere er god nok?

Du læste vist ikke indlægget helt igennem jeg skrev – for du konkludere det samme som jeg gjorde. 🙂

Rommedahl spillede fordi der ikke var bedre alternativ – Steffen spiller fordi der ikke er bedre alternativ? Enige!!
      – Præcis det jeg skrev, bare med andre ord.

jeg ser gerne en anden målmand, men dem vi har (og har haft før i tiden) har åbenbart ikke været bedre. ergo, vi har ikke noget bedre alternativ..

DetnyeGF
      Bruger

Tag nu kampen mod FCM. Det første mål siger alt… LF/TH kan kun gøre det bedre.

Ja, vi taber så igen fristes man til at sige, på en målmandfejl.

Der er egentlig ikke noget overraskende i dette, men der ser jo desværre klart ud som om at modstanderen bare skal ramme målet for at score.

SR svagheder blev jo bare udstillet. Han er bare ikke bedre.

Jeg ved ikke om LF eller TH er bedre. De får jo ikke chancen og de kan ikke udvikle sig uden at få en chance.
      Jeg undrer mig over at LF ikke får en chance. Med SR ved vi hvad vi får.

EN MÅLMAND SOM ER LET AT SCORE PÅ. DÅRLIG PÅ DØDBOLDE, SVAG TIL AT DIRIGERE SIT FORSVAR, MIDDEL TIL AT SÆTTE SPILLET IGANG, OG RIMELIG I EN-IMOD-EN SITUATIONER.

DetnyeGF
      Bruger

Ja. lad nu en af de unge målmænd få chancen. Det får de i andre klubber og gør det godt.

Arctic
      Bruger

Gode redninger mod Hobro, men igen redder det ikke point. Der er stadig kun point når Steffen er arbejdsløs.

Masada
      Bruger

@Artic gode redninger jep, men ved 2-0 målet tåger han jo totalt (desværre)

Ceres
      Bruger

Masada skrev:

Så mål 1 og 3 + de gode redninger tæller ikke med ?… vi tabte på grund af mål nummer 2 ? … hold nu op … Steffen er IKKE problemet i AGF … det er bestyrelsen som har været hovedproblemet de seneste mange år, uanset hvem der tilfældigvis har været træner og sportschef og dermed har danset efter bestyrelsens tilfældige luner og forgodtbefindende ….

DetnyeGF
      Bruger

@Ceres

Nej, måske er Steffen IKKE problemet i AGF … Men han er i hvert fald en stor del af det.

Når man som målmand og anfører har været med til at rykke ned hele 3 gange (!), skriger det i den grad af taberkultur. Taget de mange tvivlsomme præstationer, som han har leveret de seneste sæsoner, samt hans manglende lederevner oven i hatten, har vi altså at gøre med en anfører og spiller, der ikke længere bidrager i det omfang, som vi har brug for – og det er for den sags skyld hverken som leder eller som målmand. Det skulle undre mig meget, hvis vi ikke snart ser store ændringer på begge disse poster.

Ceres skrev:

Masada skrev:

Så mål 1 og 3 + de gode redninger tæller ikke med ?… vi tabte på grund af mål nummer 2 ? … hold nu op … Steffen er IKKE problemet i AGF … det er bestyrelsen som har været hovedproblemet de seneste mange år, uanset hvem der tilfældigvis har været træner og sportschef og dermed har danset efter bestyrelsens tilfældige luner og forgodtbefindende ….

Ceres. Du vil til enhver tid sende årsagen problemerne tilbage til bestyrelsen. De står jo som endelig ansvarlig overfor aktionærer og sponsorer.
      Men ærlig talt, det er sgu lidt for let i denne her situation. At give vores målmand skylden for dette nederlag er nu nok også for let. Ja, SR fejlede ved mål nr 2, og jeg mangler også at han tager del i styringen af forsvaret, som er årsag til mål 1 og 3.

Vi kan vel ikke være uenig i at SR er den eneste nuværende spiller som er har tre nedrykninger som fast mand og endda som anfører. Du kan umuligt bidrage med at opbygge en vinderkultur, når du gennem 10 år konstant har tabt.

Jeg har gennem de sidste 4 år sagt at vi har et alvorligt problem på målmandsposten, da vi har tabt mange point på grund af vores svaghed på dødbolde. (Ca. 15 point pr sæson i superligaen) hvilket faktisk kunne have undgået et par nedrykninger.

