kontraktudløb?

Forside Fora AGF kontraktudløb?

Dette emne indeholder 7 svar, har 7 stemmer og blev senest opdateret af Profile photo of Heeman Heeman 6 måneder, 3 uger siden.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Profile photo of forza messi
    forza messi
    Participant

hvonår har spillerne kontraktudløb? nogen der kan hjælpe mig med at danne et overblik? og hvem mener i vi bør forlænge med?

Profile photo of DenLilleHviie
    DenLilleHviie
    Participant

Backman, Juel Andersen, Buur, Emil Christensen, Jacob Torp, Stephan Petersen, Danny Olsen, Jens Stage, Ikonomidis, Bjarnason og Bundu.

Hvis denne passer: http://www.agf-statistik.dk/index.php?side=truppen

Personligt ser jeg meget gerne Backman og Juel blive.

• Dette svar blev ændret 6 måneder, 3 uger siden af Profile photo of DenLilleHviie DenLilleHviie.
    • Dette svar blev ændret 6 måneder, 3 uger siden af Profile photo of DenLilleHviie DenLilleHviie.
    Profile photo of Stev
    Stev
    Participant

Med dagens fire forlængelser, mangler vi nu at få afklaring over følgende:

Juel Andersen
    Buur
    Emil Christensen
    Jacob Torp
    Stephan Petersen
    Danny Olsen
    Ikonomidis
    Bjarnason

Ser gerne at vi får forlænget med Juel. Ved ikke hvad status er på de unge drenge, men tænker at man stadig har tiltro til Buur. Stephan og Bjarnason må gerne rejse for min skyld.

• Dette svar blev ændret 6 måneder, 3 uger siden af Profile photo of Stev Stev.
    Profile photo of zcml
    zcml
    Participant

Juel og Danny skal efter min mening også forlænges!

Ikonomidis vil jeg gerne se lidt mere til inden der evt. tages stilling til en permanent kontrakt. Ham har potentiale, men kan han indfri det?
    Bjarnason har jeg det lidt lala med. Han gjorde det godt i foråret, men har ellers haft svært ved at se, hvad han byder ind med, som ikke kan findes fra anden, og forhåbentlig billigere side.

Det seneste jeg har set til Buur virker han stadig for klejn til at spille back i Superligaen, men har længe sagt at jeg ser et potentiale i ham på kanten, hvis man i højere grad vil dyrke den side.

Torp har jeg meget begrænset kendskad til, men det jeg har set, har set lovende ud.

Emil Christensen virker langt fra 1.holdstruppen, trods et tyndt midterforsvar efter Soares’ skade, og senere stop. Og selv uden reserver til midterforsvaret i kampen mod FCM var han stadig ikke med.
    Det jeg har hørt om ham rundt omkring lyder heller ikke opløftende.
    Så kunne tyde på at potentialet man så i ham alligevel ikke var så stort. Eller at det lader vente noget på sig.

For Stephan P. må det være endestation nu! Seneste forlængelse var kun ok. set i lyset af at man i forvejen stod overfor en massiv udskiftning.
    Han er stadig lynhurtig, hvilket man så da han vandt konkurrence om mest “eksplosive” spiller i ligaen i Onside Awards, men det er efterhånden også det eneste han har at byde ind med.
    Får mange store chancer eller friløbere pga. sin hurtighed, men formår gang på gang at forpasse muligheden med sløsede afslutninger, for lange pasninger, eller slet og ret at snuble over bolde eller egne fødder.
    Har altid godt kunne lide ham, men han “skinder” for sjældent. Og han tid i AGF må alt i alt siges at være skuffende!

Profile photo of Thomas K
    Thomas K
    Participant

Alexander Juel Andersen må være første prioritet i denne gruppe.

Oskar Buur har er glimrende talent, og kunne være oplagt at forlænge med, og samtidig sende en halvt års tid i 1. Division. Jeg tror han har brug for spilletid.

Chris Ikonomidis har noget ekstraordinært over sit spil. Han kan sætte en mand, og kan flytte bolden frem i banen i høj fart. Han skal naturligvis bruge mere tid på, at lærer systemet at kende.

Elmar Bjarnason har et halvt år tilbage, har et godt navn i udlandet – efter EM. Med lidt held kan han sælges for et mindre beløb.

Danny Olsen kan påtage sig en vigtig rolle, som indskifter og leder til træning, men vi taler maksimalt halvandet års forlængelse.

Emil Christensen, Jakob Torp og Stephan Petersen er vel fortid senest til sommer. Det samme gælder Steffen Rasmussen tror jeg.

