|
|
| Forfatter |
AGF i alvorlige problemer?? |
appelsinen
Brugere

Antal indlæg: 15
| Lagt på d. 03-03-2010 22:39 |
|
|
Det fremgår af halvårsregnskabet af AGF har pansat de kommende indtægter i form af TV penge og også at de har pansat transferrettighederne på en eller flere af spillerne.
Det må stå meget værre til end de fortæller omverdenen, hvorfor pokker har de ikke styr på deres udgifter, det er sgu da livet af vores klub de sætter på spil!!
De ti millioner der kommer ind i form af nye aktier forsvinder bare i et dybt sort hul, hvis vi ikke havde vores sponsorer med superhvide hjerter og mange tak for det, så havde man måtte lukke klubben forlængst og det er vel også et åben spørgsmål om de ikke også har en smertegrænse, når det gælder om at proppe penge i en pengekassen der åbenbart bliver ved med at være bundløs.
Tror også vi skal være glade for at den tidligere store kritiske stemme hos Jan Schouby er blevet mere end meget tam, han stiller åbanbart ikke spørgsmål ved de personer der skulle forstille at styre AGF, rygtet på min arbejdsplads (storsponsor hos AGF) siger at Jørgen Noes fra AGF holder Jan Schouby i en kort snor og tit har timelange møder med ham for at holde ham fra at skrive negativt om Århus Elite og AGF, eller måske skulle vi være kede af det, for han plejer at kunne holde AGF til ilden og stille de rigtig og trælse spørgsmål. |
|
| Forfatter |
RE: AGF i alvorlige problemer?? |
LL86
Brugere
Antal indlæg: 323
| Lagt på d. 03-03-2010 23:02 |
|
|
|
Såvidt jeg husker er det udelukkende noget regnskabsteknisk der gør at tv-indtægterne "pantsættes". Tror ikke der er noget at bekymre sig om der. |
|
|
|
| Forfatter |
peterbj
Brugere
Antal indlæg: 4
| Lagt på d. 03-03-2010 23:12 |
|
|
Går ud fra at du tænker på følgende:
"Til driftskreditten på 15 mio. kr., som er stillet til rådighed af selskabets bankforbindelse, er der givet transport
i løbende tilgodehavender hos Superligaen A/S og Divisionsforeningen med krydskaution mellem Århus Elite
A/S og Atletion A/S. Herudover er der givet pant i 51% af anparterne i Dioh Williams Playersponsorat ApS"
Jeg kan ikke se, hvordan dette skulle være overraskende? Med AGFs regnskabsmæssige historik tror jeg ikke der findes nogen bank, som vil stille en driftskredit af den størrelse uden sikkerhed.
Og man ska vidst være mere en almindeligt uopmærksom for at være overrasket over at AGF ikke har styr på udgifterne :-) |
|
| Forfatter |
grind88
Brugere

Antal indlæg: 982
Bopæl: Ã.rhus C.
| Lagt på d. 03-03-2010 23:20 |
|
|
|
Det er noget underligt noget at smide en hel masse usikkerhed på bordet her 3 dage før sæsonen starter. Det ka hverken fans eller spillere bruge til noget. Der er intet nyt eller interessant i det, du skriver. Det er bare en masse paranoia, som ikke hører hjemme op til sæsonstart. Jeg ku også skrive en hel masse positive ting omkring AGF som modspil til dit indlæg, men det gider jeg ærlig talt ikke. |
|
| Forfatter |
Cadogan
Brugere
Antal indlæg: 8
| Lagt på d. 04-03-2010 01:12 |
|
|
|
appelsinen skrev:
Tror også vi skal være glade for at den tidligere store kritiske stemme hos Jan Schouby er blevet mere end meget tam, han stiller åbanbart ikke spørgsmål ved de personer der skulle forstille at styre AGF, rygtet på min arbejdsplads (storsponsor hos AGF) siger at Jørgen Noes fra AGF holder Jan Schouby i en kort snor og tit har timelange møder med ham for at holde ham fra at skrive negativt om Århus Elite og AGF, eller måske skulle vi være kede af det, for han plejer at kunne holde AGF til ilden og stille de rigtig og trælse spørgsmål.
Jeg er simpelthen nødt til at kommentere på den del af dit indlæg for du er helt i skoven.
Tror du virkelig at en seriøs dansk avis vil lade sig styre og på den måde sætte sit gode ry og omdømme på spil? Stiften og Jan Schoubye har igennem tiderne skrevet langt værre ting om AGF. Hvis de endeligt skulle have skrevet dårligt om AGFs økonomi så skulle de gøre det da årsregnskabet kom i efteråret (hvad de også gjorde).
Ydermere er det fuldstændigt urealistisk at tro at AGF kan styre pressen på den måde. Lad os nu bare forestille os at det lykkes for AGF at overtale (true) Stiften til tavshed. Hvis det sker så vil samtlige danske medier kaste sig over AGF, da de i så fald kan regne ud at der ligger ufortalte historier og venter. Derudover er Jesper Engmann fra Jyllands Posten mindst lige så godt informeret om AGF som Jan Schoubye. Skal han så også inviteres med til møde?
Derudover kan jeg ikke lade være med at tænke på, at hvis det er så tophemmeligt hvordan kan det så brede sig som en løbeild ud over jeres virksomhed?
Nej, sandheden er at det slet ikke ser så skidt ud for AGF. Jovist har de underskud, men det er blevet væsentligt mindre, og sammenlignet med de andre hold i ligaen ligger AGF i den bedre halvdel - også økonomisk.
Aab har tabt alle deres champions league millioner (plus lidt til) på ejendomsmarkedet.
FC Midtjylland har et underskud der er næsten lige så stort som deres omsætning, Randers er så godt som rykket ned, Silkeborg har stort set alle deres penge bundet i Papirfabrikken, Vejle har solgt samtlige deres spillere for 22 mio.
FCN er også farezonen for at blive trukket med ned af Allan K Pedersens fejlslagne investeringer på aktiemarkedet, Brøndby er et stort virvar og snart en hovedsponsor fattigere og FCK lever på Nordea og LDs nåde.
Ret beset er der kun én klub i Danmark der kan få økonomien til at hænge nogenlunde sammen og det er OB.
Ydermere kan du glæde dig over at dommeren over dem alle, nemlig aktiemarkedet reagerede positivt på AGFs årsregnskab og AGF aktien er steget med omkring 5 % i den seneste uge.
Redigeret af Cadogan d. 04-03-2010 01:15 |
|
| Forfatter |
Martin Degn
Brugere
Antal indlæg: 31
| Lagt på d. 04-03-2010 09:22 |
|
|
|
Cadogan: Tak for et sagligt og velskrevet indlæg. Set igennem min optik har du ret i alle de punkter du beskriver og tilbageviser. |
|
|
|