fbpx

Glens tid i AGF må være forbi

Forside Fora AGF Glens tid i AGF må være forbi

Viser 21 svartråde
  • Forfatter
      Aarhus8260
      Bruger

Endnu et kæmpe kollektiv kollaps af holdet og vi var vel heldig med ikke at tabe enten 6 eller 7-1. Stort set intet fungerede i dag. Hvad er landskampspausen blevet brugt til ??

Ved spillerpræsentationen i torsdag kunne Glen ikke nikke genkendende til, at AGF er eksperter i at genstarte andre bundhold. Mon han mener det samme i dag ?

Der er ingen fremgang at spore i spillet, og de første 8 kampe har givet beskedne 8 point. Hvor lang tid tør ledelsen give Glen til at få vendt situationen til noget positivt ?

JN, håber du og bestyrelsen viser mod og mandshjerte og smider Glen på porten NU. Han er dansk mester i snak, analyser og dårlige undskyldninger, samtidig med at resultaterne er langt fra forventningerne fra bestyrelsen og os fans. PINLIGT.

I hvert fald en af de dage hvor det gør rigtig ondt at have ret i sine synspunkter omkring holdet. De kunne have været bagud med 4 – 5 mål efter godt et kvarters spil, og slap mirakuløst for en udvisning efter en nødbremse, hvilket kunne have givet et to-cifret nederlag.

og det var mod ligaens bundprop…

AGF’s nuværende og kommende trænere kan være heldige med, at Fredberg satte næsten uopnåelige rekorder i dårligdom, men Glen virker til at have ambitioner. Hvorfor i al verden mon man ikke brugte landskamppausen til noget træning, ligesom man kan se de andre hold har gjort.

Sloth
      Bruger

Jeg tror faktisk AGF gør nogle seriøse overvejelser, og måske også i den resterende del af weekenden.

For hvad skal de gøre…..De har en træner som har kontraktudløb efter denne sæson, og man har faktisk lidt meldt ud at alle er under lup i og såfrem forventningerne ikke bliver imødekommet – Og i sidste sæson var det kun med skindet på næsen Glen undgik at blive fyret pga en god stime til sidst, desværre har han i denne sæson på ingen måde bevist at holdet er i fremgang, snarer tvært imod – Det går i den forkerte vej, hvilket nederlag (og nogle af dem ret klare) imod Horsens, SIF, SønderjyskE og nu også Randers.

Der er intet der peger på fremgang, så AGF lever en farlig leg – Lader de Glen forsætte skal de være 100 procent sikker på det vender, for eller kan vi være ud i at han for alvor mister omklædningsrummet inden de vigtige playoff kampe starter, og har man ikke troen på træneren så er det den visse død.

Omvendt, får de ny træner med nye ideer, så har han om ikke andet rigtig mange kampe til at kitte holdet fornuftigt sammen inden disse playoff kampe, og med en lidt heldig hånd kan man måske stadig nå en top 6, selvom jeg tvivler på dette uanset træneren.

Men en ting er sikkert – Jeg tror ikke det er ret mange der efterhånden tror ret meget på Glen mere – Syntes også det afspejler sig i mange spillere, flere spillere er gået fra gode og talent, til pludselig at være ordinære eller i udviklingsstop……her tænker jeg Backmann, Stage, Junker (ganske vist skadet) DAP, Alexander Juel.

Tror i den grad det er tid til der kommer en ny mand ind og giver noget ny luft og lidt nyt liv i truppen, noget kamp om pladserne – For der er rigtig mange spillere på holdet som ligner de er sikre på en start plads uanset form eller formkurve (eks. Duncan).

Har intet bud på en ny træner – Syntes det ville være dejlig hvis der kom en træner der rent faktisk turde stille med de spillere der viser sig bedst frem i træningsugen, eller generelt har en formkurve der går op af

Ceres
      Bruger

Spillet hænger slet ikke sammen, og vel nettop derfor virker spillerne modløse, også efter nogle kampe hvor man har hentet point og holdt nullet … Pointen er, at Glenn benytter et system han i bund og grund ikke selv tror på og ikke selv har fidus til, men som han kun har valgt som nødløsning under pres, fordi vi ikke henter de forventede point.

