fbpx

Målmandsposten

Forside Fora AGF Målmandsposten

Viser 12 svartråde
  • Forfatter
      gffrede
      Bruger

Steffen Rasmussen har klart superliga niveau, men det har altid været et problem for ham at komme ordentligt ud i feltet på standard situationer, det er blevet lidt bedre her i foråret, men han har stadig for mange situationer hvor han ikke ser for godt ud, og det giver alt for mange halve chancer til modstanderne, og det stresse forsvaret at de ikke kan regne med et stabilt indgreb fra målmanden. Der skal mere ro på i feltet på standard situationerne, så Steffen skal have meget mere træning i dette, og samtidig skal vi have hentet en målmand ind som reelt presser på til at kunne vippe ham af pinden, konkurrence og “sult” giver de bedste præstationer.

Per Leth
      Bruger

Hej Frede. Tak for dit indlæg om målmandsposten. Jeg synes at det er tilpas nuanceret, og det er virkeligheden jo ofte. Når nogen her på bloggen i hvert eneste indlæg drejer Focus hen på at en enkelt(navngiven)spiller aldrig gør noget rigtigt, siger det mere om afsenderens manglende evne, til at se såvel fodbold som resten af tilværelsen, fra mere end en(ofte den negative)side.

Når Glen, der ved Gud har mere forstand på fodbold end jeg og alle andre sofatrænere, har Staff som førstevalg, antager jeg at han har gjort sig kloge overvejelser, og kommet til den konklusion at ingen af reserverne har dette niveau. Det giver anledning til at tænke, at det var rart at kunne disponere over en foruden Staff med superliganiveau, hvilket jeg formoder at Glen også har tænkt. Men da statskassen ligger langt væk, er vores råderum ikke lige til at købe sådan en fætter.
      Jeg håber Glen og Co. Giver sig rigtig god tid til at finde den rette, og ikke lader sig provokere af de Københavnske papparazier og sofatrænere her på bloggen, til at kassere Staff, uden af have en med samme erfaring, og samme personlige og tekniske kompetencer på plads.

gffrede
      Bruger

Kunne man forestille sig at Jesper Rask fra Hobro er på blokken hos AGF ?

Norden
      Bruger

Ja, hvis man er stærkt påvirket af spiritus – ellers ikke

Schmidt
      Bruger

Jeg linker lige til Zackarias Faour igen:

http://www.transfermarkt.co.uk/zackarias-faour/profil/spieler/277428

U19 talent som har udløb i City.

Gammbino
      Bruger

Hej Per Leth,
      Kunne man forestile sig at der var andre ting der gjorde sig gældende.
      Nu er han jo anfører og kunne det betyde at manden ville lave en voldsom ballade i klubben hvis han blev sat af?
      En mand som taler om proces, sammenhold og synergi går vel næppe ud og smider anføren på porten og forventer at alt er fryd og gammen efterfølgende.
      Det har før været udtalt at der ikke er meget der adskiller Fernandez og Staff, men der har ikke være sådan udtalelser i det nye træner team så vidt jeg ved.

Fedepeden
      Bruger

Staff skal bare lukke og så varme den bænk og være taknemmelig for de gode år han har fået, hvis Jovanovic slår ham af, og så er han altså også snart 34.

Jovanovic er 23 og har 2 U-20 kampe for Serbien fra 2011-2012 på CV’et. Det ville overraske mig meget hvis han er købt ind til bænken.

Per Leth
      Bruger

Lidt tankevækkende efter shitstormen mod Staff.
      – Godt Glen ikke kasserede Staff. Jovanovic er efter 2 kampe allerede bagud med 2 mål, så det bliver ikke lige med det samme at han vipper Staff ud på bænken.

DetnyeGF
      Bruger

@ Per Leth
      Haha, hvad? Du må vist være tilhænger af det gamle AGF .. eller en troll

AJ har da gjort det enormt godt set i lyset af, at han er ny. Gode indbegreb i luften, flotte redninger.
      At han har lukket flere mål ind skyldes i høj grad, at det var et langt dårligere og mere uerfarent hold, vi havde på banen i 2. halvleg i dag.

thegunner
      Bruger

For det første er det helt vildt useriøst at vurdere den her kamp ud fra et par træningskampe, men når vi nu gør det, så skal vurderingen være fair og retfærdig.