I denne sæson har vi faktisk fået mere styr på dødbolde, da vi nu endelig har flere stærke spillere i luftrummet. Dog viser andre af SRs svagheder sig:
      1. Igangsætninger, for mange fejl i opspillet
      2. Kommunikation. Han dirigerer ikke sit forsvar, hvilket koster mål
      3. Afgørende redninger. Han har ikke haft en kampafgørende redning i flere år.
      4. Udstråling. Han udviser bare ikke vilje og gejst, totalt manglende vinderattituder

Derfor burde vi skifte SR ud og lade Lukas F få chancen. Hvis ikke man vil give LF chancen nu, må det være fordi at man ikke tror på ham som målmand og fremtiden.
      En ting er dog helt sikkert. Vi skal have ændret på målmandsposten hvis vi vil gøre håb om at komme i top 6.

DetnyeGF
      Bruger

Helt enig med Don Marisco.

DetnyeGF
      Bruger

Kampen mod Randers. Ingen redninger fra SR og vi mangler en anfører, der kan råbe højt og indgyde de andre spillere kampgejst. Det har konkurrenterne, f.eks. Keller i Randers.

nbngf
      Bruger

Er det ikke ved at være tid til at give en anden chancen.
      Steffen har IKKE lavet noget der kan huskes i denne sæson.
      Han kan ikke styre forsvaret.

En anden bør have chancen. Så kan vi jo også se om der er behov for at købe nyt ind til vinter.

otagra
      Bruger

Steffen så skidt ud igen igen, han koster point gang på gang

Tactic33
      Bruger

Enig. Kan ikke huske hvornår han havde en god kamp, og så kan vi jo ligeså godt få en af de unge på banen.

Hagelskær er inde omkring u21, hvorfor ikke give ham chancen. Tror han vil kunne udvikle sig meget.

Eller give Lukas chancen igen.
      MW må tråde i karakter og få folk til at se at han tør ændre på det der ikke virker. Nu er alle tænkelige forsvarsudgaver forsøgt, tror det ville hjælpe forsvaret hvis ikke alle chancer blev til mål
      KSDH

Blah
      Bruger

Tror mest det ville hjælpe forsvaret, hvis det ikke var nogle nye konstellationer, der spillede sammen hver eneste kamp. Med al den rokkade i forsvaret bliver de aldrig voldsomt godt sammenspillede. På den måde kunne man måske undgå at der kom så mange chancer.
      Derudover er Steffen for dyr at sætte af holdet, så målmandsposten bliver der nok ikke ændret på, før han har kontraktudløb.

nf
      Bruger

Det er vel ikke lønsedler størrelse, der skal afgøre, hvem der skal spille, men evnerne. Jeg synes SR har mistet sin styrke i en mod en situationer, som tidligere opvejer hans mangler i feltet. Jeg synes, at han tidligere var god til at holde sig på benene og afvente modstanderens udfald, mens han på det seneste har fået en tendens til at smide sig for tidligt og derved gjort det lettere for modstanderen at passere ham.

Negreanu
      Bruger

Der er 1, max. 2 sæsoner tilbage i Staff. Det er noget med fysikken og nej jeg kan ikke røbe min kilde, men et stop kan allerede komme efter denne sæson. Så der er lys forude.

Norden
      Bruger

Dyre spillere er bare sværere at sætte af holdet – især hvis de har lang tid tilbage af deres kontrakt. Sådan har det næsten altid været og sådan vil det formentlig fortsætte med at være.

Læg dertil at han er anfører og det er derfor endnu sværere at sætte ham af, særligt når man ikke kan være 100% sikre på, at alternativerne in house er bedre.

Men jeg er enig i, at målmandsposten er en af mange positioner, hvor AGF har brug for at der leveres højere kvalitet end det pt. er tilfældet. Men det gælder imo samtlige pladser på holdet måske DAP undtaget.

Blah
      Bruger

Lige præcis Norden. Så længe Steffen er anfører, og stadig har så lang tid tilbage af sin kontrakt, sættes han ikke af over en længere periode.

bacher
      Bruger

Tre julegaveønsker: En ny målmand, en ny anfører samt en angriber, der kan score mål.