Vi har set det så ofte før med andre trænere i AGF som, under pres, skifter system når lokummet brænder, men så ender med at ryge på porten alligevel. når spillet ikke bliver bedre og resultaterne udebliver. Der er jo heller ingen ide i at holde fast i en træner som ikke engang selv tror på det system han sender spillerne på banen i.

Skomageren
      Bruger

ind med Tulle som cheftræner, allan K, jepsen som assistent (da han kender hele holdet og har et tæt samarbejde med dem) Så kan tulle give dem lidt tysk diciplin, samtidig med noget GF blod i hjertet.

Jeg har længe troet på Glen, men der må være grænser for hvor mange skuffelser man kan være vidne til (tænker ikke på resultater, men indstilling, start opstilling ect)

TopFan
      Bruger

Først og fremmest en katastrofe at tabe så stort til Rend’os der indtil nu har været gennemført ringe i denne sæson…

Mht. Glenns fremtid, så tror jeg han får indtil vinterpausen medmindre det går helt galt inden. Er vi ikke i top-6 der, så SKAL han ryge!

Ift. ny træner, håber jeg SÅ MEGET at vi får en udenlandsk træner næste gang. En der ikke kender den dårlige historik om AGF på samme måde som danske trænere, og som ikke lader sig gå på af presset, men i stedet magter at lade spillet på banen tale.

Norden
      Bruger

Jeg er også med på vognen om at Glen ikke har formået at flytte AGF.

Den største fejl i går var, at han i ren naivitet gør op med den defensive base og starter med en langsom Duncan og en doven Riel på top. Dertil Sana som kant og vi har dermed slet ikke noget forsvarsdeltagelse fra de forreste.

Målet til 2-1 der reelt dræber alt momentum lige efter udligningen kommer efter Sana slet ikke er til stede og JT får oceaner af plads at løbe på.

Omvendt burde man også give Glen tid til at spille det nye hold sammen. Men der er simpelthen så mange mentale udfald, at jeg er ved at være træt af at se på det.

En udenlandsk træner der ikke kender til AGF sygen er i min optik vejen frem.

Det er mig en gåde at hans tid ikke har været forbi i et pænt stykke tid?!
      Hvis man vil spille fysisk, som GR jo gerne vil, hvorfor har vi så et hold af dværge? Vi bliver jo blæst omkuld af Horsens, rundbarberet af Sønderjyske, ydmyget af Randers, hold der satser på simpel fodbold med en pæn mængde fysik. I går mod Randers … vandt Duncan, én af vores absolut mest fysiske spillere, bare en eneste hovedstødsduel? Jeg så det ikke. Jeg forstår simpelthen ikke hvad holdets koncept (gameplan?) er??! Efter nogle år med GR ved roret kan jeg kun konstatere at vi er ligeså meget til grin som vi har været de sidste 20 år!

Skomageren
        Bruger

jeg menre dunken vandt den hovedstødsduel på hjørnesparket, som han ligger ud til Marxen som knalder den op i hjørnet 😀

T-Knogle
      Bruger

Når man efter 2 år i klubben stadigvæk ligger med et pointgennemsnit på 1,0, kan man ikke gemme sig bag proces og nye spillere der lige skal spilles ind. Så er man ikke dygtig nok som træner til at træne et hold som AGF. Jeg har aldrig været fan af Riddersholm, men han har dog fået chancen for at vise at han kan noget som træner, det kan han ikke, ellers havde han vist det nu.

Groggster
      Bruger

Tja… Jeg ender altid på det samme, når jeg overvejer Glen – jeg kan ikke se, hvem der så skulle gøre det bedre. Vi har prøvet alt nu, så jeg synes, vi bør beholde ham. Vi rykker ikke ned, det tror jeg ikke, og FCM var mildest talt elendige i en halvsæson engang med Glen, hvorefter de virkelig kom i gang og overhalede os (vi rykkede ned) – jeg tror, holdet her kan få noget momentum og komme i gang med nogle flere kampe sammen, men desværre er tålmodigheden (forståeligt nok) ved at være brugt op blandt os fans.

