fbpx

Eventuel nedrykning

Forside Fora AGF Eventuel nedrykning

Viser 9 svartråde
  • Forfatter
      Jenner1977
      Bruger

Træls emne…..ja – men det kunne jo desværre ske. Tror dog selv, vi redder skærene.

Nå, men….mit spørgsmål er:

Når jeg flere gange se nogle herinde skrive f.eks.:

tror ikke man skal regne med at klubbens økonomisk kan overleve en tur ned, det bliver på et amatørkoncept i givet fald”

Hvad bunder dette så I?

I mine øjne er der intet i ÅE’s nuværende økonomi eller vores historik, der peger i en sådan konsekvens. Er der bare “skuffelses-konsekvens-tanker” i replikboksen – eller er der nogle, der kan argumentere for en sådan konsekvens.

Og ja, jeg kan ikke finde noget som helst positivt i en nedrykning (taber hellere i superligaen end vinder i 1.division) – men slut med kontraktfodbold?

Henze05
      Bruger

Som jeg ser det, er det ren og skær dommerdagsprofeteterne, der kommer med de udmeldinger. Der skal gå alt vanvittigt galt, hvis AGF skulle rykke ned. Økonomien er i bedring, og der sidder altid pengemænd klar til at redde fodboldklubber, som er interessante.

Det er AGF.

zcml
        Bruger

@ Henze05

Der skal da ikke gå alt vanvittigt galt!
        Faktisk så skal vi bare fortsætte som hidtil, så rykker vi da stensikkert ned.
        Selv, hvis vi skulle undgå den direkte nedrykningsplads, så skulle det ikke undre mig, at vi vil tabe playoff-kampene mod FC Roskilde, Vendsyssel, eller hvem det skulle blive, med den forfatning holdet er i pt.

Og nej! Jeg er ikke dommedagsprofet; bare realist!
        Eneste lille strå af håb jeg har at klamre mig til er, at Rask snart bliver klar, og måske også Backman, og at han/de lige præcis kan stabilisere forsvaret så meget, at vi kan skrabe de nødvendige point sammen, der skal til for at klare skærene.

Norden
      Bruger

Kan nok godt klare én sæson, men om man sportsligt kan er noget helt helt andet. Uden Duncan kan man i hvert fald ikke så må håbe han bliver

1. division bliver jo fremadrettet nærmest den 3. bedste række, hvorfra det bliver ekstremt svært at rykke op fra igen. Jeg tror derfor man må indstille sig på et kæmpe indtægtstab også fra sponsorer og entreindtægter, med udsigt til en årrække i den lavere række.

Argumentet imod er så en “pengemand”, men hvis der fandtes nogle med penge der ville støtte klubben, så havde de vel gjort det for længst – så der er ingen tegn på at den redning holder.

jj
      Bruger

Problemet ved en nedrykning er ikke en øjeblikkelig konkurs. Problemet er omverdenens tro på at det nogensinde bliver til noget med AGF. Jeg tror at mange kan se et potentiale i topfodbold i Aarhus. Men hvis vi rykker ned for fjerde gang, så tror jeg hellere sponsorerne vil rebrande Brabrand til FC Aarhus og sende pengene den vej. AGF brandet er ved at være et taber-brand.

Jenner1977
      Bruger

@ jj

Det er så slet ikke, det jeg hører blandt de sponsorer, jeg kender. Der er ret stor AGF loyalitet – og ikke et seriøst alternativ i byen.

Har også selv svært ved se et Brabrand-projekt som et seriøst Superliga-projekt. Svært driftsbart i Aarhus Kommune.

….ellers: Jeg kan også godt se os rykke ned, jeg tror ikke det sker, men hvis vi lander i playoff mod et 1.div.hold kan alt jo ske….rammer man dagen, skader, karantæner, mentalt pres, etc. Der vil vi jo have alt at tabe!!!

Men det sker ikke!!! 🙂

jj
        Bruger

Det behøvede ikke være Brabrand det er bare dem der ligger øverst. Jeg tror bare vores brand er ved at være ødelagt.
        Vi har brug for sponsorer der virkelig vil bringe os i top af superligaen. Dem tror jeg ikke vi har nu. Det koster langt flere penge, det er dejligt med loyale sponsorer. De vil helt sikkert støtte os så længe vi er den eneste klub i byen, der er værd at tale om. Men hvis der i Aarhus var er alternativ med et langt bedre ry, så tror jeg sponsorerne ville skifte hest.

chilli
      Bruger

Det helt store spørgsmål ved en evt. nedrykning er jo, hvilke spillere der bliver tilbage i truppen?

Skal der så igen bygges op med “over the hill” spillere, og igen igen ved en oprykning.

Superlist
      Bruger

Jeg tror også at brandet AGF nok skal holde værdi ved en nedrykning.
      Dog vil jeg mene at vi (hvis vi bliver i nuværende pulje) ikke rykker ned.

Hvis AAB overtager Randers’ plads i slutspillet (hvilket jeg tror), så vil vi ende med Randers, Viborg og AC Horsens. Alle er hold som har haft et ligeså dårligt forår som os. Vi skal bare ikke tabe om OB i weekenden og ende i pulje to. Den vil være med FCN, Esbjerg og Silkeborg, som vil være sværere at kunne klare.

Hymol
      Bruger

Nedrykning, hmmm, Horsens kan vi slå, men uheldigvis er de ikke i vores pulje. Derudover har jeg faktisk svært ved, at se nogen i vores pulje, vi kan matche i den nuværende forfatning. Tror desværre jeg har nedbidte negle, når det samlede resultat for denne sæson foreligger. Kom så de hviiie

Jenner1977
      Bruger

Hymol – det kan ellers nemt vendes om til:

Godt Horsens ikke er i vores gruppe, så kan vi få dem i playoff og dermed en øget chance for redning 🙂

Viser 9 svartråde
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.