Negreanu
      Bruger

Det bytter jeg ihvertfald gerne mine sokker og underbukser med, bacher.

Fuldstændig enig.
      Lad os få disse to, en målmand og en angriber, spillet ind i løbet af vinteren.

Jeg kan godt vente med andre forstærkninger

jj
      Bruger

Hurtig og sikker forsvarsspiller er da vigtigere end ny målmand – selvom det også ville være godt

Norden
      Bruger

I min verden er der behov for et løft i niveauet på samtlige pladser DAP undtaget…

Størst behov er der dog pt. på topangriberen og en rutineret lederskikkelse i forsvaret.

DetnyeGF
      Bruger

Helt enig.

Kampen mod Viborg viste endnu engang, at vi ikke har en anfører (og træner?), der kan motivere og opildne de andre spillere i den grad, som der er brug for på superliga-niveau. Sikke en elendig indstilling .. Desuden kan det ikke benægtes, at SR (igen igen) ikke ser for godt ud ved modstanderholdets scoring

NU MÅ DER ALTSÅ SNART SKE FORANDRINGER PÅ DENNE POST.
      HVAD I ALVERDEN ER DET, DER FOREGÅR?

Steffen R. er, som skrevet tidligere, den eneste spiller i truppen, der har været en del af den taberkultur, som der er blevet skabt i klubben med 3 nedrykninger på 10 år.
      Hvis man ønsker at skabe en vinderkultur, må det da sige sig selv, at han selvfølgelig skal skiftes ud.
      Ufatteligt at både træner, sportschef og ledelse bliver ved med at vende det blinde øje til dette problem.

bacher
      Bruger

Ny serbisk målmand på vej, Zivko Zivkovic, som til dagligt spiller i Partizan Beograd.
      http://www.morethanaclub.dk/news.php#AscjFJGfmG5EOUoU.99
      Hurra og håber, det er sandt.

Arctic
      Bruger

Mit første indtryk af Steffen var dårligt. Erik Boye var betydelig bedre. Men vanviddet fortsatte i fucking 13 år! Hold kæft for nogle idioter i AGF.

Jeg håber godt nok ikke at Glen nu vil give SR en ny chance.

Mon ikke JA som også er skrevet er på udgik efter en målmand.

Det eneste plus som måske kan være er at Glen måske kan trække på en klasse keeper I sit netværk.

Lad os nu få SR afviklet. Jeg mener altså at han er dårligt selsbak.

dengamle
      Bruger

Tror SR bliver og istedet får man stabiliseret det forsvar
      Ikke helt rimeligt kun at give SR skylden for det dårlige forsvar – så SR får foråret med, og derefter ny målmand for at udvikle holdet yderligere. Dette her er også noget med penge at gøre – hvor vil man bruge det bedst muligt…

DetnyeGF
      Bruger

@dengamle
      Jeg forstår ikke hvordan det faktum, at det ikke KUN er Steffens skyld, kan blive ved med at være et argument for at han skal blive i klubben.

I alle de 13 år, hvor han har været 1. målmand i klubben, har vi "sjovt nok" altid haft et dårligt forsvar. Om det så er Steffens skyld, eller fordi vi rent faktisk har haft det, vil jeg ikke gøre mig klog på. Jeg synes bare, at det er lidt tragikomisk, at vi nu begynder at snakke om at stabilisere forsvaret uden overhovedet at tage høje for, hvem der rent faktisk står inde i målet. Steffen Rasmussen er personificeret ved AGFs elendige defensiv de sidste mange år, og det håber og tror jeg også, at Glen har fundet ud af og derfor vil gøre noget ved.

Norden
      Bruger

Jeg er enig i, at SR ikke styrker forsvaret, men jeg er samtidig enig i, at han langt fra er det eneste problem ift. AGFs defensive udfordringer.

Der mangler både rutine i form af en styrmand. Der mangler til tider fart og taktisk forståelse, ligesom der også til tider mangler aftaler og samarbejder mellem backs og midtbanespillere.

En sikker målmand giver ro til sit forsvar.

En usikker målmand spreder sin usikkerhed til forsvaret og resten af holdet.