Tager vi kampen mod Malmø, så er det ikke rigtigt, hvad DetNyeGF siger, at Staff havde et bedre hold foran sig. Det var det samme hold, der startede første og anden halvleg og det var først, da vi var bagud 2-0, at vi begyndte at skifte ud.

I den første kamp mod Häcken var startopstillingen:

Jovanovic – Juel, Backman, Djamal, DC – Jønsson, Danny, Musti – Zacho, Duncan, Stephan

og i 2. halvleg

Staff – Dino, Emil C, Valdemar H, Torp – Arfan, Jønsson, Lange – Spelmann, Junker, Buur

Jeg synes personligt, at det hold, der spillede foran Staff i den kamp er ringere end det, der stod foran Jovanovic.

Staff har holdt buret rent i begge kampe, der er gået henholdsvis 1 og 2 mål ind på Jovanovic, så umiddelbart har Staff vundet målmandskampen indtil videre, men det er lidt useriøst at vurdere ud fra 2 træningskampe. Målet med dette indlæg er bare, at vi er fair.

JarlSmart
      Bruger

Alle de store chancer, som Malmø havde i førte halvleg, skød angriberen forbi, mens staff stod stille. Dem havde han ikke reddet.

thegunner
        Bruger

Tja, det kan man jo altid sige, men man kan også argumentere, at det netop er på grund af en god målmand, at man tvinger angriberne til at afslutte så yderligt, at de ofte brænder deres chancer.

Pointen med mit tidligere indlæg var jo bare at påpege den urigtighed som DetNyeGF kom med.

Nu er påstanden hos Staff-haderne så, at de andre var ringe imod ham, mens de var helt vildt gode mod Jovanovic. Tja, det kan man selvfølgelig godt anføre, men det virker ikke helt realistisk og man bør vel give Staff kredit for gang på gang at komme ud og gør målet mindre og at han samtidig får organiseret forsvaret så godt, at det gør det endnu sværere for angriberne.

Man kan vel også sige, at Jovanovic ikke ligefrem på 2-0-målet tvinger Malmø til at afslutte yderligt med hans måde at stå på og hvis det havde Staff, der havde ladet den gå ind var Staff-kritikerne gået fuldstændig amok!

Jeg håber egentlig, at Jovanovic slår Staff af, men det er mest, fordi jeg mener, at der er et mismatch mellem vores langsomme forsvar og en målmandstype som Staff. Det eneste jeg bare vil i den her diskussion er, at vi vurderer dem rimeligt og ikke enten fremfører forkerte påstande eller ikke vurderer de to målmænd efter de samme standarder.

CN
      Bruger

Vores nye keeper redder os i flere omgange mod Häcken i 1. halvleg. Han redder faktisk to friløbere og et godt hovedstød, så jeg er slet ikke i tvivl om, at han slår Staff af. Staff har ikke haft en redning i de to kampe endnu indtil videre, så det er meget svært at bedømme ud fra de træningskampe her. Men jeg er ikke i tvivl om, at vores nye keeper kommer til at stå. Han minder mig utrolig meget om Hradecky fra Esbjerg og Brøndby!

thegunner
      Bruger

Og så er det ret interessant at finde ud af, hvorfor Häcken fik de chancer. Kommer friløberne på grund af brudte aftaler, dårligt organiseret forsvar eller personlige fejl? Jeg så ikke selv kampen, men har hørt fra folk der så den, at han stod fint, men også havde flere skovture og mærkelige handlinger. Derudover skulle der være kommunikationsproblemer, hvilket kun er naturligt i første træningskamp.

Heldigvis kan trænerteamet vurdere det her langt bedre end vi kan, fordi de jo kender aftalerne og derfor langt bedre kan vurdere, hvad der er gået galt ved de store chancer til Häcken og tilsvarende til Malmø i de to halvlege som Jovanovic har spillet.

Viser 12 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.