Personligt håber jeg, Glen bliver, og så må vi jo sadle om til sommer, når vi er sikret en ny sæson (som jeg forventer).

Norden
        Bruger

Nu er det så 4 halvsæson med Glen hvor vi er elendige 🙂

Di Stefano
      Bruger

Man kan være uenige om meget, men Glen må siges at have været en stor skuffelse. Og lige nu er det svært at se, at der er hold, der spiller markant ringere end os. Og det er skidt.

zcml
      Bruger

Jeg har længe været modstander af endnu en trænerfyring, men omvendt kan jeg ikke længere se idéen i at fortsætte med Glen!

Til vinter har han været har i 2 år, men alligevel har der ikke været en øjensynlig udvikling på holdet. Og så alligevel, for det har været i negativ retning!
      Han fik en “skæv” start på ligaen, da han trådte til, hvor der skulle 11 forsøg til før han fik første sejr, og det blev så til 3 sejre og en uafgjort i de sidste 5 kampe. Samtidig havde vi succes i Pokalen, der som bekendt endte med et hæderligt nederlag til FCK i finalen. Det så ud til at tingene var kommet på rette køl.
      Desværre gik det lige modsat, og det er kun gået nedad siden. Med undtagelse af, da det spidsede til i slutningen af forrige sæson, hvor Glen valgte at “sadle om”.
      Det var ikke fordi det spillemæssigt kom til at se voldsomt imponerende ud, men resultaterne talte sit eget effektive sprog!
      I stedet for så at køre videre, og bygge på et konsept, der havde vist sig at virke, startede man igen forfra. Og nu er man endt i en situation, hvor defensiven kun virker, hvis man forsvarer med 11 mand, og med en nærmest ikke eksisterende offensiv til følge!

Og jeg ved godt at der har manglet kontinuitet på holdet, og der igen har været en større udskiftning, men dem der er kommet ind denne gang var alle enige om var gode spillere.
      Flere ankom dog med manglende kampform, men det forklare ikke, hvorfor en profil som Kanstrup ikke kan få tingene til at fungere. Og den anden nye i forsvaret (Møller) kom også til fit og i kampform!

Vi er endt med en træner, der går på kompromis i forsøget på at få tingene til at fungere.
      Det eneste tidspunkt hans spilkoncept faktisk har virket var med det hold han overtog efter Wieghorst; kun tilsat Duncan og Backman, og Stage som “bobler”. Og pudsigt nok er det faldet mere og mere fra hinanden efterhånden som han har fået spillere til efter eget ønske. Det hænger jo ikke sammen!

Op til sæsonen havde jeg ikke forventet at tingene bare ville køre, bl.a. fordi vi igen havde flere nye spillere, hvoraf nogle ikke bare skulle spilles sammen, men også i form (som nævnt). Jeg havde dog forventet at se en fremgang ift. forrige sæson.
      I stedet for er vi pt. dårligere end samme tidspunkt sidste sæson; vi har 3 point færre, og ligger 4 pladser længere nede. Eneste sted vi har forbedret os er på mål imod, bl.a fordi vi denne gang har lykkedes at holde clean-sheet 5 gange, og trods alt måtte nøjes med en 1-4 afklapsning mod Randers imod 0-7 mod Brøndby sidste år.
      Det batter så ikke så meget, når man ikke rigtigt selv kan score mål.

Selvom jeg, og flere andre tilsyneladende har mistet tiltroen til Glen, så tror jeg min. han får halvsæsonen ud til at vise at han kan rette op på tingene. Bl.a. fordi han stadig lader til at ha’ spillertruppen tillid, men når det kikser (forventer jeg i hvert fald), så må han ud. Og en ikke-panik-løsning hentes ind!