DER ER HER VORES PROBLEM ER.

grind88
      Bruger

Jeg tror, at Staff er blevet fredet af den årsag, at vi har skiftet træner 14 gange på 15 år – og i øvrigt har haft 3 sæsoner i 1. division.
      Der har altid været brandslukning og mere presserende opgaver, end at udskifte en rutineret målmand med nogenlunde kvaliteter.
      Hvis AGF på et tidspunkt får et velfungerende hold. Hvis AGF på et tidspunkt får succes, dvs. top 6 to år i træk, så vil målmandsposten sikkert blive et større debatemne, end det har været hidtil.

Negreanu
      Bruger

Med Staff på mål får vi aldrig to top 6 i træk. Jeg tror GR skifter nu og jeg tror det bliver til Hagelskjær. Udover at det er det eneste rigtige at skifte en mand det ikke rigtig har nogen kompetencer åbner det også truppen op. DO bliver anfører.

bacher
      Bruger

@Negreanu: Håber inderligt, at du får ret.

bernhard
      Bruger

@Netreanue

Håber også du får ret. Mht staff er det som sådan ikke fordi han er dårlig – han tager bare alt alt alt for mange chancer i forhold til at komme langt ud af målet (dog ikke på indlæg) – det er en stil (og hans stil) men det matcher skidt med at være top 6 hold for mig at se.

bacher
      Bruger

Ja, første prioritet for Glen må være at finde ny målmand samt vælge en god anfører, der går forrest.

Masada
      Bruger

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/randers-keeper-snupper-det-gyldne-bur/

og det var kollegaerne i Superligaen og 1. div. som kårede ham, nåja Staff fik 0 points (iflg. tipsbladets papirsudgaven)

Di Stefano
      Bruger

Ja, og kun tre målmænd fik ikke points. Desværre sigende for hans præstation.

DetnyeGF
      Bruger

Jeg håber virkelig, at vi får en ny målmand i dette vindue!
      Vejen til succes for Det Nye AGF må og skal indebære et farvel til Steffen. Manden er den eneste spiller i truppen, der har været en del af den taberkultur, som der er blevet skabt i klubben med 3 nedrykninger på 10 år. Derudover har han ikke præsteret for os i årevis – hverken som spiller eller anfører. Jeg har virkelig aldrig set en anfører, der er så dårlig til at opildne de andre spiller og udtale sig i pressen.
      Jeg har stor respekt for, at han er af egen avl, og at han på et tidpunkt præsterede på et rigtig højt niveau for klubben, men hans tid må være forbi. Det her går ikke længere!

ruggah
      Bruger

Er helt enig med @DetnyeGF, Staff er ikke fremtiden, hverken på banen eller i omklædningsrummet. Har sjældent set en anfører udtale sig så dårligt i pressen og på diverse tv-interviews. Han har været under kritik de sidste mange år, men lets face it, han har ikke bidraget med det der berettigede ham i starten; 1-mod-1 og reaktionsredninger på stregen. Han er totalt outdated i Superliga sammenhæng. Det er jo ikke for sjov, at alle vores modstandere får kæmpe chancer på stort set samtlige dødbolde. Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen, det kan ikke passe at vi som klub med ambitioner, vælger at vende det blinde øje til så vigtig en post som målmandsposten. Vi er eneste klub i Superligaen der IKKE har foretaget generationsskiftet eller købt ind (for det bedre), det på trods af at veletablerede målmænd er blevet bænket eller degraderet.

bacher
      Bruger

Gid vi havde fået Jakob Haugaard:
      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/efter-flot-debut-dansk-premier-league-keeper-hyldes/5905754
      Glen får nok svært ved at hente ham hjem nu, men kender sikkert andre muligheder.

Måske Glen R kan tiltrække et par muligheder.

Er der nyt vedr Zivko Zivkovic?

Arctic
      Bruger

Og jeg giver ikke noget for det argument, at alle trænere har foretrukket Steffen. Hvor er de trænere i dag? De er alle røv og nøgler. Kransekagefigurer vi hentede fra andre klubber, høj på klub momentum, som alle fejlede i AGF og derefter ikke havde nogen trænerkarriere.

Gleen er også en kransekagefigur hentet fra en klub under årelang momentum, som han skummede succesen på, ved at være på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Hvis han beholder Steffen i målet, så er han lige så ringe som alle de andre trænere og fortjener at få sparket, når klubben ligger til nedrykning næste forår.

