Annoncering     Partner: Menscare.dk  

Debatemner
offensiv fodbold
HALV PRIS PÅ BILLETT...
Forbedringer på Mtac.
AGF i udviklingsprob...
billetpriser
Høegh og Sanel i stå
Så må det snart være...
Aron Johannsson til AGF
Trim truppen, BSN
Reflektioner ovenpå ...
 Off topic-emner
AGF-TH Fra bold.dk h...
Søger hardcorefan
Hjælp til køb af ny ...
Mesterskab i FIFA 10...
Nogle der skal til K...
 Skadeslisten
Frederik Krabbe (Knæet)

Komplet skadesliste
 Spiller Vurdering

Bedste spiller i AGF - FC Vestsjælland:
David Devdariani
Laver hattrick - farlig hele tiden - god i defensiven
9.5
 Topscorer
.SpillerMål
1.David Devdariani 4
2.Peter Graulund 3
3.Stephan Petersen 1
4.Sanel Kapidzic 0
5.Dennis Høegh 0
6.Dioh Williams 0
 Assists
.SpillerAss.
1.Casper Sloth 3
2.Jerry Lucena 2
3.Mark Howard 1
4.Adam Eckersley 1
5.Benny Feilhaber 1
6.Sanel Kapidzic 0
Se indlæg
morethanaclub.dk - AGF-nyheder | Fodbold | Debat om AGF (Spillere, ledere og andre ting)
Side 1 af 14 1 2 3 4 > >>
Forfatter Truppen til næste sæson
Steen6372
Brugere

Antal indlæg: 631
Bopæl: Århus
Lagt på d. 27-11-2009 11:36
Efterårssæsonen lakker mod enden, og lige så godt og optimistisk som dette halvår startede, lige så trist har det været de sidste par måneder. Fremfor alt har der ligget en tung dyne over klubben og holdet, siden det seneste regnskab kom.

Jeg sidder med en lidt flad fornemmelse i forhold til at vi ikke ligger i top 3 lige nu. Jeg synes vi har truppen til det i år. En del af forklaringen er nok, at vi har haft for meget uro i vores midterforsvar på grund af skader. Især ærgrer jeg mig, fordi det virker meget usikkert, hvor meget af vores hold vi har tilbage når vi starter næste sæson.

Jeg kunne godt forestille mig, at vi senest til sommer har sagt farvel til følgende fra den nuværende trup:
Kim Madsen (kontraktudløb)
Ulrik Lindkvist (kontraktudløb)
Michael Lumb (salg)
Lars Pleidrup (kontraktudløb)
Jakob Poulsen (salg)
Jeremiah White (salg/kontraktudløb)
Benny Feilhaber (salg)
Jerry Lucena (kontraktudløb)
Jesper Blicher (kontraktudløb)
Dennis Høegh (kontraktudløb)

Derudover har Nando og Dioh så kun ét år tilbage af deres kontrakter, og der bliver næppe sagt nej, hvis der kommer fornuftige bud på dem. Det kunne være dejligt, hvis vi kunne forlænge med dem, men det vil sikkert blive meget dyrt og urealistisk, ligesom vi har set det med White.

Men hvor kritisk er så situationen? Vi er nok ikke den eneste klub, som bliver nødt til at regulere lidt på truppen, og vi har trods alt en god kontinuitet, takket være BSNs gode arbejde. Som jeg ser det, kunne vores startopstilling til 1. runde efter sommerferien komme til at se således ud:

------- Steffen
Krabbe -- Dan T. -- Howard -- (Christoffer Poulsen)
Stephan P. --- Kasper P. -- (Martin Jørgensen) -- Davit
---- Graulund --- Sanel/(Dioh/Nando/Ny)

I forhold til mit regnestykke, forsvinder der 10-12 mand ud af truppen, mens der kun kommer 2-3 nye. Der er ingen tvivl om at truppen bliver smallere - det har BSN jo selv udtalt er målet. Men man må dog formode at der kan blive plads i budgettet til yderligere 2-3 spillere. Her kan man så overveje om det er muligt/interessant at forlænge med nogen af dem der har kontraktudløb. For mig at se er Lucena mest interessant her. Måske er det ikke så nemt for ham at score kassen ved at skifte til en ny klub. Og så synes jeg måske at man skulle kigge på Blicher engang til efter hans succesrige eventyr i Næstved. Alternativt skal vi ud at købe nye midtbanespillere, eller håbe på at stortalentet Niels K. endelig får sit gennembrud efter sine skader, og at Casper Sloth kan begynde at gøre fornuftige indhop. I angrebet må det også blive sæsonen, hvor Sanel Kapidzic skal begynde at slå igennem.

Andre der har et bud på holdet efter Lumb/Poulsen/Feilhaber-æraen? Kan BSN finde noget nyt billigt guld?
Redigeret af Steen6372 d. 27-11-2009 11:36
Forfatter RE: Truppen til næste sæson
Stig AKA Frank HeskjaerIII
Brugere

Antal indlæg: 236
Lagt på d. 27-11-2009 12:02
Lad os først og fremmest se på din liste og de alternativer der pt har været oppe og vende i pressen etc.

Spillere der næsten sikkert stopper pga. kontraktudløb:
Ulrik Lindkvist
Jesper Blicher
Lars Pleidrup
Dennis Høgh (Sanel er klart foran ham.)

Spillere der med næsten garanti sælges inden sommerens vindue lukker:
Jacob Poulsen
Michael Lumb
Benny Feilhaber
(Jeremiah White)

Spilere som enten sælges eller forlænger:
Jerry Lucena.

Boblere: Nando/Dioh (Man sælger selvfølgelig ikke begge uden at hente nyt ind.)

