fbpx

Japansk fan

Forside Fora AGF Japansk fan

Viser 16 svartråde
  • Forfatter
      RuneDK
      Bruger

Hej alle,

Det er mega fedt, at en japansk fan får så meget støtte her fra DK. Jeg nåede ikke selv at spæde til, men flot af jer andre!!

Jeg ved ikke så meget om processen omkring, hvad der er lavet af tiltag, men jeg synes de japanske medier skal kende til denne historie – det kan blive rigtig god PR for AGF.
      Er de japanske medier kontaktet med denne fede historie?

Henze05
      Bruger

Hej Rune,

Mange tak for det! 🙂

MTAC har forsøgte at pitche et par enkelte japanske medier i deres tip boks, men pt. har det ikke kastet noget af sig. Det er dog lidt af en jungle at finde rundt i, da mange af medierne helst ikke gør sig i engelsk, og dem der gør, er virkelig de største, og de har ikke vendt tilbage 🙂

Hvis du kender til nogle interessante medier, er du meget velkommen til at bringe det på banen! 🙂

RuneDK
      Bruger

Der må være en AGF fan, der har speciale i markedsføring, som kan få denne historie ti at gå viralt, i det asiatiske. Kan vi ikke spore sådan en person op?

axelaxel
      Bruger

Kunne SLO/fankoordinatoren ikke gribe denne historie, så Henze ikke står alene med den. Det må være den direkte vej ind i AGF.

Henze05
      Bruger

Dem på sjælland vil vel nok mene, at Jyllands-Posten er udlandet : http://jyllands-posten.dk/aarhus/agf/ECE8470831/fans-viser-gavmildhed/ – Men det er uden tvivl en smuk historie, og det ville da være fedt, hvis det kunne skabe nogle AGF fans her og der i udlandet.

Det er vel før set, at mindre klubber/lande pludselig har fået mange fans pga. kult-status. Nu er St. Pauli ikke en lille klub, men de har mange fans verden over.

Thomas1988
      Bruger

Jeg arbejder med markedsføring.
      Mit bedste bud er at kontakte ham her, på enten twitter eller facebook. Han er sportsjournalist på japantimes.co.jp og hans twitter er twitter.com/andrew_mckirdy og facebook facebook.com/andrew.mckirdy.7

aight
      Moderator

Vi har et udmærket Japan-studier på Aarhus Universitet. Jeg tænker nogle af de studerende og undervisere kan hjælpe til, mht. mediedækning i Japan og generelt.

axelaxel
      Bruger

Viborgkampen er sat til 29. april. Hvornår er det ham japaneren kommer?

jj
      Bruger

Jeg kender forfatteren til “turen går til Japan” han er pt i Japan
      Jeg spørger lige om han har nogle gode råd

Henze05
      Bruger

@Axelaxel

Han lander den 27. april i Kastrup. Han har en kone, og hun har betalt for flybilletter til hende selv, så han har lidt underholdning på turen, 🙂

Mest optimalt havde det været, hvis han kunne komme til Aarhus samme dag, så var der mulighed for at se AGF træner d. 28. april og så kampen d. 29. april. Tog går der dog ingen af så sent (umulige tidspunkter), når han lander i KBH.

Så skulle der være en AGF fan på vej fra KBH til Jylland sent d. 27. april, så ville det være fedt, hvis der kan komme lidt udenlandsk med. Lidt penge til transport/besvær kan sagtens lade sig gøre af det indsamlede, da der så sparres på tog-billetten 🙂

Ellers er planen, at han overnatter en enkelt nat fra 27 til 28, så kommer han til Aarhus, bor der et par dage 🙂

axelaxel
      Bruger

Det var godt. Jeg var bange for, at han kom d. 29.

Steffen får lidt japansk interesse:

http://qoly.jp/2016/03/19/agf-steffen-rasmussen-goal-vs-aab?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Kosukes fly-billetter blev bekræftet den anden dag:

https://twitter.com/s_phx13_n/status/709385052174430209

VFF jagerfly bekræftet på 4 / 29. CERES PARK vil debut. Jeg kan ikke vente! #ultratwitteragf

Han skal vist bo på Comwell:

https://twitter.com/s_phx13_n/status/707226782403964928

Overnatning i Århus i dette hotel kommer ‼︎ (sponsor for AGF siden) RT @bold_agf: Video: Comwell-vinderne oplevelse En fantastisk http://www.bold.dk/video/?id=15527 #agf

axelaxel
      Bruger

Noget nyt? Evt officielt fra AGF. Har de booket Martin J? Rundtur på stadion? Når vi nu har hevet ham herover skal der da også være et program.

Henze05
      Bruger

Vi er ved at arrangere det 🙂 – Pt. som det ser ud, så lander han 27. i KBH, og hans kone har købt en billet til sig selv, så hun kan opleve det med ham 🙂

Morgen/middag d. 28. tager de tog til Aarhus, hvor de vil bo indtil d. 1. og herefter går turen tilbage til KBH, hvor de har små 2 dage inden turen igen går til Japan.

Specifikke ting der skal ske, vil komme på senere. Pt. er det umiddelbart arrangeret, at han skal med i Radio GO FM, og TV2 OJ (Hvordan og hvorledes vides dog ikke endnu, men det forventes at være på kampdagen)

axelaxel
      Bruger

Jeg bliver lidt skuffet hvis ikke AGF byder ind med noget. Har SLO givet lyd? Jeg mener det må være ham, der skaffer rundtur etc.

Per Leth
      Bruger

Fantastisk for Aarhus og klubben. Den slags muligheder for positiv eksponering i medierne, kommer kun sjældent til os, og markedssføringsafdelingen i AGF har sikkert smidt alt hvad de ellers havde i hænderne, så de kunne arbejde på højtryk med at få så meget som muligt ud af besøget. Tak til Henze her på MTAC for at give klubben og markedsføringsafdelingen denne fantastiske gratis gave.

Jeg er sikker på at de Københavnske medier vil udnytte besøget maksimalt, og med stor sandsynlighed og rutine “glemme” at nævne Japanerens interesse for AGF og Aarhus med et ord. Spændende hvor meget TV2, der jo også er landsdækkende vil bidrage med.

axelaxel
      Bruger

Jeg fornemmer ironi

Per Leth
        Bruger

Jeg tror godt du forstår budskabet. Hvis vi skal videre med AGF, må alle begynde at tænke kreativt og udnytte de muligheder der opstår. Ikke bare dem der er ansat, men også os andre udenfor banen. Så min ros til Henze, der jo ofte går foran og viser vejen for os andre, er absolut velment. Tænk hvis blot et par hundrede af os var ligeså aktive for klubben som ham. Det er let at kritisere spiller og trænere på bloggen når det går skidt for klubben, men at tage ansvar og komme med konstruktive forslag til optimering i alle afskygningninger,det kræver format og det synes jeg at Bl.a. Henze har.

Viser 16 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.