Arctic, tror du ikke du skal finde en anden klub at holde med? Eller evt. finde en anden sport at følge?

Jeg mener: Det kan sgu da ikke være rart at være så mavesur ift det hold du holder med!?

Husk: Det du fokuserer på kommer der mere af.

Fernandes virker som om han er utålmodig på bænken og vil have enten spillertid eller transfer, men jeg kan dog have AGF mistænkt for at holde på Steffen et år eller to endnu og så sluse Hagelskjær ind.

Steen6372
      Bruger

bacher skrev:
      Gid vi havde fået Jakob Haugaard:
      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/efter-flot-debut-dansk-premier-league-keeper-hyldes/5905754
      Glen får nok svært ved at hente ham hjem nu, men kender sikkert andre muligheder.

Ja tillykke til Jakob Haugaard med kontrakten i Stoke og med den ene (pokal)kamp for Stoke mod et hold fra række 3.
      Du kunne dog også have linket den her, hvis dit budskab var et andet:
      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm-haugaard-mangler-erfaringen/

Jeg synes at Jakob Haugaard var en ok, men slet ikke overbevisende superligamålmand for FCM. Han har da klart potentiale til at blive bedre end Steffen, men det har Lukas og Thomas H. jo også. Det gav bare ikke mening at købe Haugaard, fordi han ikke var klart bedre end Steffen (i trænernes og mine øjne). Han havde jo desuden kontrakt i FCM.

Skal vi hente en ny målmand ind udefra, skal det være en med et klart højere niveau end dem vi har i forvejen. Det kan man jo håbe på at der vil blive set på i et af de kommende transfervinduer. Det sker nok ikke i dette. Jeg vil også hellere have en ny angriber og midtforsvarer i dette vindue. Sidstnævnte har vi så allerede fået.

Vi kan for fanden da ikke blive ved med SR.:(:(:(:(

Kom nu med en ordentlig keeper

dengamle
      Bruger

Staff blomster i foråret
      Vent og se holdet bliver stabiliseret og Staff finder sit gamle niveau…
      Hilsen en lalleglad fan…

dengamle skrev:
      Staff blomster i foråret
      Vent og se holdet bliver stabiliseret og Staff finder sit gamle niveau…
      Hilsen en lalleglad fan…

Gamle niveau😂😂😂😂

Vil han vokse 15 cm i løbet af de næste par dage????

Uhaaaa

dengamle
      Bruger

Ja mindst 15 cm springer han højere….
      Og så ender han som borgmester i Aarhus…

Som det er nu er vurderingen vel den i forsimplet udgave at 10 aktioner fra modstanderne giver SR: 2 mål, LF: 3 mål, TH: 4 Mål
      Alle fans ønsker at de var i bedre form, så det i stedet kun var 1, 2 og 3 mål.
      Næste step ville være at forsvaret kunne reducere antallet af aktioner til 5, så det måske blev 0, 1 og 2 mål…

Arctic
      Bruger

Det er skræmmende Steffen har 1,5 år tilbage af sin kontrakt. Der kommer til at foregå mange sindssyge ting de næste 18 måneder i det forsvar.

Di Stefano
      Bruger

Afstemningen om årets målmand viser desværre, hvor langt Steffen efterhånden er efter konkurrenterne. Han er faldet i niveau over de sidste år. Vores reserver er heller ikke gode nok.

bacher
      Bruger

Spørgsmål til Glen: Får vi snart en bedre målmand/anfører?

Hagelskjær havde ikke et godt indhop i træningskampen mod Hobro, men fik chancen fordi træneren ikke var tilfreds med Fernandes udvikling. Oversættelse: Steffen Rasmussens har ingen reel konkurrence i truppen og er stensikkert førstevalg.

Jeg vurderer også at Lukas F er fravalgt. Han har nok ikke slået til I opstarten, og må nok siges at have forpasset sin chance.

Thomas Hagelskjær er stadig så ung, og jeg tror at det Nye trænerteam kan sætte gang I en udvikling med TH.

SR er jo stadig førstevalg, men det betyder jo ikke at han er verdens bedste keeper.
      Jeg mener stadig at han skal skiftes ud ASAP. Han er bare ikke god nok, og han har vist faldende niveau over de seneste 3-4 år.
      Må I samme henseende også gøre opmærksom på at vi har haft den samme målmandstræner I 18 år. Majiec. Tror nu nok at nye impulser er ved at være på tide.