Af spillere som skal erstattes med garanti er altså blot Jacob Poulsen, Benny Feilhaber, Michael Lumb og Jeremiah White!

Jacob Poulsen - Martin Jørgensen
Jeremiah White - Stephan Pedersen
Michael Lumb - Christoffer Poulsen
Benny Feilhaber - ? (Martin Bergvoldt)
(Jerry Lucena?) - ?

Et er sikkert, vi skipper ikke 6 midtbanespillere for kun at hente 1 ind. Det ville være uforsvarligt. Men hvis ovenstående går hjem, så er jeg helt tilfreds.. Vi bliver jo nødt til at tænke på økonomien.

Men det konkrete svar på dit spørgsmål til Lumb/Poulsen/Feilhaber-æraen må være Christoffer Poulsen, Martin Bergvoldt, Stephan Pedersen og Martin Jørgensen.

Ingen kan vel være ked af at miste Pleidrup, Blicher, Lindkvist eller Høgh, da disse slet ikke har spillet. Og på sin vis har jeg det godt med, at der ikke er plads til typer som dem på vores hold. På den anden side havde jeg håbet på mere fra flere af dem. Men sådan går det af og til..
Redigeret af Stig AKA Frank HeskjaerIII d. 27-11-2009 12:04
Thomas K
Brugere

Antal indlæg: 244
Bopæl: Frederiksberg
Lagt på d. 27-11-2009 12:09
Spændende oplæg og jeg er enig i at vores trup - ligesom mange andres - vil forandre sig rigtig meget de kommende 6-8 måneder.

Når man kigger på de spillere du nævner, så er det faktisk kun 3-4 af dem der er tab, resten af dem er spillere der blot frigør løn, og dermed faktisk hjælper vores økonomi.

Tabene er jo Lumb, Poulsen, Feilhaber og til dels Lucena, og jeg er sikker på at der bliver fundet en løsning med Lucena.

Derimod hjælper det ret godt på lønningerne, at hhv Madsen, Lindkvist og White forlader holdet.

Det vil sige, at BSN reelt set kun skal finde afløsere for 3 mand. Hvoraf en billig Christoffer Poulsen er den oplagte afløser for Michael Lumb. Martin Jørgensen kunne være en afløser på midtbanen, og så mangler der kun én rigtig god kantspiller der kan tage kampen op med hhv Devdariani og Stephan Petersen. En opgave jeg er sikker på BSN kan løse.

Slutteligt kræver disse ændringer jo også, at nogle af vores unge spillere træder i karakter og er værdige backups. Her tænker jeg specielt på Sanel, Jackson Møller, Sloth og Kirkeskov. Det er før lykkes med Gjesing, Kure, Lumb, Povlsen, Krabbe m.fl. så jeg tror det kan lykkes igen.

Som sagt, kræver det dog at vi finder 3 afløsere for hhv. Lumb, Poulsen og Feilhaber.

De næste to transfer vinduer bliver rigtig spændende.
tkobbel@hotmail.com
Brugere

Lagt på d. 27-11-2009 12:20
Det er jo en sjov historie med Kim Madsen. Han har flere gange "overlevet" i AGF fordi hans konkurrenter i midterforsvaret var skadet omkring transfervinduer. Nu er de det igen.. Og han er selv en af dem..

Forestil jer at Dan T. går i stykker igen. Så har vi pludselig INTET forsvar IGEN... Men Dan/Howard er 100% iorden forsvar. Hvis de så begge kan spille på samme tid. Det kan ikke passe at Howard stadig har så mange problemer!!!???

Men husk på, at Stephan Pedersen lader til at være en decideret styrkelse af holdet i forhold til White som slet ikke spiller for tiden etc.
De eneste spillere der reelt er svære at erstatte er Benny Feilhaber og Jacob Poulsen. Vi så hvordan holdet spillede godt da Benny var skadet, så det kan lade sig gøre.
Men en Jacob Poulsen for fuld skrald er UHYRE vigtig for AGF... Dog kan den Jacob Poulsen der pt render rundt og tænker på VM godt erstattes..
Steen6372
Brugere

Antal indlæg: 631
Bopæl: Århus
Lagt på d. 27-11-2009 12:22
Stig: Jeg forstår ikke at du sætter Lucena i en kategori der hedder "sælges eller forlænger". Sælge ham kan vi vel ikke? Og med mandens forhistorie fra Esbjerg in mente, opfatter jeg det da som overvejende sandsynligt at han bare lader kontrakten løbe ud og skifter til en anden klub mod et eller andet sign-on fee. Men det kan vi selvfølgelig prøve at konkurrere med og satse på en forlængelse. Det sidestiller ham bare med alle andre transferfrie spillere til sommer.
Redigeret af Steen6372 d. 27-11-2009 12:23
Brugere

Lagt på d. 27-11-2009 12:29
Jeg er sikker på, at Lucena forlænger, men tror forvirringen opstår fordi du tænker til sommer, hvor han har kontraktudløb.
Jeg tænker til vinter hvis han skal sælges. Han kom til AGF på en fri transfer, og sælges han til vinter er det fordi han erstattes af en spiller. Evt. Martin Bergvold.
Men jeg er nu sikker på, at vi forlænger med Lucena, hvilket jeg vil synes godt om. Han er en meget undervurderet spiller for AGF. Det er bare fandes, at han er så lidt målfarlig.. 2 mål for AGF i alt, og 0 i denne sæsons 17 første kampe er ikke ligefrem noget at prale af for en boks-til-boks spiller..
Side 1 af 14 1 2 3 4 > >>
Spring til debat:
DHTML Menu / JavaScript Menu - Created Using NavStudio (OpenCube Inc.)