fbpx

Fadølskast – igen

Forside Fora Off-Topic Fadølskast – igen

Viser 4 svartråde
  • Forfatter
      Jakobb
      Bruger

Hvem er de “velhaver-fans”, der bliver ved med at kaste dyre fadøl ud over medsupportere eller ned på modstanderne på banen?

Hvis I har så mange penge, så I kan kaste med øllene, så giv da for helvede en omgang i stedet.

Jeg er pissetræt af jer.

I går så jeg en mand i AGF-afsnittet, kaste to fadøl nedover andre fans, da vi kom bagud. Da der røg lidt den anden vej, gik manden amok og vandrede ned for at overfalde tilfældige.

Helt ærligt, kan I ikke tåle at se AGF komme bag ud eller tabe, så har I valgt den forkerte hobby. – Og til jer, der går amok, lad være at drikke offentligt.

Vi leverede en kanon indsats i går på lægterne, men alt det kasteskyts skal stoppe nu. Det er mangel på klasse, AGF-fans.

Hvordan forklarer man i øvrigt sine børn, at de skal overdænges med fadøl, når de ser fodboldkamp med far…

Mvh
      Jakob

Henze05
      Bruger

Jeg er helt enig med Jakob. Jeg stod i samme område som dig, og var vidende til den sekvens, du nævner. – Det virker helt tosset og håbløst. Jeg stod lige bagved en familie med et par børn, og det kan fanme ikke være rigtigt, at de, ligeså vel som de andre, skal være vidende til medfans der slåsser og går amok på hinanden pga. ølkast.

Ølkasten i går var jammerlig. Det var stort set fra start til slut. En ting er på Ceres Park, hvor den ikke når ind til spillerne, men det kan ikke forsvares, at vi fans så inderligt ønsker et ny stadion tæt på banen, hvis vi ikke kan styre det på tribunen.

Øl og plastik er ikke det værste i verdenen, men det er et spørgsmål om tid (hvis vi står tæt på banen) før vi får store bøder + karantæner, der kan koste holdet på banen, hvis vi bliver ved med at kaste fadøl på banen og på medtilskuere.

Det virker måske harmligt, men stop nu med det fis.

Fanoe
      Bruger

Trist ja.. Og mere trist at det detsvære kun berettiger indførelsen af Brøndby’s “abebure”, så får spillerne i det mindste ikke øl i nakken.
      Jeg er normalt meget imod stikker kultur, men her kunne det måske være på sin plads at folk tager afstand fra dem der gentagende gange overtræder regler og normer og melder dem.
      At tale til deres sunde fornuft virker åbenbart ikke..

AstonVilla
      Bruger

Fuldstændig enig! Jeg stod på nedre C i går, og det regnede med øl ved mål, frispark, indkast, hjørnespark… ja, i rigtig store dele af kampen. I går i Parken stod der en nogle rækker foran mig, som åbenbart fandt vejen til toiletterne for lang og derfor brugte et tomt ølkrus. Hvem ved, hvornår et krus med pis i ryger med i kasteriet, men uanset om det er øl, sodavand, pis eller for den sags skyld rent postevand, er det simpelthen så latterlig en opførsel.

Henze05 – nej, det er heller ikke ok på Aarhus Stadion eller andre steder, hvor det ikke når ind til spillerne. Det her handler ikke om spillere, bolddrenge, kontrollører eller andre tilskuere. Uanset hvem det rammer, er det en latterlig opførsel, og jeg er helt enig med Jakobb – det skal bare stoppes nu!

Stod det til mig, skulle der fra kontrollørerne placeres “spottere” blandt tilskuerne, og man skulle have folk til at sidde og kigge videoovervågning igennem under kampene, og så skal ølkast være lig med at blive fulgt til udgangen. Og her kan synderne passende overhældes med øl, før de smides ud af stadion på røv og albuer.

Moballe
      Bruger

Vil gerne tilslutte mig af koret af personer, der ikke forstår, hvorfor folk af og til har sådan en stor trang til at kaste med fadøl til fodboldkampe.

Stod personligt helt nede foran på midten af D2. Og jeg blev da ganske irriteret, da jeg blev ramt af den første fadøl (som virkede ganske fyldt). Dette var dog ikke den første øl der røg ned i det område hvor jeg stod.

Til sidst i kampen var det svært at overse det massive ølkast der fandt sted med retning mod Kaminski. Én ting er, at jeg godt kan sætte mig ind i frustrationen over at være bagud i den første pokalfinale i 20 år og så oveni det føle, at modstanderes målmand trækker tiden. Men man er da godt dum, hvis man tror, at manden tager sine målspark hurtigere, når det nærmest regner med fadølskrus omkring ham.

Men jeg kan godt nok også blive overrasket over, at folk totalt vælger at overhøre vores capo, da han i denne situation beder folk om at stoppe ølkastet omgående. Derudover lagde jeg mærke til, at man fra Parkens side også annoncerede, at det (selvfølgelig) ikke er tilladt at kaste genstande på banen.

Det følgende skal på ingen måde ses som en undskyldning eller et forsvar for ølkastene; men det var dog tydeligt, at folk var ganske berusede i torsdag. (Hvilket selvfølgeligt er en smule forventet med en lang bustur fra Aarhus, fest i Fælledparken, godt vejr, helligdag, første finale i 20 år. osv. osv.) Jeg tror dog bare ikke, at man skal lukke øjnene for, at det er en del af forklaringen.

Jeg har kunnet forstå, at der var ganske massiv videoovervågning af Telia Parken i torsdags. Jeg har dog på fornemmelsen, at de optagne billeder i alt overvejende grad vil blive benyttet til at finde de personer, der affyrede pyro.

For de interesserede kan Parkens reglement læses her:
      http://www.fck.dk/fanzone/fans/ordensreglement/

Viser 4 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.