Arctic
      Bruger

Arctic skrev:
      Det er skræmmende Steffen har 1,5 år tilbage af sin kontrakt.
      Der kommer til at foregå mange sindssyge ting de næste 18 måneder i det forsvar.

Steffen står en stor kamp, men allerede i første kamp er den gal igen.

Arctic skrev:

Arctic skrev:
      Det er skræmmende Steffen har 1,5 år tilbage af sin kontrakt.
      Der kommer til at foregå mange sindssyge ting de næste 18 måneder i det forsvar.

Steffen står en stor kamp, men allerede i første kamp er den gal igen.

Øh – du citerer en med samme navn med modsat synspunkt eller ?
      Træls i kampen mod OB at 4 spillere ved bagerste stolpe ikke var nok til at få bolden ekspederet væk, var det der den var gal igen ?

DetnyeGF
      Bruger

Steffen havde uden tvivl en række gode redninger mod OB, men dette ændrer altså ikke på, at han koster point endnu engang. Målet til 1-2 udstiller hans mangler åbentlyst.
      Vi behøver en ny målmand, hvis vi vil i top 6 næste år.

Per Leth
        Bruger

Ingen målmand er vel bedre end det forsvar der står foran ham. Jeg har tillid til at Glen vælger rigtigt når han peger på Staff som førstevalg. Jeg har nemlig ikke nær så meget forstand på fodbold, og slet ikke den insiderviden som Glen nu engang har. Jeg har bemærket at Glen backer sin målmand 100% op, og Staff er den første som han evaluerer med efter en kamp. Hvis man som blogger går ud og angriber en enkelt spiller som årsagen til at vi har klaret det elendigt i næsten 20 år, ja så har man efter min mening et seriøst psykologisk problem, eller et personligt behov for at skade enten ham eller klubben, eller Aarhus i almindelighed. En to tre Steffen er en mur. Støt ham loyalt så længe han er valgt, eller find et andet menneske at kaste jeres frustrationer på. Der er ikke noget konstruktivt i at lege “hvis er skylden”, medmindre man er journalist og som sådan lever af det.

agf-dresen
      Bruger

Få nu den mand ud af vagten…. Han koster jo afgørende point.

Henze05
      Bruger

Selvom 10 cm, havde gjort forskel på det langskud fra Lekven, så er synderen langt mere Aabech i den situation end det er Staff imo.

I stedet for en clearing, bliver det en flad bold direkte ud i fødderne i en vanvittig farlig position. Han lignede også en mand med dårlig smag i munden.

Norden
      Bruger

Men derfor ville man jo gerne have en målmand, der ikke altid lod den slags mål gå ind – Aabechs fejl eller ej.

Men nu er målmandsposten jo ikke den eneste hvor der er behov for et kvalitetsløft når man ser på holdet i går, så kan man pege på de to 8ere, Stephan, DC. Desuden så håber man at Elez eller en anden ung spiller udvikler sig som midterstopper.

Ays
      Bruger

I ved godt Steffen ikke kan se spillet fra en høj vinkel med langsom gengivelse og flere vinkler ikke?

Hvis man har prøvet at stå på mål, så ved man også at det ikke er altid ens forsvarer og modstandere er gennemsigtige, så man ser først bolden når den er forbi førnævnte ikke-transparente spillere på banen.

vest-peder
      Bruger

Det er mig en gåde, at man helt seriøst kan klandre Staff for målet igår. Det er jo bare vanvittig godt sparket ind, efter en fejl af Aabech i øvrigt!

DetnyeGF
      Bruger

@Ays @vest-peder

Så I tror seriøst ikke, at en bedre Superliga-målmand havde taget den der??
      Ufatteligt

Arnesen
      Bruger

Mener ikke der er en Målmand af klasse til Superligaen i GF,Køb Højbjerg i EFB

Hvorfor skulle han være interesseret? EfB vil formentlig forlange langt mere end der vil være rimeligt, og overgangssummer tror jeg i øvrigt slet ikke er en del af AGF strategi, da det med 12 til 24 måneders kontrakter hurtigt er spildte penge.

Viser 191 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.