Dinesen
      Bruger

Jeg er ikke i tvivl om, at Glenn får lov, at forsætte minimum til vinterpausen. For det vil smitte af på JN, at hans projekt(Glenn) ikke har nået det ønskede mål. Jeg syntes det var super fedt da Glenn kom til, men nu er jeg blevet allergisk overfor ord som f.eks “process”. Vi sluttede fornuftigt af i sidste sæson og har endda fået okay spillere til efterfølgende. Og selv om det naturligvis vil tage tid, at spille dem ind, så synes jeg også her, at Glen har fejlet. Hvorfor ikke forsætte med det der virkede, da de gik på sommerferie? Og så nøjes med, at spille 1-2 spillere ind ad gangen? – Jeg er ikke overrasket over det sejler, når der skiftes 4-6 nye mand ind og ud fra kamp til kamp – Forfanden, vi burde have tabt til BIF som vi spillede og de var kun 10 mand.

Jeg synes så også ledelsen har fejlet når de lader en mand som Thomas Juel Nielsen gå – Han render for iøvrigt rundt og er utilfreds i Israel nu..

Og som en sidste ting. Måske vi, os, fans skulle skrue lidt ned for bluset og de “sjove” indslag når de har det med at backfire gang på gang?

Hvis vi ligger i bunden (De 3 sidste pladser) når vi går på vinterpause, så burde der kigges efter nyt blod til trænerposten – Hvis ikke før og evt. allerede have en klar i baghånden til jul eller sommerpausen.

nbngf
      Bruger

Uanset hvad vi gør, bør vi bibeholde den spille stil vi har.
      OK den fungere ikke, men når den momentvis gør, ser det godt ud.
      Med et nyt spille system vil også kræve et nyt hold.
      So om det er Glenn eller ej. skal stilen holdes.
      Når det så er sagt så mener jeg ikke Glenn har formået at danne et hold.
      Skide usikre på hvad de skal.
      Ikke klar når de går på banen.
      INGEN VINDER MENTALITET.

Det er sku ikke OK efter 2 år.
      Så ud med Glenn.
      Men hvem kunne fortsætte hans arbejde. ??????

Er der nogle gode ideer. ?????

Hvad er det for en stil du taler om?
      At man ikke dækker op i defensiven? At man slår op i banen og giver op, når tingene ikke går den rigtige vej? At man ikke er parat når spillet går i gang? At offensiven består i at losse høje bolde ind i hovedet af Duncan? At Spelman er vores kreative motor (haha)? Jeg medgiver at genpres virker godt, men det er en meget lille del af det store billede.

Blah
      Bruger

Nu hvor vi så selv, som bundhold, har slået topholdet, er der så udskudt fyring af Glen? Eller er det kun gældende, når man selv taber til bundholdene? 😉

wellop
        Bruger

@Blah
        Intet har ændret sig før man kan levere over adskillige kampe.
        Bliver dagens kamp fuldt op af 1 point og dårlig indstilling i de næste to kampe, så er vi jo lige vidt.

Norden
      Bruger

Glen har endnu ikke vist, at han kan få holdet til at præstere over flere kampe i grundspillet. En god sejr er blevet aflyst af jammerlige præstationer.

Det er derfor utrolig spændende hvilket hold vi ser på mandag mod et godt spillende FCM hold.

Når pointsnittet begynder at ligne 1,5 fremfor 1,0, så skal jeg nok holde kæft!

Blah
      Bruger

@wellop Såfremt man kan spille uafgjort mod FCM og forhåbentlig vinde over Helsingør, er jeg ikke skuffet pt. Så har man kun tabt en kamp ud af de seneste 7.

zcml
      Bruger

Vil ikke sige at jeg havde regnet med sejren i går, men hvor er det bare klassisk AGF at vinde sådan en kamp ovenpå fadæsen mod Randers!
      Skulle ikke undre mig andet, end vi får kæmpet en uafgjort hjem mod FCM, og så efterfølgende taber til Helsingør 🙁

nbngf
      Bruger

Om det nu er det ene eller det andet.
      Så mener jeg det ville være godt at have et alternativ i ærmet.
      Hvem kunne det være. ???

Utroligt at man holder fast i en træner der gang på gang bliver fuldstændig tørret og udstillet af sine trænerkollegaer. Han ejer ikke nogen som helst taktisk indsigt.

Viser 21 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.