Profile photo of zcml
    zcml
    Participant

@ Thomas K

Jo, det kunne være en god idé at forlænge med Buur, og så udleje ham til en klub i 1. div. Måske endda ét år fremfor kun et halvt.

Ikonomidis bliver forhåbentlig bedre jo flere kampe han får for klubben, men først og fremmes skal han lære at lade være med at smide sig uden grund.
    Synes ikke det har været så slemt de sidste par kampe, men tilsyneladende har han allerede fået ry som en “filmer” blandt dommerne, siden han fik de gule kort mod FCM i en situation, hvor han ikke havde andet valg end at smide sig, eller blive “savet midt over”.
    Den advarsel skulle ha’ tilfaldet FCM-spilleren, der forsøgte at sætte en voldsom tackling ind. Godt nok var der ikke kontakt, men det var jo netop kun fordi Chris smed sig!

Profile photo of Norden
    Norden
    Participant

Jeg er klart med på en forlængelse af Alexander. Han kan dække flere pladser i forsvaret.

Buur kan jeg ikke helt greje… Han får ingen spilletid og kan være på vej på et lejeophold hvis man forlænger med ham, hvilket nok ikke ville være så tosset.

Emil Christensen. Ham kender jeg for lidt til til at kunne vurdere om der er baggrund for en forlængelse

Jacob Torp: Ham kender jeg for lidt til til at kunne vurdere om der er baggrund for en forlængelse

Stephan Petersen: Tiden er løbet af SP.

Danny Olsen: Tiden er ligeledes løbet fra Danny medmindre han vil gå betragteligt ned i løn. Han er ofte skadet og har reelt ikke bidraget i efteråret.

Ikonomidis: Behold ham og se ham an i foråret.

Bjarnason: En klassisk “meh” spiller. Synes talentet og evnerne er der, men der er lidt for meget alibibold over det til tider. Bliver aldrig sådan rigtig kampafgørende eller en central spiller på holdet. Igen handler det for mig om lønniveau.

Profile photo of Heeman
    Heeman
    Participant

Så vil jeg også lige komme med mine tanker om forlængelser eller ikke-forlængelser.

AJA:
    Forlæng med ham. Han har holdt et fint niveau i efteråret og har umiddelbart vundet kampen om backpladsen. Han har den rette indstilling, og passer godt ind i spillestilen.

Buur:
    Selvom han har været med i mange år, så er han stadig ung. Han er kun årgang 98, så der er stadig masser af fremtid i ham. Og så må man sige, at konkurrencen på hans plads har været hård. Som zcml kan jeg også se ham som kant. Forlæng med ham og se om man kan leje ham ud.

Emil Christensen:
    Ud til højre med ham. Nu har jeg efterhånden set en del kampe med ham, både reservehold og U19, og jeg synes, at han ofte sejler rundt. Der mangler simpelthen for meget i forhold til at blive Superligaspiller.

Jacob Torp:
    Det er super fedt, at vi har en fra ungdomssystem på Suppeholdet, men tvivler på at der bliver forlænget. Der mangler fysik og fart, desværre.

Stephan Petersen:
    Farvel og tak for mange års (god) tjeneste. Kun få opblomstringer fra en spiller, der har nogle spændende kompetencer. Sidste kontraktforlængelse på et år var set i lyset af, at vi manglede bredde. Der kommer for lidt fra ham, så lad være med at forlænge med ham.

Danny Olsen:
    Jeg kan rigtig godt lide DO, vel at mærke når han er fysisk på toppen. Men han har dårligt nok spillet i efteråret, og på den måde bidrager han ikke. Derimod er han i “ledergruppen”, så lad os forlænge med ham ét eller to år, da han også har en masse erfaring.

Ikonomidis:
    Spændende ung spiller, der har nogle ting i sit spil, som der ikke er andre, der har. Som jeg kunne forstå, så var han en nødløsning i det sidste transfervindue, da man ikke kunne få den kantspiller, man ville have. Tror stadig på, at det er en plads, man går efter at forstærke. Så det er op til Ikonomidis at bevise, at han skal være en del af AGF fremadrettet. Så ham vil jeg ikke udtale mig om.

Bjarnason:
    Som Norden siger, så er han en “meh-spiller”. Han okser rundt og har nogle fine tekniske kompetencer. Men hvor skal han spille henne? Jeg kan forestille mig, at man vil sælge ham i dette vindue, så man stadig kan få lidt for ham. Det vil være fint med mig, da han kun i perioder, har vist det spil, som han gjorde i Randers.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.