Backman

Forside Fora AGF Backman

Dette emne indeholder 11 svar, har 11 stemmer og blev senest opdateret af  T-Knogle 5 måneder, 3 uger siden.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter

slanten
    Participant

Jeg har længe gået med tanken, at jeg faktisk ikke synes, at Niklas Backman (herfra forkortet NB) er en synderlig dygtig forsvarsspiller og at han koster holdet dyrt med sine fejl. Derimod synes jeg omvendt at han tilfører- og bidrager med en gejst og et gåpåmod som jeg finder yderst vigtig for holdet.

Lad mig uddybe: NB er i mine øje en sand fighter. Har går forrest og er en man altid kan regne med. Han virker stærk i luften og som duelspiller. Men. Jeg synes han har for mange hasarderede aktioner pr. kamp. Jeg kan desværre ikke huske dem enkeltvis, udover den i fredags men kan komme med et par eksempler.
    NB vil ofte gerne møde sin modstander højt på banen, hvilket i og for sig er fornuftigt, hvis du vel at mærke vinder duellen eller ved at der er backup bagved dig. Ofte taber NB duellen hvilket giver modstander holdet utrolig god plads som ofte udløser en (stor) chance- eller muligheden for at opnå en sådanne. Det skal her nævnes at NB jo også tit vinder duellen højt på banen og så ser det pludselig meget flot ud. Men jeg synes han har tendens til at satse for meget, ville nå duellen højt oppe når det reelt ikke er nødvendigt.
    Horsens andet mål i fredags ser jeg klokkeklart som en kæmpe fejl fra NB side, hvor han sløser med bolden, bliver tacklet og Horsens løber direkte op og score mod et forsvar der slet ikke er i position. NB kunne have skilt sig af med bolden, og burde have gjort det lang tid før end tilfældet var.

Det korte af det lange er, at jeg ikke synes NB er i nærheden af at være SÅ kompetent som han bliver gjort til at være. Tvært imod synes jeg forsvaret ser svagt ud efter han kom tilbage fra sin skade. Håber inderligt at han gør min tale her til skamme og rammer det niveau han åbenbart besidder- men som jeg ikke kan få øje på.

Hvad mener i? Er jeg den eneste der tænker sådan om NB?

Vil opfordrer til en ordentlig tone. Gå ikke efter manden, men tal med om emnet. På forhånd tak.

• Dette emne blev ændret 6 måneder siden af  slanten.

Thomas Senior
    Participant

Jeg synes forsvaret ofte sælges af manglende organisation, og at de derfor tvinges ud af komfort zonen og tvinges til at træffe nogle valg de ikke burde behøve at træffe. Jeg synes de spillere man har til forsvaret er gode nok til i hvert fald et midterhold i superligaen, det gælder også for NB.

luther
    Participant

Jeg deltager ikke i den udbredte forherligelse af NB. Men du bør nok tage din analyse op til fornyet overvejelse al den stund, at det ikke var NB der blev tacklet ved Horsens 2. scoring. Det var BDS.

slanten
    Participant

Jeg så højdepunkter i dag, og bemærkede straks min fejl ang. fredagens kamp. Dette ændrer dog ikke på min opfattelse af NB. Men kan ikke rette i det jeg har postet.
    NB var selvfølgelig ikke involveret i BS´fejl på midtbanen.
    Men fint at høre jeg ikke står HELT alene med mit synspunkt omkring NB. “Forherligelse” synes jeg er spot on….

Jenner1977
    Participant

Jeg mener, at NB er ganske habil midterforsvarer – og har mange af de kvaliteter, som vi har søgt til forsvaret. Skadespausen i sidste sæson gør, at jeg ikke mener, at jeg pt. vil lave en sort/hvid konklusion på ham.

Men på sigt ville jeg forvente – udover de fodboldmæssige kvaliteter – at NB er med til at hive holdet op i de perioder, hvor det ikke lige kører.

Som f.eks. i fredags – hvor det for mig (og et par folk omkring mig) var meget tydeligt i indledningen af kampen (også før målene – og ikke kun ved standardsituationer) at HOLDET ikke var der.

Når organisationen ikke er der, når løbene ikke er aggressive nok og når der mangler intensitet, skal der være 1-2 på et hold, der “hiver holdet op”. Dette sker oftest i midteraksen (central forsvar eller central midt) – og her er NB et godt bud, da jeg har svært ved at se et midtbanespiller med det ekstra overskud udover eget spil.

forza messi
    Participant

er vild medd backmann som person, og synes også han er god fodboldspiller. kunne dog sagtens se Juelsgaard slå ham af i denne sæson, hvis han bliver skadesfri

Donmiguel
    Participant

Jeg har længe forherliget Backman. Han var den klart stærkeste midterforsvarer vi havde i sidste sæson. Men er enig i at han er faldet i niveau på det seneste men det skyldes nok hans skadesperiode.

Han var styrken i duellerne på jorden og i luften. Derimod er jeg lidt skeptisk omkring hans boldomgang. Han er let at presse. Slet ikke som Juelsgård. Men ser ham stadigvæk ligeså god som Kanstrup. Lad os nu give ham lidt flere kampe

Steen6372
    Participant

Det er vel ikke så underligt, hvis der lige mangler en smule kampform, når man har siddet ude i et halvt år?

I det hele taget ligner det holdets problem her i de første kampe. Vi har hentet spændende spillere ind i form af Sana, Ankersen og Guira, men de mangler også at få nogle kampe i benene efter at have siddet udenfor i lang tid. Manglende kampform er dog noget man kan gøre noget ved. Kombineret med at flere nye spillere skal spilles sammen, så må man vel forvente at vi kommer til at se fremskridt fra kamp til kamp. Det er i hvert fald meget positivt at vi fik truppen på plads allerede før sæsonstart.

Norden
    Participant

Lad nu Backmann og Kanstrup spille sammen en måneds tid – med de samme backs ved siden af sig. Så skal det nok komme.

Alle forsvarsspillere kan se dårlige ud, når forsvaret som helhed ikke er sammenhængende og når aftalerne med midtbanen ikke er tilstede.

I går var det i anden halvleg nemt for Hobro at vende og spille igennem vores centrale midtbane og når det sker er det alt andet lige meget sværere at være midterforsvarer.

zcml
    Participant

Og apropos forsvaret, så var det rart at få en venstrebenet spiller på venstre back igen, men håber godt nok at Møller bliver bedre med kampene!

bennycarsten
    Participant

Hejsa!

I forbindelse med mit projekt på min kandidat er jeg ved at undersøge, hvad der påvirker danske fodboldfans’ motivation til at tage på stadion og se fodbold i Superligaen. Målet er at finde frem til hvad tilskuerne finder vigtigst i forhold til deres motivation til at tage på stadion, for at få flere på stadion. Denne undersøgelse er et case studie specificeret til AGF´s fans og tilskuere.

Den tager 5-6 minutter at gennemføre, og jeg vil sætte stor pris på alle de besvarelser jeg kan få!

LINK: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=3H5GWWLUC2C2

PS. Hvis Admin finder det stødende eller forkert at jeg skriver her, beklager jeg, og så må i naturligvis slette min opslag.

T-Knogle
    Participant

Den 4-1-4-1 opstilling som Riddersholmforetrækker, med højt pres kræver centrale forsvarsspillere på Sviachenko, Winston Ried og Simon Kjær niveau, og FCM har haft en tradition for at avle meget stærke centrale forsvarsspillere. Det har vi overhovedet ikke tradition for

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.