Antal indlæg: 358 Bopæl: Madrid Tilmeldt: 31.05.08
Lagt på d. 12-08-2012 22:40
Hvor god er vores trup egentlig her nogle uger før transfervinduet lukker?
Før sæsonen synes jeg, at det var et meget åbent spørgsmål, men efter de første syv kampe ligner det, at vi har en trup, der ikke er i balance.
Største skuffelse er nok, at de rutinerede stort set alle ser ud til at være slidte og ikke længere har kvalitet til at kæmpe med i den bedste halvdel af ligaen.
Og blandt de yngre er der kun få oplagte emner til at kunne være med på sigt.
Umiddelbart tror jeg, at vi kommer til at kæmpe hårdt om pladserne fra 8 -12. De øvrige fire dernede bliver Randers, Esbjerg, Silkeborg og Brøndby.
På nær Sloth, Steffen og Kure har alle andre vel præsteret dårligere end i sidste sæson? Eller været mere eller mindre skadede eller helt ude.
Holdet har ikke spillet godt i en eneste kamp. Hvis ikke der hurtigt sker noget, tror jeg, at vi kan blive meget negativt overraskede.
Antal indlæg: 70 Bopæl: skanderborg Tilmeldt: 24.10.10
Lagt på d. 12-08-2012 23:13
overdrivelse fremmer forståelsen, jeg tror ikke på vi kommer til at kæmpe med om at undgå nedrykning men Peter Sørensen er igang med at opbygge AGF til en hold der skal kunne lægge med i toppen af ligaen konstant, oven i det skal han snart til at gennemfører et generationsskifte da som du selv siger flere spillere begynder at se lidt slidte ud, sidste sæson var det livsnødvendigt at vores rutinerede spillere spillede, for ungdommen var simpelthen for grøn. Nu har Aron fået enormt mange superligakampe og Sloth ligeledes, vi har en Kasper P på vej og Dev der er på vej tilbage, men denne proces tager sin tid og det skal forståes og accepteres, selvom den er grim at tabe 3-0 i parken efter 3 uafgjorde sidste sæson.. men for at svare på dit spørgsmål så synes jeg helt sikkert vi skal have den højreback på plads, og så kan frans koncentrer sig om at være back op der så kirke kan komme "hjem" på venstrebacken og være back up for en Adam der ikke er i topform for tiden. og så når Sorin er tilbage kan han koncentrere sig om både højre back og midt. min pointe er at jeg grimmes når en offensiv spiller som Stephan ryger på højre back, jeg elsker Stephan men han skal ikke spille der. Jeg så gerne fra sep. og frem når vinduet er lukket at vores spillere for lov at spille på de pladser de kan finde ud af og udvikle sig der, ISÆR de unge så de kan udvikle sig meget. og så jeg gerne vi startede med stærkeste ellever (så vidt muligt) hvergang og så lod de unge der har brug for det spille deres egen plads til slut i kampen eller som det nu passer... i min øjne er det vigtigste at få lov at spille på ens rigtig plads...
Antal indlæg: 530 Bopæl: Ã.rhus Centrum Tilmeldt: 16.02.05
Lagt på d. 12-08-2012 23:21
Jeg ville have kunnet se igennem fingre med starten i ligaen hvis vi var gået videre imod Dila Gori, for så kunne man trods alt havde lagt lidt af skylden hen på at det var Europa vi satsede på i starten af sæsonen - Men floppet der gør også at jeg syntes superligaen starten har været noget kønsløs, især taget i betragtning at Horsens kan gå videre imod et Svensk hold....
Jeg syntes vi spillede over niveau flere gange sidste efterår, og det gjorde vi kunne forsvare vores topplacering, men i år (2012) syntes jeg har været en katastrofe og der er nogle ting jeg slet slet ikke kan forstå, og det er ikke for at være på nakken af spillerne.......Men Kirkeskov, Aron, Skhirkladse har slet slet ikke niveau til superligaen, spørg lige jer selv hvilke klubber der reelt kunne bruge dem, jeg tror vi taler Vejle, Viborg, Fredericia, og vi har ikke kun være tvunget til at bruge dem af nød, Peter Sørensen har også brugt dem selvom mere etablerede spillere har været klar i foråret.
Derudover at spillere som Stephan P. og Hjalte gået helt i stå som fodboldspillere, og fornuften siger mig da at man burde skyde dem af.....førstenævnte har kontraktudløb næste sommer, og Hjalte er en dyr dreng at have som alligevel ikke bidrager med andet end boldflytteri.
I år er ligaen så tæt at jeg tror bund 6 bliver afgjort af hvilke hold der indbyrdes slår hvem.....det er ekstremt vigtig vi i denne sæson vinder 2 ud af 3 kampe imod Esbjerg, Randers, SIF, Brøndby og min. henter 4 point imod Horsens, AaB - Resten af holdene kan vi godt overraske imod hjemme, men jeg har svært ved at se AGF hente point i Parken, Farum, Odense, Haderslev.
Et forsigtigt gæt er at vi ender som nr.8 i år, jeg ser desværre ikke dette hold være tilnærmelsesvis i nærheden af at kunne gentage 5 pladsen fra sidste år - I hvertfald ikke på denne side af transfervinduet.
Antal indlæg: 70 Bopæl: skanderborg Tilmeldt: 24.10.10
Lagt på d. 12-08-2012 23:38
jamen god ide sloth. Lad os fyre hele pisset og hente hele city's start ellever... Vi må arbejde med det vi har og tro på det og give vores støtte andet kan vi ikke gøre, og at du siger Aron ikke har vist superliga klasse der gider jeg simpelthen slet ikke kommentere på, manden var vores topscore i 2012, vil du sende ham til en af de 3 nævnte klubber så priser jeg mig lykkelig over du ikke er en indenfor agf med noget som helst at skulle have sagt men "bare" en fan...
"I år er ligaen så tæt at jeg tror bund 6 bliver afgjort af hvilke hold der indbyrdes slår hvem.....det er ekstremt vigtig vi i denne sæson vinder 2 ud af 3 kampe imod Esbjerg, Randers, SIF, Brøndby og min. henter 4 point imod Horsens, AaB"
Så har vi faktisk fået en endnu dårligere start end jeg trodede. Det bliver godt nok svært at leve op til dit drømme scenario, som AGF spiller for tiden.
Antal indlæg: 530 Bopæl: Ã.rhus Centrum Tilmeldt: 16.02.05
Lagt på d. 13-08-2012 08:08
jamen Bangstar og Chilli læser nu lige igen hvad jeg skriver....
Jeg skriver jo ikke vi skal fyre hele lortet og sende dem væk, jeg skriver bare at mange af vores unge spillere ikke har niveau, der er forskel - Og jeg skriver heller ikke at vi SKAL vinde 2 ud af 3 kampe imod følgende hold, jeg skriver det er vigtigt at vi gøre det for at få det pointscenarie hjem der gør vi kan lande mellem 35-38 point.
At jeg så mener Stephan P bør sælges er vel okay??? eller hva? Manden har kontraktudløb om et år, og det kunne vel være i AGFs interesse at få penge for ham såfrem han ikke vil forlænge.......det sker vel i alle klubber man tænker på den slags.
Så næste gang i bascher, så læs tingene igennem, specielt dig bangstar inden du kommer med dit "lad os da hente hele Citys start ellever"....for det gider jeg næsten ikke kommenterer på