fbpx

Hvilket stadionprojekt foretrækker I?

Forside Fora AGF Hvilket stadionprojekt foretrækker I?

Viser 11 svartråde
  • Forfatter
      Caritino
      Bruger

Forskellige arkitektfirmaer har gennem årene indsendt forslag til, hvordan et nyt stadion eventuelt kunne bygges. Det virker til, at det mere end nogensinde før er realistisk, at vi får et nyt stadion.
      Hvilket af projekterne synes I lyder mest fornuftigt?
      De kan findes her:

STADIONPROJEKTER

Mathis
      Bruger

Mauhaus helt klart. Her er hele det omkringliggende tænkt godt ind, og der er endda taget hensyn til Atletikken også

Klykke89
      Bruger

Enig i mauhaus -flot og lækkert område med mange forskellige mulgheder.

Kan dog også godt lide den kreative tanke i det forlsag med løbebane på tager – meget unikt 🙂

Multihal på Åhavevej med fodboldbane der kan rulles ind i arenaen når der er kamp. Rollemodel Gelredome.

Superskurk
      Bruger

Klart Århus-historie-modellen med løbebaner og friluftsbad på taget! Det ville være revolutionerende og et “one-of-a-kind”-stadion :p

Spøg til side – jeg stemmer for Aarhus Arkitekternes 🙂

Mathis
      Bruger

Nogen der har et link til Aarhus arkitekternes forslag – så man rent faktisk kan se det?

Anonym

Helt sikkert Swedbank, som er tegnet af en Aarhusiansk tegnestue ovenikøbet. Udover det er funktionelt er det også ret elegant arkitektonisk hvilket også må være en parameter hvis det skal ligge på den flotte placering i skoven. Der er plads til 21.000 sidende, men kan omdannes så der er 18.000 siddende og 6.000 stående og altså en kapacitet på 24.000 hvilket er en fremtidssikret kapacitet.

http://www.cfmoller.com/p/swedbank-stadion-i2306.html

Læs bl.a om AC’s oplevelse af kulissen her:
      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ac-har-genfundet-fodboldglaeden-i-malmoe/

Stev
      Bruger

Jeg er også fortaler for en model á la Swedbank Stadion, både hvad angår kapacitet og design. Aarhus minder ganske meget om Malmö størrelsesmæssigt, så det giver god mening.

Jeg forstår dog ikke helt, at de tilsyneladende har valgt at placere sponsorfaciliteterne bag den ene endetribune, som endda ligner fansenes stå-tribune, men det kan nok justeres.

kimBo
      Bruger

Klart mauhaus
      Og skulle man vælge et stadion an kopiere
      Ville jeg sige Friends arena imindre format

Geza Toldi
      Bruger

Jeg synes ikke der er nogen af de tre forslag der sidder lige i skabet. Men hvis jeg skal vælge, kan jeg bedst lide den med løbebanerne.

Synes det kunne være fedt hvis det arkitektonisk tog sig godt ud også udefra. De senere år er der dukket flere flotte byggerier op i og omkring Aarhus og den stil mener jeg man bør fortsætte.

I den forbindelse synes jeg ikke der er nogle af foreslagenen der holder. I øvrigt heller ikke Swedbank. Swedbank er fedt indvendigt, men ikke særligt fedt udefra. Ligner lidt en færge eller sådan noget.

Skulle jeg komme med nogle alternative forslag, så kan jeg godt lide Nagyerdo Stadium (Debrechen’s hjemmebane) og Al-Shamal Stadium (der bliver bygget til VM i Qatar). Kapaciteten skal selvfølgelig tilpasses.

Aros
      Bruger

Jeg synes, at Friis & Molktes projekt lader til at være det mest realistiske, blandt andet fordi, det ikke indenbærer så drastiske ændringer af det eksisterende stadion. Dermed vil det sandsynligvis være det billigste.

Men jeg forstår ikke deres tegninger: På den første tegning (oversigtstegningen) er banen drejet 90 grader i forhold til den nuværende bane – og i forhold til de øvrige tegninger i projektet! Det giver jo ingen mening?

Det er helt sikkert nogle gode forslag.

Min første holdning har været at vende banen 90 grader og beholde den nuværende position. Lidt a la Friis & Moltke løsningen. Dette er helt klart den billigste løsning, omend jeg er bange for at vi kommer til at indgå for mange kompromisser, og derved “kun” kommer 75 % i mål.

Dog er jeg nu meget tændt på version 3 fra Aarhus arkitektterne. At flytte fodbold til den gamle cykelbane og give fælles VIP faciliteter til Arena og Stadion giver en masse synagier.

Det der er vigtigt er at vi ikke skal til at flytte stadion, så banen ikke bliver spilbar i flere måneder er jeg ikke enig i.

Er dog bange for at vi så står med en atletikbanen som bliver brugt til træning og ellers 2-3 gange årligt til forskellige sports arrangementer.

Viser 11 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.